Αγριες Μέλισσες: Θάνατος, εξοστρακισμός, εκδίκηση σε ένα καθηλωτικό φινάλε

Στο φως όλα τα μυστικά στο Διαφάνι, που αποχαιρέτησε χθες τους τηλεθεατές με θανάτους και αποχωρισμούς, πτώση των ισχυρών, ξεκαθαρίσματα παλιών λογαριασμών, αλλά και με την είσοδο του νέου «κακού» Ακύλα Μεγαρίτη, που όλα δείχνουν ότι θα βασανίσει τις τρεις αδελφές Σταμίρη στον επόμενο κύκλο της σειράς - «Χειροκρότησαν» οι τηλεθεατές μέσω twitter

Ηταν ένα φινάλε αντάξιο της ιστορίας που ξεδιπλώνεται εδώ και δύο δύσκολες τηλεοπτικές περιόδους αυτό που παρακολουθήσαμε χθες το βράδυ για τις Άγριες Μέλισσες.  Είχε φωτιά κι αντάρα -όπως ήταν στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας η ζωή για τους βασικούς ήρωες- είχε θάνατο -όπως από την αρχή της κι όλας η ιστορία, αφού ένα έγκλημα σε μια νύχτα γάμου τύλιξε το κουβάρι της, είχε ξεκαθαρίσματα λογαριασμών, δραματικές αποχωρήσεις, αλλά και την ίδια στιγμή είδαμε και τις πρώτες «βελονιές» στον καμβά της τρίτης σεζόν: Ο κακός Βόσκαρης που είχε πάρει σκυτάλη από τον κακό Κυπραίο, παρέδωσε με τη σειρά του στον χειρότερο (όπως, τουλάχιστον λένε τα σπόιλερ που ήδη κυκλοφορούν) Ακύλα Μεγαρίτη. Και η υπόσχεση που δίνει ο Ακύλας - Αιμίλιος Χειλάκης στον Μελέτη - Γιώργο Γεροντιδάκη ότι ο θάνατος του αδελφού του, (μέσα στο σπίτι των Σταμίραινων) δεν θα μείνει ατιμώρητος δείχνει ήδη ότι τα βάσανα για τις τρεις αδελφές δεν τελείωσαν, παρά τα χαμόγελα με τα οποία αποχαιρέτισαν χθες το βράδυ τους τηλεθεατές, από τα νέα τους χωράφια.

Το κοινό «χειροκρότησε» τους ηθοποιούς για τις συγκλονιστικές τους ερμηνείες μέσω του twitter, αναδεικνύοντας το hashtag #AgriesMelisses πρώτο trend μέσα σε ελάχιστη ώρα από τους τίτλους τέλους.



Οι Αγριες Μέλισσες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των τηλεθεατών σχεδόν από το πρώτο τους επεισόδιο. Κι όταν η πανδημία και το lockdown σταμάτησαν πέρσι τα γυρίσματα και τα επεισόδια άρχισαν να παίζονται από την αρχή το ενδιαφέρον που θα μπορούσε να περιμένει κανείς ότι θα έπεφτε παρέμεινε σταθερό.  Τί ήταν αυτό που εξασφάλισε την επιτυχία στο σίριαλ εποχής του Αντένα; Αναμφισβήτητα το πολύ δυνατό σενάριο: Γύρω από ένα έγκλημα, τη δολοφονία του Σέργιου Σεβαστού τη νύχτα του γάμου του με την Ελένη Σταμίρη  στήθηκαν αναρίθμητες ιστορίες. Αναδείχθηκαν ήρωες και χαρακτήρες «πλήρεις», πολύπλευροι. Το «καλό» και το «κακό» κατάφερναν να συνυπάρχουν στους κεντρικούς ήρωες: Η Ελένη Σταμίρη εκπροσωπούσε το «καλό», αλλά ταυτόχρονα είχε βάψει με αίμα τα χέρια της, όπως και οι αδελφές της. Ο Δούκας Σεβαστός δεν δίστασε καμία στιγμή να δώσει εντολή θανάτου, αλλά παράλληλα τον είδαμε να φέρεται με ανθρωπιά στη νύφη του Ασημίνα όταν το μυστικό της ψεύτικης μητρότητάς της αποκαλύφθηκε ή όταν σπάραξε στα δύο τελευταία επεισόδια κρατώντας στην αγκαλιά του τη νεκρή αδελφή του. Τήρησε τους δικούς του κώδικες «ηθικής» όταν στάθηκε μεν στο πλευρό της βιασμένης αδελφής του και τελικά σκότωσε τον βιαστή της, αλλά ήταν ο ίδιος ήρωας που έκρυβε επί τριάντα χρόνια μπροστά στα μάτια της το παιδί που η Ανέτ είχε φέρει στον κόσμο και το οποίο μετέτρεψε σε πειθήνιο όργανό του, σε βαθμό που να τον βλέπει ως «θεό». 



Ο θάνατος επαναλήφθηκε στο φινάλε και αυτής της σεζόν. Πέρσι έφυγαν ο Θωμάς Κυπραίος που βρήκε στην αυτοκτονία τη λύτρωση από τις Ερινύες του, δολοφονήθηκε αντί για την Ελένη η Θεοδοσία, η γυναίκα που την είχε υποχρεώσει να παραδοθεί και να λογοδοτήσει, μόνη εκείνη, για τη δολοφονία του Σέργιου. Τώρα ήταν η σειρά της Ανέτ Σεβαστού - Ρουσώ να δώσει τέλος στη ζωή της σε μια απέλπιδα προσπάθεια να σταματήσει τα εγκλήματα του γιου και του αδελφού της. Και κοντά της, λίγη ώρα αφότου είχε πει «καλή αντάμωση» στη νεκρή αδελφή του, πέθανε και ο Μιλτιάδης. Εκείνος πιο γαλήνια, έχοντας «συναντηθεί» με τον νεκρό του γιο και αφού είχε καταφέρει να κάνει πράξη την επιθυμία του παιδιού του, να προστατεύσει, δηλαδή τα τρία κορίτσια του Γιώργη Σταμίρη, ερωτικός αντίζηλος του οποίου είχε υπάρξει ο Μιλτιάδης. Για τον ήρωα που ενσάρκωσε ο Γιώργος Γάλλος η παρουσία στη σειρά έκλεισε σε ό,τι είχε απομείνει από το δένδρο στο οποίο κρέμασαν το παιδί του -συμβολικά, το τέλος ήρθε και για τους δύο στο ίδιο σημείο. 


Οι Αγριες Μέλισσες, όμως, «τσίμπησαν» τόσο όχι μόνο λόγω του σεναρίου. Οι τηλεθεατές θα πρέπει να είναι ευχαριστημένοι και με τη σκονοθεσία, και τη φωτογραφία και το ρυθμό της σειράς που κατάφερε να μην κάνει «κοιλιά» μέσα σε μια χορογραφία νέων χαρακτήρων, παράλληλων ιστοριών πάντα με φόντο την ελληνική περιφέρεια έως τα μέσα της δεκαετίας του '60. Ομως, οι «Αγριες Μέλισσες» έφερναν τα βράδια στα σπίτια των «έγκλειστων» λόγω της πανδημίας, τηλεθεατών μια γενιά σπουδαίων θεατρικών κατά κύριο λόγο ηθοποιών, που ήρθαν για να μείνουν.  Υπήρχαν πρόσωπα οικεία στους τηλεθεατές όπως οι κυρίες Κάτια Δανδουλάκη και Κατερίνα Διδασκάλου, ο Παύλος Ορκόπουλος, η αγαπημένη «Βιολέτα»- Θεοφανία Παπαθωμά, ο Γιάννης Στάνκογλου, αλλά «γνωρίσαμε» τη Μαρία Κίτσου, τον Λεωνίδα Κακούρη, την εξαιρετική Ελλη Τρίγγου (η σκηνή στον πρώτο κύκλο που ξεσκίζει με μαύρο βλέμμα την ψεύτικη κοιλιά της ξεχείλιζε από το θεατρικό της ταλέντο), μάθαμε  τον Γιάννη Κουκουράκη που έδωσε πνοή και περιεχόμενο με τη βοήθεια των σεναριογράφων στη θεαματική μεταμόρφωση του χαρακτήρα που υποδύεται, από το «κακό» στη μεταμέλεια και την αναζήτηση συγχώρεσης.  Οι ερμηνείες στις Αγριες Μέλισσες είναι εξίσου «δυνατό» στοιχείο με το σενάριο. 





Το χθεσινό φινάλε που είχε πολύ θάνατο, αλλά και ζωή που εκφράστηκε μέσα από το γάμο της Σοφούλας και του Αγγελου, έκλεισε σεναριακά πολλά ανοιχτά κεφάλαια -άνοιξε όμως και νέα. Ο εξοστρακισμός του Δούκα και της Μυρσίνης από το Διαφάνι ήταν από τις πολύ δυνατές σκηνές του χθεσινού επεισοδίου. Την ώρα που πλησιάζουν στην κηδεία της Ανέτ και του Μιλτιάδη και το χωριό είναι πρόθυμο να τους επιτρέψει να παραστούν, είναι τα παιδιά τους αυτά που εξεγείρονται, τους καταδικάζουν, τους διώχνουν. Πολύ σκληρό; Δίκαιο; Όπως το πάρει ο κάθε τηλεθεατής που παρακολούθησε την πορεία τους. Κι όμως, εδώ υπάρχει μια τραγική ειρωνεία: Ο Δούκας και η Μυρσίνη έκαναν τα πάντα στο όνομα της ενότητας της οικογένειας και τελικά βρέθηκαν μόνοι, με την Μυρσίνη που η οργή της για το χαμό του πρωτότοκού της κινούσε δυο χρόνια την ιστορία και τελικά έκαψε τα πάντα, να απορεί που ο Δούκας μένει δίπλα της. 




Οσο εξαιρετική ήταν η Κάτια Δανδουλάκη ενσαρκώνοντας δραματικά τη φωνή της λογικής και της δικαιοσύνης, άλλο τόσο καθήλωσε η Κατερίνα Διδασκάλου στα τελευταία επεισόδια. Το βλέμα της κατάφερε να δείξει με απόλυτο τρόπο το «σάλεμα» μιας μάνας που μαθαίνει όλες τις λεπτομέρειες για το θάνατο του παιδιού της- και εκείνες που αποδέχεται και εκείνες που απορρίπτει ως ψέματα. 


Οι ήρωες  έδειξαν χθες το βράδυ πού θα πάει η ιστορία του καθένα τους την επόμενη τηλεοπτική χρονιά, οπότε και το Διαφάνι θα ζει στα χρόνια της χούντας. Το παιδί θα υπάρχει πάντα για να ενώνει και να χωρίζει Ασημίνα- Δρόσω και Νικηφόρο.


Η Λενιώ και ο Λάμπρος επιχειρούν νέα αρχή με νέα χωράφια. Η άβουλη, εύθραυστη Πηνελόπη παίρνει τη ζωή της στα χέρια της και βαδίζει στα βήματα ανεξαρτησίας αλλά και γνώσης της Ανέτ και του δολοφονημένου συζύγου της Αλέξη Γραμματικού. Και ο Μελέτης στις σκηνές που ακολούθησαν την αυτοκτονία της μητέρας του δείχνει να έχει επιλέξει να συνταχθεί  απόλυτα με το «κακό». Είναι αυτός που υποδέχεται στο βανδαλισμένο αρχοντικό του Δούκα, στο γραφείο - στρατηγείο του, τον Ακύλα Μεγαρίτη. Θάνατος, φωτιά, εκδίκηση, λοιπόν.  Και η ιστορία συνεχίζεται.


Ειδήσεις σήμερα 

Οι εμβολιασμοί υψώνουν «τείχος» και απέναντι στις μεταλλάξεις - Πόσες παραλλαγές έχουν εντοπιστεί στην Ελλάδα

Συνεδριάζει η επιτροπή για απαγόρευση κυκλοφορίας, μουσική και δεξιώσεις

Σήμερα αναμένεται να κατατεθεί το εργασιακό νομοσχέδιο - Ποιες είναι οι βασικές διατάξεις
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr