Συσχετίζουν τις αυτοκτονίες εφήβων με το «13 Reasons Why» του Netflix!

Η σειρά, που εξηγεί τους λόγους που μια έφηβη οδηγείται στην αυτοκτονία, είναι από τις πιο δημοφιλείς της πλατφόρμας

Οι αυτοκτονίες εφήβων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά σχεδόν ένα τρίτο τον μήνα που ακολούθησε τη διανομή μέσω Διαδικτύου του πρώτου κύκλου της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς του Netflix με τίτλο «13 Reasons Why» («Δεκατρείς λόγοι»), στην οποία η έφηβη κεντρική ηρωίδα κόβει τις φλέβες της, καταδεικνύει μελέτη που δημοσιοποιήθηκε χθες Δευτέρα.

Η σειρά συνδέεται με την αύξηση του δείκτη αυτοκτονιών κατά 28,9% στις τάξεις των εφήβων του ηλικιακού φάσματος μεταξύ 10 και 17 ετών τον Απρίλιο του 2017, σύμφωνα με τη μελέτη, που υποστηρίχθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (National Institutes of Health, NIH) των ΗΠΑ.

Κατά τη μελέτη, ο δείκτης αυτοκτονιών εφήβων μεταξύ 10 και 17 ετών παρέμεινε αυξημένος τους μήνες που ακολούθησαν τη μετάδοση της τηλεοπτικής σειράς, με αποτέλεσμα να καταγραφούν 195 περισσότερες αυτοχειρίες από τον Απρίλιο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017 από όσες θα αναμένονταν με βάση τα δεδομένα προηγούμενων ετών.

Οι επιστημονικοί υπεύθυνοι για τη μελέτη αναγνωρίζουν πως η έρευνά τους έχει εγγενείς περιορισμούς, ιδίως ότι δεν μπορούν να αποδείξουν πως υπάρχει «σχέση αιτίου-αιτιατού» ανάμεσα στη μετάδοση της σειράς «Δεκατρείς λόγοι» και την αύξηση του δείκτη των αυτοκτονιών, ούτε να αποκλείσουν άλλα αίτια.

Η σειρά αφηγείται την ιστορία μιας έφηβης που αφήνει πίσω 13 βίντεο, στα οποία εξηγεί γιατί αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή της. Στο τελευταίο επεισόδιο του πρώτου κύκλου της σειράς, η έφηβη εικονίζεται να κόβει τις φλέβες της μέσα σε μια μπανιέρα.

Η συγκεκριμένη σκηνή προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από γονείς και επαγγελματίες της υγείας, που εξώθησαν το Netflix να προσθέσει το 2017 κι άλλες προειδοποιήσεις προς τους θεατές που καταφόρτωναν τη σειρά και να προσθέσει κάρτες με τις οποίες τους παρέπεμπε σε δίκτυα υποστήριξης για την αντιμετώπιση του αυτοκτονικού ιδεασμού.



Ο δεύτερος κύκλος της σειράς «Δεκατρείς λόγοι» διανεμήθηκε από το δίκτυο τον Μάιο του 2018 και το Netflix έχει ήδη παραγγείλει τον τρίτο κύκλο.

Το δίκτυο δεν απάντησε αμέσως όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τη μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα.

Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος του δικτύου, ο Ριντ Χέιστινγκς, είχε υπεραμυνθεί της απόφασης να παραγγελθεί ο τρίτος κύκλος απευθυνόμενος σε μετόχους του Netflix τον περασμένο Ιούνιο.

Η σειρά «"Δεκατρείς Λόγοι" είναι εξαιρετικά δημοφιλής και επιτυχημένη. Έχει περιεχόμενο που καθηλώνει. Είναι αμφιλεγόμενη. Αλλά κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να την παρακολουθήσει», είπε τονίσει ο Χέιστινγκς στους μετόχους.

Οι συντάκτες της μελέτης, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστήμια, νοσοκομεία και το Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας, τονίζουν πως τα ευρήματά τους θα όφειλαν να υπενθυμίσουν στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας ότι η «προβολή της αυτοκτονίας» ενέχει τον κίνδυνο να προκαλέσει «αθέλητες συνέπειες» και ότι τόσο «η βιομηχανία της ψυχαγωγίας όσο και τα μέσα ενημέρωσης» οφείλουν «να χρησιμοποιούν βέλτιστες πρακτικές όταν καταπιάνονται με αυτό το θέμα».





Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr