Dolce & Gabbana: Το επιτυχημένο δίδυμο επεκτείνεται από τα ρούχα και τα αξεσουάρ στην οινοποιία

Σχεδιάζοντας τις συσκευασίες σε κρασιά που υμνούν την αγαπημένη τους Σικελία

Ο Ντομένικο Ντόλτσε και ο Στέφανο Γκαμπάνα, το δίδυμο πίσω από το πασίγνωστο brand Dolce & Gabbana, φημίζονται για τα ρούχα, τα παπούτσια, τα κοσμήματα, τα αρώματα και τα αξεσουάρ με την υπογραφή τους.

Τώρα, σε μια συνεργασία με το οινοποιείο Donnafugata της Σικελίας, έχουν προσθέσει και τον τίτλο «Σχεδιαστές ετικετών κρασιού» στο βιογραφικό τους, ενώ τα μπουκάλια με τις εμπνευσμένες ετικέτες και συσκευασίες έχουν κλέψει ήδη την παράσταση στα γιορτινά καλέσματα των κοσμικών κύκλων στην Ευρώπη.


Οι αμπελώνες του Donnafugata εκτείνονται δίπλα στο ψηλότερο ενεργό ηφαίστειο της Ευρώπης, την Αίτνα, στην περιοχή Κοντέσα Εντελίνα και λίγο πιο πέρα από τη Σικελία, στο μικρό νησάκι Παντελερία, ενώ τα κρασιά παλαίωσης της επιχείρησης φιλοξενούνται κυρίως στα ιστορικά κελάρια της Μαρσάλα. Το οινοποιείο Donnafugata ιδρύθηκε το 1983 από την κοσμογυρισμένη Γκαμπριέλα Ανκα Ράλο, γνωστή ως ευεργέτιδα του σιτσιλιάνικου κρασιού, και τον σύζυγό της Τζιάκομο Ράλο, τέταρτη γενιά οινοποιών.



«Θέλουμε να μεταφέρουμε τα χρώματα, τις παραδόσεις, την ιστορία και τον πολιτισμό της Ιταλίας σε κάθε γωνιά του κόσμου»

Το ντεμπούτο των Dolce & Gabbana στον κόσμο του κρασιού έγινε το 2018 με το κόκκινο κρασί Donnafugata D&G Tancredi, μια περιορισμένης έκδοσης εμφιάλωση, μείγμα από Cabernet Sauvignon, Nero d'Avola και Tannat, ενώ το 2022 κυκλοφόρησε το Donnafugata Dolce & Gabbana Rosa. Κάπως έτσι γεννήθηκαν τέσσερις ετικέτες, μια λευκή, μια ροζέ και δύο κόκκινες. Μπορείτε να νιώσετε τη μοναχικότητα της Αίτνας στο Isolano Etna Bianco 2019 που παράγεται από σταφύλια Καρικάντε. Εχει χρυσές ανταύγειες, άρωμα εσπεριδοειδών, όπως λεμόνι και πράσινο μήλο, φρούτων, όπως αχλάδια, ροδάκινα και πεπόνια, νότες λουλουδιών και βοτάνων, και πινελιές ορυκτών και μελιού. Με δροσερή επίγευση, είναι ένα κρασί που έχει περάσει 10 μήνες μέσα σε βαρέλια και 12 μήνες σε μπουκάλια. Το Sweet Donnafugata Dolce & Gabbana Rosa Sicilia DOC 2020, η επιλογή σε ροζέ, είναι ένα μείγμα από σταφύλια της Σικελίας, τα Νερέλο Μασκαλέζε και Νοσέρα. Είναι ένα ανοιχτόχρωμο κρασί, με εξαιρετική φρεσκάδα και λεπτό τελείωμα που θυμίζει λουλούδια όπως το γιασεμί και φρούτα όπως τα ροδάκινα.





«Αρχίσαμε να συνεργαζόμαστε με την Donnafugata το 2017, πλαισιώνοντας τις εκδηλώσεις Alta Moda στο Παλέρμο με τα πιο ποιοτικά κρασιά. Μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες, αγαπάμε την πατρίδα μας και την έμφαση στη λεπτομέρεια. Η δεξιοτεχνία και οτιδήποτε κρύβει μέσα του πάθος είναι κοινά χαρακτηριστικά μας», αναφέρει ο Ντομένικο Ντόλτσε. Οσο για τις ετικέτες που φιλοτεχνούν οι ίδιοι, είναι φυσικό να θυμίζουν το γνώριμο πληθωρικό στυλ τους. «Θέλουμε να μεταφέρουμε τα χρώματα, τις μυρωδιές, τις παραδόσεις, την ιστορία και τον πολιτισμό της Ιταλίας, και ειδικότερα της Σικελίας, σε κάθε γωνιά του κόσμου. Το “Made in Italy” είναι μια αξία. Εχουμε το προνόμιο να ζούμε σε μια χώρα με απίστευτη καλλιτεχνική και πολιτιστική κληρονομιά», τονίζει ο Ντομένικο Ντόλτσε και ο Στέφανο Γκαμπάνα συμπληρώνει: «Για τη συσκευασία των Rosa και Tancredi θέλαμε κάτι που θα ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο και κοντινό στην αισθητική μας.



Για το Rosa αντλήσαμε έμπνευση από την άμαξα της Σικελίας με ένα πολύχρωμο άλογο, το οποίο αντιπροσωπεύει την τέχνη, τον πολιτισμό και την παράδοση του τόπου. Για το Tancredi συνδυάσαμε παράδοση και σύγχρονα στοιχεία. Χρυσές, μπλε και εμπνευσμένες από το μπαρόκ γραμμές παραπέμπουν στην αριστοκρατία, ενώ το κόκκινο, το πράσινο και τα γεωμετρικά σχέδια στις επαναστατικές αξίες που κυριάρχησαν μετά την ενοποίηση της Σικελίας με την Ιταλία».



«Η αγαπη μας για το καλό κρασί είναι ανεξάντλητη. Δεν θα πάψουμε να λανσάρουμε μπουκαλια  με την υπογραφή μας» 

Το brand Dolce & Gabbana ιδρύθηκε το 1985 από τους Ιταλούς σχεδιαστές μόδας και φημίζεται σε όλο τον κόσμο για τα πολυτελή υφάσματα, τις πλούσιες λεπτομέρειες και τα ζωντανά χρώματα που κυριαρχούν στις συλλογές τους. Το οικογενειακό οινοποιείο Me and Donnafugata, από την άλλη, που διευθύνεται από την οικογένεια Ράλο από το 1851, καλλιεργεί τα σταφύλια του σε αφιλόξενες ηφαιστειογενείς περιοχές που προσφέρουν μοναδικά χαρίσματα και έπεισε τους σχεδιαστές να «πάρουν θέση στο τραπέζι μας». Τι λένε οι ίδιοι σχετικά; «Είμαστε Ιταλοί. Μας αρέσει να τρώμε καλά και να πίνουμε καλό κρασί. Οι συνεργασίες που μας δένουν με τον κόσμο της γαστρονομίας είναι πολλές (Pastificio di Martino, Fiasconaro, Smeg και τόσες άλλες) και έχουμε το προνόμιο να εκφράζουμε τη δημιουργικότητά μας κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο. Ωστόσο η αγάπη μας για το καλό κρασί είναι ανεξάντλητη και δεν θα πάψουμε να εμπνεόμαστε λανσάροντας στη διεθνή αγορά μπουκάλια με την υπογραφή μας»◆

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr