«Λίφτινγκ» στο Μικρολίμανο: Δείτε το έργο που αλλάζει το «πρόσωπο» όλου του Πειραιά

mikrolimano11

Οι βασικοί άξονες του έργου, με προϋπολογισμό ύψους έξι εκατ. ευρώ, περιλαμβάνουν την κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών, προκειμένου να δημιουργηθεί ελεύθερη ζώνη για πεζούς δίπλα στη θάλασσα, μετακίνηση των τραπεζοκαθισμάτων των καταστημάτων σε άλλο σημείο του κοινόχρηστου χώρου και τη μετατροπή της Ακτής Κουμουνδούρου και της Ναυάρχου Βότση σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας

Στις αλλοτινές εποχές το Μικρολίμανο ήταν ένα μικρό φυσικό λιμάνι, το οποίο στα πρώτα χρόνια της ιστορίας του ονομαζόταν Λιμένας Μουνιχίας από τον μυθικό ήρωα Μούνιχο, όπως αναφέρει ο Ευρυπίδης στον Ιππόλυτο.

Εκεί που σήμερα υπάρχουν παρατεταγμένα μαγαζιά, πολλά αυθαίρετα, υπήρχε παραλία με χρυσαφένια άμμο, που μονάχα σε ιστορικά αρχεία φωτογραφιών μπορεί πλέον κανείς να βρει ή αναζητώντας στο διαδίκτυο. Από τις πρώτες ημέρες εκλογής του ο δήμαρχος Πειραιάς κ. Γιάννης Μώραλης είχε θέσει ως προτεραιότητά του την «αλλαγή» του Πειραιά. Ένα από τα βασικά σημεία της «αλλαγής» είναι και το Μικρολίμανο.

«Το Μικρολίμανο αποτελούσε για εμάς από τον Σεπτέμβριο του 2014 όταν και αναλάβαμε την διοίκηση του Δήμου ένα μεγάλο στοίχημα .Μια εντελώς παρατημένη περιοχή , από τις ωραιότερες στην Αττική ,καθόλου φιλική και λειτουργική για κατοίκους και επισκέπτες και με τελεσίδικες αποφάσεις για την απομάκρυνση των παράνομων κατασκευών μέσω οριστικών πρωτοκόλλων άμεσης κατεδάφισης περιγράφουν την κατάσταση που παραλάβαμε. Επίσης καμία ουσιαστική μελέτη για την ανάπλαση αυτής της ιδιαιτέρως σημαντικής για την πόλη μας περιοχής» είπε στο ΘΕΜΑ ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης.
Μικρολιμανο-μακετα_-5

Οι βασικοί άξονες του έργου, με προϋπολογισμό ύψους έξι εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνουν την κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών, προκειμένου να δημιουργηθεί ελεύθερη ζώνη για πεζούς δίπλα στη θάλασσα, μετακίνηση των τραπεζοκαθισμάτων των καταστημάτων σε άλλο σημείο του κοινόχρηστου χώρου και τη μετατροπή των οδών Ακτή Κουμουνδούρου και Ναυάρχου Βότση σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη, με την ΕΥΔΑΠ να πραγματοποιεί εργασίες και για το λόγο αυτό υπάρχουν και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή. «Καταφέραμε με πολλές και δύσκολες αποφάσεις και ξεπερνώντας όλα τα στάδια εγκρίσεων, να έχουμε αρχικά την οριστική μελέτη και από το καλοκαίρι του 2019 ανάδοχο, ώστε να ξεκινήσει η θρυλούμενη επι 10ετιες ανάπλαση, προκειμένου να λύσουμε άλλη μια εκκρεμότητα πολλών ετών, που κρατούσε ομήρους τους επιχειρηματίες και δυσαρεστημένους κατοίκους και επισκέπτες Έλληνες και ξένους. Πλέον, περιμένουμε να ολοκληρωθούν -έστω και με καθυστέρηση- τα σημαντικά έργα της ΕΥΔΑΠ που έπρεπε να προηγηθούν, ώστε να ξεκινήσει το έργο, το οποίο καλώς εχόντων των πραγμάτων θα ολοκληρωθεί σε οκτώ μήνες από την έναρξή του. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Αττικής, της οποίας ευχαριστώ και την προηγούμενη αλλά και την σημερινή διοίκηση» τονίζει ο κ. Μώραλης.
Pages_from_Παρουσιαση-Μικρολιμανου-3_Page_6

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το έργο προβλέπει σημαντικές παρεμβάσεις σε μια έκταση 15.600 τετραγωνικών μέτρων και περιλαμβάνει την ανάπλαση της οδού Επιδαύρου και της παρακείμενης περιοχής των προσφυγικών κατοικιών, την αντικατάσταση των φωτιστικών σωμάτων το ξήλωμα των πεζοδρομιών και την εγκατάσταση νέων, νέα ασφαλτικά έργα και την αναβάθμιση του αποχετευτικού δικτύου.

Σύμφωνα με το σχέδιο ανάπλασης του Μικρολίμανου όταν ολοκληρωθούν και οι κατεδαφίσεις των αυθαίρετων κατασκευών των κέντρων εστίασης, αναμένεται να δημιουργηθεί παραθαλάσσια ζώνη μήκους 9,2 μέτρων. Τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων θα μεταφερθούν σε μια ζώνη μήκους 6 μέτρων περίπου.

Επίσης, το πλάτος της οδού Ακτή Κουμουνδούρου θα μειωθεί στα 3,5 μέτρα από τα 7 μέτρα που είναι σήμερα, ενώ θα απαγορευθεί η στάθμευση, στο πλαίσιο μετατροπής της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Φυσικά θα υπάρξουν νέοι χώροι στάθμευσης ενώ θα εγκατασταθούν και νέα συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων.
Pages_from_Παρουσιαση-Μικρολιμανου-3_Page_4-_1_

Μέχρι όμως να γίνουν όλα τα παραπάνω θα πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα της ΕΥΔΑΠ, ενώ όλες οι εργασίες παρακολουθούνται στενά και βρίσκονται υπό την επίβλεψη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς, της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων Αττικής και Κυκλάδων, αφού είναι πολύ πιθανό κατά τη διάρκεια των εργασιών, των κατεδαφίσεων και των μετατοπίσεων να φανερωθούν αρχαία ευρήματα άγνωστης αξίας. Για το λόγο αυτό δεν αποκλείεται να χρειαστεί και τροποποίηση των προγραμματισμένων εργασιών όπως άλλωστε έχει γίνει.

Η ανάπλαση του Μικρολίμανου είναι μία από τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στην ευρύτερη περιοχή. Στα σχέδια της δημοτικής αρχής Πειραιά εντάσσεται και η ανάπλαση της περιοχής από την ακτή Δηλαβέρη έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, προκειμένου να δημιουργηθεί μία ενιαία ζώνη με χώρους περιπάτου, πρασίνου και ποδηλατοδρόμους. Αλλά δεν είναι και τα μοναδικά αφού ο Πειραιάς αναμένεται να αλλάξει ριζικά. Πριν από λίγες ημέρες στην κατάμεστη αίθουσα του Δημοτικού Θεάτρου στον Πειραιά, ενώπιον του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, έγινε η παρουσίαση ενός εκ των σημαντικότερων προγραμμάτων αστικής ανάπλασης, των τελευταίων 30 ετών στο Δήμο Πειραιά.
Pages_from_Παρουσιαση-Μικρολιμανου-3_Page_2

Πρόκειται για την αναμόρφωση και ανάπτυξη της ιστορικής περιοχής του Αγίου Διονυσίου. Ένα project όπου μέσω δημόσιων έργων έχει προϋπολογισμό 15 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός της ανάπλασης στην περιοχής από ιδιωτικούς επενδυτικούς φορείς εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 250 εκατομμύρια ευρώ. Το πρόγραμμα ανάπλασης εξελίσσεται σε δυο άξονες. Ο πρώτος αφορά την επαναδραστηριοποίηση των πρώην εγκαταστάσεων της καπνοβιομηχανίας "ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ" και την μετατροπή τους σε κτίρια γραφείων διεθνών προδιαγραφών από την ελληνική εταιρεία Dimand σε συνεργασία με την EBRD και την Grivalia. Και ο δεύτερος άξονας αφορά την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής με έργα και επεμβάσεις σε δημόσιους, κοινωφελείς και κοινόχρηστους χώρους. Στην παρουσίαση του παραπάνω project ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τονίσει ότι: «Οι γειτονιές ξαναγεννιούνται, ανακτώντας την ασφάλειά τους», ενώ προανήγγειλε πως οι οργανωμένες αναπλάσεις θα αναπτυχθούν σύντομα και σε άλλες περιοχές, βάσει σχεδίου, με στόχο ο σχεδιασμός των χρήσεων γης να υπερδιπλασιαστεί, φτάνοντας το 55% έως το τέλος της τετραετίας.

Επίσης, ανέφερε πως το πάθος και η όρεξη για δουλειά που διαπίστωσε στην περίπτωση ανάπλασης του Αγίου Διονυσίου είναι ακριβώς τα στοιχεία που θα βοηθήσουν στη συνολική αλλαγή κλίματος στην χώρα και σε ολόκληρη την κοινωνία. «Αυτό είναι που θα μας επιτρέψει τελικά να κάνουμε τη μεγάλη διαφορά ώστε τέτοιες ωραίες πρωτοβουλίες σε λίγα χρόνια να μην αποτελούν την εξαίρεση, αλλά τον κανόνα στη χώρα μας».

mikrolimano7_1
mikrolimano6
mikrolimano4
mikrolimano3
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (25)

john

Ο Πειραιάς είναι ΠΟΛΥ πιο όμορφος από την Αθήνα και ΠΟΛΥ πιο καθαρός. Αυτά που γράφουν μερικοί είναι η από την ζηλεια τους η δεν έχουν πατήσει το πόδι τους

john

Ο Πειραιάς είναι ΠΟΛΥ πιο όμορφος από την Αθήνα και ΠΟΛΥ πιο καθαρός. Αυτά που γράφουν μερικοί είναι η από την ζηλεια τους η δεν έχουν πατήσει το πόδι τους

(1204)1453-2020

Ὅταν πέσει τὸ ψευτορωμαίϊκο, θὰ πέσει καὶ ὁ ψευτοπολιτισμός του, μὲ τὴν ἀρχιτεκτονική του μαζί !

Παρκάρισμα

Φαντάσου τώρα, το φορτηγό εφοδιασμού να κλείσει μεσημεριάτικα την μία λωρίδα που υπάρχει για να ξεφορτώσει (γιατί βέβαια δεν είναι για μας οι περιοροσμένες ώρες εφοδιασμού, έλα τώρα μωρέ...). Αλλά ξέχασα, τα πεζοδρόμια φαίνονται αρκετά φαρδιά, οπότε μάλλον προβλέπω το φορτηγό πάνω στα καινούργια πεζοδρόμια. Τι μου λέτε τώρα για καλά υλικά κλπ.... Αλήθεια τα απορριματοφόρα θα περνούν τις ώρες αιχμής, όπως στον υπόλοιπο Πειραιά, που κλείνουν τα δρομάκια και σούρχεται ν'αυτοκτονήσεις?

Πειραιάς = Μαύρο χάλι

Για όσους μένουμε στον Πειραιά η αλήθεια είναι άλρως απογοητευτική. Αγαπητέ μου δήμαρχε, στον Πειραιά, δεν έχει γίνει απολύτως ΤΙΠΟΤΑ θετικό τα τελευταία χρόνια. Και δεν σε κατηγορώ 100% γιατί ξέρω οτι για να φτιαχτεί ο Πειραιάς, θέλει γκρέμισμα. Ωραία η μακέτα για το Μικρολίμανο, super. Την βλέπουμε πολλά χρόνια τώρα. Πιστευω όμως οτι θα ειναι μία κακομοιριά, με φθηνά υλικά και όταν γίνει.... γεμάτη από συνθήματα, τσίχλες και σκουπίδια. Όπως όλος ο Πειραιάς σήμερα.

Τι λες βρε καημένε ....

Το ότι εσύ μένεις στην Αγία σοφια δεν σημαίνει ότι όλοι στον Πειραιά είναι ίδιοι με εσένα και βλέπουμε τον ακάλυπτο .. Ο Πειραιάς είναι στολίδι μπροστά στο υπόλοιπο λεκανοπέδιο. Εμείς βλέπουμε πιάτο της Ζέας τα σούπερ γιοτ από τον 7ο όροφο ρετιρέ (δεν είναι τυχαίο ότι έχουμε και 4 αμερικανους στο κτίριο που έχουν βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για διαμέρισμα αλλά μάλλον χαζοί θα είναι και εσύ ο έξυπνος ) και εσύ την τουαλέτα του δίπλα Έτσι είναι η ζωή . Εμετός είσαι φίλε .

amerikanos

και καπου εκει προς τα αριστερα θα ειναι και το τουρκικο το γεωτρυπανο του ερτογαν ...

stanley

Δωστε σανο στα γιδια

Ωραία ιδέα

Να χρησιμοποιηθούν όμως καλής ποιότητας υλικά όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες γιατί έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε ραγισμενα και σπασμένα τσιμεντένια κράσπεδα και πλάκες πεζοδρομίου παντού σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας .Κάποιοι κονομάνε χοντρά σε βάρος του φορολογούμενου πολίτη και οι υπεύθυνοι σφυρίζουν αδιάφορα δεκαετίες τώρα. Με το που θα πατήσει το πόδι του ο τουρίστας και βλέποντας τα χάλια και μονο των πεζοδρομίων θα βγάλει τα συμπεράσματά του.

Ερντογάν

Αφού έφτασε να μας κοροϊδεύει ο Ερντογάν για τους δρόμους μας! Το ξεχνάτε?

Ρ

Περισσότερο πράσινο και ποδηλατόδρομο είναι ευκαιρία .

Αίλυννας!

Ό,τι και να κάνουν, ο Πειραιάς θα παραμείνει από τις πιο άσχημες περιοχές της χώρας... Θέλει όλος γκρέμισμα και χτίσιμο από την αρχή...

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης