Πάτρα: Εξαγγελίες Σπίρτζη για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο- Αγ. Διονύσιος

cache_650x650_1_491294

Θα χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους 45 εκατ. ευρώ είπε ο υπουργός - Περί τα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού

Την ικανοποίηση του δήμου Πατρέων και της τοπικής κοινωνίας, προκάλεσαν οι εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, από το Ρίο, έως την περιοχή του Αγίου Διονυσίου της Πάτρας, κάτι που αποτελούσε αίτημα τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και των κατοίκων.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών κατά την διάρκεια συνάντησης στο δημαρχείο της πόλης, «μετά την μελέτη που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ μπορεί να υλοποιηθεί τεχνικά το έργο της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, δηλαδή σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων».

Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου, είπε ότι «έπειτα από διαπραγματεύσεις με τα αρμόδια όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής βρήκαμε τα απαραίτητα κονδύλια, δηλαδή 45 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται πρόσθετα για αυτό το έργο».

Επίσης, σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, «περί τα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να έχουμε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την υλοποίηση αυτού του έργου».

Εκτός όμως από την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός Υποδομών εξήγγειλε την αξιοποίηση της έκτασης των 6,5 χιλιομέτρων κάτω από την οποία θα διέρχεται το τρένο. Όπως ανέφερε, «θα υπάρχει μικτή επιτροπή από το υπουργείο Υποδομών, την ΕΡΓΟΣΕ και το δήμο Πατρέων, προκειμένου να συμφωνήσουμε το πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η έκταση, φέρνοντας ως παράδειγμα την δημιουργία ποδηλατόδρομου, χώρων πρασίνου κα».

Με αφορμή λοιπόν τις σημερινές εξαγγελίες, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «η συνεργασία του προοδευτικού κόσμου στη Δυτική Ελλάδα, στην Αχαΐα και στο δήμο Πατρέων δεν περιορίζει τις υποδομές σε ένα στενό πλαίσιο, αλλά σε ένα σχεδιασμό που θα ακολουθεί την ανάπτυξη περιοχής για πάρα πολλά χρόνια».

Ταυτόχρονα, χαρακτήρισε πολύ χρήσιμο το διάλογο και την συνεργασία που υπήρξε, για να έχουμε όπως είπε, τα βέλτιστα αποτελέσματα για την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα και πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι τα αποτελέσματα είναι πλέον ορατά και όταν υλοποιηθούν αυτά που σήμερα εξαγγέλλουμε, αλλά και σχεδιάζουμε για την περιοχή μετά τον Άγιο Διονύσιο, σχετικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς, τότε η Πάτρα θα είναι μία άλλη πόλη, με πραγματικό παραλιακό μέτωπο για τους πολίτες της και με οριστική επίλυση του προβλήματος κυκλοφορίας».

Μάλιστα, όπως ανέφερε σε αυτό το σημείο, «στο έργο της υπογειοποίησης μία γραμμή προβλέπεται να είναι διπλής χρήσης, δηλαδή να χρησιμοποιείται και με τις σύγχρονες και με τις παλιές προδιαγραφές, προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία του προαστιακού που τον έχει τιμήσει η Πάτρα».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης είπε ότι «εμείς σήμερα χαιρόμαστε, που έπειτα από το αίτημά μας, αλλά και τις προσπάθειές μας, φτάσαμε σε ένα αποτέλεσμα, το οποίο θα μείνει για πολλά χρόνια».

Όπως πρόσθεσε, «το έργο είναι πραγματικά τεράστιο, διότι παράλληλα με την υπογειοποίηση του τρένου έχουμε τον προαστιακό, ενώ ταυτόχρονα χαιρόμαστε, διότι θα έχουμε πλέον και ένα γραμμικό πάρκο τεράστιας σημασίας που θα συμβάλλει στην αισθητική αναβάθμιση, αλλά και θα έχει και πρακτικό χαρακτήρα δηλαδή θα μπορεί κάποιος περπατήσει, ή να πάρει το ποδήλατό του από το Ρίο και να μπαίνει μέσα στην πόλη μας και να συνεχίσει τη διαδρομή του».

Επίσης, ο δήμαρχος είπε ότι «είναι δεδομένο πως με την απόκτηση και της παραλιακής ζώνης και τις παρεμβάσεις που γίνονται, όντως η πόλη μας θα είναι μία άλλη πόλη, με τα χαρακτηριστικά της αλλάζουν προς το καλύτερο και προς το ομορφότερο».

Παρόντες στη συνάντηση ήσαν και εκπρόσωποι των κατοίκων των περιοχών όπου θα υπογειοποιηθεί το τρένο, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για το έργο, αφού ήταν κάτι που το ζητούσαν εδώ και αρκετό καιρό.

Όσον αφορά την διέλευση του τρένου από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου, έως το νότιο λιμάνι, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «έχει παραδοθεί μελέτη στο δήμο Πατρέων και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που περιλαμβάνει και δύο γραμμές τραμ ή ελαφριού τρένου στον αστικό ιστό της πόλης» και πρόσθεσε: «Όλα αυτά είναι θέματα τα οποία θα τα κλείσουμε στις οριστικές μελέτες σε συνεργασία και πάλι με τον δήμο, με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και με τη Περιφέρεια».

Όπως εξήγησε, «ο σχεδιασμός για μετά τον Άγιο Διονύσιο περιλαμβάνει αλλά 2,5 χιλιόμετρα υπογειοποίησης στο τμήμα που έχει παραχωρηθεί στο δήμο για να υπάρχει το θαλάσσιο μέτωπο και στην συνέχεια την σύνδεση του νότιου λιμανιού αλλά και την ύπαρξη έργων για το ελαφρύ τρένο μέσα στην πόλη».

Παράλληλα, τόνισε ότι «πάμε βήμα - βήμα, γιατί το πρώτο τμήμα της υπογειοποίησης που ανακοινώθηκε σήμερα είναι και συμβατική υποχρέωση, αλλά και υποχρέωση που έχει η χώρα απέναντι στην χρηματοδότηση που έχει λάβει από την ευρωπαϊκή επιτροπή για την σύνδεση του βόρειου λιμένα με το υπόλοιπο έργο Κορίνθου - Πατρών και αυτό κοιτάζουμε να υλοποιήσουμε».

Το δεύτερο βήμα, συνέχισε, «είναι σε μελετητικό στάδιο, υπάρχει η προκαταρκτική μελέτη και θα γίνει όπως έγινε με αυτό που ανακοινώσαμε σήμερα, με το βέλτιστο τρόπο και την συνεργασία όλων των φορέων».

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Ξεπερνά τον Τσίπρα στα ψέματα

Σε λίγο οι σπανοί θα βγάλουν γένια, οι στραβοί θα δουν το φώς τους, ο ΣΥΡΙΖΑ θα κάνει τους Έλληνες αθάνατους, θα έχουν όλοι ψωμί στη χώρα και δεν θα ξανακούσουμε ψέματα απο τον Τσίπρα.

Παναγιώτης

Πολύ γέλιο πατριώτες, ο Σπρίτζης κόλλησε το κουσούρι απο το ΠΑΣΟΚ που υπηρέτησε. Θυμάμαι στην περιφέρεια Ηπείρου, μεσούντος του Αργυριστάν, σε περιφερειακό συμβούλιο, έδειξαν μελέτη της ΕΓΝΤΙΑ ΑΕ και βιντεοταινία με τραίνο σαν το ΤGV να φτάνει στα Ιωάννινα ( στην Καλούτσα). Οι χαμένοι οι Ηπειρώτες ψήφισαν τότε όλοι ΠΑΣΟΚ. Αυτό περιμένει τώρα και ο Σπρίτζης απο τους Πατρινούς, να ψηφίσουν δηλαδή Τσίπρα. Όσο για το τραίνο στα Γιάννενα, μην το είδατε μην το απαντήσατε, κάτι σαν τον Παναή απο τα Μέγαρα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ithiew

«Πήγα στο Εκουαδόρ για τις φυτείες... κακάο» - Το κύκλωμα οργάνωσε αγοραπωλησία ναρκωτικών αξίας 11 εκατ. ευρώ - Κενά και παραλείψεις στην αστυνομική έρευνα: Το διαβιβαστικό των... πέντε σελίδων της Δίωξης Ναρκωτικών Αττικής και τα 200 κιλά κοκαΐνης που «λείπουν»

kallitexnida_arthro

Η διαδρομή της 33χρονης Κατερίνας Εξερτζόγλου από τη θέση της ειδικής συμβούλου - γραμματέως έως την ανάληψη των κρίσιμων καθηκόντων στη Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Αλλων Πόρων -Οι σπουδές στην Ψυχολογία  και η διατριβή στα κινηματογραφικά... βαμπίρ

9
ert-mesa

«Η αξιολόγηση δεν συνιστά λογοκρισία. Αξιολόγηση κάνουν όλα τα ευρωπαϊκά κανάλια και έχουν μεθόδους και μπορούμε να το δούμε» είπε ο συνταγματολόγος Γιάννης Δρόσος που ετέθη επικεφαλής της ΕΡΤ και πρόσθεσε: «Φυσικά και δεν θα κάνουμε λογοκρισία στους δημοσιογράφους αλλά θα πω «μάθε παιδί μου να ρωτάς ή πήγαινε μάθε γράμματα»

3
kiklwma_cocaine_arthro

Γιος αστρολόγου ο ένας από τους τρεις «εγκεφάλους» - Λόγω παραλείψεων δεν μπορεί να αποδειχθεί ποιοι ήταν οι χρηματοδότες, ποιοι είχαν τις άκρες με τις φάμπρικες ναρκωτικών της Λατινικής Αμερικής και εάν τελικά η καθαρή κόκα θα έφτανε στην Ελλάδα

cyp09

Σε σχέση με τους Βρετανούς πολίτες που διαμένουν στο νησί, ανέφερε πως και σε αυτήν την περίπτωση τα δικαιώματα τους είναι διασφαλισμένα, όπως και των Κύπριων και όλων των Ευρωπαίων πολιτών που ζουν στη Μεγάλη Βρετανία

aki98

Τουρκικά αεροσκάφη συμμετέχουν στους εορτασμούς για τη 35η επέτειο ανακήρυξης του ψευδοκράτους - Την ίδια ώρα Ελληνοκύπριοι μαθητές και φοιτητές πραγματοποίησαν διαδηλώσεις στα οδοφράγματα της Λευκωσίας