Ισπανία: Σφάλμα ρύθμισης κατά την απογείωση του ελληνικού F-16 «έδειξε» η διεθνής έρευνα

Ισπανία: Σφάλμα ρύθμισης κατά την απογείωση του ελληνικού F-16 «έδειξε» η διεθνής έρευνα

Το αεροσκάφος δεν είχε τη σωστή αντιστάθμιση για την απογείωση - Είχαν βρει τραγικό θάνατο δύο Έλληνες πιλότοι και εννέα Γάλλοι 

Το ελληνικό μαχητικό αεροπλάνο F-16, που συνετρίβη κατά την απογείωσή του στις 26 Ιανουαρίου στην Ισπανία, με αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο πιλότων του και εννέα γάλλων αεροπόρων, απώλεσε την ισορροπία του από ένα σφάλμα στις ρυθμίσεις, το οποίο έκανε το αεροσκάφος να πραγματοποιήσει βουτιά με το δεξί φτερό του, σύμφωνα με το πόρισμα της διεθνούς έρευνας για το δυστύχημα.

Το σφάλμα αυτό φαίνεται ότι προκλήθηκε από την ακούσια μετατόπιση ενός αντικειμένου μέσα στο πιλοτήριο, όπως ο κατάλογος με τους ελέγχους (που πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από την απογείωση), το οποίο πίεσε έναν από τους αντισταθμιστές αεροδυναμικής, προστίθεται στο πόρισμα που δημοσιοποιήθηκε στον ιστότοπο του γαλλικού υπουργείου Άμυνας.

Σύμφωνα με το πόρισμα της διεθνούς ερευνητικής ομάδας, στην οποία συμμετείχαν η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, υπό την προεδρία της Ελλάδας, "το αεροσκάφος δεν είχε τη σωστή αντιστάθμιση για την απογείωση (...) ο αντισταθμιστής τέθηκε κατά λάθος στη μέγιστη αντιστάθμιση προς τα δεξιά (12 μοίρες προς τα δεξιά), κάτι που επηρέασε σημαντικά την αεροδυναμική του αεροσκάφους".

Αυτά τα καταδιωκτικά αεροπλάνα είναι εφοδιασμένα με αντισταθμιστές κλίσης ώστε να μειώνεται η πίεση που πρέπει να ασκεί ο πιλότος στους μοχλούς.

Συνεπώς το αεροσκάφος τροχιοδρόμησε και απογειώθηκε με τον αντισταθμιστή να βρίσκεται στη θέση της μέγιστης αντιστάθμισης προς τα δεξιά, συνεχίζουν οι ερευνητές. Το ρύγχος του F-16 πήρε τότε κλίση προς τα δεξιά, προκαλώντας βουτιά με το δεξί φτερό έως ότου το αεροπλάνο προσέκρουσε στο έδαφος.

Οι παράμετροι του αντισταθμιστή φαίνεται πως απορρυθμίσθηκαν κατά λάθος από κάποιο κινητό αντικείμενο, όπως ένας κατάλογος ελέγχων που δεν είχε τακτοποιηθεί όπως έπρεπε.
Ένας επιβαρυντικός παράγοντας ήταν το γεγονός ότι η διαδικασία των ελέγχων, η οποία πρέπει κανονικά να γίνεται την τελευταία στιγμή, είχε πραγματοποιηθεί 20 λεπτά πριν από την απογείωση. Συνεπώς ο πιλότος πιθανόν να μην είχε αντιληφθεί την αλλαγή της ρύθμισης και τα F-16 δεν έχουν σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση εσφαλμένης αντιστάθμισης κατά την απογείωση.

Το δυστύχημα σημειώθηκε κατά τη διάρκεια άσκησης στο Αλμπαθέτε (νοτιοανατολική Ισπανία) στην οποία συμμετείχαν καταδιωκτικά αεροπλάνα πολλών χωρών. Το ελληνικό F-16 μετατράπηκε σε πύρινη σφαίρα που έπεσε πάνω σε πιλότους και μηχανικούς οι οποίοι βρίσκονταν εκείνη την ώρα στην πίστα του αεροδρομίου.

Σκοτώθηκαν οι δύο Έλληνες πιλότοι του F-16 και εννέα Γάλλοι. Τραυματίσθηκαν σοβαρά επτά Γάλλοι και δέκα Ιταλοί.

ΣΧΟΛΙΑ (21)

Ανθρώπινο λάθος

Επειδή τυγχάνω πιλότος και έχω διαβάσει τόνους άρθρα σχετικά, θα σς πω το εξής: τα περισσότερα ατυχήματα (θανατηφόρα και μη) οφείλονται σε "υπέρμετρη αυτοπεποίθηση" του πιλότου ο οποίος εμπιστεύεται το ένστινκτο και την εμπειρία του αντί να τηρήσει τους "βαρετούς" κανόνες ασφαλείας. Αν ισχύει το αίτιο της πτώσης είναι τόσο προφανές που προκαλεί τεράστια εντύπωση πως ξέφυγε του πιλότου κατά το pre-flight check.

@Ανθρωπινο λαθος 10.32

Καλα ολα αυτα αλλα δεν θα μπορουσε το αεροσκαφος με τα προηγμενα συστηματα ηλεκτρονικα που εχει να εχει και ενα συστημα προειδοποιησης οτι η ρυθμισεις δεν ειναι σωστες οπως τα υπολοιπα που χτυπανε αλαρμ οταν ειναι σε επικινδυνα χαμηλο υψος η οταν πευτει η ταχυτητα κοντα στην απωλεια στηριξης;Πιστευω οτι ειναι και ευθυνη του κατασκευαστη αυτο.Στην αμερικη πχ καποτε η Τσεσνα ειχε φτωχευσει και ειχε κλεισει το εργοστασιο της απο τις πολλες μηνυσεις μετα απο πτωσεις των αεροσκαφων που κατασευαζε.Τωρα λειτουργει ξανα με νεα μορφη και ιδιοκτησια.

Ενίσταμαι

Φυσικά και είναι ήρωες φυσικά και είναι άνθρωποι. Και ως άνθρωποι μπορεί να κάνουν και σοβαρότατα λάθη που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές. Παρακαλώ σεβασμό στους νεκρούς και στις βυθισμένες στη λύπη οικογένειές τους.

Να τελειώνουμε με τους αστικούς μύθους μας

Ακούω σε ολοι μου τη ζωη οτι ειμαστε οι καλύτεροι αλλα τυχαίνει να τρώμε σφαλιάρες απο ολους. Καλύτεροι ναυτικοί αλλα προχθές το καταμαράν καρφώθηκε στα βράχια με μπουνάτσα. Καλύτεροι πιλότοι αλλα πέφτουμε. Καλύτεροι στα αεροσόου του ΝΑΤΟ αλλα επειδη εχουμε το ποιο όμορφο βαμμένο αεροπλάνο. Καλύτεροι κομμάντα αλλα στις αποςτολες Του ΝΑΤΟ τα κομμάντα μας ειναι θαλαμοφύλακες και μονο Αμερικανοί και Άγγλοι βγαίνουν να πολεμήσουν τους ισλαμΌρκ στα φαράγγια

T

Δυστυχώς έτσι είναι.

Σωστά τα λες

Απίστευτα εύστοχο και 100% ακριβέστατο σχόλιο.

Ποιος φταιει ?

Αμα εχεις υπουργο τον Μπαρουφακη ολο τετοια ατυχηματα θα γινονται

Mpeeeeee

Ελπιζω να μην ψηφιζεις, γιατι καηκαμε...

Amfikratis

Πρωτοφανές παραδέχτηκαν ανθρώπινο λάθος και δεν επανέλαβαν την καραμέλα βλάβη. Xορτάσαμε ήρωες.

RETOS

Άμα το πόρισμα το κάνει άλλο ΚΡΑΤΟΣ λάμπει η αλήθεια. Δεν είναι ντροπή να πούμε ότι είναι λάθος ΠΙΛΟΤΟΥ.

Μάκης

Ξερόλα το 90% των πορισμάτων αεροπορικών ατυχημάτων αναφέρουν σαν αιτία το ανθρώπινο λάθος.

Βαγγελης

Ατυχηματα τετοια συμβαινουν. Δειτε μερικα επεισοδια Air Crash Investigation η κατι παρεμφερες και θα δειτε οτι εχουν χαθει εκατονταδες ζωες απο απλα λαθη οπως φωτακι που δεν δουλευει κλπ. Ουτε επιδειξη εκαναν ουτε καποια βλακεια, μια ατυχη στιγμη ηταν.

Μετανάστης Στα Ην. Αραβικά Εμιράτα

"ο αντισταθμιστής τέθηκε κατά λάθος στη μέγιστη αντιστάθμιση προς τα δεξιά (12 μοίρες προς τα δεξιά), κάτι που επηρέασε σημαντικά την αεροδυναμική του αεροσκάφους"...Σαμποτάζ/Δολιοφθορά;

ΠΙΛΟΤΟΙ ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ ΩΡΑΣ

Το ένα μετά το άλλο έπεφταν τα Ελληνικά μαχητικά τα τελευταία χρόνια. Άχρηστοι πιλότοι, φιγουρατζήδες και επιδειξίες !! Η μόρφωση δεν σε κάνει καλό πιλότο, άλλο το μηχάνημα και άλλο τα βιβλία. Ένας αμόρφωτος είναι ένας απλός βλάκας, αλλά ένας μορφωμένος το διπλάσιο, είναι και επικίνδυνος γιατί εξ αιτίας του σκοτώθηκαν άλλοι

Γιαννης

Εσυ μεγαλε κριτη και παντογνωστη , αδειασε μας τη γωνια .

dimitris

για ρωτα τη μανα σου που ανηκεις γιατι δεν μου λεει!στους βλακες η στους μ@λ@κες!

IK

σε αυτό το sait γράφουν πολλοί μ@λάκες εσύ μάλλον είσαι ο αρχηγός τους. Όσο για τους πιλότους κάνε την εκπαιδευση τους και μετά να έχεις γνώμη, κατσαρίδα.

antonio

ποσο μα ποσο μπετοβλακας εισαι

Πιλότος

Επειδή τυγχάνω πιλότος και έχω διαβάσει τόνους άρθρα σχετικά, ένα θα σας πω: Τα περισσότερα ατυχήματα (θανατηφόρα ή μη) γίνονται λόγω "υπέρμετρης αυτοπεποίθησης" δηλαδή ο πιλότος εμπιστεύεται περισσότερο το ένστινκτο και την εμπειρία παρά την "βαρετή" τήρηση των κανόνων ασφαλείας. Αν ισχύει η αιτία της πτώσης είναι κάτι τόσο προφανές που κάνει τεράστια εντύπωση πως του ξέφυγε του πιλότου κατά το pre-flight check.

AD

Σωστό Mr Robot, όχι πάντα αλλά τις περισσότερες φορές (κατά 70-80% των περιπτώσεων περίπου). Δυστυχώς έτσι είναι και γι' αυτό η αεροπορία (πολιτική και στρατιωτική) έχουν ρίξει το βάρος να μειώσουν τα ατυχήματα που προκαλούνται λόγω ανθρωπίνου παράγοντα (human factors).

Mr. Robot

Πάντα μα πάντα, φταίει ο ανθρώπινος παράγοντας...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

rixardos-nafplio

Τι αναφέρει το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών για τον Ριχάρδο Μυλωνά και τους συγκατηγορουμένους του - Αίρεται μεν η προσωρινή κράτηση, αλλά διατυπώνονται πολλά ερωτήματα για τη νομιμότητα των πράξεών τους - Το σκεπτικό του δικαστικού συμβουλίου

fylakes_2

Ο Σύλλογος Συμπαράστασης Κρατουμένων ΟΝΗΣΙΜΟΣ συγκεντρώνει είδη που είναι απαραίτητα για κρατούμενους και τις οικογένειές τους – Τρόφιμα μακράς διάρκειας, σχολικά είδη, είδη ατομικής υγιεινής και καθαριότητας είναι τα προϊόντα που συγκεντρώνονται 

symfwnia_ellinomatheia_fylakes

Προγραμματική συμφωνία για την ανάπτυξη προγραμμάτων ελληνομάθειας στις φυλακές μεταξύ των υπουργείων Παιδείας και Δικαιοσύνης – Στόχος είναι η παροχή γνώσεων ελληνικής γλώσσας σε αλλοδαπούς, έλληνες ρομά και μουσουλμάνους κρατούμενους

6