Το υπουργείο Παιδείας απαντά γιατί «έκοψε» τα Λατινικά από τις Πανελλήνιες

euso4_400

«Η μειωμένη ύλη και η τυποποίηση οδηγούν σήμερα στον μεγάλο αριθμό αριστούχων στο συγκεκριμένο μάθημα και, κατά συνέπεια, στη στρέβλωση των αποτελεσμάτων», αναφέρει μεταξύ άλλων το υπ. Παιδείας 

Απάντηση για το «κόψιμο» των Λατινικών από εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες, έδωσε το υπουργείο Παιδείας.

«Είναι ευρέως αποδεκτό ότι τα Λατινικά όπως διδάσκονται, δεν παίζουν κανέναν εκπαιδευτικό ρόλο πέρα από το να είναι ένα μάθημα που βασίζεται εξολοκλήρου στην αποστήθιση και συμβάλλει σε μία τεχνητή αύξηση των βάσεων του 1ου Επιστημονικού Πεδίου», αναφέρει το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, «επιπλέον, η διδασκαλία των Λατινικών στη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς και μάλιστα με προοπτική εισαγωγικών εξετάσεων είναι αναπόφευκτο να περιορίζεται στην εξέταση σωρείας μορφοσυντακτικών φαινομένων και στην αποστήθιση μικρών κατασκευασμένων κειμένων, με πολύ μικρή σχέση με την πραγματική λατινική γραμματεία. Πέραν όμως του επιστημονικού/παιδαγωγικού προβλήματος, έπρεπε να αντιμετωπιστεί και το εξής πρόβλημα: Η μειωμένη ύλη και η τυποποίηση οδηγούν σήμερα στον μεγάλο αριθμό αριστούχων στο συγκεκριμένο μάθημα και, κατά συνέπεια, στη στρέβλωση των αποτελεσμάτων».

«Η Κοινωνιολογία, αντίθετα, είναι ένα γνωστικό αντικείμενο που ενδιαφέρει τους νέους, θέτει θέματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι έφηβοι, επεξεργάζεται ζητήματα κοινωνικών δομών και της ιστορικής τους εξέλιξης  και συμβάλλει, με ορισμένες από τις θεωρητικές επεξεργασίες στη γνώση καταστατικών στοιχείων του Δυτικού (και όχι μόνον) πολιτισμού» καταλήγει.

ΣΧΟΛΙΑ (17)

Γνωριζετε...

...ποιο ηταν το κυριο μαθημα στην Σοβιετικη Ενωση στα πολυτεχνεια; -η κομμουνιστικη θεωρια!!! Ετσι για να συγκρινουμε.

.............

Ναι ομως οι κοινωνιολογια περιλαμβανει και την θεωρια του καπιταλισμου και του οικονομικου φιλευθερισμου οχι μονο την Κουμμουνιστικη οποτε δεν ισχυει ο συλλογισμος σου!

γαβρογλου ο ανασχηματισμος δε σε αγγιξε

Ειλικρινά καταβάλλω έντονες προσπάθειες να βρω ένα καλό πράμα να πω για το Γαβρόγλου, αλλά δε με αφήνει. Υποθέτω πως είτε υπάρχει κάποια σκοπιμότητα πίσω από αυτή την φαινομενικά αψυχολόγητη κίνηση, την οποία αιτιολογούν με ξύλινες ΟΛΜΕδικες ανακοινώσεις είτε βρίσκονται εκτός πραγματικότητας, ενδεχόμενα μάλλον ισοπίθανα. Αν είναι πια δυνατόν να καταργούνται τα Λατινικά επειδή είναι μάθημα στείρας αποστήθισης. Δηλαδή ρε τσίφτη συγγνώμη, η Ιστορία τι είναι; Η μισή Βιολογία τι είναι; Τα Αρχαία τι είναι; Η Έκθεση τυποποίηση δεν έχει; ΑΕΠΠ, ΑΟΘ μόνο στην καθαρή νοητική δύναμη και στην σφαιρική κατανόηση βασίζονται; Τι έχουν τα Λατινικά που τα απομονώνεις έτσι ως τον κύριο εκπρόσωπο της εκπαιδευτικής παρακμής; Αμ το άλλο δε, που μιλάει για "τεχνητή αύξηση των βάσεων" και "στρέβλωση των αποτελεσμάτων", εκεί είναι το πάρτι, ο Υπουργός Παιδείας να μη καταλαβαίνει Μαθηματικά και αναλογίες! Ρε υπουργάρα, αν τα Λατινικά αυξάνουν τεχνητά τις βάσεις, τις αυξάνουν αναλογικά για όλους, άρα ποιος αδικείται; Λες και όταν από χρονιά σε χρονιά οι βάσεις αυξάνονται ή πέφτουν λόγω ευκολίας ή δυσκολίας των θεμάτων οι αναλογίες δεν τηρούνται και υπάρχουν ευνοημένοι! Μήπως, λέω γω τώρα, με τέτοιες δηλώσεις αμφισβητείς ολόκληρη τη διαδικασία της εισαγωγής στα ΑΕΙ, και όχι μόνο τα Λατινικά! Όσο για την ίδια την Κοινωνιολογία, η μεγαλεπίβολη παράγραφος που της αφιέρωσαν λίγη έως ελάχιστη σχέση έχει με την πραγματικότητα, και ακόμα λιγότερη θα έχει μόλις γίνει μάθημα Πανελλαδικών. Το βιβλίο που μου είχαν δώσει εμένα ήταν αξιοπρεπές, αλλά έπασχε από την ίδια στειρότητα της περιληπτικής συμπύκνωσης ακαδημαϊκών δεδομένων που πάσχουν όλα, και που αποδοκιμάζει ο ΥΠΠΑΙΔ. Για τους "κοινωνιολόγους" δε, δε μπορώ να τους αποδώσω και εύφημο μνεία (στη Γ' Λυκείου η μία μας μιλούσε για το πως οι κόλποι των αφρικανικών και ασιατικών γυναικών έχουν εξελιχθεί για να δέχονται αντίστοιχα μεγάλα και μικρά πέη), επομένως είναι ξεκάθαρο πως χωρίς αλλαγές υποδομών δε πάει πουθενά το πειραματάκι του. Τέλος, είναι εμφανές ότι δε τρώνε τα μαθήματα τη βαθμοθηρία του συστήματος αλλά το αντίθετο, οπότε μόλις γίνει η αλλαγή του προβλέπω η Κοινωνιολογία να τυποποιείται, να αποστηθίζεται και να ευτελίζεται όπως και όλα τα μαθήματα πριν από αυτήν. Το σύστημα μπορεί να είναι στρεβλό, αλλά είναι στοιχειωδώς καλό και τη δουλειά του την κάνει. Σταμάτα να παίζεις το παιχνίδι μικρομεταρρυθμίσεων στην παιδεία των προκατόχων σου (αν και το'χετε κάνει επάγγελμα αυτό) και είτε κάνε κάτι χρήσιμο είτε μη κάνεις τίποτα.

Κ. Γ

Απίστευτο και όμως αληθινό που μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να συμβεί. Γιατί στη Γερμανία στο γερμανικό Γυμνάσιο που διδάσκω λατινικά διδάσκονται 5 χρόνια υποχρεωτικά και ίσως άλλα 3 αν το θέλουν οι μαθητές. Επίσης διδάσκονται διάφορους συγγραφείς όπως ο Οβίδιος η ο Σενέκας, όπου τα θέματα τους είναι εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία και φιλοσοφία. Και στην Ελλάδα αντί ν αλλάξουν το βιβλίο και τον τρόπο διδασκαλίας απλά αλλάζουν το μάθημα , αν είναι δυνατόν.

;;;;

Ο τσιμπλας και οι λοιποί αριστεροί ποτέ πήγαν σχολείο και ξέρουν απο εκπαίδευση και χρησιμότητα των λατινικών;;; στις καταλήψεις τα μαθαν ή μέσα στη κνε;

Theodore.

Και ποιός τους εμπόδισε να αυξήσουν την ύλη;Οταν έδινε η αδελφή μου ,καλά προ αμνημονεύτων χρόνων,ήξερε χιλιάδες λέξεις Αρχαίων Ελληνικών και άλλες τόσες χιλιάδες λέξεις Λατινικών.Και έδωσε σε Νομική και Φιλολογία και μπήκε και στις δύο Σχολές. Εδιναν διαφορετικές εξετάσεις τότε για την κάθε Σχολή.

Δόξα τω θεώ

Να και μια ευχάριστη είδηση...... Το πιο άχρηστο μάθημα στο Λύκειο είναι τα λατινικά. Ξοδεψαμε τόσες ώρες και τόση προσπάθεια γι'αυτό το μάθημα, που δεν μας πρόσφερε τίποτα το να μάθουμε τη γλώσσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, λες και θα μπαίναμε όλοι στη Νομικη να ασχοληθούμε με το Ρωμαϊκό Δίκαιο.

Συμφωνώ και επαυξάνω

Μας μάθανε στην πανηλήθια ρωμαϊκή εντολή ΣΚΛΗΡΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΗΝ ΝΟΜΟΣ(Υπακούτε τυφλά σαν τα πρόβατα)

Στέφανος

Μεγάλο λάθος. Τά θρησκευτικά (ή αλλιώς, παρά φύσιν ορθόδοξος βίαιος κατηχισμός) είναι τό πιό άχρηστο " μάθημα ".

Δόξα τω Θεώ....

Όσο για τα θρησκευτικά, υπάρχει η επιλογή να παρεις απαλλαγή για λογους συνείδησης κάτι που δεν ισχύει για τα Λατινικά.

Σταύρος

Μετάφραση: Οι περισσότεροι κοινωνιολόγοι είναι αριστερούτσικοι και πρέπει να βολευτούν κάπου. Τα υπόλοιπα είναι οι γνωστές αηδίες της κυβέρνησης

Totenkopf

Είναι μπόλικοι οι κοινωνιολόγοι που κάθονται και για αυτό το λόγο καταργούν τα λατινικά.Τα υπόλοιπα είναι να χαμε να λέγαμε

Theodore.

Eννοείται ότι γι' αυτό έγινε.

Φοβερη δικαιολογια....

Πιο άχρηστο μάθημα απο την κοινωνιολογία δεν υπήρχε. Στα χρόνια μας ούτε να το διαβάσουμε δεν μπορούσαμε με όλες αυτές τις κοινωνιολογικές σχολές και αηδίες που ανέλυε! Δεν λέω ότι τα λατινικά διδάσκονταν με καλύτερο τρόπο αλλά σαφώς είναι ένα ιδιαίτερο μάθημα και τιμά με την παρουσία του στο εκπαιδευτικό μας σύστημα έναν ολόκληρο πολιτισμό που διαδέχθηκε και διέδωσε την ελληνική πραγματεία! Συνεπώς δεν θα έπρεπε να είναι μάθημα δέσμης αλλά μάθημα βασικό που να διδάσκεται σε όλο το Λύκειο, χωρίς να πρέπει να γίνουν τα παιδιά φωστήρες σε μια μόνο χρονιά! Το ίδιο λάθος γίνεται με τα αρχαία τα οποία στα τέλος όπως πάνε θα τα καταργήσουν και αυτά, με την ίδια ακριβώς λογική της απάντησης που δίδει το Υπουργείο Ευκολίας του Μαθητή και όχι Υπουργείο Παιδείας! Τα Αρχαία Ελληνικά θα έπρεπε να διδάσκονται από την 1η Δημοτικού με ένα καινοτόμο πρόγραμμα που να συνδέει την σύγχρονη ορθογραφία με την αρχαία προέλευση της γλώσσας, τουλάχιστον για λέξεις που σήμερα τις χρησιμοποιούμε καθημερινά στο λεξιλόγιο. Έτσι τα παιδιά θα καταλάβουν την ιστορία της λέξης και θα μπορούν εύκολα να ορθογραφούν τα συνώνυμα κλπ. Δεν είναι τυχαίο οτι πλήθος μαθητών καταλήγουν να είναι ΔΥΣΟΡΘΟΓΡΑΦΟΙ και μάλιστα πιστοποιημένοι. Το δε τραγικότερο όλων είναι οτι δεν παρεμποδίζεται η είσοδος αυτών στις παιδαγωγικές ακαδημίες και καταλήγουν να διδάσκουν ανορθόγραφα τους μαθητές!

Χχχχ

Πολύ σωστά αυτά που γράφεις

Συμφωνώ!

Τα αρχαία Ελληνικά πρέπει να διδάσκονται από την πρώτη δημοτικού, με απλότητα, διότι τα μικρά παιδιά,σαν σφουγγάρια μαθαίνουν και 2 και 3 γλώσσες.Αν οι υπεύθυνοι που διοικούν την χώρα μας,ας βάλουμε ως αρχή την εποχή Καποδίστρια,γνώριζαν την πραγματική της αξία,η Ελλάδα μας θα ήταν το κέντρο πολιτισμού.Ειναι μεγάλη τιμή για την Ελλάδα μας,οτι ο Ίδιος ο Δημιουργός του Σύμπαντος, έγραψε την Καινή Διαθήκη στην Ελληνική γλώσσα.

Theodore.

Μα προπαγάνδα περί κομμουνισμού θέλουν να κάνουν με την κοινωνιολογία οι ερίφηδες.Εδώ τον θέλω το Μητσοτάκη να βγει και να πει ότι θα το καταργήσει το μάθημα με το που θα βγει.Μη σου πω την προηγούμενη μέρα. Και όλα αυτά τα λεφούσια και καλά καθηγητών που θα διορίσει τι θα τους κάνει από τη στιγμή που δεν κλείνουν ωράριο και θα αναγκάζονται, ή να κάθονται και να δουλεύουν οι άλλοι,ή να ταξιδεύουν εδώ κι εκεί σε διάφορα Σχολεία για να κλείσουν το ωράριο τους;Η να τους βάζουν τέλος να κάνουν Ιστορία,που δεν γνωρίζουν, και δεν ξέρω γω τι άλλο για τον ίδιο λόγο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

olant

Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας ξεναγήθηκε στους χώρους της δομής και συνομίλησε με πρόσφυγες  και εθελοντές- Δήλωσε ότι η Τουρκία δεν πρέπει να παραβιάζει τη συμφωνία με την ΕΕ - Το βράδυ η συνάντηση με τον Προκόπη Παυλόπουλο

1
marios-papag-1

Για τον συγκεκριμένο μάρτυρα το δικαστήριο είχε διατάξει τη βίαια προσαγωγή του - Υπέπεσε σε αντιφάσεις - Η πολιτική αγωγή είναι πεπεισμένη πως το συγκεκριμένο πρόσωπο γνωρίζει πολλά για τις συνθήκες απαγωγής του 26χρονου