Έντονες αντιδράσεις για το πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

Εκπαιδευτικοί δημοσίου: Παγκόσμια πρωτοτυπία η μετατροπή σε μόρια της ψήφου συναδέλφων -Ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων: Θα κλείσουμε αν δεν επιλέγουμε τους συνεργάτες μας

Αντιδράσεις υπάρχουν και εκτός Βουλής από την εκπαιδευτική κοινότητα για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε το πρωί στη βουλή.

Αύριο Τρίτη θα κληθούν φορείς, όπως ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΙΕΠ κλπ, να διατυπώσουν τις απόψεις τους. Η συζήτηση και η ψήφιση στην ολομέλεια  θα γίνει την Παρασκευή 8 Μαίου.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας κάνει λόγο για εμπαιγμό τονίζοντας: ‘Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση το Σχέδιο Νόμου για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης και μάλιστα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος , χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, χωρίς καμιά διαβούλευση. «Για εμπαιγμό και ευτελισμό κάθε έννοιας διαλόγου» κάνει λόγο η ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της.
«Γραμμένο στο πόδι» χαρακτηρίζει το πολυνομοσχέδιο ο αιρετός του Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δημήτρης Μπράτης ο οποίος τονίζει ότι για την επιλογή διευθυντών αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να μετατρέπεται η ψήφος των συναδέλφων σε μόρια και αναφέρει:: «Είναι προφανές, από όλα τα παραπάνω, ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου είναι προχειρογραμμένο , κυριολεκτικά στο «πόδι». Είναι τόσα τα προβλήματα που θα δημιουργήσει, κατά την εφαρμογή του , που οι συντάκτες του δείχνουν να μην τα αντιλαμβάνονται. Αν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιθυμεί, πράγματι, την αξιοκρατική επιλογή στελεχών εκπαίδευσης θα πρέπει να αποσύρει το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου από τη Βουλή, να το δώσει στις ομοσπονδίες για διάλογο και να το θέσει στη διαβούλευση, έτσι ώστε μέσα από τη συζήτηση να προκύψει ένα κοινά αποδεκτό σύστημα επιλογής στελεχών, προς όφελος της εκπαίδευσης».
Και τονίζει «Είναι προφανές ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αυτό που επιχειρεί να κάνει με το παρόν νομοσχέδιο είναι ο ασφυκτικός κομματικός έλεγχος της διοίκησης της εκπαίδευσης, κατά το πρότυπο της επιλογής των περιφερειακών Δ/ντών και όχι η αντιμετώπιση και η λύση των ουσιαστικών προβλημάτων της Δημόσιας εκπαίδευσης . Δεν εξηγείται διαφορετικά η βιασύνη της να φέρει ως πρώτο νομοθέτημα στη Βουλή το ζήτημα της επιλογής στελεχών και όχι τα ζητήματα της κατάργησης της αξιολόγησης, της κάλυψης των κενών, των μόνιμων διορισμών, των αναπληρωτών, των υπηρεσιακών μεταβολών κλπ. που είναι τα ουσιαστικά προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Το επιχείρημα ότι «τρέχουν» οι προθεσμίες και γι΄ αυτό νομοθετεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος  δεν ευσταθεί.  
Ο κ. Μπράτης υπογραμμίζει : «Εμπλέκει το σύλλογο διδασκόντων στις διαδικασίες, καθιστώντας τον, ουσιαστικά, «Συμβούλιο Επιλογής». Το κάνει αυτό, χωρίς όμως πρώτα να επανακαθορίσει τον ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων και του Δ/ντή Σχολικής μονάδας. Ουσιαστικά καλεί το Σύλλογο Διδασκόντων να επιλέξει, έναν Δ/ντή, ο οποίος θα λειτουργεί με το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο και τις ίδιες αρμοδιότητες  (καθηκοντολόγιο , πλαίσιο αξιολόγησης, Δ.Υ. κλπ). Αντί, δηλαδή, να ξεκινήσει τη συζήτηση από το περιεχόμενο ( ρόλος στελεχών –Συλλόγου Διδασκόντων –Δ/ντή), ξεκινά από την επιλογή των προσώπων, εμπλέκοντας το Σύλλογο σε μια διαδικασία αξιολόγησης –βαθμολόγησης των υποψηφίων, μέσω της ψήφου. Πραγματικά αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να μετατρέπεται η ψήφος των συναδέλφων σε μόρια
 
 Από την πλευρά τους o Σύλλογος  Ιδρυτών Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων   καταγγέλλουν την ΟΙΕΛΕ και τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη ότι με την  έκδοση της τελευταίας Υπουργικής Απόφασης του  αναπληρωτή , εκπλήρωσε την βασική επιθυμία της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ, για ασφυκτικό περιορισμό της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων και των υπηρεσιών που προσφέρουν στους μαθητές τους και τους γονείς τους. Εξ αιτίας της συρρίκνωσης στις προσφερόμενες υπηρεσίες που επιβάλλει η απόφαση αυτή, θα χαθεί μεγάλος αριθμός θέσεων εργασίας που προσφέρουν τα ιδιωτικά σχολεία.
   Και η Ομοσπονδία τονίζει: «Προφανώς, λοιπόν, αν συμβεί κάτι τέτοιο τα ιδιωτικά σχολεία θα κλείσουν. Γιατί ποιος αφελής θα θελήσει ποτέ να επενδύσει τα κεφάλαια του για την ίδρυση και λειτουργία ενός ιδιωτικού σχολείου, στο οποίο ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του δεν θα έχει κανένα λόγο στην επιλογή των συνεργατών του; Με ποια λογική οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τη λειτουργία των σχολείων τους, χωρίς να έχουν κανένα λόγο στο πώς λειτουργούν και διευθύνονται υφιστάμενοι, όμως, τις συνέπειες
Σε ανακοίνωση του το «Ποτάμι» τονίζει:»Η εκ βάθρων αλλαγή δομών και διαδικασιών στην Α’ Βάθμια και Β’ βάθμια εκπαίδευση έρχεται με την μορφή κατεπείγοντος νομοσχεδίου σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή. Χωρίς να αναρτηθεί στην ηλεκτρονική διαβούλευση (opengov), χωρίς διάλογο με τους φορείς, χωρίς ντροπή τελικά.  Αφού ο Υπουργός θέλησε, ανεπιτυχώς, να μεταρρυθμίσει την Παιδεία μέσω τροπολογιών στο επείγον σχέδιο νόμου για τη βία στα γήπεδα, τώρα το επιχειρεί με ένα κατεπείγον νομοσχέδιο. Με άλλα λόγια, επιθυμεί με μία συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής και μία συνεδρίαση της Ολομέλειας, μεταξύ πολλών άλλων, να αλλάξει το σύστημα των Πανελληνίων, να ανατρέψει το σύστημα αξιολόγησης των διευθυντών και να υποβαθμίσει το θεσμό των πειραματικών και προτύπων σχολείων. Α, και να επανεγγράψει τους αιώνιους φοιτητές που είχαν διαγραφεί». 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr