Ένα ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο στήνει εκθέσεις ανά τον πλανήτη

Ένα ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο στήνει εκθέσεις ανά τον πλανήτη

Πρόκειται για το αρχιτεκτονικό γραφείο Προκάκη

Ένα ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο στήνει εκθέσεις ανά τον πλανήτη
Μιλάμε για το αρχιτεκτονικό γραφείο Προκάκη -στο οποίο είναι επικεφαλής οι αδελφές Αλεξάνδρα και Ειρήνη Προκάκη και το οποίο, έχοντας τη νομιμότητα του σχεδιασμού περιπτέρων εκθέσεων σε ολόκληρο τον πλανήτη, μας έδωσε τις τάσεις για την επόμενη μέρα των εκθέσεων μετά την πανδημία.

Στην περίπτωση της ειδίκευσής τους στον σχεδιασμό εκθεσιακών περιπτέρων το σημαντικότερο ρόλο έπαιξε η τύχη και αυτή ευνοεί τους τολμηρούς. Στην επιστροφή τους δηλαδή από το εξωτερικό ανέλαβαν το σχεδιασμό ενός περιπτέρου εταιρείας και διαπίστωσαν πως πρόκειται για ένα χώρο που δεν γίνονταν «καλή αρχιτεκτονική δουλειά» όπως μας αφηγήθηκε χαρακτηριστικά η Αλεξάνδρα Προκάκη. Έτσι ανακάλυψαν μια προοπτική στον τομέα του σχεδιασμού περιπτέρων σε εκθέσεις ανά τον πλανήτη (από τη Λευκορωσία, μέχρι την Κίνα και την Αμερική). Και κατάφεραν δύο γυναίκες να επιβληθούν σε έναν ακόμα καθαρά ανδροκρατούμενο χώρο:

Ένα ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο στήνει εκθέσεις ανά τον πλανήτη
Spyros Hound for Design Ambassador




Οι ίδιες μας λένε: «Διανύουμε μια απρόβλεπτη περίοδο για τη βιομηχανία των εκθέσεων, με τις περισσότερες από τις εμπορικές εκθέσεις να έχουν ακυρωθεί ή αναβληθεί. Στο διάστημα της πανδημίας, οι μεγάλες εταιρείες έχουν αναζητήσει εναλλακτικούς τρόπους προβολής και επικοινωνίας, ένας εκ των οποίων είναι οι ψηφιακές εκθέσεις. Ωστόσο, οι έρευνες δείχνουν ότι οι εταιρείες είναι πρόθυμες να επιστρέψουν στην εποχή των ζωντανών εκθέσεων και οι αναμενόμενες τάσεις του 2019 συνεχίζουν να δουλεύονται και να εξελίσσονται. Η άνθιση των ζωντανών εκθέσεων από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 θα χαρακτηριστεί από όλα τα στοιχεία του εντυπωσιασμού, οπτικού ή τεχνολογικού, η οποία χαρακτηρίζει κάθε επανεκκίνηση μετά από μία "παύση". Το βασικό θέμα είναι η δημιουργία συναρπαστικών και μοναδικών εμπειριών για τους πελάτες-επισκέπτες, μέσω ενός ευρέος φάσματος εργαλείων, όπως ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, η ενσωμάτωση τεχνολογία αιχμής, η προσοχή στη διάταξη, την επίπλωση και το branding. Το νέο "WOW effect" στα εκθεσιακά περίπτερα χτίζεται μέσα από τις ισχυρές εντυπώσεις, οι οποίες γεννιούνται από αλληλένδετες και εγκάρσιες τάσεις στις διάφορες πτυχές ενός εκθεσιακού περιπτέρου». Ακολουθούν κάποιες τάσεις που βγήκαν μιλώντας μαζί τους.

Ένα ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο στήνει εκθέσεις ανά τον πλανήτη
Spyros Hound for Design Ambassador



#1. Architectural Layout

Οι νέοι τρόποι χρήσης του χώρου στις εκθέσεις είναι γεγονός. Το παραδοσιακό ορθογώνιο σχήμα-καμπίνα έχει δώσει τη θέση του σε κατασκευές που δημιουργούν τόσο ανοιχτές όσο και κλειστές περιοχές. Το άνοιγμα τμημάτων του εκθεσιακού χώρου, ενώ άλλα περικλείονται με τοίχους και οροφές, συμβάλλουν στην αποδοτική και συναισθηματική διαχείριση του χώρου. Η μονοτονία των απλών σχεδίων καταργείται για χάρη της διαφοροποίησης στην εμπειρία των επισκεπτών. Αυτή η γενική διάταξη διαφόρων περιοχών στο ίδιο περίπτερο στηρίζεται στους βασικούς κανόνες για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Για παράδειγμα, η δημιουργία διάδρασης επιτυγχάνεται τόσο απλά, όσο με το σχεδιασμό μπαρ, ιδιωτικού χώρου συσκέψεων ή χώρο lounge στο ίδιο περίπτερο. Κριτήριο επιλογής των χώρων που ταιριάζουν σε ένα πολυεπίπεδο περίπτερο δεν είναι άλλο από το κοινό των επισκεπτών του. Αυτοί οι διαφορετικοί χώροι θα βοηθήσουν όλους τους επισκέπτες να βιώνουν τα κατάλληλα συναισθήματα, ενώ αλληλεπιδρούν με το brand της εταιρείας -και δεν υπάρχει ισχυρότερη ανάμνηση από αυτά τα συναισθήματα!

#2. Experience to remember

Ο υπέροχος σχεδιασμός ενός εκθεσιακού περιπτέρου δεν είναι αυτοσκοπός. Η δημιουργία μίας συναρπαστικής εμπειρίας για τον πελάτη-επισκέπτη ανάγεται σε βασικό ζητούμενο για τη σύνδεση σε συναισθηματικό επίπεδο του brand με τους πελάτες και συνεπώς τη θεμελίωση μίας σχέσης με διάρκεια στο χρόνο. Η χρήση νέων πόρων, υλικών, concept και εννοιών διέπεται από την ανθρωποκεντρική λογική. Έτσι, ο κύριος δρόμος που ακολουθεί ο σχεδιασμός του περιπτέρου είναι η μεγιστοποίηση της εμπλοκής και της ενεργοποίησης του πελάτη-επισκέπτη. Κάθε στοιχείο του σχεδιασμού καθιστά σαφή την ωφέλεια μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρουσιάζονται. Όλα τα μέσα, από τις οθόνες και τα γραφικά, μέχρι τα ευρηματικά στοιχεία όπως ένα pop up store στην περίπτωση των προϊοντικών περιπτέρων, μεταφέρουν την αίσθηση του τόπου και του τρόπου χρήσης των προϊόντων αλλά και των ιδιαίτερων πλεονεκτημάτων τους, που απαντούν στα pain points των πελατών. Ο σχεδιασμός της εμπειρίας ωστόσο δεν παραγνωρίζει τις διαχρονικές βάσεις ενός καλού περιπτέρου, όπως η σωστή εκτίμηση του χώρου με βάση τους επισκέπτες που αναμένονται. Η εμπειρία απαιτεί ζωτικό χώρο για να αναπνεύσει και να εξελιχθεί.

#3. Minimalism is here to stay

Κλείσιμο
Με φανατικούς φίλους και ορκισμένους εχθρούς, ο μινιμαλισμός είναι πέρα από κάθε αμφιβολία η αρχιτεκτονική τάση που, από τη δημιουργία της ως σήμερα, δεν έπαψε ποτέ να βρίσκεται με κάποια παραλλαγή της στη μόδα. Πλέον είναι βέβαιο ότι αγγίζει με τους δικούς της κανόνες τον εκθεσιακό χώρο και το μέλλον της ανήκει. Καθαρές γραμμές, επιλεγμένα σχήματα και ένας ελάχιστος συνδυασμός χρωμάτων που απορρέουν από το brand αποτελούν τη βάση που βοηθά ένα περίπτερο να ξεχωρίσει. «Σχεδιάζοντας τα περίπτερα των εταιρειών Intermed και Theon Sensors επενδύσαμε στη χρήση των χρωμάτων του brand και του εταιρικού λογότυπου σε όλη τη βάση του περιπτέρου, με ελάχιστα σχήματα, προκειμένου να δημιουργήσουμε μία καθαρή, ανάλαφρη εμφάνιση» προσθέτουν οι δύο αρχιτέκτονες. Ο φωτισμός αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο στην επιτυχία του μινιμαλιστικού περιπτέρου. Μια μεγάλη γκάμα προβολέων στη βάση, οι λωρίδες LED ή τα καλά τοποθετημένα φώτα βραχίονα είναι μερικές από τις επιλογές που εξασφαλίζουν την ανάδειξη μίας πραγματικά καλής συμμετοχής σε μία έκθεση.

#4. Light it up!

Αναλύοντας τη μινιμαλιστική προσέγγιση, το θέμα του φωτισμού παίρνει πρωταρχική σημασία. Σε αυτή την αρχιτεκτονική προσέγγιση, ο φωτισμός δημιουργεί κορυφώσεις στο χώρο και υποβάλλει τα χαρακτηριστικά του brand. Όμως πόσο και ποιο φως είναι το σωστό φως; Ο εμπρόσθιος φωτισμός μαλακώνει την αίσθηση ης ατμόσφαιρας ενώ ο οπίσθιος φωτισμός αναδεικνύει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Τα χρωματιστά εναέρια φώτα προσθέτουν μια ευφάνταστη διάσταση στο χώρο. Η αρχιτεκτονική μελέτη του φωτισμού λαμβάνει υπόψη της τα έπιπλα και τους τόνους που συμβάλλουν στην ξεκούραση του επισκέπτη.


Ένα ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο στήνει εκθέσεις ανά τον πλανήτη
Spyros Hound for Design Ambassador


#5. A place like home

Το περίπτερο οφείλει να είναι ένας χώρος ελκυστικός, πραγματικά πελατοκεντρικός. Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την επίπλωση ενός περιπτέρου, η οποία προάγει πρωτίστως τη χαλάρωση με έναν τρόπο που θυμίζει σπιτικό. Άνετα έπιπλα, όπως καναπέδες και πολυθρόνες, ταιριάζουν με μοκέτες και υφασμάτινες επενδύσεις τοίχων που δημιουργούν φιλόξενες και ζεστές εντυπώσεις. Το στυλ των επίπλων και των εξαρτημάτων -καθαρό, βιομηχανικό, μοντέρνο ή κομψό- μεταφέρει το μήνυμα του brand. Ανάμεσα στα νέα υλικά που θα κυριαρχήσουν ξεχωρίζουν το ξύλο και άλλα φυσικά υλικά.

#6. Make it sustainable

Οι εμπορικές εκθέσεις φαίνονται συχνά κρύες και απρόσωπες. Τα περίπτερα που διακρίνονται από τα άλλα είναι αυτά που αποπνέουν μια «φυσική» αίσθηση. Υλικά όπως το ξύλο και το ύφασμα, αμπαζούρ από χαρτί, φυτά στο χώρο αποτελούν επιλογές για εταιρείες που ασπάζονται τη βιωσιμότητα. Την ίδια λογική ακολουθούν τα giveaways και τα εταιρικά δώρα.

#7. Mind your steps

Το δάπεδο δεν είναι πάντα το πρώτο στοιχείο που απασχολεί στον σχεδιασμό περιπτέρου. Ωστόσο νέα υλικά, αλλά και καινοτόμες χρήσεις δαπέδων προκαλούν τον επισκέπτη να στρέψει το βλέμμα χαμηλά για να απολαύσει μία απρόσμενη εμπειρία: Φωτεινές ρίγες βοηθούν τους παρευρισκόμενους να πλοηγηθούν σε χώρους. Εντυπωσιακά, καλλιτεχνικά σχέδια δημιουργούν μια αίσθηση ροής και κίνησης. Διαδραστικά σχέδια με βάση κινήσεις και χειρονομίες προβάλλονται κάτω από τα πόδια των παρευρισκόμενων.

#8. Virtual Reality = the new reality

Η προηγμένη τεχνολογία και το VR βρίσκονται στην κορυφή των τάσεων των εκθεσιακών περιπτέρων, ενώ στα επόμενα χρόνια αναμένεται μόνο να γίνουν ακόμα περισσότερο ζωτικής σημασίας. Η χρήση λογισμικού υπολογιστή, φωτισμού, ηχητικών συστημάτων, κινηματογραφικών συστημάτων, καθώς και ρυθμίσεων που δημιουργούνται αυτόματα, ακόμη και ρομπότ θα κυριαρχήσουν στις εκδηλώσεις του μέλλοντος. Η τεχνολογία σημαίνει δέσμευση στη σύγχρονη εκθεσιακή εποχή και δίνει το προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών. Η τεχνολογία σημαίνει επίσης ζωντανό σκηνικό, που αλλάζει σε πραγματικό χρόνο, όπως και όποτε είναι απαραίτητα, καθώς όλα διασυνδέονται με στόχο την ισχυρή εμπειρία. Όταν ο μέσος συμμετέχων ξοδεύει αρκετές ώρες σε μια εκδήλωση, η τεχνολογία μπορεί να παράξει το νέο και ενδιαφέρον που θα ενεργοποιήσει ξανά την προσοχή του. Η τεχνολογία επιτρέπει την εύκολη επανάχρηση και αλλαγή στοιχείων που συνθέτουν το περίπτερο. Παράλληλα είναι φιλική προς το περιβάλλον, οικονομικά αποδοτική και απελευθερωτική για το χρονοδιάγραμμα μίας μικρότερης επιχείρησης. Μία από τις κύριες τάσεις σχεδιασμού που επεκτείνονται στο μέλλον είναι η χρήση του VR σε ένα εκθεσιακό περίπτερο. Θεωρώντας ότι η διαδραστικότητα είναι κάτι που όλο και περισσότεροι παρευρισκόμενοι ζητούν, η δυνατότητα παρουσίασης ενός στιγμιότυπου μίας υπηρεσίας σε εικονικό περιβάλλον αποτελεί μια αξέχαστη εμπειρία. Σε συνδυασμό με τη γενική διάταξη και τις αρχιτεκτονικές γραμμές του περιπτέρου προσφέρει, από κάθε άποψη, τις προϋποθέσεις για τη βέλτιστη εμπειρία του brand μια άψογη εμπειρία μάρκας. Όταν η χρήση της τεχνολογίας VR και των περιοχών VR συνδυάζεται αρμονικά με τη γενική εμφάνιση και αίσθηση του περιπτέρου, το βέβαιο είναι ότι η φήμη του περιπτέρου θα εξαπλωθεί ταχύτατα από στόμα σε στόμα.

Ένα ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο στήνει εκθέσεις ανά τον πλανήτη
Spyros Hound for Design Ambassador


Let’s dare to get creative!

Οι εκθέσεις και οι εμπορικές εκθέσεις παραμένουν πάντα ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγιστεί το ευρύ κοινό. Η παρουσία των επισκεπτών και μόνο αποδεικνύει ότι το ενδιαφέρον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες είναι ζωντανό. Σκοπός κάθε εκθέτη είναι να ξεχωρίσει! Μην φοβηθείτε τη δημιουργικότητα! Μπορείτε να συνθέσετε μία μοναδική εμπειρία του brand σας, με αντοχή στο χρόνο και ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με τους πελάτες σας.

Η τάση της εξατομίκευσης θα συνεχιστεί, με το brand awareness και τη συνέχεια του brand να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πώληση. Έχοντας προσαρμοσμένο υλικό και branding σε όλο το εκθεσιακό σας περίπτερο θα εξασφαλίσετε μια απρόσκοπτη συναλλαγή ανάμεσα σε εσάς και τον πελάτη σας. Η πλήρης προσαρμογή θα περιλαμβάνει όλες τις παραπάνω τάσεις με τέτοιο τρόπο ώστε η συνολική σχεδίαση να αντικατοπτρίζει τις αξίες του brand σας.

Όλες οι παραπάνω τάσεις έχουν έναν κοινό παρονομαστή: τη δημιουργική σχεδίαση του εκθεσιακού περιπτέρου! Τα ερχόμενα χρόνια θα προκαλέσουν τα όρια της δημιουργικότητας και η τόλμη στους τρόπους προβολής των προϊόντων θα αποτελέσει τον καθοριστικό παράγοντα στην προσέλκυση πελατών.


Ειδήσεις σήμερα

Δολοφονία Κορφιάτη: Θρίλερ με τα καλάσνικοφ σε αποθήκη στον Πύργο - Νέα στοιχεία γα τη δολοφονία της συζύγου

Nordic Monitor: Αποκαλύπτει σχέδιο του τουρκικού στρατού για εισβολή σε Ελλάδα, Κύπρο και Αρμενία

Τόμας Μαρκλ: Η Μέγκαν μου φέρεται σαν τον δολοφόνο με το τσεκούρι - Η Όπρα χρησιμοποίησε τους Σάσεξ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης