LIVE

Κορωνοϊός

Αγωνία για τους εννέα Έλληνες αγνοούμενους του Norman Atlantic

Αγωνία για τους εννέα Έλληνες αγνοούμενους του Norman Atlantic

Στην Πάτρα όλα τα μέλη του πληρώματος του πλοίου - Εντολή στις αρχές να δοθεί κάθε δυνατή βοήθεια στους συγγενείς των ανθρωπων τα ίχνη των οποίων έχουν χαθεί - Στην Αθήνα έφτασαν άλλοι 127 διασωθέντες την παραμονή της Πρωτοχρονιάς

Πέντε ημέρες έχουν συμπληρωθεί από τη στιγμή που το Norman Atlantic έπιασε φωτιά ανοιχτά της Αδριατικής μετατρέποντας σε εφιάλτη το ταξίδι των εκατοντάδων ανθρώπων που επέβαιναν σε αυτό.

Παρά τις συνεχείς έρευνες από ιταλικά και ελληνικά εναέρια και πλωτά μέσα υπάρχουν ακόμα τουλάχιστον 18 άνθρωποι τα ίχνη των οποίων έχουν χαθεί, ανάμεσα στους οποίους και εννέα Έλληνες.

Ωστόσο ο αριθμός αυτός μπορεί και να μην είναι ο σωστός και τελικός καθώς το χάος στη διαχείριση της κατάστασης από τις ιταλικές αρχές συνεχίζεται. Ενδεικτικό είναι ότι όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη ο εκπρόσωπος τύπου του Λιμενικού, Νίκος Λαγκαδιανός, ο αριθμός των θυμάτων σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση των ιταλικών αρχών είναι πλεόν 10 και όχι 11 όπως είχε ανακοινωθεί. Όπως εξήγησε ο κ. Λαγκαδιανός στις λίστες που έρχονται από τις ιταλικές αρχές παρατηρούνται διπλοεγγραφές και αναγραμματισμοί στις αναγραφές. Για το λόγο αυτό η ελληνική πλευρά απηύθυνε έντονο διάβημα προς τις ιταλικές αρχές προκειμένου να δοθούν το συντομότερο δυνατόν τα τελικά και οριστικά στοιχεία.

Σύμφωνα με την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Λιμενικού οι εννέα αγνοούμενοι είναι οι: 

1. ΚΟΥΦΟΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
2. ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
3. ΤΣΑΜΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
4. ΝΙΚΟΛΑΡΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
5. ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
6. ΣΑΓΙΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
7. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
8. ΚΑΡΑΒΑΓΓΕΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
9. ΣΟΦΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Εντωμεταξύ στην Πάτρα έφτασαν όλα τα μέλη του πλρώματος του Norman Atlantic ενώ έχει δοθεί εντολή σε όλες τις αρχές να δώσουν κάθε δυνατή βοήθεια στους συγγενείς των εννέα αγνοουμένων.


Στην Αθήνα άλλοι 127 διασωθέντες

Τελείως αντίθετα ήταν τα συναισθήματα το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καθώς με δύο πτήσεις, μια της Aegean και μια με C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας επέστρεψαν στην Ελλάδα 127 διασωθέντες από το ναυτικό δυστύχημα του Norman Atlantic.

Οι πρώτοι 106 προσγειώθηκαν στο «Ελ. Βενιζέλος» το απόγευμα και οι υπόλοιποι 21 λίγο μετά τις 10 το βράδυ. Οι μαρτυρίες τους συγκλονιστικές την ώρα που έπεφταν με δάκρυα χαράς στις αγκαλιές των συγγενών τους.




«Επί δέκα ώρες, ανέβαινε ένα άτομο τη φορά, ανά μισή ώρα» περιγράφει την εμπειρία του ένας διασωθείς από το Norman Atlantic, ενώ τονίζει ότι δεν υπήρχε κανείς να καθοδηγήσει τους επιβάτες, τι να κάνουν. «Είδα ανθρώπους να πέφτουν στη θάλασσα» λέει. 



«Επιβάτες μοίραζαν τα σωσίβια» λέει συγκλονισμένος ένας οδηγός φορτηγού περιγράφοντας το χάος και τον πανικό που επικράτησε στο μοιραίο πλοίο.




«Κατέβηκε συνάδελφος οδηγός και κρεμάστηκε από το σκοινί για να δέσει το ρυμουλκό», περιγράφει την υπερπροσπάθεια που έκαναν οι επιβάτες του Norman Atlantic μόνοι τους, μέσα στον τρόμο, με τα στοιχεία της φύσης εναντίον τους και τη φωτιά να τους καίει τα πόδια. 



«Έσπασα το χέρι μου στο καράβι, ρίξανε μπλακ άουτ και δεν χτύπησε συναγερμός, σε μισή ώρα είχε φουντώσει όλο το καράβι», περιγράφει άλλος επιβάτης και συνεχίζει: «Είδα κόσμο να πέφτει στη θάλασσα, να πνίγεται, το πλήρωμα έφευγε πρώτο» καταγγέλει.



Αέρας, βροχή, χιόνι, χαλάζι και η φωτιά μας έκαιγε λέει διασωθείσα του δυστυχήματος, που επίσης τονίζει πως μόνοι τους οι επιβάτες προσπαθούσαν να σωθούν.



«Ένας ξεχώρισε από το πλήρωμα, ο Αλεξ, ο Ιταλός ύπαρχος, ήταν ο μόνος που μας βοήθησε» λέει άλλος επιβάτης που ταξίδευε με την πενταμελή του οικογένεια. «Ο ένας βοηθούσε τον άλλον, μεταξύ μας... Νιώθω τυχερός που σωθήκαμε όλοι», περιγράφει συγκινημένος. 




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (8)

λόγοι καθυστέρησης

Από την στιγμή που έχει εμπλακεί η ιταλική δικαιοσύνη η ΑΝΕΚ δύσκολα θα την βγάλει καθαρή. Η επέμβαση των Ελληνικών αρχών καθυστέρησε γιατί 1) δεν ειδοποίησε εγκαίρως ο καπετάνιος. Οι αρχές ειδοποιήθηκαν από επιβάτη με 2 ώρες καθυστέρηση, 2) ο καπετάνιος αδυνατούσε να συνεννοηθεί με τους εδώ και δεν είχε ιδέα από βασική ναυτική ορολογία, 3) Σύμφωνα με χτεσινή δήλωση διασωθέντα, ο καπετάνιος αρνήθηκε να δώσει το πηδάλιο στον δεύτερο που ήταν Έλληνας και μπορούσε να συνεννοηθεί, αλλά τον υποχρέωσε να κάθεται άπρακτος σε μια γωνιά, 4) σύμφωνα με τηλεοπτική δήλωση του Βαρβιτσιώτη οι φρεγάτες ήταν σε άσκηση του ναυτικού. Το είπε νωρίς το πρωί της Κυριακής σε κατάσταση πανικού, το μάζεψε αμέσως και δεν το ξαναανέφερε μάλλον γιατι δεν έπρεπε να το πει. Το Ναβαρίνο όντως έφυγε από την νότια Κρητη για την Αδριατική. 5) Μόνο 2 σουπερ πούμα λειτουργούν, δίσταζαν για διάφορους λόγους να στείλουν αυτό που είναι μονίμως στην Λήμνο. Τελικά διέσχισε όλη τη βόρειο ελλαδα, σταμάτησε στον Αξιό για ανεφοδιασμό και στην συνέχεια έπεσε σε τρελη κακοκαιρία στην Κέρκυρα. 6) το πλοίο είχε εν τω μεταξύ περάσει στον ιταλικό χωρο ευθύνης, κι όταν έφτασαν τα ελληνικά ελικόπτερα οι ιταλοί δεν τα αφηναν να επιχειρήσουν. Συμπεράσματα: Άχρηστος καπετάνιος, ανύπαρκτο πλήρωμα, η ΑΝΕΚ ότι να'ναι, οδηγοί που έκαναν του κεφαλιού τους και το πλήρωσαν με τη ζωή τους, ανέτοιμες αρχές, κακή διανομή επιχειρησιακών μέσων στον Ελληνικό χώρο, καθήλωση των περισσοτέρων λόγω βλαβών, εξαιρετικά άσχημος καιρός.

+ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ

ΠΡΟ ΟΛΙΓΟΥ ΕΜΑΘΑ ΟΤΙ ΑΠ ΤΗΝ ΑΝΕΜΟΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΠΕΣΑΝΕ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΠΝΙΓΗΚΑΝ. ΕΝΑΣ ΙΕΡΕΑΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ.-ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΚΙ ΑΛΛΟΙ.-ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΕΝ ΕΤΗ 2015 ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΤΡΟΠΟ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΑΝΕΜΟΣΚΑΛΕΣ 30 ΜΕΤΡΩΝ ΛΕς και ειμαστε στο μεσαιωνα ή λες και οι επιβατες ειναι λοκατζηδες. ΕΛΕΟΣ.

a

Εγκυρη πληροφορια απο κομαντο του ελληνικου ναυτικου που συμμετειχε στις ερευνες.Το ατυχημα ηταν εξαρχης στημενο για να παρουν τις ασφαλειες .Ηθελαν 1-2 νεκρους αλλα το πραγμα ξεφυγε.Επιτηδες εβαλαν μεσα φορτηγα με λαδια για να μην σβηνει η φωτια και ενα σωρο αλλα στοιχεια τα οποια δεν μπορουν να γραφουν λογω χωρου.Στο παιχνιδι ειναι μεχρι και οι κυβερνησεις Ελλαδας- Ιταλιας.Ο ανθρωπος ειδε με τα ματια του 70-80 νεκρους.Αυτα που λενε για αγνοουμενους ειναι παραμυθια.Ολα οσα θολα εγιναν εξηγουνται απτο ναυτικο δικαιο.Απλα ξεφτιλες...

+10

τα θυματα μεχρι χτες ηταν 13.-οποτε μαλλον θα εννοουνε συν άλλα δεκα ακομα.-δεν εξηγειται αλλιως.

+2 νεκροί ρυμουλκοί

τα 2 εξτρα θύματα, είναι οι Αλβανοί που σκοτώθηκαν κατά την ρυμούλκηση. Αυτοί δεν προσμετρούνται στους επιβάτες του πλοίου

jm

Ο πλοιαρχος και οι Ελληνικες αρχες πρεπει να δωσουν απαντησεις στο ερωτημα. Εαν η φωτια ξεκινησε στις τεσσερις οπως λενε οι επιβατες γιατι το πλοιο προχωρησε αλλες δυομιση ωρες βαθια στην Αδριατικη στα 10 μποφορ μεχρ το μπακ αουτ και δεν γυρισε στα αβαθη και χωρις μποφορ στενα της Κερκυρας οπου ολα θα ηταν πιο ευκολα. Ποια συμφεροντα προηγουνται των επιβατων η της εταιριας ;

Μ.Τ.

Πλοίο Ελληνικής εταιρείας, ξεκίνησε από Ελληνικό λιμάνι από το οποίο επιβιβάστηκαν οι άνθρωποι, έπιασε φωτιά στα Ελληνικά χωρικά ύδατα και ζητάμε ευθύνες από τους Ιταλούς; Μήπως γιατί η εταιρεία ανήκει σε κάποιον από την ιερή οικογένεια των Βαρδινογιάννιδων;

@

ποια εταιρεια εννοεις ομως ?? την ΑΝΕΚ ?....ή την πλοιοκτητρια (ξενη) ?-ολες εχουν ευθυνες-ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ. -ΑΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΣΩΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΑΠΛΩΘΕΙ Η ΦΩΤΙΑ ΕΤΣΙ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης