Κιάρα Φεράνι: Η βασίλισσα influencer είναι γυμνή
chiara_ferragni_arthrou

Κιάρα Φεράνι: Η βασίλισσα influencer είναι γυμνή

Η Ιταλίδα επιδραστική των επιδραστικών βλέπει την αυτοκρατορία που δημιούργησε με κόπο, απειράριθμες πόζες και 17.000 ινσταγκραμικά posts να κλυδωνίζεται. Κι όλα αυτά για λίγα ψίχουλα pandoro

Μπορεί να είναι κοινή, δεδομένη και καθολικά παραδεκτή η αντίληψη πως ο άνθρωπος λίγους μήνες μετά τη γέννησή του αρχίζει να ψελλίζει τις πρώτες του λέξεις και κατόπιν να περπατά, όμως στην περίπτωση της Κιάρα Φεράνι τα πράγματα έγιναν ανάποδα. Ή πιο σωστά, αλλιώς. Το πρώτο πράγμα που έμαθε η Ιταλίδα influencer των 29,5 εκατομμυρίων followers, ίσως ακόμα και προτού γευτεί τις πρώτες σταγόνες μητρικού γάλακτος, ήταν να ποζάρει στον φωτογραφικό φακό. Η μητέρα της Μαρίνα Ντι Γκουάρντο, σήμερα διάσημη σε όλη την Ιταλία συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων -δίπλα στον επιδραστικό ποτίζονται και οι στενοί συγγενείς-, είχε εμμονή να φωτογραφίζει την πρωτότοκη κόρη της.

Από το 1987, όταν δηλαδή η Φεράνι ήρθε στον κόσμο μέχρι την ημέρα που η ψηφιακή φωτογραφία κατακυρίευσε τον κόσμο, η ζωή της είχε αποτυπωθεί καρέ-καρέ σε χιλιάδες καρούλια φιλμ. Δεν θα περίμενε λοιπόν κανείς από μια γυναίκα που έμαθε εκούσα άκουσα να χειρίζεται τον φακό από τα γεννοφάσκια της τίποτα λιγότερο από το σύντομο μονόπρακτο που η ίδια ανέβασε στα τέλη Δεκεμβρίου στο παλκοσένικο του Instagram, προκειμένου να απολογηθεί -ταπεινή, χαμηλοβλεπούσα και μια ιδέα δακρυσμένη, χωρίς όμως να λεκιάσει το 600 ευρώ κασμιρένιο ζακετάκι της- για την απάτη που διέπραξε σε βάρος του σοσιαλμιντιακού λαού της. Σε ποιο αμάρτημα υπέπεσε η πλέον τραγουδισμένη των επιδραστικών; Εκείνο της παραπλάνησης του αγοραστικού κοινού, η διάπραξη του οποίου μάλιστα έκανε την ίδια πλουσιότερη κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Συγκεκριμένα, από τα Χριστούγεννα του 2022, όταν η Φεράνι, ambassador σε τόσα πολλά και διαφορετικά brands που μάλλον και η ίδια είχε χάσει τον λογαριασμό, ανακοίνωσε τη σύμπραξή της με τη βιομηχανία μπισκότων Balocco για τη δημιουργία ενός pandoro (βλ. εορταστικό ιταλικό κέικ με ρίζες από τη Βερόνα) με την υπογραφή της.

Εννοείται πως το γλύκισμα των 750 γραμμαρίων που πωλούνταν προς 9 ευρώ, τιμή τριπλάσια από εκείνη ενός ανώνυμου pandoro της σειράς, ξεπούλησε. Αλλωστε, εκτός από περιτύλιγμα στο αγαπημένο χρώμα της Φεράνι -ναι, το ροζ-, αχρείαστη αλλά εθιστική ζάχαρη και καντάρια λιπαρών είχε και ανθρωπιστικό σκοπό.



Οπως διατράνωνε τότε η ίδια, τα έσοδα από τις πωλήσεις του γιορτάρικου κέικ με την υπογραφή της δεν προορίζονταν για τον προσωπικό πλουτισμό της, αλλά θα κατευθύνονταν ως οικονομική ενίσχυση στο παιδιατρικό νοσοκομείο Regina Margherita του Τορίνου. Φυσικά, όλοι θαύμασαν την αυταπάρνηση αλλά και τα κοινωνικά αντανακλαστικά της influencer, η οποία άλλωστε στην περίοδο του κορωνοϊού είχε προσφέρει 100.000 ευρώ για την ενίσχυση νοσοκομείων του Μιλάνου και μέσω διαδικτυακού εράνου είχε συγκεντρώσει άλλα 3 εκατ. ευρώ - σε μόλις 24 ώρες μάλιστα. Εκείνοι που χαιρέτησαν με ζέση την κίνηση της Ιταλίδας influencer ήταν κι αυτοί που έπεσαν και εκκωφαντικότερα από τα σύννεφα, όπου προφανώς κάθονταν.



Εναν χρόνο μετά, στα μέσα του Δεκεμβρίου που μας πέρασε, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ιταλίας επέβαλε πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ στο κορίτσι από την Κρεμόνα που έμοιαζε να έχει όλο τον κόσμο στα πόδια του (και να τον χειραγωγεί) και 600.000 ευρώ στην εταιρεία Balocco. Οι ιταλικές αρχές δεν βρήκαν απλώς λάκκο μες στη φάβα της πολυδιαφημισμένης σύμπραξης, αλλά μια άβυσσο ψεύδους και διαστρεβλωμένης αλήθειας, αφού ούτε ένα σεντ από τις πωλήσεις του επίμαχου pandoro δεν δόθηκε σε αγαθοεργίες. Ολα κατέληξαν στην τσέπη της Φεράνι.

Εδώ που τα λέμε, το 2022 ήταν μια απαιτητική οικονομικά χρονιά, αφού με τον σύζυγό της, ράπερ Fedez, μόνο για τις κατοικίες τους στο Μιλάνο και τη λίμνη Κόμο -μια πόρτα από τη Villa Oleandra, πρώην πια κατοικία των Κλούνεϊ- δαπάνησαν ούτε λίγο ούτε πολύ 18 εκατ. ευρώ. Φυσικά, ελάχιστοι συναισθάνθηκαν τα βάρη του οικογενειακού προϋπολογισμού των Ferragnez - έτσι λανσαρίστηκαν μετά τον φαραωνικών διαστάσεων γάμο τους στη Σικελία τον Σεπτέμβριο του 2018, όπου εκτός από τη νύφη και τον γαμπρό πρωταγωνίστησε κι ένα ομοίωμα της influencer που κρατούσε συντροφιά στους προσκεκλημένους όσο εκείνη ήταν απασχολημένη με το νυφοστόλι διά χειρός Dior.



Ενώ ακόμα λιγότεροι πείστηκαν από την καθυστερημένη απολογία της Φεράνι, που πλέον κλαίει πάνω απ’ την καρδάρα με το χυμένο γάλα παρακολουθώντας τους καλύτερους πελάτες της, όπως η Coca-Cola, να διακόπτουν άρον άρον τις δοσοληψίες μαζί της. Αν βέβαια θέλει να είναι κανείς δίκαιος, η 36χρονη Ιταλίδα μέσα στη δίνη του pandoro-gate είχε και μια ανέλπιστη επιτυχία. Κατάφερε να κάνει συμπαθή έναν από τους πλέον αντιπαθείς πολιτικούς ταγούς στον κόσμο. Ναι, την πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, η οποία άφησε για λίγο πρόσφυγες και μετανάστες στην ησυχία τους, άλλαξε τροπάρι και καταφέρθηκε εναντίον των influencers.



Από το 2009, όταν η Φεράνι δημιούργησε το αλλοτινό blog της The Blonde Salad, νυν χρυσοφόρο επιχείρηση, στην οποία μάλιστα μετέχουν οι αδελφές της Βαλεντίνα και Φραντσέσκα, αυτή είναι η πρώτη φορά που η μετεωρική άνοδός της απειλείται με ελεύθερη πτώση. Η αλλοτινή φοιτήτρια Νομικής που επέμενε να φωτογραφίζει όσα συνέβαιναν στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου τρώγοντας στα πρώτα βήματά της ακόμα και πόρτα από τα σόου των βαρύτιμων οίκων, μέσα σε μία 15ετία διέγραψε μια ουρανομήκη καριέρα, κέρδισε χρήμα αρκετό για να θρέψει και τα παιδιά των παιδιών της, Λεόνε και Βιτόρια, έφτασε να απασχολήσει μέχρι και το Business School του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, ενσάρκωσε με τη ζωή, τις ιδέες και την καθημερινότητά της -έξι αναρτήσεις την ημέρα στο Instagram ήταν η αλάνθαστη συνταγή της- το αρχέτυπο του επιδραστικού.



Η Φεράνι, η οποία έχει μια εντυπωσιακή διείσδυση στην αμερικανική αγορά, αφού το 15% του κοινού της προέρχεται από τις ΗΠΑ, επινόησε τον εαυτό της. Και κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλει ότι το έκανε με επιτυχία, αν αθροίσει ότι μέχρι πρότινος στην ποδιά της σφάζονταν όλων των λογιών τα brands, από τον οίκο Bulgari μέχρι τη Nespresso. Το πρόβλημα είναι ότι τώρα αποδεικνύεται το ίδιο χαρισματική και στην αποδόμησή του. Η λαιμαργία -και για το τελευταίο ψίχουλο pandoro- μπορεί τελικά και να τιμωρείται. Πάντως, στα κοινωνικά δίκτυα τουλάχιστον, η Ιταλίδα επιδραστική αποδεικνύεται πιο χαλκέντερη κι απ’ τον Αλέξανδρο Κοψιάλη, κρατώντας μέχρι στιγμής αλώβητες τις χιλιάδες των followers της. Cancel είναι, θα περάσει.

Η εισαγγελική έρευνα εις βάρος της 

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η εισαγγελία του Μιλάνου διεξάγει αυτή την περίοδο, έρευνα για απάτη σε βάρος της Κιάρα Φεράνι, αλλά και της Αλεσάντρα Μπαλόκο, ιδιοκτήτριας εταιρίας που παράγει το γνωστό παραδοσιακό γλυκό των Χριστουγέννων, το «παντόρο».

Πρόκειται για τη γνωστή υπόθεση συνεργασίας της Φεράνι με την εταιρία Μπαλόκο. Συνεργασία με την οποία, πριν από ένα χρόνο, έγινε αναφορά σε φιλανθρωπική πρωτοβουλία για την αγορά διαγνωστικών μηχανημάτων για παιδιατρικό νοσοκομείο του Τορίνο.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, όμως, η δωρεά στο νοσοκομείο φέρεται να έγινε από την εταιρία πριν ξεκινήσουν οι πωλήσεις του παντόρο, ενώ η τιμή του γλυκού, λόγω και της «διαφήμισης» της ινφλουένσερ, τριπλασιάστηκε. Η δημόσια ιταλική υπηρεσία κατά των τραστ έχει ήδη επιβάλει χρηματικό πρόστιμο τόσο στη Φεράνι όσο και στη συγκεκριμένη εταιρία.


Σύμφωνα με την εφημερίδα La Stampa, κατασχέθηκε μέρος της αλληλογραφίας της ινφλουένσερ με την Μπαλόκο, η οποία φέρεται να παρουσιάζει πολλά χρήσιμα στοιχεία.

Όπως αναφέρει η ίδια εφημερίδα, εκτός από την πώληση του παραδοσιακού γλυκού Παντόρο, η εισαγγελία του Μιλάνου ερευνά τώρα και άλλες δύο υποθέσεις: την πώληση πασχαλινών αυγών για τη στήριξη φιλανθρωπικής εκστρατείας και τη διάθεση μέσω διαδικτύου μιας κούκλας που έμοιαζε ακριβώς στη γνωστή Ιταλίδα ινφλουένσερ. Οι έρευνες αφορούν ενδεχόμενη διάπραξη απάτης.

Ο Ιταλικός τύπος προσθέτει ότι θα πρέπει να εξακριβωθεί αν έτυχαν σεβασμού οι δεσμεύσεις της εταιρείας που έχει δημιουργήσει η Φεράνι, και πόσα ακριβώς χρήματα δόθηκαν για τη στήριξη φιλανθρωπικών πρωτοβουλιών.

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία της Κιάρα Φεράνι υπογράμμισε ότι σεβάστηκε όλα όσα είχαν ανακοινωθεί μέσω Instagram, και ότι με τις πωλήσεις της κούκλας Trudi στηρίχθηκε η δράση συνδέσμου που καταπολεμά το μπούλινγκ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης