Μωυσής Ελισάφ: Όταν έγραψαν γι' αυτόν οι New York Times και το Associated Press

Μωυσής Ελισάφ: Όταν έγραψαν γι' αυτόν οι New York Times και το Associated Press

«Ο Μωυσής ήταν ένας από τους 55 Εβραίους που έχουν απομείνει στην πόλη. Σήμερα 54 πια» γράφει ο «Ηπειρωτικός Αγών» - Η συγκλονιστική του ομιλία για τη σφαγή στο χωριό Κομμένο της Ηπείρου

elisaf_maketa
H είδηση της εκλογής του Μωυσή Ελισάφ - ο οποίος έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 69 ετών - στον δημαρχιακό θώκο των Ιωαννίνων, το 2019, είχε κάνει τον γύρο του κόσμου, καθώς αναφορά έκανανακόμα και οι New York Times, αναπαράγοντας, μάλιστα, δημοσίευμα του Associated Press στο οποίο φιλοξενήθηκε και δήλωσή του.

«Η εκλογή μου στη δημαρχία δείχνει ότι ξεπερνάμε στερεότυπα και προκαταλήψεις» ανέφερε τότε ο κ. Ελισάφ. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ο πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης Δαυίδ Σαλτιέλ που περιέγραψε τη νίκη του Ελισάφ ως «απόρριψη του αντισημητισμού».

Ένας Εβραίος γιατρός στον δημαρχιακό θώκο των Ιωαννίνων-Μιλά στην ΕΡΤ | 07/06/2019 | ΕΡΤ


«Στην Ελλάδα των 10,8 εκατομμυρίων ζούνε περίπου 6.000 Εβραίοι. Στη χώρα σημειώθηκε ραγδαία αύξηση κρουσμάτων αντισημιτικού βανδαλισμού τα τελευταία χρόνια η οποία συνέπεσε με την άνοδο ενός νεοναζιστικού κόμματος» αναφερόταν, επίσης, στο δημοσίευμα.

mitsotakis_elisaf


Εκτός από τους New York Times, την είδηση του Associated Press φιλοξένησαν επίσης η Washington Post, το Fox News και η National Herald. Αυτό ήταν κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ ξανά και συνέβη, επειδή ο Μωυσής Ελισάφ ήταν ο πρώτος Έλληνας Εβραίος δήμαρχος.

Κλείσιμο
Ο Ελισάφ πέθανε χθες μετά από σύντομη νοσηλεία με καρκίνο. Σύμφωνα με άρθρο του «Ηπειρωτικού Αγώνα», στα Γιάννενα το ήξεραν όλοι ότι ήταν άρρωστος και τι είχε, όπως και ότι η κατάσταση ήταν μη αναστρέψιμη. «Με τον τρόπο που οι μικρές πόλεις ξέρουν και μιλάνε. Ο ίδιος όμως δεν το είχε πει, ούτε άφησε τη θέση του όταν έπρεπε να νοσηλευτεί χωρίς να υπάρχει προοπτική επιστροφής στα καθήκοντά του. Κάποιοι είπαν ότι έπρεπε να μιλήσει ανοιχτά και να έχει παραιτηθεί από τη θέση του. Κανονικά ναι, έπρεπε, και τα δύο. Όμως όλα έγιναν τόσο γρήγορα, και ο Μωυσής το ήξερε, ώστε η επιλογή του να πάρουν τα πράγματα τον δρόμο τους γρήγορα και τελικά ήπια, χωρίς δράματα, ήταν η καλύτερη λύση. Είναι επίσης μία ιστορική στιγμή για τα Γιάννενα ο πρώτος Εβραίος δήμαρχός τους να έχει πεθάνει στο πόστο του» αναφέρει το δημοσίευμα.

Και συνεχίζει: «Η τελευταία πολιτική πράξη του Μωυσή στη σύντομη δημαρχιακή θητεία του ήταν σωστή. Στην είσοδο της πόλης έχουμε φρέσκους τους μεγάλους κυκλικούς κόμβους, ίσως το πιο γνωστό του έργο. Θα τους θυμόμαστε για δικούς του. Η μεγάλη ευθεία ξεκινά από τη λεωφόρο Δωδώνης και καταλήγει στον Μώλο, στο μνημείο για τους Εβραίους της πόλης στο ύψος της Συναγωγής μέσα στο Κάστρο. Ο Μωυσής ήταν ένας από τους 55 Εβραίους που έχουν απομείνει στην πόλη. Σήμερα 54 πια. Εξελέγη δήμαρχος το 2019, 75 χρόνια μετά το 1944, όταν οι Εβραίοι των Ιωαννίνων εκτοπίστηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Εξελέγη μετά από δεκαετίες σιωπής, χωρίς τα Γιάννενα να έχουν πει ακόμη συγγνώμη γιατί δεν μπόρεσαν να προστατέψουν την κοινότητά τους όχι μόνο από τον Γερμανό κατακτητή, αλλά και από τη μετέπειτα αρπαγή των περιουσιών τους σε καιρούς ειρηνικούς. Ίσως η εκλογή του να ήταν η στιγμή του απολογισμού που τα Γιάννενα δεν φρόντισαν να κάνουν.

Σίγουρα όμως ήταν η αναγνώριση ενός ικανού, μετριοπαθούς πολιτικού, που έφτασε στην ψηλότερη θέση της πόλης ως αουτσάιντερ. Ο Ελισάφ δεν εξελέγη επειδή ήταν Εβραίος, ούτε παρά το γεγονός ότι ήταν Εβραίος. Εξελέγη γιατί ο κόσμος τον ήξερε και μιλούσε για εκείνον θετικά, όπως οι μικρές πόλεις ξέρουν να μιλάνε για πρόσωπα που χαίρουν γενικής εκτίμησης. Θα τον θυμόμαστε για πάντα έτσι. Ικανό, έντιμο και φυσικά Εβραίο των Ιωαννίνων. Τον πιο λαμπρό Εβραίο των Ιωαννίνων, μαζί με τον Γιοσέφ Ελιγιά».

elisaf


Η ομιλία του για τη σφαγή στο Κομμένο

Ο δήμαρχος Ιωαννίνων είχε εκφωνήσει μια συγκλονιστική ομιλία το 2020, στην επέτειο για τη σφαγή στο χωριό Κομμένο της Ηπείρου, την οποία είχαν αναδημοσιεύσει «ΤΑ ΝΕΑ».

ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΣΤΟ ΚΟΜΜΕΝΟ ΑΡΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΦΑΓΗ 317 ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ


Σε αυτήν, ο Ελισάφ ανέφερε τα εξής:

«Επιφορτίστηκα με τη μεγάλη τιμή να είμαι ο ομιλητής σ’ αυτή την ετήσια εκδήλωση του μαρτυρικού σας χωριού. Το χρέος μου συνεπώς σήμερα είναι να επαναφέρω τη φρίκη της 16ης Αυγούστου του 1943. Να αφηγηθώ πώς μια ομάδα Γερμανών με βαρύ οπλισμό υπό τις διαταγές ενός Γ. Ζάλμιγκερ έφτασαν στο μαρτυρικό τούτο χωριό και επί εννέα ώρες σκότωναν, βίαζαν, έκαιγαν, κατέστρεφαν. Και όταν αποκαμωμένοι αποχώρησαν, αφού καλόφαγαν, άφησαν πίσω τους 317 νεκρούς, μεταξύ των οποίων 97 νήπια και παιδιά ως 15 ετών και 119 γυναίκες. Και επιστρατεύοντας την αμφίσημη, αλλά και αμφίβολης αξιοπιστίας δυνατότητα του λόγου, να αναπαραστήσω τη φρίκη.

Εγχείρημα αναγκαίο, αλλά δύσκολο ως ακατόρθωτο.

Κρατώ όμως από τη φρίκη εκείνης της ημέρας μόνο δύο κορυφαίες στιγμές: Εφτά μηνών βρέφος κάηκε με βενζίνη που τέθηκε με βαμβάκι στο βελούδινο στόμα του και ετοιμόγεννη κοπέλα βρέθηκε σφαγμένη και ξεκοιλιασμένη με το έμβρυο νεκρό πεταμένο δίπλα της. Σταματώ. Ο "γενναίος" αυτός στρατιώτης του Χίτλερ (Χ. Ντόνατ), 20χρονος τότε, αργότερα στη μεταπολεμική Γερμανία έγινε δάσκαλος και αργότερα διευθυντής σχολείου, για να διδάξει και πάλι προφανώς Γκαίτε και Σίλλερ. Εκτελούσε, λέει, διαταγές. Εκτελούσε διαταγές, και αυτός, ως εκτελεστικό όργανο, κάτι, ας πούμε σαν πλήκτρο του πιάνου, εφήρμοσε με αξιοζήλευτη ακρίβεια την εντολή. Και ως εδώ τερματιζόταν η ευθύνη του.
Είναι, όμως έτσι;

Με στόχο να προσεγγίσω ακριβώς το αντίθετο, θα ακολουθήσω άλλον δρόμο:

Γυρνώντας προς τα πίσω με αφορμή την επέτειο δεν θα σταθώ επίμονα μόνο στο "πώς έγινε το γεγονός". Από την ιατρική που διακονώ για περισσότερο από 30 χρόνια, γνωρίζω πως οι περισσότερες ασθένειες δεν εμφανίζονται με τη διάγνωσή τους.
Επωάζονται αθόρυβα σε πολύ παλαιότερους καιρούς. Η 16η Αυγούστου του 1943 δεν ήταν ένα γεγονός ουρανοκατέβατο. Ήταν η μαύρη συνέπεια μιας ακόμη πιο μαύρης αιτίας. Συνεπώς θα ακολουθήσω τον δρόμο με στόχο να προσεγγίσω το "γιατί
συντελέστηκε αυτό το τερατούργημα". Ποιο σύστημα προηγήθηκε μέσα στο οποίο επωάστηκε το αβγό τούτου του φιδιού, που έκοψε το νήμα της ζωής ακόμη και σε μωρά παιδιά. Η 16η Αυγούστου του 1943 ήταν ημέρα παραφροσύνης για το μαρτυρικό χωριό του Κομμένου.
Το κακό όμως ερχόταν από πολύ μακριά.

elisaf


Από την οπτική αυτή μπορούμε άφοβα να υποστηρίξουμε ότι η μοίρα του μαρτυρικού Κομμένου γράφτηκε στις εκλογές που έγιναν τις 5 Μαρτίου του 1933 στη Γερμανία. Οταν ο Χίτλερ έλαβε ποσοστό 43,9%. Ποιοι ήταν εκείνοι που δεν είδαν ότι πίσω από το ιδεαλιστικό μακιγιάζ του νεο-μεσσία υποκρύπτονταν η πιο ωμή βαρβαρότητα ενός παρανοϊκού δικτάτορα και με τη θέλησή τους τον προώθησαν στον εξώστη της απόλυτης εξουσίας; Πέντε μόλις χρόνια αργότερα ο μεγάλος γερμανός συγγραφέας Τόμας Μαν θα αναρωτηθεί δημόσια:
"Τι έχουν άραγε οι συμπατριώτες μου κατά νου όταν ποντάρουν ό,τι έχουν και δεν έχουν προκειμένου να βοηθήσουν αυτό το φαύλο, αιμοσταγές, ηθικά τυφλό, περιφρονητέο και οικουμενικά καταδικαστέο καθεστώς να φτάσει στη νίκη – μια νίκη που, ακόμα και αν μια μέρα κατακτιόταν, δεν θα γινόταν σε καμιά περίπτωση ανεκτή, μια νίκη που δεν θα ήταν δυνατόν να διατηρηθεί, που δεν θα επέτρεπε ποτέ στην Ευρώπη, αλλά και ούτε στην ίδια τη Γερμανία να βρει γαλήνη"... Και λίγο παρακάτω: "Ποια στρεβλή έννοια αφοσίωσης, ποια διεστραμμένη έννοια φιλοτιμίας υπαγόρευσε στον λαό να τοποθετήσει τόσο τυχάρπαστες ασημαντότητες σε ένα βάθρο τέτοιου μεγαλείου;".

Και όμως στις 5 Μαρτίου του 1933 ο πολιτικός χάρτης της Γερμανίας βάφτηκε "καφετί", το χρώμα των εθνικοσοσιαλιστών. Η πόρτα της αβύσσου άνοιξε. Οι δαίμονες ήταν ήδη στη σκηνή και η πορεία προς την παγκόσμια καταστροφή άρχιζε τον ίδιο μήνα. Τι ακριβώς ήταν ο εθνικοσοσιαλισμός των Ναζί; Χωρίς αμφιβολία το απεχθέστερο καθεστώς. Που, όμως, γεννήθηκε μεσούντος του Μεσοπολέμου, από τα σπλάγχνα της δημοκρατίας. Για να καταλήξει ο εθνικοσοσιαλισμός, ο πλέον "διάσημος" μητροκτόνος.

Ποιος ήταν αυτός ο λαός; Σε νεότερες έρευνες διαβάζουμε: "Το κλειδί της δύναμης και του δυναμισμού του Γ’ Ράιχ ήταν η δημοτικότητα του Χίτλερ στην πολυπληθέστερη ελίτ των διανοουμένων. Στους ανθρώπους με πανεπιστημιακά διπλώματα που είναι τόσο σημαντικοί για την ομαλή λειτουργία ενός σύγχρονου κράτους". Να θυμίσουμε μόνο ως παράδειγμα την περίπτωση του μεγάλου γερμανού φιλοσόφου Μάρτιν Χάιντεγκερ, ο οποίος υπηρέτησε ως πρύτανης το φασιστικό καθεστώς, καθώς και τον διάσημο γερμανό ψυχίατρο Γιουνγκ, ο οποίος μιλώντας για τον Χίτλερ είπε: "Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Χίτλερ ανήκει στην κατηγορία των αληθινών μυστών - θεραπευτών... Είναι ένα είδος πνευματικού μέντιουμ, ένας ημίθεος ή, ακόμη καλύτερα, ένας μύθος".

Σε κάτι παρόμοιο στηριγμένος ο Γιόζεφ Γκέμπελς, η πιο διεφθαρμένη μεγαλοφυΐα του πολιτικού μάρκετινγκ του 20ού αι., εισήγαγε την πολιτική θρησκεία ενός νέου μεσσιανισμού και "πούλησε" τον Χίτλερ στον γερμανικό λαό σαν τον θαυμαστό γιο του Μεσσία.

Και ιδού τα έργα της... "ανόρθωσης" των πρώτων ημερών: Το Ράιχσταγκ αυτοκαταργείται και με νόμο παραχωρεί την πλήρη εξουσία στον Χίτλερ. Αμέσως διαλύονται τα συνδικάτα, καταργούνται τα γερμανικά κρατίδια και απαγορεύεται η λειτουργία των κομμάτων εκτός του Εθνικοσοσιαλιστικού. Με απόφαση του Γκέμπελς, αλλά και τη συμμετοχή της Ενωσης Φοιτητών, ρίχνονται στην πυρά 20.000 έργα ποιητών και φιλοσόφων. Ο Χάινριχ Χάινε, τα έργα του οποίου ρίχτηκαν επίσης στην πυρά, προφητικά δήλωνε πριν από 100 χρόνια: "Εκεί όπου καίγονται βιβλία καίγονται και άνθρωποι".

Βέβαια, δεν έκανε μόνον αυτά: Οταν ανέλαβε καγκελάριος ο Χίτλερ στη Γερμανία υπήρχαν περισσότεροι από 6.000.000 άνεργοι. Και, παρά τις απαγορευτικές διατάξεις των συμφωνιών με τους νικητές του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, έδωσε βίαιη ώθηση στον στρατιωτικό επανεξοπλισμό σε βαθμό που τον Αύγουστο του 1939 οι καταγεγραμμένοι άνεργοι να είναι μόλις 34.000. Εν τω μεταξύ κατέστησε τη Γερμανία την πρώτη αξιόμαχη δύναμη. Ωστε, τώρα να μπορεί να προωθεί την ανάγκη διεύρυνσης του ζωτικού χώρου. "Είναι τόσο παράλογο να επιθυμείς", έλεγε πολύ πριν ο Νίτσε, "η δύναμη να συμπεριφερθεί σαν αδυναμία, όσο και η αδυναμία να συμπεριφερθεί σαν δύναμη". Πράγματι ο Νίτσε δικαιώνεται: Η νεοαποκτηθείσα δύναμη συμπεριφέρεται σαν δύναμη. Και το μακρύ και αποτρόπαιο χέρι της φτάνει ως το Κομμένο. Και σφραγίζει και τη μοίρα της άτυχης νύφης του Κομμένου που σφάχτηκε πριν προλάβει να βγάλει το νυφικό της, καθώς και του αγέννητου αγγελουδιού που γνώρισε τη θηριωδία των ξανθών απογόνων του Γκαίτε και του Μπετόβεν, πριν ακόμη γεννηθεί.

Να όμως εδώ που προκύπτει ένα άλλο αμείλικτο ερώτημα: Πράγματι, ο Χίτλερ, όντας απόλυτος άρχων, με λαϊκή μάλιστα εξουσιοδότηση, διέτασσε ό,τι ήθελε. Ο γερμανικός λαός και ειδικότερα οι γερμανοί στρατιώτες γιατί εκτελούσαν τα πάντα; Και πού ακριβώς τελείωναν τα όρια της εντολής και άρα και της ευθύνης, και πού τα όρια της εκτέλεσης; Αλλά κι ακόμη βαθύτερα: Πώς προέκυψε ο ίδιος ο Χίτλερ και μάλιστα με ισχυρή πλειοψηφία;

Και καλά, για τους πιλότους της γερμανικής αεροπορίας ή και της Δρέσδης από την άλλη πλευρά, η ατομική ευθύνη τελείωνε στο πάτημα ενός κουμπιού. Και δεν έβλεπαν την τυφλή καταστροφή και την ακαριαία απανθράκωση δεκάδων χιλιάδων αθώων. Για τον "γενναίο", όμως, εκείνο στρατιώτη του Χίτλερ (Χ. Ντόνατ), που απολάμβανε να καίει μωρά στο Κομμένο, μπορούμε να πούμε ότι και εκείνος εκτελούσε διαταγές;

Οχι, και βέβαια ένα εκατομμύριο όχι. Εκείνος την ώρα αυτή απελευθέρωνε όλα τα άγρια ένστικτά του θηρίου που πολλοί κρύβουν βαθιά στο υπέδαφος του είναι τους. Και όταν αποδεσμευτούν από την ατομική ευθύνη και χωρίς το δίδυμο της κοινωνικής ισορροπίας που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας, ήτοι τη "δίκη" και την "αιδώ", γίνονται θηρία. Το άπαξ πολιτισμένος, εσαεί πολιτισμένος δεν ισχύει πλέον. Και όταν οι κοινωνικές ορίζουσες αλλάζουν, ο χτεσινός φοιτητής μπορεί να γίνει σφαγέας και στη συνέχεια δάσκαλος και αργότερα διευθυντής σχολείου. Να ένα χρήσιμο μάθημα που μπορούμε να αντλήσουμε από την Ιστορία. Ο παρανοϊκός δικτάτορας ήταν ο μέγας υπεύθυνος. Και, δυστυχώς πολύ αργότερα, πλήρωσε με 200 λίτρα βενζίνη για να εξαφανίσει το κορμί του. Ο σφαγέας όμως του Κομμένου έγινε δάσκαλος. Και στην πρώτη αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών μπορεί να γίνει και πάλι θηρίο. Δεν αρκεί συνεπώς η κατακραυγή "ποτέ πια". Απαιτείται και η πρόληψη εκείνων των μεταβολών που καθοδηγούν ακόμη και έναν λαό "να τοποθετεί τόσο τυχάρπαστες ασημαντότητες σε ένα βάθρο τέτοιου μεγαλείου" για να θυμηθούμε τον Τόμας Μαν.

Διανύουμε μια εποχή ραγδαίων και επικίνδυνων αλλαγών, στον καλπασμό των οποίων διατρέχουμε τον κίνδυνο να χάσουμε τελείως την κατεύθυνση που οφείλουμε να ακολουθήσουμε. Σήμερα η μνήμη, το δεύτερο πρόσωπο του Ιανού, γίνεται επιτακτικό καθήκον. Ελλειψη μνήμης σημαίνει παστερίωση του παρόντος, αλλά και του μέλλοντος. Το καθήκον μας, συνεπώς, στον ανεμοστρόβιλο που διανύουμε είναι να διασώζουμε το ουσιώδες του χτες. Και ποιο είναι το ουσιώδες, είναι προφανές:

Η δημοκρατία είναι το μόνο πολίτευμα που σέβεται το δικαίωμα στη ζωή. Και το δικαίωμα στην ελευθερία. Σεβόμενη δε το δικαίωμα της ελευθερίας σε όλους, σέβεται ακόμη και εκείνους που την αμφισβητούν. Αυτή είναι η δύναμή της. Αλλά αυτή είναι και η αδυναμία της. Αυτή είναι και η Κερκόπορτά της. Και από αυτήν πέρασε κι ανέβηκε στον εξώστη της απόλυτης εξουσίας ο Χίτλερ. Και άνοιξε την αυλαία της φρίκης. Στον απόηχο της οποίας μαρτύρησε και το Κομμένο.

Εχουν περάσει περισσότερα από δύο χιλιάδες χρόνια που ο Αριστοτέλης διεμήνυε: "Η απόλυτη εξουσία, το να κάνει δηλαδή κανείς ό,τι του αρέσει, δεν έχει τη δυνατότητα να συγκρατεί το κακό που κλείνει μέσα του κάθε άνθρωπος" (Πολιτικά 1318, b 35), αλλά και ο Πλούταρχος αργότερα επαναλάμβανε: "Οποιος έχει τη δυνατότητα να κάνει ό,τι θέλει, ο μέγιστος κίνδυνος είναι να κάνει αυτά που δεν πρέπει". Και, τέλος, ο Μοντεσκιέ πολύ αργότερα προειδοποιούσε ότι "κάθε άνθρωπος που διαχειρίζεται την εξουσία ρέπει προς την κατάχρησή της". Στο τρίπτυχο αυτών των επισημάνσεων, γεννήθηκε η δημοκρατία, ως το μόνο καθεστώς που μπορεί με τον δημόσιο έλεγχο να εμποδίσει τις εκτροπές.

Ο 20ός αιώνας ήταν ο αιώνας της πιο μεγάλης αντίφασης: Από τη μια σημαδεύτηκε από την αέναη λεγόμενη "πρόοδο", από την άλλη σφραγίστηκε από το πλέον βάρβαρο αλληλοφάγωμα. Μόνο αν κατανοήσουμε σε βάθος τις σκοτεινές δυνάμεις που οδήγησαν στην κορύφωση το μίσος του ανθρώπου ενάντια στον ίδιο τον άνθρωπο, δυνάμεις που βράζουν πάντα μέσα μας, μόνο τότε μπορεί να αποκλείσουμε από το μέλλον, έναν άλλο αιώνα μίσους και συγκρούσεων που μπορεί να ακολουθήσει. Και μάλιστα ακόμη φονικότερου, καθώς στο μεταξύ η τεχνογνωσία συνεχώς ανακαλύπτει νέα όπλα μαζικού αφανισμού.

Τη μεγαλύτερη ευθύνη για την έκρηξη του μίσους κατά τον 20ό αιώνα τη φέρουν οι ολοκληρωτισμοί. Οι οποίοι, όμως, μην το ξεχνούμε, κυρίως αναδείχτηκαν με τη συν-ευθύνη των λαών τους. Το χρέος μας σήμερα είναι ακριβώς αυτό: να θωρακίζουμε τη δημοκρατία εμείς οι ίδιοι με τις επιλογές μας. Η ευθύνη, τώρα, πέφτει και στις πλάτες μας. Η ελευθερία ούτε κερδίζεται ούτε χαρίζεται. Οικοδομείται από τους ίδιους τους πολίτες. Και η προστασία της είναι το ύψιστο δικαίωμα, αλλά και το ύψιστο χρέος των πολιτών. Σε κάθε περίπτωση που οι πολίτες απεμπολούν το χρέος αυτό, που σημαίνει ότι γίνονται πρόβατα, τότε οι τσοπάνηδες θα εμφανιστούν.

Και στη συνέχεια και οι λύκοι. Και η θηριωδία του Κομμένου θα είναι μπροστά μας».


Ειδήσεις σήμερα:

Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση για τους καλλιτέχνες στο Δημόσιο – Οι ειδικότητες και οι αμοιβές


Καναδάς: Η τρανς δασκάλα με προσθετικό στήθος ντύνεται άντρας εκτός σχολείου - Δείτε φωτογραφίες

Καιρός: «Ανοιξιάτικο» Σαββατοκύριακο με 18άρια

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης