Διευθυντές Σχολείων: Το πρόγραμμα «η τσάντα στο σχολείο» δεν προσφέρει απολύτως τίποτα

sxoleia1

Ανακοίνωση από την Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε, με αφορμή τη σχετική εγκύκλιο που στάλθηκε στα σχολεία

Tο πρόγραμμα «η τσάντα στο σχολείο» για τουλάχιστον δύο Σαββατοκύριακα το μήνα, χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας , την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων, και κυρίως χωρίς την εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία τονίζει η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε , με αφορμή τη σχετική εγκύκλιο που στάλθηκε στα σχολεία.

Η Ενωση Διευθυντών προτείνει τα εξής: Αν πράγματι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. θέλει να βοηθήσει ουσιαστικά τους/τις μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους, θα πρέπει να προχωρήσει σε όλες τις παραπάνω αλλαγές και κυρίως να υιοθετήσει την από χρόνια διατυπωμένη πρόταση της Ένωσης Διευθυντών για «Εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο υποχρεωτικό πρόγραμμα».

Και εξηγεί: «Γιατί μόνο με την υλοποίηση της παραπάνω πρότασης:

α. οι μαθητές/τριες των μικρότερων τάξεων θα μπορούσαν να αφήνουν καθημερινά την τσάντα τους στο σχολείο, και

β. οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, θα απαλλάσσονταν από το μεγαλύτερο μέρος των «κατ’ οίκον» εργασιών τους.

γ. Επίσης, είναι επιτακτική η ανάγκη αλλαγής της φιλοσοφίας όλης της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας, η οποία θα πρέπει να στραφεί άμεσα προς περισσότερο μαθητοκεντρικές διδακτικές προσεγγίσεις που αναγνωρίζουν τη μοναδικότητα του κάθε μαθητή και μαθήτριας καθώς και της κάθε σχολικής τάξης.

δ. Κύρια χαρακτηριστικά των νέων παιδαγωγικών τεχνικών που απαιτούνται είναι το πιο ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον, η βιωματική μάθηση, η ενεργητικότερη συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες και στο σχεδιασμό της προσωπικής τους μάθησης, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και η μεγαλύτερη εξατομίκευση της διδασκαλίας. Βασικές διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση και σε συνδυασμό μεταξύ τους είναι:


• Η διαθεματική προσέγγιση, ώστε να αλληλοτροφοδοτείται η γνώση

• Τα σχέδια εργασίας, ώστε από το «αποστηθίζω» να περάσουμε στο «ερευνώ»

• Η διδασκαλία σε ομάδες, με στόχο το συλλογικό πνεύμα

• Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική, που αφορά τις ανάγκες του μαθητή και όχι γενικά της τάξης.

• Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, που αποτελεί βασικό συντελεστή της νέας πραγματικότητας που είναι το ψηφιακό σχολείο».

ΣΧΟΛΙΑ (9)

εκπαιδευτικος & γονεας

Καθε μερα η τσαντα στο σχολειο. Οι ωρες στο σχολειο ειναι παμπολλες κι εκει θα πρεπει να συντελειται η μαθηση. Με τις εργασιες στο σπιτι: 1) ελαφρωνει η δουλεια του δασκαλου. Μετατοπιζεται στο παιδι και τον γονεα και απενοχοποιειται ο ιδιος 2) ο μαθητης υποχρεωνεται στα αδυνατα. Την επομενη εισπρατει βαρυτατους χαρακτηρισμους "αδιαβαστος, αγραφος, τεμπελης" κλπ 3) ο γονιος στοχοποιειται και στρεσσαρεται επωμιζομενος , ως μη οφειλε, το βαρος και την ευθυνη της διδασκαλιας 4) οι γονεις της ταξης, προσπαθωντας να "αδειασουν τον πιθο των Δαναιδων", παραμενουν διαιρεμενοι ωστε να βασιλευει ο δασκαλος 5) τα παιδια εργαζομενων η μη σπουδαγμενων γονεων, μειονεκτουν εναντι των μη εργαζομενων και μορφωμενων , ενεκα ελλειψης χρονου και γνωσεων 6) περιοριζονται εως αποκλειονται αλλες δραστηριοτητες οπως αθλητισμος, μουσικη, υπολογιστες, χορος, σκακι, παρεα, περιπατοι, επισκεψεις κλπ 7) ανοιγει ο δρομος προς τα ιδιαιτερα μαθηματα και τα φροντιστηρια.

Oi

Για να γίνουν όλα αυτά που ζητούν, προέχει η ψυχολογική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, άσε που οι περισσότεροι αποκλείουν-απομονώνουν από το μάθημα τα "δύσκολα" παιδιά και ασχολούνται με αυτά που θα επιλέξουν οι ίδιοι δημιουργώντας χάσματα μεταξύ των μαθητών...

Smo

Οι ιδιοι οι δασκαλοι σαμποταρουν τον θεσμο αυτο, αφου φροντιζουν μετα την τσαντα στο σχολειο να βαζουν επαναληπτικο διαγωνισμα ΤριτοΤεταρτες

Ελενη

Η δουλεια που γινεται στο σχολειο ειναι περισσοτερο ομαδικη χωρις να δινεται η δυνατοτητα στο καθε παιδι να ασκει τις γνωσεις του μονο του στο σπιτι με εξτρα εργασιες οπως παλια.

Και κάθε Σαββατοκύριακο να αφήνουν την τσάντα στο σχολείο μια χαρά θα ήταν.Πριν λίγα χρόνια έκαναν παράπονα γονείς επειδή οι δάσκαλοι έβαζαν πολλές εργασίες στα παιδιά.Τωρα γιατί αντιδρούν έτσι;; Δεν το καταλαβαίνω αυτό!!

Απλα

Αυτό γίνεται για να σταματήσουν οι εργασίες στο σπίτι. Υπαρχουν δάσκαλοι που δίνουν τις φωτοτυπίες στα χέρια,αν και η τσάντα μένει στο σχολείο.Εχω δει εργασία Β. Δημοτικού, Ιούνιο μήνα για αναγνώριση.... 100 λέξεων(τεχνολογία).... .

νικος

τα πραγματα ειναι απλα..οι δασκαλοι ως δημοσιοι υπαλληλοι βαριουνται να διδαςκουν εξτρα και να αςχολουνται περιςςοτερο με τον μαθητη,για αυτο γραφουν ολες αυτες τις αρλουμπες

Νίκο μου

Αρλούμπες θα σου φαίνονταν. Απολύτως φυσιολογικό... Την κατανόησή μου.

Μια δασκαλα

Νίκο ξαναέλα στην πρώτη να σου διδάξουμε πότε μπαίνει το ς το τελικό κ μετά εκφέρεις άποψη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης