Κοσκινά προς Ζορμπά: «Δολοφονία χαρακτήρα» καταγγέλλει η απερχόμενη διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

emst_koskina

Την «άδειασε» το υπουργείο Πολιτισμού

Με μια ανακοίνωση σε σκληρό ύφος κατά της υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά απαντά η απερχόμενη διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Κατερίνα Κοσκινά στα όσα συνέβησαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τον απολογισμό της χρονιάς.

Μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για «δολοφονίες χαρακτήρων» και δηλώνει ότι επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της. Επίσης, καταγγέλλει το γεγονός ότι η ανακοίνωση του υπουργείου έφτασε στους δημοσιογράφους, προτού ακόμα ολοκληρωθεί η συνέντευξη Τύπου.

Αναλυτικά, η ανακοίνωσή της έχει ως εξής:

«Σε συνέχεια της Ετήσιας, Απολογιστικής και Προγραμματικής Συνέντευξης Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στις 15/11/2018, αλλά και της Ανακοίνωσης που εξεδόθη από το εποπτεύον του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ), πριν την αναχώρηση ακόμη των προσκεκλημένων στη Συνέντευξη Τύπου - κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας - παρουσία μάλιστα και εκπροσώπων του Υπουργείου, του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, των διπλωματικών ακολούθων αντιπροσωπειών ξένων χωρών στην Ελλάδα, καλλιτεχνών, δημοσιογράφων και συνεργατών του Μουσείου, οφείλω να προβώ σε απαραίτητες διευκρινήσεις, προς αποκατάσταση της αλήθειας και προστασίας του προσώπου μου, του ρόλου μου, αλλά και του κύρους του Μουσείου.

Ο Απολογισμός των δράσεων του ΕΜΣΤ που παρουσιάστηκε στη Συνέντευξη Τύπου, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον Απολογισμό Χρήσεως του οικονομικού έτους 2018, ο οποίος κατατίθεται, ως γνωστόν, μετά το πέρας του έτους/ετήσιας χρήσης περί το Μάρτιο του επομένου έτους. Είναι προφανές, λοιπόν, πως - είτε σκοπίμως είτε από άγνοια - έχει υποκατασταθεί ο επίσημος απολογισμός του Μουσείου, που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί από το Μουσείο και τα αρμόδια όργανα διοίκησης αυτού. Με αυτόν τον τρόπο οι δύο απολογισμοί παρουσιάζονται εσφαλμένα ως ταυτόσημοι.

Κάθε δράση και διαχειριστική πράξη που έγινε από το Μουσείο και παρουσιάστηκε στη συνέντευξη τύπου έχει εγκριθεί από το ΔΣ και γνωστοποιηθεί στο ΥΠΠΟΑ νομοτύπως και προσηκόντως.

Το ποσό των 3.301.911 ευρώ αφορά στον κατατεθέντα Τακτικό Προϋπολογισμό για το Έτος 2019. Ο Προϋπολογισμός αυτός, αφού εγκρίθηκε από το ΔΣ του Μουσείου, κατατέθηκε στις 31/07/2018 αρμοδίως στο ΥΠΠΟΑ και αφορά στο προϋπολογισθέν κόστος λειτουργίας του Μουσείου κατά το έτος 2019, πλήρους λειτουργίας μάλιστα από το β’ εξάμηνο. Διαβιβάστηκε αρμοδίως από τον Πρόεδρο του ΔΣ κύριο Γ. Παπαναστασίου και συνοδεύτηκε από εισηγητική έκθεση του Οικονομικού Συμβούλου του ΕΜΣΤ.

Η γενναιόδωρη Δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ενεκρίθη επειδή το ΕΜΣΤ κατέθεσε πλήρη φάκελο προαπαιτούμενων δικαιολογητικών, βάσει της Μουσειολογικής Μελέτης, που καταθέσαμε και ενεκρίθη το 2016 από το Συμβούλιο Μουσείων του ΥΠΠΟΑ.

Η εν λόγω Δωρεά δεν αφορά στη χρηματοδότηση της λειτουργίας του ΕΜΣΤ, αλλά στον εξοπλισμό και την εφαρμογή των επιμέρους μουσειολογικών μελετών με σκοπό την πλήρη λειτουργία του.

Είναι αυτονόητο, ότι όλα τα στοιχεία που ανωτέρω μνημονεύονται είναι στη διάθεση αυτών που θα ήθελαν να τα αναζητήσουν προς επίρρωση της αλήθειας. Και είναι εντυπωσιακό, ότι ενώ θα έπρεπε να πανηγυρίζουμε για την επιτυχία, την έγκριση της Δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος κατά τη χθεσινή Συνέντευξη Τύπου, κάποιοι, με ορμή εξουσίας και κίνητρα αδιευκρίνιστα, κατάφεραν να μετατρέψουν την ευκαιρία σε κρίση, εις βάρος του ίδιου του ΕΜΣΤ και της Διεύθυνσής του σε προσωπικό επίπεδο.

Μου είναι ειλικρινά αδύνατον να συνδέσω την Ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ που έδωσε αρνητικό πρόσημο στο αποτέλεσμα της ετήσιας Συνέντευξης Τύπου του ΕΜΣΤ με το πρόσωπο της κυρίας Υπουργού. Πρώτη φορά χθες διαπίστωσα ότι ελέγχονται οι Διευθυντές Οργανισμών όταν παρουσιάζουν στους πολίτες το έργο τους και ευχαριστούν τους δωρητές και τους χορηγούς τους.

Μόλις χθες διαπίστωσα ακόμη ότι κάποιοι στο Υπουργείο Πολιτισμού, υιοθετώντας κακές πλευρές της πολιτικής, επικοινωνούν με εποπτευομένους φορείς, όχι θεσμικά αλλά μέσω Δελτίων Τύπου, στα οποία διατυπώνονται δημόσια ερωτήματα που στηρίζονται σε μη αληθή γεγονότα.

- Αλήθεια είναι ότι οι πραγματοποιηθείσες εκδηλώσεις που παρουσιάστηκαν, όπως και οι προγραμματισμένες για το 2019 ή τα στοιχεία που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα είχαν την έγκριση του ΔΣ του ΕΜΣΤ.

- Αλήθεια είναι ότι έχει κατατεθεί χρονοδιάγραμμα μέχρι την πλήρη λειτουργία του Μουσείου με βάση τα δεδομένα στοιχεία, το οποίο επικαλείται στην πρώτη κιόλας σειρά του το Δελτίου Τύπου που εξέδωσε χθες το Υπουργείο Πολιτισμού.

- Αλήθεια είναι ότι προσεκλήθη η αρμόδια Υπουργός στην Συνέντευξη Τύπου.

Ενημερώθηκε από εμένα προσωπικώς προ μηνός και προσεκλήθη και εγγράφως.

Αντιλαμβάνομαι ότι ο καθένας δικαιούται να μην εκτιμά ή επιθυμεί τη συνεργασία με συγκεκριμένα πρόσωπα. Όμως κανείς δεν δικαιούται να προβαίνει σε «δολοφονίες χαρακτήρων» δημοσίως, για να εξυπηρετήσει μικροπολιτικούς και άλλους στόχους. Αναρωτιέμαι πώς, ανεξαρτήτως αντοχής, θα μπορούσε κάποιος να συμμετάσχει στη διαδικασία διεκδίκησης της θέσης του Διευθυντού του ΕΜΣΤ, όταν η ιδία η Υπουργός, σε δυο συνεντεύξεις της, έχει ήδη φροντίσει, πριν από την έναρξη της ανοιχτής διαδικασίας «πρόσκλησης ενδιαφέροντος», να απαξιώσει το έργο του;

Το ενδιαφέρον της κυρίας Υπουργού για τη δίμηνη καθυστέρηση που εντόπισε είναι καλοδεχούμενο. Όχι όμως και οι αναλήθειες, όταν μάλιστα αφορούν σε ανθρώπους, οι οποίοι έχουν καταθέσει μόχθο και ψυχή για να φτάσει να είναι σήμερα το ΕΜΣΤ, παρά τη δημοσιονομική κρίση και την αδυναμία επαρκούς χρηματοδότησής του από το ΥΠΠΟΑ, στην κατάσταση και το επίπεδο, στο οποίο το παρέλαβε.

Αναγκάζομαι να αποστείλω αυτήν την επιστολή ως Διευθύντρια του ΕΜΣΤ με αίσθημα ευθύνης έναντι του έργου που σε καιρούς δύσκολους μου ανατέθηκε από την Πολιτεία, των πολιτών, ειδικότερα, του κόσμου της τέχνης και όλων, όσοι στηρίζουν το ΕΜΣΤ και παρακολουθούν άναυδοι τα τεκταινόμενα, θεωρώντας ότι δεν πρέπει να επιτρέπεται σε κανέναν, ανεξαρτήτως της θέσης που κατέχει ή της εξουσίας που ασκεί, να βάλει σε βάρος της επαγγελματικής επάρκειας, ιστορίας, ήθους και αξιοπρέπειας κανενός, ιδίως όταν τα στοιχεία, στα οποία στηρίζει τις κρίσεις του, δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Είναι δε αυτονόητο, ότι επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματος μου».

Υπενθυμίζεται ότι η κυρία Κοσκινά παρουσίασε χθες, Πέμπτη, ένα μήνα πριν από τη λήξη της θητείας της και ενώ η προκήρυξη για τη θέση καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΕΜΣΤ έχει ήδη δρομολογηθεί, έναν απολογισμό πεπραγμένων έτους, ανακοινώνοντας παράλληλα, μαζί με τον πρόεδρο του ΔΣ, Γιώργο Παπαναστασίου, το πρόγραμμα των περιοδικών εκθέσεων για το 2019.

Το υπουργείο Πολιτισμού, αντιδρώντας, εξέδωσε αιχμηρή ανακοίνωση, επικρίνοντας την καλλιτεχνική διευθύντρια για «απουσία επιχειρησιακού σχεδίου και χρονοδιαγράμματος για την έκθεση της μόνιμης συλλογής» και σημειώνοντας επίσης ότι «χωρίς καμία προηγούμενη συνεννόηση, η κυρία Κοσκινά ανήγγειλε συνέντευξη Τύπου».

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν θα είναι υποψήφια για τη θέση η κυρία Κοσκινά είπε ότι είναι «δημοκρατικότερη διαδικασία και ευπρόσδεκτη» και πως η ίδια δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό.

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Μ.

Ξέρει κάποιος να μας διαφωτίσει σχετικά με το διδακτορικό της κας Κοσκινά?

Κυνικός

Η Μυρσίνη Ζορμπά είναι φιλενάδα του γνωστού κομμουνιστή ιστορικού (στην πραγματικότητα, κοινωνικού επιστήμονα...) Αντώνη Λιακου. Ήταν ΠΑΣΟΚ, προτού φυσικά δει το "φως" και το χρήμα του Σύριζα...

Δημήτρης

Το ΚΚΕ των μεγαλογαιοκτημώνων γης, δες τι γίνεται στη βόρεια Ελλάδα, είναι πιο συντηρητικό κόμμα και από τη ΝΔ. Γι αυτό λειτουργεί και επιβιώνει ως παραμάγαζο της ΝΔ και η ΝΔ είναι εγγύηση ζωής για το ΚΚΕ. Με βάση αυτά το ΚΚΕ όπως και η ΝΔ είναι θανάσιμος εχθρός κάθε αλλαγής και δημοκρατικού εξυγχρονισμού.

Μ.

Μ´αρέσεις Δημήτρη γιατί είσαι πάντα εντός θέματος!!! Άσε δε το άλλο: πετάς μια αναπόδεικτη και χωρίς στοιχεία γενικότητα περι μεγαλογαιοκτημώνων κλπ που μόνο εσύ μπορείς να καταλάβεις τί εννοείς, και επάνω σ´αυτήν στηρίζεις το «συμπέρασμά» σου... Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά και ο φασισμός σ´ευχαριστεί για τις υπηρεσίες σου...

Κριμα το όνομα

Τα ατάλαντα σαλιγκάρια του Τσιπριστάν δεν μπορούν αποδεχθούν ευφυή δημιουργικότητα κανενός, πιστεύουν οτι έτσι αποκαλύπτεται η δική τους γυμνή φτώχεια. Όχι ρε βραχνό κύμβαλο, κλείσε τα αυτιά σου στους ανίκανους αριστερούς που σε τρυγυριζουν και άνοιξε τα μάτια στην αλήθεια και το συμφέρον σου. Οταν ο υφιστάμενος σου αποδίδει, η δόξα σε εσένα έρχεται. Δεν σου κόβει όμως ...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης