Ο Μπουτάρης και η Κίνηση Πολιτών μαζεύουν υπογραφές για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου

metro_thes_arxaia

Η Κίνηση Πολιτών για την προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς συλλέγει ηλεκτρονικές υπογραφές μέσω του Avaaz – Στόχος τους η προστασία των αρχαιοτήτων της οδού Εγνατίας που βρέθηκαν στις ανασκαφές για το μετρό

Στην συλλογή ηλεκτρονικών υπογραφών μέσω του Avaaz.org , με στόχο να σωθούν « τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη» προχωρά η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με πρώτο υπογράφοντα τον τέως δήμαρχο της πόλης, Γιάννη Μπουτάρη.

Οι μετέχοντες στην κίνηση έστειλαν επιστολή προς τον πρωθυπουργό, όπου υπογραμμίζουν ότι η απόσπαση των ευρημάτων θα ήταν επιζήμια για την πόλη. Μάλιστα, καλούν τον κ. Μητσοτάκη να μην γίνει ο πρωθυπουργός «που θα διακινδυνεύσει να μείνει στην Ιστορία ως ο άνθρωπος που οδήγησε μια πόλη σε νέες περιπέτειες και τα πολύτιμα μνημειακά σύνολα του ένδοξου παρελθόντος της σε ακροβασίες με αβέβαιη κατάληξη». Η επιστολή αυτή παρατίθεται αυτούσια στο ψήφισμα.

Πάντως χθες, κατά την ομιλία του στο Βελλίδειο συνεδριακό κέντρο, ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση επιστρέφει στη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου.


Μέχρι στιγμής έχουν μαζευτεί περίπου 900 υπογραφές.

Αναλυτικά, το κείμενο της Κίνησης Πολιτών αναφέρει:

Προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ

Σας απευθύνουμε αυτή την επιστολή ως εκπρόσωποι μιας νεοσύστατης Κίνησης: «Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς», που στόχο έχει την προστασία των αρχαιοτήτων της οδού Εγνατίας, που βρέθηκαν κατά τις ανασκαφές του έργου του Μετρό στον σταθμό Βενιζέλου και τη διαφύλαξη, ως μοναδικής επίσημης, ψηφισμένης και θεσμοθετημένης λύσης, της λύσης της κατά χώραν διατήρησης των ευρημάτων.

Το τελευταίο δίμηνο έχουν πληθύνει τα δημοσιεύματα, οι πληροφορίες και οι τοποθετήσεις κυβερνητικών και τοπικών αξιωματούχων που επαναφέρουν το παλαιότερο σχέδιο της απόσπασης των ευρημάτων, ως πιθανή νέα λύση για την ολοκλήρωση του σταθμού.

Θεωρώντας κάθε τέτοια συζήτηση ως επιζήμια για την πόλη και γνωρίζοντας ότι τα περισσότερα από τα επιχειρήματα ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα και την πορεία των έργων μέχρι σήμερα, (που άλλωστε και η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία μέχρι προ ολίγων μηνών ισχυριζόταν ότι βαίνουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης), σας καλούμε να ενημερωθείτε επαρκώς από τους καθ’ ύλην αρμόδιους παράγοντες της πόλης, καθώς και τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και να εξετάσετε σοβαρά το ενδεχόμενο που θα έχει για το μέλλον της πόλης κάθε άλλη επιλογή, πλην της επιλογής που έχει προκρίνει και χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι αυτή που εφαρμόζεται σήμερα δυνάμει της Υπουργικής Απόφασης

ΥΠΟΠΑΙΘ/ΓΔΑΠΚ/ΔΙΠΚΑ/ΤΣΠΑΕ/41484/
24488/1402/162/10.2.2017 Υ.Α. (ΑΔΑ: 7ΝΦ14653Π4-Ζ91).



Πιστεύοντας ότι το μέλλον μιας πόλης και η τύχη της πολιτιστικής κληρονομιάς ενός λαού δεν πρέπει να γίνονται αντικείμενο συμφερόντων και μικροπολιτικής, σας καλούμε να μην γίνετε εσείς εκείνος ο Πρωθυπουργός που θα διακινδυνεύσει να μείνει στην Ιστορία ως ο άνθρωπος που οδήγησε μια πόλη σε νέες περιπέτειες και τα πολύτιμα μνημειακά σύνολα του ένδοξου παρελθόντος της σε ακροβασίες με αβέβαιη κατάληξη.

Η χρονοκαθυστέρηση, οι οικονομικές απώλειες και οι ανεπανόρθωτες βλάβες του μνημειακού συνόλου στη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης (από την οποία το έργο έχει απομακρυνθεί ύστερα από μία επίπονη κοινωνική, σε πανελλήνιο και όχι μόνον επίπεδο, διοικητική και καθόλα νόμιμη διαδικασία) στερεί το μοναδικό παγκόσμια πολιτιστικό κεφάλαιο της πόλης της Θεσσαλονίκης από την αυθεντικότητά του, κοστίζει πανάκριβα, −οφείλουμε να έχουμε εκ προοιμίου την επίγνωση ότι ζητείται να διαλυθεί, μετακινηθεί και να ανακατασκευαστεί ένα ολόκληρο τοπίο− και φυσικά τοποθετεί την πόλη σε νέες περιπέτειες.

Θα μείνουμε όλοι μαζί ενωμένοι για να υπερασπισθούμε τη μοναδικότητα της Θεσσαλονίκης με όποιον τρόπο έχουμε και μπορούμε μέσα από τη διεπιστημονική μας σύνθεση και θα ζητήσουμε από τους συμπατριώτες μας να μη χρεωθούν τη ντροπή μιας κοστοβόρας και πειραματικής λύσης σε βάρος της αυθεντικότητας.


Σας ευχαριστούμε για την προσοχή και είμαστε στη διάθεση σας για αναλυτική ενημέρωση γύρω από το ζήτημα.



Η προσωρινή διαχειριστική επιτροπή


Γιάννης Μπουτάρης, τ. Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Πρόεδρος του Μουσείου Ολοκαυτώματος

Δέσποινα Μακροπούλου, αρχαιολόγος, τ. διευθύντρια Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης

Μελίνα Παϊσίδου, αρχαιολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΠΘ

Πέτρος Μακρίδης, αρχιτέκτων μηχανικός

Βασίλης Κονιόρδος, αρχιτέκτων μηχανικός

Φωκίων Δεληγιάννης, νομικός

Νίκος Παπαμίχος, πολεοδόμος-χωροτάκτης

Ελένη Χοντολίδου, φιλόλογος-παιδαγωγός, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΠΘ





Κοινοποίηση:

Υπουργό Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη

Υπουργό Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή

Βουλευτές Θεσσαλονίκης

ΣΧΟΛΙΑ (8)

Μ.Πασοκ

Είναι και ο Μυλοπουλος στο κόλπο?Πόσα κονομησε αυτός από την ιστορία θα ψάξει κανείς?

ΟΥΦ!

αφου επι χρονια ήσασταν μόνο λόγια και σκουντήματα για την εξουσία και τη μάσα, τώρα που δίνεται η λύση που δίνεται (δεν είναι η καλύτερη αλλά η προσφορότερη), όλοι οι φιλάρχαιοι ξυπνήσατε και πουλάτε ενδιαφέρον και αρχαιολογία. Ειδικά ο Μυλόπουλος που ΕΦΑΓΕ, ΕΦΑΓΕ, ΕΦΑΓΕ (όλοι θυμόμαστε τί έκανε με τους αρχαιολόγους στο σταθμό του Συντριβανίου, αυτός και ο κολλητός του ο Σπίρτζης και κάποιοι ακόμη που τώρα κρύβονται) τώρα βγαίνει και ζητά υπογραφές. ΒΡΕ ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ, ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ ΠΙΑ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΛΑΜΑΡΙΝΕΣ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΣΑΣ.

Καλλ

ΤΩΡΑ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ;;; ΕΠΙ ΜΠΟΥΤΑΡΗ;;ΠΟΥ ΗΣΑΝΕ;;;;

ΝΙΚΟΣ

Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ ΝΑ ΛΕΕΙ ΒΛΑΚΕΙΕΣ Κ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΤΟΥΣ

Στέλιος

Δηλαδή να δοθεί σε χρήση το μετρό, και όταν έρθει η ώρα, να κλείσει τη λειτουργία του για 18 μήνες!!!! Βρε δε πάτε να πνιγείτε? Να προχωρήσει όπως είπε ο Μητσοτάκης! Αφού μετά την ολοκλήρωση του σταθμού θα ξαναπάνε στη θέση τους, δεν έχετε λόγο να τσιρίζετε. Απλά θέλετε να ρεζιλέψετε το έργο, και αδιαφορείτε για την ταλαιπωρία του κόσμου, όπως αδιαφορείτε και για τα επιπλέον εκατομμύρια που θα χρειαστεί να δαπανηθούν για να ικανοποιηθεί μια ΠΑΡΑΛΟΓΗ απαίτησή σας!!! Ιδεοληπτικοί, μίζεροι και επικίνδυνοι...

Κάτω τα χέρια από τις αρχαιότητες

12 σταθμοί πλην της Βενιζέλου μπορούν να λειτουργήσουν το 2021 Η Βενιζέλου θα ολοκληρωθεί όπως ορίζει η ομόφωνη απόφαση του ΚΑΣ το 2017 με επιτόπια διατήρηση, και αν ανατραπεί θα σας τρέχουμε ΣτΕ. Φράγκο δεν θα βγάλετε από τις ασποσπάσεις όσο και αν χτυπιέστε.

Chris

Eπειδη φαινεται η ασχετοσυνη σου στο θεμα, να σε ενημερωσω οτι το μετρο μπορει να λειτουργει κανονικα χωρις τους δυο σταθμους Βενιζελου κ Αγ. Σοφιας, χωρις να σταματησει το εργο, απλα θα πραδωθει αργοτερα. Αυτο που προτεινει ο Μητσοτακης ειναι αυτο που παγωσε τα εργα του μετρο απο το 2012 εως το 2016 αγαπητε. Επισης αυτο που προτεινει ο Μητσοτακης θα ακυρωσει οτι εχει γινει τα τελευται 3 χρονια, θα καθυστερησει το μετρο +3 χρονια στο αισιοδοξο σεναριο και το χειροτερο; Οι εργολαβοι θα ζητησουν αποζημιωσεις εκατονταδες εκατομμυριων για την αλλαγη σχεδιασμου και τη μεταταξη του εργου 3 χρονια μετα. Η προταση του Μητσοτακη και του καθε παρατρεχαμενου πολιτικου που συμβουλευεται, ΔΕΝ εχει κοστολογηθει, ΔΕΝ εχει μελετηθει/κοστολογηθει και το βεβαιο ειναιοτι θα ριξει στα βραχια όλο το κοστος και το εργο του μετρο θεσσαλονικης. Αυτα και να ενημερωνεστε πριν φραφετε αρλουμπες

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

75552949_2522265117827742_7169737839498756096_n

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το νησί εξαιτίας των βροχοπτώσεων - Επικρατούν θυελλώδεις άνεμοι, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτό να καταπλεύσουν πλοία - Κυβερνητικό κλιμάκιο μεταβαίνει στην περιοχή

4959263

Ο Προκόπης Παυλόπουλος στην παρουσίαση του ιστορικού λευκώματος «Αγαπητές Ελληνίδες! Γράμματα από το αλβανικό μέτωπο προς το Λύκειο των Ελληνίδων» - Να ξαναβρούμε το υψηλό εθνικό φρόνημα του έπους του 40 προέτρεψε ο ΥΕΘΑ Νικόλαος Παναγιωτόπουλος 

vroxes0

Μετά τη «Βικτώρια» το νέο κύμα κακοκαιρίας αναμένεται να χτυπήσει από τα δυτικά με καταιγίδες και θυελλώδεις ανέμους - Άστατο καιρό το Σάββατο προβλέπει το meteo του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών

6
marmara-parthenona

Συγκροτείται από την Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος - Η επιτροπή αρχικά θα είναι πολυμελής και εν συνεχεία θα συγκροτηθεί ολιγομελές Εκτελεστικό Συμβούλιο, το οποίο θα έχει την ευθύνη συντονισμού του έργου της επιτροπής και εκτέλεσης των αποφάσεών της

22
nosokomeio-riou_main01

«Ο μικρός Σταύρος θα δωρίσει την καρδιά του (που μάλλον θα φτάσει στο εξωτερικό), το ήπαρ, τα νεφρά κι άλλα όργανα προκειμένου να δώσει χαρά, ελπίδα και την ευκαιρία σε άλλα παιδιά να ζήσουν και να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους»

4