H πιο μεγάλη μέρα του πολέμου

H πιο μεγάλη μέρα του πολέμου

Ο Δημήτρης Ρέππας ρίχνει το μπαλάκι στην αστυνομία την ώρα που οι φορτηγατζήδες επιδιώκουν μια μεγαλειώδη πορεία προς τη Βουλή

H πιο μεγάλη μέρα του πολέμου
Το σκηνικό μυρίζει μπαρούτι! Οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων δηλώνουν ανυποχώρητοι, η κυβέρνηση δεν κάνει βήμα πίσω -ενόψει της ψήφισης του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των εμπορικών μεταφορών- και η αστυνομία καραδοκεί σε περίπτωση που επιχειρηθεί πορεία φορτηγών και βυτιοφόρων προς το κέντρο της Αθήνας. 

Πάνω από 1.000 φορτηγά σε 20 βασικές οδικές αρτηρίες

Πεζοί κι όχι εποχούμενοι, αυτή τη φορά, θα συνεχίσουν σήμερα τον κύκλο των κινητοποιήσεών τους οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, οι οποίοι, παράλληλα έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στα σημεία συγκέντρωσης στις εισόδους της Αθήνας και με άλλα φορτηγά, που έφτασαν τη νύχτα από την επαρχία και σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, ο συνολικός αριθμός του ξεπερνά τα 1.000.

Στις 12 το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει από την Ομόνοια πορεία διαμαρτυρίας, που θα καταλήξει σε καθιστική διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή, καθώς εισάγεται σήμερα στην Ολομέλεια προς συζήτηση και ψήφιση, μέχρι αύριο, το επίμαχο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών. Οι φορτηγατζήδες επιδιώκουν μια μεγαλειώδη πορεία, με την κινητοποίηση όλου του κλάδου για αυτό και δεν λείπουν καταγγελίες από την πλευρά του σωματείου οδηγών φορτηγών ότι εξαπολύονται απειλές απόλυσης σε οδηγούς που δεν θα συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις!

Κλείσιμο

Οι μεταφορείς έχουν προγραμματίσει, επίσης, για σήμερα Γενική Συνέλευση, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Σε ό,τι αφορά στα μπλόκα, προς το παρόν επικρατεί ηρεμία, η αστυνομία έχει πάρει σήμερα αυξημένα μέτρα, αλλά και σαφείς εντολές να μην επιτραπεί σε φορτηγά να μετακινηθούν προς την Αθήνα. Η κίνηση στις εθνικές οδούς γίνεται κανονικά, παρά το γεγονός ότι σε ορισμένα σημεία υπάρχει μια σχετική δυσκολία, καθώς είναι ελεύθερη μόνο μία λωρίδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ετοιμότητα βρίσκονται 4 εισαγγελείς Πρωτοδικών, οι οποίοι έχουν σαφείς εντολές να εφαρμόσουν αμέσως την αυτόφωρη διαδικασία, σε περίπτωση που διαπιστώσουν διάπραξη αυτεπάγγελτα διωκόμενων αδικημάτων.

Όπως διαμηνύουν, τα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου ο αγώνας θα συνεχιστεί και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, που αναμένεται αύριο καθιστώντας εντελώς απρόβλεπτα τα βήματα των επόμενων ωρών.

Το υπουργείο Υποδομών παρακολουθεί με εξαιρετική αμηχανία την κλιμάκωση των αντιδράσεων, εμφανίζεται όμως αποφασισμένο να μην προκαλέσει τους μεταφορείς μέχρι να ψηφιστεί από τη βουλή ο νόμος για την απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Ωστόσο η ιδιότυπη αυτή ασυλία, έχει καλλιεργήσει φαινόμενα παραβατικότητας στην αγορά, με αποτέλεσμα ακόμη και επιταγμένα οχήματα να μην εκτελούν μεταφορικό έργο, οδηγοί φορτηγών να προπηλακίζονται από συναδέρφους τους και φορτηγά που βγαίνουν στο δρόμο για να μεταφέρουν εμπορεύματα να δέχονται επιθέσεις και φθορές που τα συνδικάτα δηλώνουν άγνοια ή αποδίδουν σε προβοκάτσια.

Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, δηλώνει αμετακίνητος στις ρυθμίσεις του νόμου, εμφανίζεται όμως αδύναμος να απαντήσει με πειστικά επιχειρήματα για το έμφραγμα που προκαλεί στην αγορά, η άρνηση των επιταγμένων οχημάτων να εκτελέσουν τις μεταφορικές υπηρεσίες για τις οποίες έχουν επιφορτιστεί.

Μιλάει αόριστα για έργο της αστυνομίας και των εισαγγελικών αρχών ώστε να υπάρξει έλεγχος της αγοράς και να αντιμετωπιστούν φαινόμενα που ξεπερνούν τα όρια της νομιμότητας και που όπως φαίνεται αποτελούν καθημερινή πρακτική στα μπλόκα.

Δεν λείπουν μάλιστα καταγγελίες πως η αστυνομία έχει μετατραπεί σε όργανο των απεργών, ελέγχει φορτηγά που πραγματοποιούν μεταφορικό έργο και επιβάλλει πρόστιμα καθ΄ υπόδειξη των φορτηγατζήδων!

Ο κ. Ρέππας υπεραμύνεται της ανάγκης να ανοίξει το επάγγελμα και απορρίπτει το αίτημα του κλάδου για διατήρηση του 35% της αξίας των αδειών στο τέλος της μεταβατικής περιόδου. Ο λόγος όπως λέει είναι ότι αυτό θα δημιουργήσει πρόσθετα βάρη στους επαγγελματίες που θα θελήσουν να μπουν στο χώρο και που για βυτιοφόρα 42 τόνων, ισοδυναμεί με κόστος περίπου 52.000 ευρώ.

«Είμαστε η μαύρη εξαίρεση του κανόνα» δηλώνει ο υπουργός που επαναλαμβάνει ότι ο στόχος είναι «να ανοίξουμε την αγορά και να λειτουργήσει με ανταγωνιστικούς όρους». 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης