Πέταξαν στα σκουπίδια τα «ανθρωπάκια» του Γιάννη Γαΐτη στο ΣΕΦ!

sef

Τα σπάνια έργα βρίσκονται πεταμένα σε κάδο, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που έφθασαν στο protothema.gr - ΣΕΦ: Πρόκειται για δολιοφθορά. Σε καμία περίπτωση δεν θα πετούσαμε ποτέ ένα τέτοιο έργο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς! Θα καταθέσουμε μήνυση κατά αγνώστων 

Δυο μοναδικές φιγούρες από τα «ανθρωπάκια» του γνωστού ζωγράφου Γιάννη Γαϊτη, που βρίσκονταν στην είσοδο επισήμων του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) μέχρι και πριν από λίγα 24ωρα, ξαφνικά βρέθηκαν στα σκουπίδια.

Τα σπάνια έργα τα οποία είχαν γίνει δωρεά στο ΣΕΦ το 1985 για να κοσμούν την είσοδο των επισήμων, αντί να φυλάσσονται, βρίσκονται πεταμένα σε κάδο, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που έφθασαν στο protothema.gr.

Τα έργα μεγάλης αξίας και σπουδαίας πολιτιστικής κληρονομιάς του Δημοσίου κινδυνεύουν να γίνουν σίδερα ή - ποιος ξέρει - να κοσμήσουν τα σπίτια κάποιων.


«Τα ανθρωπάκια του ζωγράφου Γιάννη Γαϊτη που βρέθηκαν σε τσιμεντένιο κάδο στο ΣΕΦ είναι αποτέλεσμα δολιοφθοράς» επισημαίνει ο πρόεδρος του Σταδίου κ. Νίκος Λύτρας, ο οποίος επικοινώνησε άμεσα με το protothema.gr και εξήγησε: «Κάποιος ή κάποιοι άγνωστοι προς εμάς ξήλωσαν το έργο χθες και το τοποθέτησαν στον τσιμεντένιο κάδο όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύσατε. Σε καμία περίπτωση τόσο εγώ όσο και η Διοίκηση του ΣΕΦ δεν θα πετούσαμε ποτέ ένα τέτοιο έργο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Ήδη η Διοίκηση του ΣΕΦ είναι έτοιμη να καταθέσει μήνυση κατά αγνώστων ώστε να επιληφθούν οι αρμόδιες αρχές». Σύμφωνα με τον κ. Λύτρα ο χώρος του Σταδίου φυλάσσεται στις δυο κεντρικές εισόδους ενώ στο συγκεκριμένο σημείο που είναι τα «ανθρωπάκια» δεν υπάρχει μόνιμη φύλαξη αν και ανα μια ώρα περιπολούν άνθρωποι της ασφάλειας του Σταδίου. «Είναι προφανές πως κάποιος ή κάποιοι ξήλωσαν το έργο την ώρα που δεν περιπολούσε φύλακας και το έβαλε στον τσιμεντένιο κάδο. Η διοίκηση του ΣΕΦ θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για την αποκατάσταση του έργου».

anthropakia-1


Τα «ανθρωπάκια» του Γιάννη Γαΐτη υπήρξαν αγγελιοφόροι των ιδεολογικών και καλλιτεχνικών στοχασμών του καλλιτέχνη που ανήκε στη γενιά εκείνη που ξεπήδησε από την αντίσταση. «Φροντίστε να σωθείτε, να σωθούμε. Οι άνθρωποι, πλέον, έχουν γίνει ένας αριθμός», τόνιζε στις σπάνιες συνεντεύξεις του. Τα ανθρωπάκια του Γιάννη Γαΐτη, που τον συνέκριναν με τον Πικάσο και τον Βαν Γκόγκ, μοιάζουν τώρα περιττά και άχρηστα, μιας και η πολιτική αυτής της Αριστεράς που ήταν στο τιμόνι της εξουσίας δεν ταυτίζεται πλέον με τους συμβολισμούς ενός οραματιστή, που σεμνά και ασυμβίβαστα πρωταγωνίστησε στην καλλιτεχνική σκηνή της χώρας μας.

anthropakia-2


Ο Γιάννης Γαΐτης έλεγε ότι «ο κόσμος δεν θέλει να βλέπει τον εαυτό του ανθρωπάκι, αλλά είναι». Με 80 προσωπικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο και 4.500 έργα, από τα οποία, όπως έλεγε, αναγκάστηκε να πουλήσει τα 4.000 για να μπορέσει να ζήσει και να εξελίξει την τέχνη του.

Σπούδασε αρχικά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και έπειτα στο Παρίσι. Ανάμεσα στους δασκάλους του ήταν και ο Κωνσταντίνος Παρθένης. Το 1949 συμμετείχε μαζί με άλλους καλλιτέχνες όπως ο Αλέκος Κοντόπουλος στην ίδρυση της καλλιτεχνικής ομάδας των λεγόμενων «Ακραίων», της οποίας τα μέλη ξεχώρισαν για την ενασχόλησή τους με μορφές αφηρημένης τέχνης. Το 1954 μετέβη στο Παρίσι με σκοπό να ολοκληρώσει τις σπουδές του φοιτώντας στη Σχολή Καλών Τεχνών και στην Ακαδημία Grande Chaumiere. Παράλληλα οργάνωσε εκθέσεις στην Αθήνα και στη γαλλική πρωτεύουσα, όπου εγκαταστάθηκε με τη σύζυγό του, Γαβριέλα Σίμοση, και έλαβε μέρος σε αρκετές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

anthropakia-3


Το 1967 παρουσίασε για πρώτη φορά τα «Ανθρωπάκια», το χαρακτηριστικό γνώρισμα του έργου του, με το οποίο απασχολήθηκε και τις επόμενες δεκαετίες, κάνοντάς το ένα είδος και μέσο ειρωνείας και κοινωνικής κριτικής. Σταδιακά, από το 1975 οι σχηματοποιημένες μορφές πολλαπλασιάστηκαν και ενοποιήθηκαν με αποτέλεσμα τη δημιουργία ανθρώπινων τοπίων. Απεβίωσε τον Ιούλιο του 1984, λίγες ημέρες μετά τα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης του έργου του στην Εθνική Πινακοθήκη Αθηνών.


anthropakia-6

ΣΧΟΛΙΑ (44)

Και όλα καλα κρατούν

στο καφιρισταν .

Pic

Πάντως εάν διάβαζε ο Γιάννης Γαΐτης τα σχόλια των περισσότερων εδώ μέσα θα δικαιωνόταν πανηγυρικά...πραγματικά ανθρωπάκια-ανθρωποειδή.

Μεγαλουργήματα ενός Αριστερού καλλιτέχνη

Ωωωωω.... τι υπέροχα δημιουργήματα από έναν Αριστερό και προοδευτικό καλλιτέχνη. Εικάζω ότι αυτοί που τα πέταξαν μπορεί να ήταν Φασίστες, Ναζιστές και ενδεχομένως Ρατσιστές ή μέλη των Ταγμάτων εφόδου...

obe

Ετσι λέω και εγώ τρολίστα.

ΟΑΚΑ

Οι εισαγγελείς θα έπρεπε να έχουν επέμβει για το κατάντημα του ΟΑΚΑ. Μετά το 2004 έχουν γίνει μεγάλες καταστροφές χωρίς να αποδοθεί η παραμικρή ευθύνη. Όλοι γνωρίζουν που βρίσκονται οι ευθύνες. Διοίκηση, εργαζόμενοι, εταιρείες φύλαξης και οι ομάδες που χρησιμοποιούν όλους τους χώρους είναι οι υπεύθυνοι. Ας ρωτήσει κάποιος υπεύθυνος αν το μεγαλύτερο στάδιο της χώρας μας έχει ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

Jj

Το θέμα δεν είναι αν ήταν ωραία τα έργα ή όχι. Το θέμα είναι η πράξη. Δεν υπάρχει σεβασμός ούτε κανόνες, ο καθένας κάνει ο,τι γουστάρει χωρίς συνέπειες.

τί λές ρε φίλε;

και πώς θα πουλήσουμε εμείς αντίδραση και πνεύμα με την εκδοχή που λές εσύ; Διάβασε τα σχόλια. Πλειοδοσία βλακείας. Ο καθένας γράφει και κάτι πιό έξυπνο από τον προηγούμενο. Έπρεπε να πάει να τα πετάξει στα σκουπίδια ο Ρουβίκωνας, τότε μάλιστα: θα τα θαυμάζανε και θα αγανακτούσαν με τους αλήτες που καταστρέφουν την περιουσία του ελληνικού λαού. Δε βγάζεις μεν άκρη με τον κομπλεξικό αλλά είναι χρήσιμος στη δύσκολη στιγμή. Τον κατευθύνεις εύκολα. Άστους

GEOPAS

δηλαδή δεν ήταν/ δεν είναι εκεί η θέση που τους αξίζει ; Εντάξυ, είχε "βυσμα" και έχωσε κάποια "έργα" του σε δημοσια θέα. ΑΛΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΑΝΩΜΑΛΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ Η ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΑΝΩΜΑΛΩΝ... ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ "ΤΕΧΝΗ"... ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΗ ΑΤΕΧΝΙΑ - ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΑ

ΡΣ

Σιγά τα αίματα... εδώ οι ακροαριστεροί βανδαλίζουν σε καθημερινή βάση γλυπτά και αγάλματα του 19ου αιώνα με πραγματική ιστορική αξία και δεν ασχολείται κανείς. Αλλά ξέχασα, εδώ ο καλλιτέχνης είναι αριστερός κι όπως κάθε τι με αριστερό πρόσημο στην ξεπεσμένη αυτή χώρα κερδίζει αυτόματα τη σφραγίδα της υψηλής καλλιτεχνικής αξίας και διανόησης. Και βεβαίως όσοι τολμήσουν να ασκήσουν ακόμα και μια ήπια, δημιουργική αμφισβήτηση ή κριτική χαρακτηρίζονται κατώτεροι πνευματικά, κάφροι, βλαχο-φασίστες και γύφτοι. Τελικά είχε δίκιο ο Θεοδωράκης όταν είπε ότι.. ο χειρότερος φασισμός είναι ο αριστερόστροφος.

εργο για τα σκουπιδια

πηραν την θεση που τους αξιζει

αυτός

Μιλάμε ότι είναι εφάμιλλα της Αφροδίτης της Μήλου. Τρέξτε να τα πάρετε από τα σκουπίδια μην τα προλάβουν και τα πάρουν οι Γάλλοι στο Λούβρο. Αχαχαχαχα ρε για πολλά γλέντια είστε μερικοί. Ακου έργα τέχνης αυτά τα ξόανα χαχαχα

ΤΣ

XAXA γέλιο. Σιγά μην τα πάρει κανείς. Αν άξιζαν θα τα είχαν μαζέψει ήδη οι γύφτοι. Αν δεν παει ο δήμος εκεί θα μείνουν.

Jj

Ούτε κι εγώ τα βρίσκω όμορφα αισθητικά, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα πάω να τα ξηλώσω. Δε μου ανήκουν. Τι θα γινόταν αν ο καθένας ξήλωνε ό,τι δε γουστάρει μέσα στην πόλη; Ακόμα και τα ζώα τηρούν περισσότερους κανόνες στις αγέλες τους από το μέσο νεοέλληνα...

κωνσταντινος

εγω παιδια απο τεχνη ειμαι ασχετος,,,,,,,,,,,,,,,,,αλλα πολυ μαπα ρε παιδια,,,,,,ισως να κανω λαθος,,,,,,,,,,αλλα πολυ μαπα ρε παιδια

Γιούργια

Είπαμε, είσαι άσχετος

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

peripoliko_1

Πέντε άτομα με καλυμμένα πρόσωπα σταμάτησαν στο βενζινάδικο και προσπάθησαν να ακινητοποιήσουν τον υπάλληλο – Κατάφερε να ξεφύγει και ειδοποίησε την αστυνομία

cyprus_foureira

Την ώρα που συνεδρίαζε το ΚΥΣΕΑ στην Αθήνα, στην Κύπρο ο υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Γιώργος Σαββίδης, φωτογραφίζονταν με την Ελένη Φουρέιρα, αφού παρακολούθησαν τη συναυλία της

3