Σπίρτζης: «Θέλουμε δυο χρόνια για να εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων»

Σπίρτζης: «Θέλουμε δυο χρόνια για να εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων»

«Είπαμε στους παραχωρησιούχους να μην κατασκευάσουν μέχρι τότε τα πλευρικά διόδια σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο, και στους κόμβους της Καλυφτάκη» είπε ο υπουργός και διαβεβαίωσε ότι οι μόνιμοι κάτοικοι της Βόρειας Αττικής θα εξαιρεθούν από τα διόδια

Σπίρτζης: «Θέλουμε δυο χρόνια για να εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων»
Τη διαβεβαίωση ότι οι μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων Αχαρνών, Διονύσου, Κηφισιάς και Ωρωπού, δεν θα είναι υπόχρεοι στην καταβολή διοδίων, έδωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι ξεκίνησε ηλεκτρονική καταγραφή των μόνιμων κατοίκων στους εν λόγω δήμους, με στόχο την ελεύθερη διέλευσή τους, με την έναρξη εφαρμογής του Ηλεκτρονικού Συστήματος Αναλογικής Χρέωσης Διοδίων. Όπως επίσης και των μόνιμων κατοίκων του Δήμου Ωρωπού από τα υπάρχοντα πλευρικά διόδια με την ολοκλήρωση της καταγραφής.

Σε ομιλία του στο πολιτιτιστικό κέντρου του Αγίου Στεφάνου, που οργανώθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ Διονύσου, ο κ. Σπίρτζης απάντησε στις αιτιάσεις που εκφράστηκαν τόσο για την ηλεκτρονική καταγραφή των μόνιμων κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Διονύσου, Κηφισιάς και Ωρωπού για την ελεύθερη διέλευση τους από τα διόδια, τόσο και για την υλοποίηση του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης. Μάλιστα, ανέφερε ότι τα παραπάνω, αποτελούν τη μόνη απτή πραγματικότητα, παραπέμποντας στα δελτία Τύπου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που καταδεικνύουν,όπως είπε, αφενός την έναρξη και υλοποίησης της ηλεκτρονικής καταγραφής και αφετέρου, την έναρξη «της διαδικασία απαλλαγής των μόνιμων κατοίκων των τεσσάρων Δήμων, όχι για σήμερα, για πάντα, από τα διόδια». Και πρόσθεσε: «Εδώ είναι το δελτίο Τύπου για τον τρόπο που θα εφαρμοστεί το σύστημα και θα παρακαλέσω πολύ όλους τους συμπολίτες μας, να μπουν και να δηλώσουν και την αίτηση που χρειάζεται, αλλά και τα στοιχεία που χρειάζονται».

Υπογράμμισε, επίσης, ότι ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια ξεκίνησε, «θέλουμε μερικούς μήνες, τέσσερις– πέντε μήνες για να ολοκληρωθεί και μετά θέλουμε ενάμιση με δυο χρόνια για να εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων».

Ο κ. Σπίρτζης, ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι «η καταγραφή ξεκίνησε τώρα γιατί «θέλουμε να συνεχίσουμε τη διαπραγμάτευση υπέρ των τοπικών κοινωνιών. Να μπορέσουμε να δώσουμε περισσότερα ανταποδοτικά γι' αυτές τις υποδομές που υπάρχουν».

Ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε επίσης για άλλη μία φορά, ότι δεν πρόκειται να εγκατασταθούν οι προβλεπόμενοι σταθμοί διοδίων, καθώς μετά την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, ο ίδιος προχώρησε σε συμφωνία με την Εταιρεία Παραχώρησης για τη Μη κατασκευή των σταθμών διοδίων στις περιοχές Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Σχηματαρίου Χαλκίδας, που προβλέπονται τόσο στις αρχικές συμβάσεις του 2006 όσο και στις αναθεωρημένες του 2013.

Για τις αιτιάσεις των δήμων, έναντι της συμφωνίας που έχει επιτευχθεί για τη Μη κατασκευή σταθμών διοδίων στις περιοχές Βαρυμπόμπης, Αγ. Στεφάνου και Σχηματαρίου Χαλκίδας, ανέφερε, ότι «Είναι σε γνώση η συμφωνία που έχουμε κάνει, είναι σε γνώση ότι βγήκε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα και είναι σε γνώση ότι είπαμε στους παραχωρησιούχους να μην προχωρήσουν σε καμία εργασία και στη Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο, στους κόμβους και στη γέφυρα Καλυφτάκη. Επειδή βγήκε και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, το Υπουργείο είπε ότι δεν υπάρχει λόγος συμβατικά, να κάνετε κανένα έργο, ούτε για τα διόδια ούτε για τα υπόλοιπα που προβλέπονται σε αυτές τις περιοχές. Πρώτον για να υπάρξουν οι βέλτιστες τεχνικές λύσεις σε σχέση με τα έργα που πρέπει να γίνουν και δεύτερον, γιατί δεν θα υπάρχει λόγος να εγκατασταθούν πλευρικά διόδια, από τη στιγμή που τρέχει ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά αναλογικά. Απλό. Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς ούτε μηχανικός, ούτε ειδικός για να το καταλάβει», τόνισε χαρακτηριστικά.

Υπογράμμισε επίσης, ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, εγκρίθηκε για λόγους τήρησης της σύμβασης: «Τα έργα πέρασαν στην περίοδο λειτουργίας, κάτι, που δεν ήταν αυτονόητο, έπρεπε να γίνει διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Και πρόσθεσε: «Και επομένως, για να περάσουμε στην περίοδο λειτουργίας, συμβατικά, έπρεπε να εγκριθεί η περιβαλλοντικής μελέτη. Όχι να γίνουν τα έργα. Με την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης θα μπορούσαμε να περάσουμε στην περίοδο λειτουργίας, αλλιώς δεν έκλεινε το έργο, αλλιώς ήταν σα να μην έχει ολοκληρωθεί».

Ο κ. Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του υπεραμύνθηκε της πολιτικής που ακολούθησε η κυβέρνηση για την ολοκλήρωση των έργων των αυτοκινητοδρόμων, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα της πρακτικής που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις: «Αναλάβαμε μια χώρα σε διάλυση με μηδενική αξιοπιστία, μια κοινωνία σε αποσύνθεση, ανασφάλεια και κρίση αξιών. Θα μπορούσαμε να είμαστε πολύ «καλά» παιδιά κι εμείς. Θα μπορούσαμε δηλαδή να συνεχίσουμε τα έργα με την ίδια πορεία των καθυστερήσεων, να μη διαπραγματευτούμε τις αποζημιώσεις, -συμβάσεις έτοιμες από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις ήταν-, να συνεχίζαμε το ίδιο βιολί, να δίνουμε δισεκατομμύρια από τον κόπο και τον ιδρώτα του ελληνικού λαού και να κάναμε αυτά που λέει η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και να είμαστε τα αγαπημένα παιδιά του συστήματος και του συγκεκριμένου συγκροτήματος ή συγκροτημάτων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης