Το πείραμα της Αντελίνας και άλλα τηλεοπτικά ευτράπελα

Πώς μία παρουσιάστρια η οποία αναμενόταν να σπάσει τα κοντέρ, βρέθηκε εγκλωβισμένη σε ένα δίχως ενδιαφέρον format και πώς η αντικατάσταση της παλιάς φρουράς των παρουσιαστριών μοιάζει πλέον πολύ δύσκολο εγχείρημα

Έχει κέφια ο κόσμος της τηλεόρασης. Από την ώρα που έγινε γνωστό πως η Ελένη Μενεγάκη για δικούς της λόγους αποφάσισε να κάνει παύση, όλοι οι ειδήμονες εντός και εκτός γυαλιού άρχισαν να συνθέτουν σενάρια διαδοχής με πρόσωπα ακόμη και απίθανα.
Η αλήθεια είναι πως η συγκεκριμένη θέση, για την ακρίβεια το κενό, είναι η μεγαλύτερη ίντριγκα της σεζόν. Μιας σεζόν που πλήγωσε ανεπανόρθωτα ο κορωνοϊός, όχι μόνο οικονομικά. Δυστυχώς η επιστροφή στην τηλεοπτική πραγματικότητα αποκάλυψε αδυναμίες και αστοχίες, βιαστικές αποφάσεις και κινήσεις, και κυρίως προσδοκίες που διαψεύδονται πριν καλά καλά δοκιμαστούν.


Μία τηλεοπτική προσδοκία ήταν και αυτή που συνόδευε την είσοδο της Αντελίνας Βαρθακούρη στην τηλεοπτική αρένα και η οποία δυστυχώς διαψεύστηκε σε πολλά σημεία. Αν και η συγκεκριμένη φέρελπις παρουσιάστρια έχει πολλά καλά στοιχεία, έκανε το λάθος και αποδέχτηκε, προκειμένου να είναι παρούσα στο γυαλί, να παρουσιάσει μία εκπομπή η οποία αποτελεί γρίφο για πολλούς.

Τι είναι ακριβώς το «Αντελίνα χτύπα το κουδούνι»;
Μην είναι ριάλιτι; Μην είναι παιχνίδι; Η μήπως τελικά είναι ένα ξαναζεσταμένο τηλεοπτικό φαγητό το οποίο δεν «τρώγεται»; Στην περίπτωση της προαναφερθείσας προσπάθειας είναι ένας απίστευτος συνδυασμός και των τριών, αλλά με ένα μοναδικά λάθος τρόπο.

Ριάλιτι προσπαθεί να είναι, αλλά δίχως αυθορμητισμό και δίχως ρεαλισμό. Παιχνίδι θέλει να δείχνει, αλλά πλέον είναι ξεπερασμένο το περιεχόμενο, ο τρόπος παρουσίασής του και φυσικά τα αστεία έπαθλα. Ξαναζεσταμένο φαγητό σίγουρα είναι, αφού εδώ και τριάντα χρόνια όλα αυτά τα τηλεοπτικά κόλπα έχουν παρουσιαστεί με κάθε τρόπο, έχουν σχεδόν «καεί» από το χρόνο και την υπερβολική χρήση και επιπλέον δεν συνιστούν πρωτότυπο και ενδιαφέρον περιεχόμενο.



Όσον αφορά την ίδια την Αντελίνα Βαρθακούρη, το κορίτσι για το οποίο ακούστηκε ακόμη και ότι προοριζόταν ως διάδοχος στη ζώνη που μέχρι τώρα κατοικοεδρεύει η Ελένη Μενεγάκη, φευ, όλα αποδείχτηκαν αδύναμα. Με ένα μοναδικό τρόπο ο αυθορμητισμός της εγκλωβίστηκε σε συνταγή κονσέρβα και το λαμπερό κοντινό πλάνο της θάμπωσε από τα κακά σκηνοθετημένα πλάνα μέσα στα σαλόνια των σπιτιών που εισβάλλει. Η συνολική εικόνα της είναι μη προσεγμένη και σχεδόν σκόπιμα μπορεί να υποθέσει κάποιος ότι όλο το concept κάνει προσπάθεια περισσότερο να αναιρέσει, παρά να επιβεβαιώσει τα όποια τηλεοπτικά προτερήματα είχαν φανεί μέχρι χθες.

Δυστυχώς τόσο τα νούμερα τηλεθέασης όσο και η συζήτηση που ακολουθεί κάθε επεισόδιο της εκπομπής καταγράφουν μία επίδοση πολύ κατώτερη των προσδοκιών. Σταθερά μονοψήφιες επιδόσεις, κάτι που φάνηκε από το 14,8% της πρεμιέρας, καμία έκπληξη και κανένα στοιχείο ενδιαφέροντος.

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι οι λόγοι για τους οποίους ανέλαβε εκπομπή έχουν να κάνουν με ένα γενικότερο τηλεοπτικό παρορμητισμό, ο οποίος θέλει κάθε τι που κάνει νούμερα ή συζητιέται στα κοινωνικά δίκτυα να θεωρείται ικανό να βρεθεί σε τηλεοπτικούς θρόνους.



Με την ίδια λογική βρέθηκε και η Ηλιάνα Παπαγεωργίου να αναλαμβάνει δική της εκπομπή στον Alpha έναντι αδράς αμοιβής, όταν μέχρι χθες απλά ψέλλιζε κάποιες λέξεις ως μέλος της κριτικής επιτροπής του GNTM.
Καλώς δίνονται ευκαιρίες και στα συγκεκριμένα κορίτσια αλλά και σε όλα τα νέα πρόσωπα που διεκδικούν μία θέση. Όμως καλό θα ήταν να δοκιμαστούν, να γράψουν κάποια χιλιόμετρα στα κοντέρ και μετά να συνοδευτούν από τίτλους που τις θέλουν να διαδέχονται πρόσωπα τα οποία εδώ και χρόνια μονοπωλούν εκπομπές και δημοσιότητα μετά από σκληρή δουλειά και επιβράβευση του κοινού και της αγοράς.

Δεν είναι τυχαία ούτε η Ελένη Μενεγάκη, αλλά ούτε και οι άλλες παρουσιάστριες όπως η Φαίη Σκορδά, η Σταματίνα Τσιμτσιλή, η Μαρία Μπεκατώρου, η Κατερίνα Καραβάτου, η Ζέτα Μακρυπούλια, η Ναταλία Γερμανού, η Ελεονώρα Μελέτη. Φυσικά και απέτυχαν σε κάποιες φάσεις, σίγουρα έκαναν λάθη και άστοχες εκτιμήσεις ή απόπειρες. Αλλά είχαν κάτι.
Και αυτό το κάτι δεν ήταν απλή επιθυμία να γίνουν παρουσιάστριες. Ήταν κάτι πολύ περισσότερο το οποίο επιβεβαιώθηκε και από την τηλεθέαση και από την απήχηση αλλά και από την διάρκεια στον χρόνο.
Φυσικά και υπάρχουν ενστάσεις, λογικό να υπάρχει αντίθετη άποψη η οποία αποδομεί ή αμφισβητεί την αξία τους. Είναι αυτό που πάντα συνοδεύει ένα προβεβλημένο πρόσωπο. Όμως κανείς δεν μπορεί να αντικρούσει ότι εδώ και χρόνια, όχι τυχαία, τα στελέχη τις εμπιστεύονται και τους αναθέτουν εκπομπές πρώτης γραμμής.
Πέρασαν πολλά πρόσωπα από τα πλατό τα τελευταία χρόνια και τα περισσότερα δεν έμειναν. Υπερτιμήθηκαν, αδικήθηκαν από εκπομπές που τα χαντάκωσαν, έπεσαν σε λάθος συγκυρίες, συνδυάστηκαν άστοχα με συμπαρουσιαστές που τα παρέσυραν στην αφάνεια.

Για κάθε νέα προσπάθεια ωστόσο απαιτούνται κάποια τυπικά προσόντα. Να ξέρεις να μιλάς ελληνικά, να έχεις φως, να μπορείς να προκαλείς συναίσθημα στα τηλεοπτικά πλήθη και φυσικά να είσαι αληθινή, να είσαι ο εαυτός σου. Και βέβαια όλα αυτά να συνδυαστούν με ένα ελκυστικό περιεχόμενο εκπομπής.
Για κάθε μία που αποπειράθηκε να υποδυθεί κάποια άλλη η τηλεοπτική τάφρος ήταν ανοιχτή και σε αναμονή. Αλλά και για κάθε μία που έσπευσε από νωρίς να νιώσει βασίλισσα στη θέση της βασίλισσας, τα σκαλιά της εξόδου σχεδόν δεν πρόλαβαν να μετρηθούν από την ταχύτητα της εξόδου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr