Ανακοίνωση-«κόλαφος» από την ΠΕΝΕΝ για το «Αγία Ζώνη ΙΙ»: 45 χρόνων και γεμάτο μπαλώματα

Ανακοίνωση-«κόλαφος» από την ΠΕΝΕΝ για το «Αγία Ζώνη ΙΙ»: 45 χρόνων και γεμάτο μπαλώματα

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού αναφέρει ότι έλειπαν τα 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος - Ευθύνες στην κυβέρνηση και το υπουργείο

Ανακοίνωση-κόλαφο για το τραγικό ατύχημα που σημειώθηκε στο πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ», συνέπεια του οποίου ήταν να διαρρεύσει μεγάλη ποσότητα αργού πετρελαίου και να προκληθεί πετρελαιοκηλίδα στο Σαρωνικό σε σημαντικό βαθμό, εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για τεράστια και αναπάντητα ερωτήματα, ενώ καταλογίζονται σημαντικές ευθύνες στην κυβέρνηση και στο υπουργείο. Η ΠΕΝΕΝ αναφέρει πως το πλοίο ήταν 45 ετών και με πολλά μπαλώματα και τονίζει ότι απουσίαζαν τα εννιά από τα 11 μέλη του πληρώματος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης: 
«Τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά.
Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11.....
Οι δύο Ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.
Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!
Επίσης η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!
Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!
Ταυτόχρονα οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.
Σε ότι αφορά την βύθιση του πλοίου αποδείχτηκε περίτρανα η ανικανότητα, η ανεπάρκεια σχεδιασμού – οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης και κατ' επέκταση της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε στην Σαλαμίνα αλλά και σε μεγάλο μέρος της ακτογραμμής του Πειραιά.
Αποτέλεσμα αυτής της ανεπάρκειας είναι το γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα κατέκλυσε ακόμη και το κεντρικό τμήμα των ακτών του Πειραιά, όπως την Πειραϊκή, την Φρεατύδα κ.λπ.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του ΥΕΝ σχετικά με τα αδιαμφισβήτητα προβλήματα που αφορούσαν την ασφάλεια του συγκεκριμένου πλοίου σε συνδυασμό με την πλήρη αποτυχία που σημειώθηκε στην μη επέκταση της πετρελαιοκηλίδας και της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε δείχνουν για άλλη μια φορά πόσο μικρή σημασία δίνεται στην ασυδοσία των εφοπλιστών και μέσα από ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους διασφαλίζεται η χρησιμοποίηση πλοίων που αποτελούν κινητές οικολογικές βόμβες έτοιμες σε κάθε στιγμή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή!
Ενδιαφέρον έχει και πρέπει να σημειωθεί ότι τις ημέρες της βύθισης του πλοίου και έως χθες ο Υπουργός Ε.Ν παρέμεινε ακλόνητος στο ταξίδι του στο Λονδίνο και στις συναντήσεις του με τους εκεί εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου για να συζητάει μαζί τους την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους και περιχαρής δήλωνε από εκεί σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ότι «το ΥΕΝ έδρασε άμεσα και αποτελεσματικά» και ότι «έχει ελεγχθεί κατά 90 έως 95% η πετρελαιοκηλίδα» ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ότι θα γίνει σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες και άλλους φορείς, δηλαδή 4 μέρες μετά το τραγικό συμβάν.
Τα συμπεράσματα οφείλουν να τα βγάλουν ο λαός και οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά που ένα τριήμερο βιώνουν την δυσοσμία και την καταστροφή των ακτών τους!
Η ΠΕΝΕΝ απαιτεί να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση στο πλοίο, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που ξέφυγε από κάθε έλεγχο η πετρελαιοκηλίδα η οποία προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή".

ΣΧΟΛΙΑ (12)

marinero

ΚΥΡΙΟΙ ΛΟΓΩ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ......... ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΜΠΑΣΕ ΝΕΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΕΠΙΡΙΨΟΥΜΕ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟ ΟΤΙ ΦΤΑΙΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΖΗΤΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ..............ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΕΙΧΕ ΡΗΓΜΑΤΑ ΤΑ SEA VALVES OI ΣΩΛΗΝΩΣΕΙΣ ΟΙ ΣΕΝΤΙΝΕΣ ΤΙ ...........ΚΑΘΕ ΠΟΤΕ ΤΙΣ ΑΝΤΛΟΥΣΑΝ ΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΤΙ ΒΛΕΠΑΝΕ ΟΤΑΝ ΥΠΟΓΡΑΦΑΝΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΑΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ Μ Π Α Λ Ω Σ Ο Υ Ν ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΟ

Καπετάν Ανδρέας

50 χρόνια ταξιδεύω και λέγω ότι σαφώς και φταίει ο Σύριζα που βυθίζονται πλοία. Καπετάν Κυριάκο, σε παρακαλώ να επιβλέψεις προσωπικά τον καθαρισμό.

άχρηστοι κυβερνούν

Γιατί άχρηστους ψηφίσατε. .

ΓΔ

Μου θέλει και Λονδίνο, το ξόανο. . .Καλά δεν πήγε να δει ιδίοις όμασι το συμβάν, και να πάρει μέτρα;

nikos

ευθηνές στη κυβέρνηση γιατί έλειπε το πλήρωμα ? ΟΚ φταίνε που τους άφησαν να βγουν στη θάλασσα (παίζει να μην είχαν καν την άδεια) και ότι άργησαν να αρχίσουν την επιχείρηση διάσωσης της θάλασσας , όμως φταίνε που λείπανε από το πλήρωμα 9 άτομα είναι υπερβολικό !))))!!

Soho

Πάλι με πρώτη αριστερά... αφήνουν και το σημάδι τους...κηλίδα ...τίποτε καλύτερο δηλαδή για να περιγράψει τη περίοδο που κυβερνούν... μια κηλίδα στην ελληνική ιστορία

O alex φταίει που ήταν το πλοίο 45 Μαϊων

45 χρονών πλοίο δεν το λες και για απόσυρση. Κύριοι της ΠΕΝΕΝ...τα μπαλώματα ήταν ποδηλάτου η παπιού? :) :) :) εάν ήταν ποδηλάτου βρήκατε και το γιατί τα κακάρωσε. Παρακαλώ πολύ να αποστείλετε το μπάλωμα στον αλεξ.

Έλα Καρανίκα

Ο Άλεξ φταίει που επέλεξε ανίδεο υπουργό ΚΑΙ στον τομέα αυτόν, παντελώς άσχετο με το αντικείμενο ! Τι έκανε ο Υπουργός της ΠΦΑ ; ταξιδάκι στο Λονδίνο σε ξενοδοχείο υπερπαραγωγή και χρεώνοντας με τρυφηλά γεύματα τον φορολογούμενο ! Στο μεταξύ η κηλίδα έφτασε στο ...... Παγκράτι !!! Κατάλαβες Καρανίκα ή θέλεις κι άλλο ;;;;;;;

Eyrydiki

ΚΑΛΑ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.. ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΙΑ... ΠΕΝΕΝ ΚΑΙ ΤΑ ΧΩΝΕΙ.. ΣΥΓΝΩΜΗ ΚΥΡΑ ΠΕΝΕΝ ΤΩΡΑ ΤΟ ΘΥΜΗΘΗΚΕΣ? ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙΣ? ΤΙΠΟΤΑ.. ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ... ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ... ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ... ΔΗΜΑΡΧΑΙΟΙ ΕΠΙΣΗΣ.. ΜΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΔΗΜΑΡΧΟΙ..ΚΑΛΕΣΤΕ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ.. ΚΑΛΕΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ..ΦΟΒΑΣΤΕ ΜΗ ΣΑΣ ΧΡΕΩΣΟΥΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ? ΜΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΥΠΟΥΡΓΕ.. ΔΕ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΣΤΕΛΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ.. ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ?ΚΑΛΑ? Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΛΑ? (ΑΣΧΕΤΟΣ) ΤΟ ΠΙΟ ΑΠΛΟ ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ.. ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΠΕΡΑΜΑ.. ΕΠΡΕΠΕ ΕΞΑΝΕΚΑΘΕΝ 1ον ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΛΩΤΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΩΣ ΤΟ ΣΕΦ 2ον ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΝΑΝΕ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ...ΠΟΣΟ...? ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ

Τρικυμία στο κρανίο

Η ΠΕΝΕΝ ελέγχει τα πλοία ;;; Όχι το αρμόδιο υπουργείο ;;;; Ρε παιδιά προσπαθείτε να βοηθήσετε επικοινωνιακά την κυβέρνηση, αλλά τουλάχιστον μην γράφετε ανοησίες

stavros

O Koυρουμπλής εκανε πάντως τα πάντα για να μην φτάσει η πετρελαιοκηλίδα στο Κουκάκι! Εύγε!

Ούτε γάτα..ούτε ζημιά!!!

Θα το κουκουλώσουν(!) όπως οπως ... οι Προδότες Πολιτικοί μας με τους εφοπλιστές αντάμα..και ουσονόπω θα μας πείσουν πως πρόκειται και για πεντακάθαρη θάλασσα....!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

4419252

Ο 40χρονος εκτελούσε σωληνουργικές εργασίες και τραυματίστηκε ελαφρά στον αυχένα και στο κεφάλι - Διακομίστηκε στο «Αττικό» - Πριν από λίγες μέρες ένας 50χρονος είχε πέσει από μεγάλο ύψος σε αμπάρι