Τραγωδία στον Πόρο: Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία της Επιτροπής που ερευνά την πτώση του ελικοπτέρου

elikoptero

Κατά πληροφορίες δεν φαίνεται να υπήρχε μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο ενώ ενισχύεται η εκδοχή του ανθρώπινου λάθους

Φώς στα αίτια της τραγωδίας με την πτώση ελικοπτέρου στον Πόρο από την οποία έχασαν τη ζωή τους τρία άτομα προσπαθούν να ρίξουν τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων που εξετάζουν την άτρακτο του ελικόπτέρου.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από την έρευνα της επιτροπής που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ:

- ο κινητήρας του ελικοπτέρου ήταν σε απόλυτη ισχύ τη στιγμή της πρόσκρουσης, ένδειξη ότι δεν υπήρχε μηχανική βλάβη

- ο ήλιος την ώρα της απογείωσης του ελικοπτέρου ήταν κάθετος γεγονός που κάνει τους ειδικούς να συμπεραίνουν ότι ο Νίκος Καρυστινός, ο πιλότος του ελικοπτέρου πέρασε το πρώτο από τα δύο καλώδια αλλά δεν είδε το δεύτερο

- η απογείωση του ελικοπτέρου έγινε από τα ανατολικά ενώ ο άγραφος κανόνας για το - χωρίς αδειοδότηση - ελικοδρόμιο του Πόρου ήταν οι απογειώσεις να γίνονται από τα δυτικά

Ακόμα περισσότρες πληροφορίες περιμένουν τα μέλη της επιτροπής ότι θα τους δώσει το ουραίο τμήμα του ελικοπτέρου το οποίο αναζητούν στο βυθό της θάλασσας ανάμεσα στον Πόρο και το Γαλατά οι βατραχάνθρωποι του Λιμενικού χωρίς μέχρι στιγμής αυτό να έχει καταστεί εφικτό.

Στοιχεία από την έρευνα


Ζητήθηκαν οι παραιτήσεις του διοικητικού συμβουλίου του ΔΕΔΔΗΕ

Σε μια παράλληλη εξέλιξη ο υφυπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Γεράσιμος θωμάς ζήτησε την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΔΕΔΔΗΕ και των μελών του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού μετά τις αποκαλύψεις σχετικά με την εμπλοκή του διαχειριστή του συστήματος στο τραγικό δυστύχημα με τους τρεις νεκρούς από πτώση ελικοπτέρου στον Πόρο.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα τον Μάιο του 2018 ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιος Μπίνης είχε στείλει έγγραφο στον ΔΕΔΔΗΕ με το οποίο επισήμαινε την επικινδυνότητα των καλωδίων στα οποία χτύπησε το μοιραίο ελικόπτερο και ζητούσε την τοποθέτηση των ανακλαστήρων, ώστε οι πιλότοι να προειδοποιούνται για την παρουσία τους.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει ως εξής:

Μετά το αεροπορικό δυστύχημα που έλαβε χώρα στη θαλάσσια περιοχή του Πόρου και το οποίο κόστισε τη ζωή τριών ανθρώπων, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεράσιμος Θωμάς κάλεσε τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ κ. Στέφανου Οκταποδά προκειμένου να ενημερωθεί για το συμβάν και στη συνέχεια ζήτησε τις παραιτήσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΕΔΔΗΕ.

Είναι αυτονόητο ότι όλα τα στοιχεία που κατέχει ο ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με το ατύχημα θα τεθούν στη διάθεση του Εισαγγελέα.

ΣΧΟΛΙΑ (12)

πιλότος usa

καθαρά φταίει 10000000000% ο ΠΙΛΟΤΟΣ , η πολύ σιγουρια τον εφαγε αυτόν κ τους αλλους , αντί να σηκώσει το ελικόπτερο ανατολικά αυτός πήγε δυτικά κ μπλέχτηκε με τα καλώδια τής δεη ,οσοι δηλ. ΟΛΟΙ πού ειστε ΑΣΧΕΤΟΙ μήν γράφετε ....πηγαίνεται να μαζέψετε ...αχινούς στη θάλασσα ΞΕΡΟΛΕΣ ΜΟΥ

Μήτσος

"Άγραφος κανόνας", σαν τα μπουρδέλα ένα πράμα...

Φιλάκι εδώ και τώρα στους υπεύθυνους

Η ΔΕΔΔΗΕ έχει ευθύνη ακόμα και αν δεν τους είχε επισημανθεί η επικινδυνότητα των καλωδίων, πολλώ δε μάλλον τώρα που αποδείχθηκε ότι τους είχαν ενημέρωση και ζητήσει τη σήμανση τους έγκαιρα.

ΜΝΚ

Δε ξερω τι λεει ο κ. Υφυπουργός αλλα ο ΔΕΔΔΗΕ μεχρι σημερα διαχειριζεται δημοσιο χρήμα και δεν οφειλει να το δαπανά ακριτα για τις οποιες διευκολυνσεις της μιας ή της αλλης ιδιωτικης ,μη αδειοδοτημενης μαλιστα, δραστηριοτητας . Τα εγκεκριμενα ελικοδρομια -οσον αφορα τα εμποδια των- εχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές της ΥΠΑ και τα δικτυα ΔΕΗ προσαρμοζονται με δαπάνες του ΔΕΔΔΗΕ ωστε να υπερκαλυπτουν τις απαιτησεις της ΥΠΑ υστερα από αίτημα της εν λογω υπηρεσιας και μονον. Προφανως το ατυχημα του Πορου ηταν το προσχημα για να αλλαξει το ΔΣ του ΔΕΔΔΗΕ εν οψει της αξιοποιησης - ιδιωτικοποιησης - εκποιησης του . (Ας παρει καθενας οποιο χαρακτηρισμο θεωρει πιο σωστο)

PSI

Συνοπτικός, πλήρης & απολύτως εύστοχος!

OK

Ακριβώς αυτό! Από την στιγμή που το ελικοδρόμιο δεν είχε άδεια λειτουργίας, προφανώς ο ΔΕΔΔΗΕ όχι μόνο δεν ευθύνεται, αλλά θα πρέπει να ζητήσει αποζημίωση για την βλάβη που προξενήθηκε στο δίκτυό του.

Παρατηρητης

Νομιζω πως ειναι σωστη η ενεργεια του υφυπουργου επειδη η σημανση στα καλωδια ηταν απολυτως αναγκαια και δεν αφορουσε μονο το μη αδειοδοτημενο ελικοδρομιο. Γιατι ομως ανεβηκε η μετοχη του ενω φαινεται πως θα πληρωσει μεγαλες αποζημιωσεις;

Νικος

Τρίχες, εγώ βλέπω ότι στο εξωτερικό οι οποία εταιρία τοποθετεί κατασκευές σε δημόσιους χώρους που υπάρχει πιθανότητα να προκαλέσουν κίνδυνο σε εναέρια κυκλοφορία, (πχ γερανούς) τοποθετούν φωτεινή σήμανση. Δεν είναι δουλειά της κάθε εταιρίας να ελέγχει αν το κάθε αεροσκάφος έχει άδεια πτήσης ή απογειώθηκε από αδειοδοτημένο αεροδρόμιο. Επίσης το να επικαλείται κανείς την νομιμότητα μιας πτήσης και τα (απειροελάχιστα) έξοδα τοποθέτησης σήμανσης, ως σοβαρούς λόγους μη τοποθέτησης σημανσης, είναι τραγική αναισθησία. Δηλαδή είναι σα να λες αφού είσαι παράνομος αδιαφορώ για το αν θα σκοτωθούν άνθρωποι και δεν κουνάω ούτε το μικρό μου δαχτυλακι. Αναισθησία και αναλγησία μέγιστου βαθμού.

κα

Έτσι! όποιος θέλει υποδομές δεν παίρνει μια αλάνα να τη βαφτίσει αεροδρόμιο και μετά να έχει την απαίτηση να προσαρμοστούν οι κρατικές υποδομές (που πληρώνουμε εμείς οι φορολογούμενοι πολίτες) για να πηγαίνει γρήγορα στο εξοχικό του. Παίρνει άδεια, πληρώνει τέλη (όπως πληρώνουμε εμείς οι κοινοί θνητοί όταν πετάμε με αεροπλάνο) και του παρέχονται οι υποδομές. Στην Ελλάδα υπάρχει καθεστώς πλήρους ασυδοσίας με τα ελικόπτερα. Πηγαίνουν κυριολεκτικά όπου γουστάρουν. Όποιος αμφιβάλλει ας ψάξει το βίντεο με τα στελέχη της ΝΔ που προσγειώνονται στην παραλία στη Γαύδο (αναζήτηση: ελικόπτερο Γαύδος) προκαλώντας την μήνιν των λουομένων που λίγο έλλειψε να τους λυντσάρουν. Παρόμοια περιστατικά υπάρχουν αναρίθμητα!

σακης

ουδεν σχολιο επι του σχολιου

Αστυνομος Μπεκας

Ποιος είναι ο ιδιοκτητης της εταιρίας που ανήκει το ελικόπτερο και πάνε να το βγάλουνε λαδι; Λενε ότι έγινε από λάθος του πιλότου, ενώ υπάρχουνε μαρτυρίες ότι το ελικόπτερο δεν μπορούσε να πάρει ύψος και για αυτό το λόγο έπεσε στα καλώδια; Και όχι λόγο καλωδίων έχασε ύψος, τεραστια διαφορα το ένα με το άλλο.

Πιλότος ελικοπτέρων (όντως)

Ξέρει κάποιος μη πιλότος τι σημαίνει aborted take off σε ελικόπτερο; Αν όντος προσπάθησε να απογειωθεί και δεν είχε αρκετή ισχύ δεν υπάρχει περίπτωση να ξανά προσπαθούσε. Όπως πίστευα από την αρχή αυτοί οι μάρτυρες δεν κατάλαβαν ότι μια ήρεμη απογείωση και ένα παρατεταμένο hover in ground effect και ένα smooth transition είναι η ενδεδειγμένη τεχνική. Φαίνεται ξεκάθαρα στο video ότι είχε έλεγχο του ελικόπτερου και ότι έκανε πολύ ήρεμο, ακριβες και ομαλό pedal turn. Το εξέλαβαν όμως ότι το ελικόπτερο δεν είχε αρκετή ισχύ για να σηκωθεί. Ένα ελικόπτερο το οποίο δεν ήταν ιδιαίτερα φορτωμένο, σε μια όχι τόσο ζέστη μέρα και στο επίπεδο της θάλασσας.

Αεροταξι

Η εταιρεία λέγεται ifly, ειναι γνωστό αυτό και εχει δημοσιευτεί και εδώ στο ΠΘ. Για τον ιδιοκτήτη της κοίτα προς Χαλκιδική μεριά, και αυτό εχει γραφτεί επίσης.

Μαρίνα

Εφοπλιστές!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

moria01-mesa

Με τις 439 νέες αφίξεις προσφύγων την Παρασκευή στη Μόρια και σε συνδυασμό με τα στοιχεία από Σάμο και Χίο, ο συνολικός αριθμός από τη Δευτέρα ως και αργά το μεσημέρι της Παρασκευής, έφτασε στις 2.323 - Συναγερμός στην κυβέρνηση - Σύσκεψη των τοπικών υπηρεσιών της Μυτιλήνης τη Δευτέρα

52
dikastiria20_9

Εκκληση του Δικηγορικού Συλλόγου για μόνιμο γιατρό - Ο άτυχος δικηγόρος υπέστη ανακοπή καρδιάς, και παρά τη βοήθεια που έσπευσε να του προσφέρει γιατρός, η οποία περνούσε τυχαία από το σημείο, κατέληξε λίγη ώρα αργότερα 

2362812

Η ανακοίνωση του υπουργείου ακολουθεί  τις αποφάσεις του ΣτΕ, που έκριναν αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου τις αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας, Κωνσταντίνου Γαβρόγλου

kolokotronis_1

Σε βίντεο που προβάλλεται στα κοινωνικά δίκτυα, ένας καθηγητής φαίνεται ότι σχολιάζει ιστορικά πρόσωπα με μάλλον αμφιλεγόμενο τρόπο - «Ο Παύλος Μελάς δεν ήταν ήρωας» - «Ο Κολοκοτρώνης σκότωνε γυναικόπαιδα»

43