«Ταξίδι στον Γαλαξία»: Νέα ψηφιακή παράσταση του Ιδρύματος Ευγενίδου στο Πλανητάριο

TAXIDI_STON_GALAXIA_15_flat
Στις 7 Δεκεμβρίου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η νέα ψηφιακή παράσταση του Πλανηταρίου, με τίτλο «Ταξίδι στο Γαλαξία»

Η νέα αυτή παραγωγή του Ιδρύματος Ευγενίδου επιτρέπει στο ευρύ κοινό την βιωματική εμπειρία χαρτογράφησης περιοχών του ουρανού, του ηλιακού συστήματος και του Γαλαξία, συμβάλλοντας στην βαθύτερη κατανόηση των μηχανισμών σχηματισμού των μοριακών νεφών και των αστρικών «γεννήσεων».

TAXIDI_STON_GALAXIA_06_flat__1_

Λίγα λόγια για την ψηφιακή παράσταση

Η ζωή και ο θάνατος των αστεριών είναι από τα πιο συναρπαστικά πεδία μελέτης της αστροφυσικής. Μια πολύ κοινή παρομοίωση είναι ότι τα αστέρια ακολουθούν μια πορεία όπως οι άνθρωποι, δηλαδή γεννιούνται, ωριμάζουν και πεθαίνουν αφήνοντας πίσω τα αστρικά τους ίχνη, λευκούς νάνους, αστέρες νετρονίων και μαύρες τρύπες.

Ωστόσο πολλές λεπτομέρειες της πορείας αυτής, καθώς και των διαδικασιών που αφορούν την γέννησή τους μας είναι ακόμη άγνωστες. Τα φαινόμενα στο Σύμπαν εξελίσσονται πολύ αργά για τα ανθρώπινα δεδομένα και οι αποστάσεις τους είναι τεράστιες.

Η μελέτη της εξέλιξης του Γαλαξία μας, της ύλης, των δομών και των φαινομένων του προσφέρουν πολύτιμες γνώσεις στους επιστήμονες και για την ιστορία του κόσμου που μας περιβάλλει.

Ένας γαλαξίας απέραντος, αχαρτογράφητος, άγνωστος.

Μας επιτρέπει να κρυφοκοιτάξουμε δισεκατομμύρια χρόνια στο παρελθόν του Σύμπαντος.