Η αιτία που προκάλεσε τη φωτιά στο πλοίο «Ελ. Βενιζέλος» - Μέσα σε 4 λεπτά επεκτάθηκε η πυρκαγιά

elven_09

Σύμφωνα με πηγές του λιμενικού, η αιτία της φωτιάς στο πλοίο ήταν ένα βραχυκύκλωμα σε μοτέρ φορτηγού - ψυγείου, που βρισκόταν στο γκαράζ

Όλο και περισσότερες λεπτομέρειες έρχονται στο φως της δημοσιότητας, έπειτα από την έρευνα ειδικών, για τα αίτια της πυρκαγιάς στο πλοίο «Ελ. Βενιζέλος», εξαιτίας της οποίας έζησαν εφιαλτικές στιγμές 875 επιβάτες μέχρι να αποβιβαστούν στον Πειραιά.

Σύμφωνα με πηγές του λιμενικού που επικαλείται η εφημερίδα «Εθνος», η αιτία της φωτιάς στο πλοίο ήταν ένα βραχυκύκλωμα σε μοτέρ φορτηγού - ψυγείου, που βρισκόταν στο γκαράζ.

Οι ειδικοί, μάλιστα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μόλις σε τέσσερα λεπτά η φωτιά επεκτάθηκε σε τέτοιο βαθμό, που δεν ήταν δυνατόν να ελεγχθεί.

Οι πυράντοχες θύρες του «Ελευθέριος Βενιζέλος» που έκλεισαν και στεγανοποίησαν μεγάλα κομμάτια του πλοίου και το σύστημα πυρόσβεσης που δημιούργησε στα γκαράζ τεχνητή ομίχλη νερού, χωρίς να κινδυνεύσει να πλημμυρίσει το πλοίο, ήταν οι λόγοι που δεν επεκτάθηκε περαιτέρω η φωτιά.

Αν το πλοίο δεν ήταν καλής κατασκευής ή επαρκώς συντηρημένο, η φωτιά θα είχε εξαπλωθεί προς τα πάνω και ίσως βρισκόμασταν αντιμέτωποι με μια πολύνεκρη τραγωδία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας.

ΣΧΟΛΙΑ (21)

Νικ

Χαχαχα...δηλαδή αν εισπράξεις μερικά χιλιάρικα για ηθική ικανοποίηση, θα νοιώθεις πιο ασφαλής μετά να ταξιδέψεις... Πόσο λαμόγια είστε ορισμένοι.

George

Δεν θα πηγαίνει με καράβι αλλά με αεροπλάνο όταν πάρει τα χιλιάρικα.

@ Καπετάν Γιάννης

Και πως θελεις να γινει η αποζημιωση με σπανακοπιτακια η με γλυκα του κουταλιου μονο ετσι θα βαλουν μυαλο

Καπετάν Γιάννης

@ χ χ χ 16/09/2018, 18:53......... Ποιος σου είπε αγαπητέ μου ότι υφίσταται υποχρέωση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία καταβολής αποζημίωσης για ψυχική οδύνη? . Για ποιόν λόγο να δοθεί αυτή στην συγκεκριμένη περίπτωση? .Η αρωγή και η φροντίδα για το οτι δήποτε προς τους επιβάτες μέχρι με άλλο πρόσφορο μέσον προώθησης τους στον προορισμό είναι στις υποχρεώσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας............ Αποζημίωση καταβάλλεται μόνο για θάνατο από ατύχημα ή λόγω πνιγμού και μόνο υπαιτιότητι του πλοίου -Πλοιάρχου -πληρώματος. Το ίδιο και εάν συμβεί λόγω ατυχήματος κάποιος να υποστεί μη αναστρέψιμη βαριά σωματική βλάβη. ..... Και δεν καλύπτεται ο θάνατος για αποζημίωση όταν κάποιος πάθει πχ ανακοπή καρδιάς λόγω πανικού ή φόβου. ..... Οποιος θέλει να ταξιδεύει με πλήρη καλύψεις που επιθυμεί πριν το ταξίδι του να ασφαλίζει σε ασφαλιστική εταιρεία με (Ταξιδιωτική ασφάλεια) τον εαυτό του και την οικογένειά του και το όχημά του για κάθε κίνδυνο που πιστεύει. Επαναλαμβάνω το τι ρητά ισχύει και πότε καταβάλλεται αποζημίωση. ..... ναυάγιο, ανατροπή του πλοίου , σύγκρουση του πλοίου, προσάραξη του πλοίου, ατύχημα στον επιβάτη απο έκρηξη ή πυρκαγιά στο πλοίο, ελάττωμα του πλοίου,.

έλεος

Το να ανάψεις τσιγάρο σε καράβι είναι χειρότερο και από το να συναντήσεις παγόβουνο!

Η τρίχα κάγκελο

Για μια φωτιά που έσβηνε με 3 πυροσβεστήρες από τύχη δεν βούλιαξαν το πλοίο οι άσχετοι

Πέστα Χρυσόστομε!

Με φαξ διόρισαν τους ναυτικούς;

Γ

@ Πέστα Χρυσόστομε! 16/09/2018, 16:04 ....... και @ Η τρίχα κάγκελο 16/09/2018, 13:04 ............. Η ανοησία σας και η ασχετίλα σας δεν εχουν όρια

Έπρεπε

Να ρωτήσουν τους αναγνώστες/σχολιαστές του ΠΘ! Αυτοί ξέρουν!

αναγνώστης/σχολιαστής ΠΘ

Φαντάσου να έβαζαν επίτηδες φωτιά, θα καιγόταν όλη η Μεσόγειος!

2ος αναγνώστης/σχολιαστής ΠΘ

θα σου πω εγώ για φωτιές σε πλοία που το ξέρω.Εχω δει πολλές ελληνικές ταινίες με τον Κούρκουλο κι ένας φίλος μου έχει τζάκι. σκεπάζεις τη φωτιά με μια κρύα κουβέρτα και σταματά ο καπνός αμέσως. έχει και πυροσβεστήρες με παγωμένο αφρό που σβηνουν τη φωτιά. ο καθένας μας πρεπει να έχει έναν στο ψυγείο του.

Γιάννης Γ

Μετά συγχωρήσεως και λόγου γνώσεως κάποιων πραγμάτων στον χώρο της ναυτιλίας καπου 40 τόσα χρόνια "Τούρκικα", καταθ'ετω την άποψή μου. Πως και γιατί έβαλαν το φορτηγό σε εκείνη την θέση και σε λειτουργεία το μοτέρ ψύξης αυτού του φορτηγού ψυγείου σε κλειστό και εως ίσως και καθόλου αεριζόμενο χώρο? Η θέση αυτών των φορτηγών ψυγείων δεν είνα σε εντελώς κλειστό και μη επαρκως αεριζόμενο χώρο δηλαδή σε σφραγισμένο γκαράζ πλοίων αλλά σε θέση όπου θα πρέπει να αερίζετσι επαρκώς καθότι ολα τα μοτέρ των ψυγείων πρέπει να αερίζονται συνεχώς γιατί αλλοιώς "ανάβουν"... Και εξ άλλου στα αυτοκίνητα ψυγεία πρέπει να παρακολουθούνται απο τον οδηγό τους οι θερμοκρασίες καθότι μεταφέρουν ευπαθή η κατεψυγμένα προϊόντα. ..... Μάλλον υπάρχει και ευθύνη του πλοίου για την θέση αυτού του φορτηγού ψυγείου που φορτώθηκε σε μη ενδεδειγμένη θέση. Και πιστεύω οτι θα λειτουργούσε το μοτέρ του ψυγείου με την emergency generator και θα "άναψε" αυπό κάποια αιτία αυτό.

TASOS

Είμασταν εκεί οικογενειακώς και ταξιδεύαμε προκειμένου να βρούμε σπίτι στα χανια για την κόρη μας που ξεκινάει τις σπουδές τις στο Πολυτεχνείο! Σε γενικές γραμμές το πλήρωμα λειτούργησε επαγγελματικά με μόνη εξαίρεση την στιγμή που μαζεύτηκε ο κόσμος για την εκκένωση του πλοίου από την πόρτα πυρασφάλειας όπου αντί να γίνει ανακοίνωση για να προηγηθούν έγκυες μικρά παιδιά και ευπαθείς ηλικιωμένοι οποίος ήθελε συνωστίζονταν στην πόρτα! Αν δεν καλούσα τους ανθρώπους του πλοίου να πάρουν το γιο μου με μπουκάλα οξυγόνου και στην συνέχεια στο ΕΚΑΒ λόγω κρίσης άσθματος κανείς δεν έδωσε συγκεκριμένες προτεραιότητες! Να φανταστείτε ένας διμετρος μαύρος κύριος είχε ήδη μπει μπροστά στην πόρτα γύρω στις 5 το πρωί που είχε ξεκινήσει η διαδικασία απεγκλωβισμού! Τελευταία στιγμή χωρίς να μας ενημερώσουν έσκιζαν με ότι βρίσκανε π.χ με κλειδιά πετσέτες και μοίραζαν κομμάτια μαζί με νερά γιατί η σκάλα πυρασφάλειας ήταν πνιγμένη σε τοξικούς καπνούς! Βγήκαμε και ήμουν ίσως ο μόνος επιβάτης που άσκησα πίεση για να ταξιδέψω αεροπορικώς για χανια γιατί αρχικα το αίτημα μου δεν γινόταν δεκτό! Η ανεκ με αποζημίωσε για τα εισιτήρια και της επιστροφής μου την Κυριακή πάλι κατόπιν πιέσεων μου προς τον διευθυντή αξιώσεων κ. Μπιμπλιδακη και της νομικού συμβούλου κ. Βαρουχάκη που ομολογώ με διευκόλυναν όταν πείστηκαν ότι ειδικά ο μικρός μου γιος αρνείται λόγω φόβου να επιβιβαστεί σε πλοίο! Έκτοτε και αφού ευτυχώς το αυτοκίνητο μου διεσώθη με τις αποσκευές την Κυριακή το απόγευμα με μικρές βλάβες ουδεμία ενημέρωση έχω από την ανεκ για ηθική υποστήριξη και αποκατάσταση! Δηλαδή επειδή τελικά σώθηκαν αποσκευές και αυτοκίνητο όλα καλα? Ρωτήστε μας αν μετά από όλο αυτό θα ξανά ταξιδέψουμε χωρίς φόβο στη θάλασσα και ειδικά ανηλικα παιδιά όπως ο γιος μου ο οποίος υπέστη σοκ κυριολεκτικά πιστεύοντας πως βιώνει έναν νέο Τιτανικό! Θα περιμένω υπομονετικά τις ενέργειες της ανεκ ναυτιλιακής για αποκατάσταση ψυχικής οδύνης με ότι αυτό συνεπάγεται ελπίζοντας ότι η εταιρία θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και του κύρους που διαθέτει! Με εκτίμηση Αναστασιος Μακκάς επιβάτης πλοίου Ελ. Βενιζέλος στις 28 Αυγούστου 2018!

Καπετάν Γιάννης

Δηλαδή κύριε Τάσο το ρεζουμέ ολης της υπόθεσης στο μακροσκελές σχόλιό σου για να σου περάσουν τα ψυχολογικά προβλήματα οι φόβοι που σου δημιουργήθηκαν, καθώς και η ψυχική οδύνη απο αυτό το ατυχές συμβάν σε αυτό το ταξείδι σου ειναι η ''αποκατάσταση'' δηλαδή τα λεφτά. ...... Και ότι εάν πάρεις λεφτά απο την ΑΝΕΚ θα σου περάσουν όλα, καθώς και ολοι οι φόβοι? ....... Κυριε Τάσο άσε καλύτερα τα μελοδραματικά σου, έτσι για να μην κουνάνε το κεφάλι τους όσοι διαβασαν αυτά που έγραψες.

Victor

Δεν θα του περάσουν με τα λεφτά αλλά θα μπορεί να παίρνει αεροπλάνο. Αυτές οι αποζημιώσεις είναι μεγάλες ώστε να φοβίζουν τις εταιρίες και να τις αναγκάζουν να παίρνουν προκαταβολικά όλα τα μέτρα προστασίας.

κωστας

αν θες εσυ λεφτα για ψυχικη οδυνη ,τι να ζητησουν οι οικογενειες των 99 θυματων στο ματι;;;;;αντι να λες δοξα τω θεο που ειμαι καλα εγω και η οικογενεια μου θες και λεφτα.να πας να δουλεψεις..

Τι να σας πω.....

Αν κατάλαβα καλά όταν ζητήσατε οξυγόνο και ΕΚΑΒ σας τα έφεραν, όταν ζητήσατε τα αεροπορικά έξοδα μετάβασης σας τα έδωσαν, όταν ζητήσατε αεροπορικά έξοδα επιστροφής σας τα έδωσαν αλλά σας χαλάει που αναγκαστήκατε να τα διεκδικήσετε και δεν βρήκαν στο λιμάνι οι υπεύθυνοι της ΑΝΕΚ φωνάζοντας : εδώ τα καλά αεροπορικά εισιτήρια, πάρε κόσμε. Επίσης το αυτοκίνητο και οι αποσκευές σας διασώθηκαν (γκαντεμιά! Τώρα θα ζητούσατε Mercedes suv) ενώ πολλών άλλων καταστράφηκαν τα πάντα . Μαλλον επιθυμείτε τώρα να σας αγοράσουν σπίτι στα Χανιά για να μην πηγαινοέρχεστε, να σας σπουδάσουν την κόρη, και να πληρώνουν δια βίου αεροπορικά εισιτήρια στον μικρό γιατί ταράχτηκε. Καλή τύχη, και για το αυτοκίνητο μην το βάζετε κάτω ! Αν έχουν λερωθεί τα τζάμια από την κάπνα μαδήστε τους . Mercedes με οδηγό, μην συμβιβαστείτε με τιποτε λιγότερο!

τ

Αν ειναι αυτο το πορισμα τοτε πρεπει να κανουμε ταμα για να φτασουμε στον προορισμο μας καθε φορα.. μας δουλευουν κανονικα

George

Ερωτήσεις: Επιτρέπεται σε φορτηγά-ψυγεία να έχουν σε λειτουργία τα μοτέρ όσο ταξιδεύουν μέσα σε πλοία και μάλιστα επιβατικά? Μιλάμε για ένα ταξίδι μερικών ωρών, που θεωρητικά μπορεί να διατηρηθεί η ψύξη αν δεν ανοιχτεί πόρτα. Και πως στο καλό ένα ηλεκτρικό μοτέρ που βραχυκύκλωσε προκάλεσε τέτοια φωτιά? Αυτόματα συστήματα διακοπής της τροφοδοσίας του με ρεύμα δεν υπάρχουν? Πόση ώρα καιγόταν μέχρι να εξαπλωθεί η φωτιά πέρα από το μοτέρ? Από το πλοίο πότε το πήραν χαμπάρι? Συστήματα άμεσης ειδοποίησης για φωτιά μέσα στο πλοίο δεν υπάρχουν? Κάποιος που να ελέγχει τι γίνεται στα γκαράζ?

απαντηση

τα ψυγεια μεσα φιλε εχουν συνηθως ενα χωρισμα.αυτο κανει τον θαλαμο μισο καταψυξη (-18) και το αλλο μισο συντηρηση (απο 0 εως 8 το πολυ).στην συντηρηση μπαινουν διαφορα προιοντα καταλληλα συσκευασμενα απο τις εταιριες εμποριας και παραγωγης τους ετσι ωστε να μπορει να φορτωθει ψαρια μαζι με κρεας και μαναβικη αλλα και διαφορα αλλα.τυρια,γαλατα,γιαουρτια και τελος παντων ολα αυτα που θα φας εσυ στις διακοπες σου και δεν θα ηθελες να σε φανε αντι να τα φας!οσο για την διατηρηση κανε ενα πειραμα στο σπιτη σου.βγαλε το ψυγειο σου για 6-7ωρες βγαλτο εξω καλοκαιρι στην σκια γιατι και μεσα στο γκαραζ εχει τρομερη ζεστη και πες μας μετα τι θερμοκρασια εχεις.οσο για την εξαπλωση μαθε πρωτα απο τι υλικο ειναι οι θαλαμοι και θα απαντησεις μονο σου στην ερωτηση σου.τωρα για τα ηλεκτρολογικα την συνδεση την κανει ο ηλεκτρολογος του πλοιου αφου βγει εξω ο τρακτορας και ξεκοτσαρει την νταλικα μεσα.

George

Τα σύγχρονα οικιακά ψυγεία έχουν πιστοποιηθεί ότι διατηρούν την ψύξη σε ασφαλές επίπεδο έως 14 ώρες χωρίς ρεύμα αν δεν ανοίξει η πόρτα. Στο τελευταίο black out στης Αθήνας έμειναν οι περισσότεροι για 5 ώρες χωρίς ρεύμα χωρίς πρόβλημα στα ψυγεία. Για τον ηλεκτρολόγο του πλοίου δεν ξέρω τι κάνει, αλλά ένα σύστημα ασφαλείας που διακόπτει την παροχή ρεύματος θεωρώ ότι έπρεπε να υπάρχει στο ίδιο το ψυγείο από τη στιγμή που εντοπίζεται βραχυκύκλωμα. Τα 4 λεπτά που γράφει το άρθρο για την επέκταση (δεν τα είδα από την αρχή) είναι πάρα πολλά για πλοίο. Θα έπρεπε να έχει εντοπιστεί και να έχει κατασβεστεί η φωτιά. Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που λέει ότι το πρώτο λεπτό η φωτιά σβήνει με ένα ποτήρι, το δεύτερο με έναν κουβά, το τρίτο με ένα βαρέλι, το τέταρτο με πυροσβεστικό όχημα. Από εκεί και μετά ... άστα να πάνε.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

hospital-bed_main01

Οι αρμόδιες υπηρεσίες κλείνουν τα μάτια σε προκλητικές παρατυπίες - Είναι του ίδιου επιχειρηματία από την Λάρισα για την οποία ο ίδιος ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Παύλος Πολάκης, παρενέβη