Ρέτσος: Δύσκολο κι απαιτητικό το φετινό καλοκαίρι- Οι επτά προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού

Ρέτσος: Δύσκολο κι απαιτητικό το φετινό καλοκαίρι- Οι επτά προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού

«Αν δεν υπάρξουν προβλήματα το επόμενο διάστημα με τις μεταλλάξεις, το δεύτερο εξάμηνο μπορεί να είναι καλύτερο από τις αρχικές μας εκτιμήσεις», δήλωσε ο πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Screenshot_2021-06-23_at_7_17_52_PM
Υγειονομικό ζήτημα, συνέχιση της στήριξης από πλευράς της Πολιτείας, Ταμείο Ανάκαμψης, υποδομές, ψηφιακός μετασχηματισμός, στρατηγικές συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, περιβάλλον- πράσινη ανάπτυξη- κλιματική αλλαγή- αειφορία. Αυτές είναι οι επτά μεγάλες προκλήσεις, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες, που θα καθορίσουν την πορεία του ελληνικού τουρισμού σε ένα ακόμα «δύσκολο και απαιτητικό καλοκαίρι που έχουμε μπροστά μας» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε από το βήμα της γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ο πρόεδρος, Γιάννης Ρέτσος.

«Ήδη, βρισκόμαστε στο τέλος του Ιουνίου και πολλές βασικές μας αγορές ακόμα δεν έχουν επανεκκινήσει. Αυτό το γεγονός αυξάνει την αβεβαιότητα και δυσχεραίνει κάθε πρόβλεψη μας για τους επόμενους μήνες. Σε αυτό το περιβάλλον, κάθε μέρα που περνάει, δεν μοιάζει με την προηγούμενη. Αν δεν αντιμετωπίσουμε πρόβλημα το επόμενο διάστημα με τις μεταλλάξεις ή κάποια άλλη απρόβλεπτη εξέλιξη το δεύτερο εξάμηνο μπορεί να είναι καλύτερο από τις αρχικές μας εκτιμήσεις».

Μεγάλο όπλο είναι η ωριμότητα του ελληνικού τουρισμού, «η γνώση και η υπομονή, όλων αυτών των ανθρώπων, σε όποια θέση και αν βρίσκονται σε αυτήν τη μεγάλη αλυσίδα, που κρατήθηκαν όρθιοι, που εξακολουθούν και τώρα να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η χώρα μας, πολύ σωστά και πολύ έγκαιρα, έθεσε την ημερομηνία και τους κανόνες του ανοίγματος.

«Και η ορθότητα του χειρισμού αποδείχθηκε στην πορεία, ενόσω οι βασικοί μας ανταγωνιστές είτε παρέμεναν κλειστοί, είτε αναθεωρούσαν και συνεχίζουν να αναθεωρούν τους κανόνες εισόδου στις χώρες τους. Όμως η χρονιά δε θα κριθεί μόνο από δικούς μας χειρισμούς. Θα κριθεί από την πανδημία, τις μεταλλάξεις και τους εμβολιασμούς. Και αυτοί οι παράγοντες θα καθορίσουν πότε θα ανοίξει η Βρετανία, η Ρωσία, η Σκανδιναβία και άλλες μεγάλες αγορές. Χρειάζεται λοιπόν μια διαρκής διαχείριση της καθημερινότητας, όπως το 2020, αλλά παράλληλα και ένας σχεδιασμός που θα ξεπερνάει το στενό ορίζοντα της φετινής τουριστικής περιόδου. Γιατί η κρίση, αλλάζει τα δεδομένα, και επαναπροσδιορίζει ολόκληρο το τουριστικό προϊόν. Νέες συνθήκες, απαιτούν και νέα προϊόντα. Εμείς, οφείλουμε να διαχειριζόμαστε το σήμερα, όμως παράλληλα οφείλουμε να σχεδιάζουμε και το αύριο. Γιατί τίποτα την επόμενη ημέρα δεν θα είναι το ίδιο με χθες. Έτσι, οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες είναι πολλές. Και καμία δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη. Οι προκλήσεις για το παρόν και το μέλλον του κλάδου Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε λεπτομερώς στις επτά προκλήσεις για την επόμενη μέρα επισημαίνοντας μάλιστα ότι όσο κι αυτό ακούγεται οξύμωρο το momentum είναι ιδανικό. Η πρώτη, άμεσα, είναι η υγειονομική πρόκληση».

«Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι με απόλυτο συναίσθημα ευθύνης, πάντα προκρίναμε την ανάγκη προστασίας της δημόσιας υγείας. Και πέρυσι και φέτος, επιλέξαμε να λειτουργήσουμε με βάση το πραγματικό όφελος της χώρας και του τομέα, που είναι η εφαρμογή όλων των απαραίτητων υγειονομικών κανόνων, προστατεύοντας παράλληλα και τη διεθνή μας εικόνα».

Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο θα πρέπει: -Να συνεχιστούν και να κλιμακωθούν οι εμβολιασμοί του πληθυσμού … -Να τηρούνται τα πρωτόκολλα ασφαλείας … -Να ξεκινήσει η λειτουργία του ψηφιακού ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού το οποίο θα εξασφαλίσει ασφάλεια και περιβάλλον σταθερότητας, κάτι που ο κάθε ταξιδιώτης αναζητάει στην επόμενη φάση της επανεκκίνησης των ταξιδιών.

«Και, παράλληλα, να δημιουργούμε τους μηχανισμούς αντιμετώπισης, για μελλοντικές αντίστοιχες κρίσεις. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στον 21ο αιώνα που διανύουμε, ήδη, έχουμε αντιμετωπίσει πέντε μεγάλες πανδημίες, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να μάθουμε να λειτουργούμε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Χωρίς διάθεση υπερβολής, η χώρα μας, μέσα από ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα εμβολιασμού, κατάφερε να κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση. Όμως, υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να γίνουν, για να κερδηθεί το στοίχημα του φθινοπώρου και της επέκτασης της τουριστικής περιόδου, μέσα από τον έλεγχο της πανδημίας. Με πειθώ, με επιχειρήματα, με απόλυτο σεβασμό σε φόβους και επιφυλάξεις, πρέπει να διευρύνουμε το δίχτυ ασφαλείας που θα θωρακίσει το επίπεδο της δημόσιας υγείας σε κάθε τοπική κοινωνία. Η δεύτερη πρόκληση είναι η συνέχιση της στήριξης από πλευράς της Πολιτείας».

Κλείσιμο
«Έχουν γίνει πολλά, μπορούν να γίνουν ακόμα περισσότερα, όπως είναι για παράδειγμα ο ενιαίος ΦΠΑ σε τουρισμό και μεταφορές, ύψους 11%. Υπήρξε προεκλογική εξαγγελία της σημερινής Κυβέρνησης, και αν τα δημοσιονομικά το επιτρέψουν, θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο και κρίσιμο να επισπευσθεί. Κάτι που θα ενίσχυε ιδιαίτερα την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, ώστε να ανακτήσουν μεγαλύτερο κομμάτι της πελατείας τους, από μία συρρικνωμένη, για δεύτερη συνεχή χρονιά, παγκόσμια τουριστική πίτα. «Με αυτήν την αφορμή, και σε αυτή τη συγκυρία που όλοι οι παγκόσμιοι τουριστικοί παίχτες ανασυντάσσονται, μπορούμε πλέον να συζητήσουμε για ένα νέο φορολογικό πλαίσιο που δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα με την υψηλή φορολογία. Γνωρίζουμε πολύ καλά πλέον ότι οι όποιες αποσπασματικές κινήσεις επιμέρους μείωσης φορολογικών συντελεστών, δε λύνουν κανένα πρόβλημα ανταγωνιστικότητας».

Η τρίτη πρόκληση αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα κονδύλια που πρόκειται να διοχετευθούν στην ελληνική οικονομία από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα στηρίξουν σημαντικά την προσπάθεια της χώρας να εξέλθει από την πρωτοφανή κρίση που προκάλεσε η πανδημία. Θα δημιουργήσουν πολλαπλασιαστικά θετικό αποτέλεσμα στην αναπτυξιακή διαδικασία.

Θα δώσουν νέα ώθηση στον ελληνικό τουρισμό, στην ελληνική οικονομία σε ολόκληρη της Ελλάδα. Μπορούν μέσα σε λίγα χρόνια να αλλάξουν την εικόνα της χώρας και να την καταστήσουν σύγχρονη, ανταγωνιστική, με ένα νέο εμπλουτισμένο τουριστικό προϊόν που θα ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις.

Η τέταρτη αφορά τις υποδομές. Το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, τον Σεπτέμβριο 2020, κατέθεσε αναλυτική μελέτη, που περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις για επενδύσεις σε έργα δημοσίων υποδομών σε ολόκληρη την Ελλάδα. Κάτι, που μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την Πολιτεία, σε μία συντονισμένη προσπάθεια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα.

Οι δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές στοχεύουν στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας, στην προσέλκυση νέων επισκεπτών, στη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας στον προορισμό, στη δημιουργία νέων εμπειριών, στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, σε έργα με μεγάλη και πολλαπλασιαστική επίδραση.

Η πέμπτη πρόκληση αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ελληνικού τουρισμού. Και σε αυτόν τον τομέα η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής. Η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό αυξήθηκε κατακόρυφα.

Ήδη 95% των εταιρειών τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, προσπαθούν να εισαγάγουν νέες τεχνολογίες για να αντιμετωπίσουν το καινούργιο περιβάλλον, να ικανοποιήσουν τις αναδυόμενες ανάγκες, να δημιουργήσουν μια καινοτόμο βάση ανταγωνιστικότητας.

Αξιοποιώντας τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν το άλμα από τη βασική ψηφιοποίηση, στην ευφυή χρήση των δεδομένων, για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό είναι εφικτό μέσα από τεχνολογίες που μεταμορφώνουν τον τουριστικό τομέα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η βιομετρική, το blockchain, το cloud και πολλές άλλες ακόμα.

«Και σε αυτόν το τομέα παρουσιάσαμε πρόσφατα μελέτη που περιλαμβάνει 5 βασικούς πυλώνες και 12 στρατηγικές δράσεις για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού του τουριστικού τομέα», ανέφερε ο κ. Ρέτσος.

Η έκτη πρόκληση έχει να κάνει με τις στρατηγικές συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου φορέα. Είναι σημείο κομβικής σημασίας, αφορά και το θέμα των ψηφιακών τεχνολογιών, κυρίως όμως έχει να κάνει με την ανάγκη σταθερής στο χρόνο, με ξεκάθαρους όρους και διαδικασίες, συνεργασίας του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ.

«Συνεργασία που όλοι γνωρίζουμε ότι θα ωφελήσει τα μέγιστα τον ελληνικό τουρισμό και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Η Ελλάδα είναι ένα ισχυρό brand που οφείλουμε να προστατεύουμε και να εξελίσσουμε διαρκώς. Με συνταγές από το μέλλον και όχι με στερεότυπα από το παρελθόν. Οι δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες που ζούμε, απαιτούν ακόμα περισσότερο συνένωση δυνάμεων, συνεργασία όλων των φορέων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Οι μοναχικές πορείες δεν ωφελούν κανέναν».

Έβδομη πρόκληση αποτελεί όλο το πλέγμα που αφορά το περιβάλλον, την πράσινη ανάπτυξη, την κλιματική αλλαγή, την αειφορία. Ένα τεράστιο κεφάλαιο, μια κορυφαία πρόκληση που ξεκινάει από τους επιμέρους προορισμούς με την ορθή διαχείριση απορριμμάτων και υγρών αποβλήτων, επεκτείνεται στην ενεργειακή και υδατική επάρκεια, και καταλήγει στην προστασία του περιβάλλοντος ως μείζονα προϋπόθεση τουριστικής ανάπτυξης.

Ειδήσεις σήμερα

Πετράλωνα: Στον Εισαγγελέα ο Βούλγαρος που κατηγορείται για τον βιασμό καθαρίστριας 

Άγιος Παντελεήμονας: Τέσσερις Πακιστανοί άρπαξαν και βίασαν 25χρονη 

Στα 520 τα νέα κρούσματα - 271 οι διασωληνωμένοι, 14 θάνατοι 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης