Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Εθνικός Ύμνος: Τι λέει η 16χρονη μαθήτρια που τον απέδωσε στη Νοηματική
Εθνικός Ύμνος: Τι λέει η 16χρονη μαθήτρια που τον απέδωσε στη Νοηματική
Η 16χρονη Ελευθερία Λαζαρίδου το Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, μιλά στο protothema.gr για το αίσθημα υπερηφάνειας που της «γέννησε» η απόδοση του Εθνικού Ύμνου στη Νοηματική Γλώσσα
Συναισθήματα εθνικής υπερηφάνειας και συγκίνησης έχει καταφέρει μέσα σε ελάχιστες ώρες από την πρώτη προβολή του, να δημιουργήσει σε εκατομμύρια Έλληνες τηλεθεατές και χρήστες του διαδικτύου, το υψηλής αισθητικής βίντεο με την απόδοση του Εθνικού Ύμνου στη νοηματική γλώσσα, που φέρει την υπογραφή της επιτροπής «Ελλάδα 2021».
Πρωταγωνιστές δυο ανήλικοι μαθητές της 2ας Λυκείου και της 3ης Γυμνασίου από το Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, η Ελευθερία Λαζαρίδου και ο Χρήστος Γκανάτσας που μαζί με τους εξαιρετικούς δημιουργούς και εμπνευστές της ιδέας, από τον σύλλογο διδασκόντων νοηματικής γλώσσας, κατάφεραν να κλέψουν τις εντυπώσεις και να συγκινήσουν έναν ολόκληρο λαό που φέτος συμπληρώνει 200 χρόνια από την έναρξη της Επανάστασης του 1821.
Άλλωστε όπως εξηγεί στο protothema.gr, με την βοήθεια της διερμηνέα νοηματικής γλώσσας Σπυριδούλας Κουρτέση, η 16χρονη Ελευθερία Λαζαρίδου στόχος του βίντεο είναι ακούοντες και μη να αισθανθούν βλέποντας το τα ίδια ακριβώς συναισθήματα.
«Νιώθω πάρα πολύ υπερήφανη για την συμμετοχή μου στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Είναι τόσο συγκινητικό όλο αυτό που έχει συμβεί με το βίντεο της απόδοσης του Εθνικού Ύμνου που πραγματικά με κάνει να νιώθω διπλά υπερήφανη γιατί από την ανταπόκριση του κόσμου έχω καταλάβει πως όλοι μας ακούοντες και μη αισθανόμαστε το ίδιο. Στόχος ήταν να συμπαρασύρουμε όλους τους Έλληνες ομιλούντες και μη στο συναίσθημα αυτό της υπερηφάνειας που αισθανόμαστε όλοι κάθε φορά που ακούμε ή αναφερόμαστε στον Εθνικό Ύμνο» είπε.
Η επιλογή των δυο παιδιών δεν ήταν τυχαία, καθώς ανάμεσα στους ανήλικους που είδε η επιτροπή του συλλόγου διδασκόντων νοηματικής γλώσσας, η Ελευθερία και ο Χρήστος πληρούσαν όλες τις απαιτήσεις.
«Έγινε μια επιλογή μεταξύ κωφών μαθητών. Κάναμε κάποιες πρόβες και θεώρησαν που ήμουν πιο ταιριαστή στο project. Είχα άγχος βέβαια αλλά το αποτέλεσμα με δικαίωσε. Με τον Χρήστο είμαστε συμμαθητές στο ίδιο σχολείο, αλλά εκείνος είναι μικρότερος από εμένα. Εγώ πηγαίνω 2α Λυκείου και εκείνος 3η Γυμνασίου» εξηγεί η Ελευθερία και προσθέτει: «Ήρθαν κάποια μέλη του συλλόγου διδασκόντων νοηματικής γλώσσας στο σχολείο μας και ζήτησαν από την διευθύντρια να δουν κάποια παιδιά. Μας είπαν πως πρόκειται για την απόδοση του Εθνικού Ύμνου. Φυσικά και ήθελα να συμμετέχω. Το ίδιο συνέβη και με τον Χρήστο. Τελικά επέλεξαν δυο αγόρια και δυο κορίτσια και στο τέλος κατέληξαν σε μας τους δυο. Πριν από ένα μήνα έγινε η τελική επιλογή. Τα κριτήρια όπως μάθαμε ήταν η εκφραστικότητα και η φυσική απόδοση της νοηματικής».
Όπως εξηγεί η Ελευθερία, που στο μέλλον θα ήθελε να σπουδάσει Ψυχολόγος, το βίντεο δεν αποτελεί μόνο μια μετάφραση του Εθνικού Ύμνου στη νοηματική γλώσσα, αλλά κυρίως ένα αποτέλεσμα που βασίζεται στο συναίσθημα και στην εκφραστικότητα.
«Αρχικά η δημιουργική ομάδα του συλλόγου διδασκόντων νοηματικής μας έστειλε ένα βίντεο με τον τρόπο που είχαν αποφασίσει πως θα γίνει η απόδοση του Εθνικού Ύμνου. Εμείς το είδαμε και προσπαθήσαμε να κατακτήσουμε τον τρόπο αυτό και το λεξιλόγιο όσο καλύτερα γινόταν. Τον Εθνικό Ύμνο τον γνωρίζαμε δεν ήταν κάτι καινούργιο για εμάς, η απόδοση του όμως ήταν κάτι τελείως διαφορετικό, γι αυτό και το βίντεο είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και δεν είναι απλά μια μετάφραση στη νοηματική γλώσσα. Όταν νοηματίζαμε στις πρόβες έπρεπε ταυτόχρονα με τις λέξεις να δίνουμε προσοχή και στην έκφραση. Έπρεπε να μεταφέρουμε το συναίσθημα της υπερηφάνειας που προκαλεί ο Εθνικός Ύμνος και αφορά όλους τους κωφούς, τους βαρήκοους, του ακούοντες» πρόσθεσε.
Πρωταγωνιστές δυο ανήλικοι μαθητές της 2ας Λυκείου και της 3ης Γυμνασίου από το Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, η Ελευθερία Λαζαρίδου και ο Χρήστος Γκανάτσας που μαζί με τους εξαιρετικούς δημιουργούς και εμπνευστές της ιδέας, από τον σύλλογο διδασκόντων νοηματικής γλώσσας, κατάφεραν να κλέψουν τις εντυπώσεις και να συγκινήσουν έναν ολόκληρο λαό που φέτος συμπληρώνει 200 χρόνια από την έναρξη της Επανάστασης του 1821.
Άλλωστε όπως εξηγεί στο protothema.gr, με την βοήθεια της διερμηνέα νοηματικής γλώσσας Σπυριδούλας Κουρτέση, η 16χρονη Ελευθερία Λαζαρίδου στόχος του βίντεο είναι ακούοντες και μη να αισθανθούν βλέποντας το τα ίδια ακριβώς συναισθήματα.
«Νιώθω πάρα πολύ υπερήφανη για την συμμετοχή μου στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Είναι τόσο συγκινητικό όλο αυτό που έχει συμβεί με το βίντεο της απόδοσης του Εθνικού Ύμνου που πραγματικά με κάνει να νιώθω διπλά υπερήφανη γιατί από την ανταπόκριση του κόσμου έχω καταλάβει πως όλοι μας ακούοντες και μη αισθανόμαστε το ίδιο. Στόχος ήταν να συμπαρασύρουμε όλους τους Έλληνες ομιλούντες και μη στο συναίσθημα αυτό της υπερηφάνειας που αισθανόμαστε όλοι κάθε φορά που ακούμε ή αναφερόμαστε στον Εθνικό Ύμνο» είπε.
Η επιλογή των δυο παιδιών δεν ήταν τυχαία, καθώς ανάμεσα στους ανήλικους που είδε η επιτροπή του συλλόγου διδασκόντων νοηματικής γλώσσας, η Ελευθερία και ο Χρήστος πληρούσαν όλες τις απαιτήσεις.
«Έγινε μια επιλογή μεταξύ κωφών μαθητών. Κάναμε κάποιες πρόβες και θεώρησαν που ήμουν πιο ταιριαστή στο project. Είχα άγχος βέβαια αλλά το αποτέλεσμα με δικαίωσε. Με τον Χρήστο είμαστε συμμαθητές στο ίδιο σχολείο, αλλά εκείνος είναι μικρότερος από εμένα. Εγώ πηγαίνω 2α Λυκείου και εκείνος 3η Γυμνασίου» εξηγεί η Ελευθερία και προσθέτει: «Ήρθαν κάποια μέλη του συλλόγου διδασκόντων νοηματικής γλώσσας στο σχολείο μας και ζήτησαν από την διευθύντρια να δουν κάποια παιδιά. Μας είπαν πως πρόκειται για την απόδοση του Εθνικού Ύμνου. Φυσικά και ήθελα να συμμετέχω. Το ίδιο συνέβη και με τον Χρήστο. Τελικά επέλεξαν δυο αγόρια και δυο κορίτσια και στο τέλος κατέληξαν σε μας τους δυο. Πριν από ένα μήνα έγινε η τελική επιλογή. Τα κριτήρια όπως μάθαμε ήταν η εκφραστικότητα και η φυσική απόδοση της νοηματικής».
Όπως εξηγεί η Ελευθερία, που στο μέλλον θα ήθελε να σπουδάσει Ψυχολόγος, το βίντεο δεν αποτελεί μόνο μια μετάφραση του Εθνικού Ύμνου στη νοηματική γλώσσα, αλλά κυρίως ένα αποτέλεσμα που βασίζεται στο συναίσθημα και στην εκφραστικότητα.
«Αρχικά η δημιουργική ομάδα του συλλόγου διδασκόντων νοηματικής μας έστειλε ένα βίντεο με τον τρόπο που είχαν αποφασίσει πως θα γίνει η απόδοση του Εθνικού Ύμνου. Εμείς το είδαμε και προσπαθήσαμε να κατακτήσουμε τον τρόπο αυτό και το λεξιλόγιο όσο καλύτερα γινόταν. Τον Εθνικό Ύμνο τον γνωρίζαμε δεν ήταν κάτι καινούργιο για εμάς, η απόδοση του όμως ήταν κάτι τελείως διαφορετικό, γι αυτό και το βίντεο είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και δεν είναι απλά μια μετάφραση στη νοηματική γλώσσα. Όταν νοηματίζαμε στις πρόβες έπρεπε ταυτόχρονα με τις λέξεις να δίνουμε προσοχή και στην έκφραση. Έπρεπε να μεταφέρουμε το συναίσθημα της υπερηφάνειας που προκαλεί ο Εθνικός Ύμνος και αφορά όλους τους κωφούς, τους βαρήκοους, του ακούοντες» πρόσθεσε.
Τα γυρίσματα έγιναν όλα στην Θεσσαλονίκη την περίοδο της καραντίνας με αποτέλεσμα ελάχιστοι να είναι οι φίλοι της Ελευθερίας που γνώριζαν για την συμμετοχή της αυτή.
«Η αλήθεια είναι πως δεν γνώριζαν πολλοί για την συμμετοχή μου γιατί έπρεπε πρώτα να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα. Μόνο οι αρκετά κοντινοί μου γνώριζαν για τους άλλους ήταν μια μεγάλη έκπληξη. Μόλις το είδαν πραγματικά χάρηκαν απίστευτα πολύ και μου έδωσαν θερμά συγχαρητήρια. Χαίρομαι γιατί όλοι μου λένε πως δεν είμαι μόνο μια κωφή που απέδωσε ή μετέφερε τον Εθνικό Ύμνο, αλλά με βάση του τελικού αποτελέσματος είναι τα συναισθήματα που προκαλεί όλο αυτό» τόνισε.
Εκτός όμως από την χαρά του αποτελέσματος η 16χρονη Ελευθερία χαίρεται διπλά γιατί το βίντεο είναι μια έμπνευση κωφών.
«Θα ήθελα να συμμετέχω και σε άλλες τέτοιες προσπάθειες που ίσως γίνουν στο μέλλον. Θέλω να δείξω την νοηματική και τις δυνατότητες που έχει. Χαίρομαι που όλο αυτό ήταν μια έμπνευση κωφών. Ο κόσμος θα πρέπει να καταλάβει πως μπορεί να είμαστε κωφοί αλλά κυρίως είμαστε Έλληνες» συμπλήρωσε.
Ειδήσεις σήμερα
Κορωνοϊός: Lockdown με «βαλβίδες αποσυμπίεσης» - Τι αλλάζει σε μετακίνηση και δραστηριότητες
«Βόμβα» η απροθυμία των υγειονομικών να εμβολιασθούν - Οι μισοί νοσηλευτές δεν έχουν κάνει εμβόλιο
Ψυχολόγος και λάτρης των φιδιών ο 30χρονος που τον δάγκωσε η ινδική κόμπρα - Πώς του επιτέθηκε το ερπετό
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα