79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Σταρ, πόζα & μόστρα

Πέρα από την αδιαμφισβήτητη καλλιτεχνική αξία του, αυτό που κάνει τόσο λαοφιλές και λαοπρόβλητο το παλαιότερο κινηματογραφικό πάρτυ στον κόσμο -που μόλις έριξε αυλαία- είναι οι μεγαλειώδεις εμφανίσεις των σταρ στο κόκκινο χαλί

Αν και έχουν περάσει 90 χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση, το Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας μόνο γερασμένο δεν δείχνει και παραμένει σταθερά ένα από τα σημαντικότερα ετήσια happenings. Για τους επιφανείς και αφανείς εργάτες της κινηματογραφικής βιομηχανίας (από ηθοποιούς, σκηνοθέτες και σεναριογράφους μέχρι τον τελευταίο φροντιστή) είναι το ιδανικό σημείο εκκίνησης για τον κινηματογραφικό μαραθώνιο της χρονιάς, που θα τερματίσει -αισίως για κάποιους από τους συμμετέχοντες- στην απονομή των Οσκαρ. Για τους σινεφίλ είναι το σκονάκι για τις ταινίες που θα μπουν ανυπερθέτως στο watchlist τους.
Ακόμα και οι ανώνυμες καλεσμένες έδωσαν σημασία και στην παραμικρή λεπτομέρεια για να σταθούν σαν σταρ πάνω στο κόκκινο χαλί

Για τους fashion maniacs είναι άλλη μία ευκαιρία για γιορτή και στυλιστικό οφθαλμόλουτρο. Γιατί, σε τελική ανάλυση, αυτό που τελικά μένει περισσότερο ακόμα και από τις ερμηνείες των ηθοποιών ή τη δεξιοτεχνία του σκηνοθέτη είναι οι εμφανίσεις των σταρ στο κόκκινο χαλί. Οι οποίες εμφανίσεις είναι τα θεάματα που κάνουν παρέα στον άρτο -δηλαδή τις ταινίες- συνοψίζοντας τη φιλοσοφία κάθε κινηματογραφικού φεστιβάλ που σέβεται το κοινό του και τους παπαράτσι του.

Το 79ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας -για να μπούμε και στο θέμα μας- δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα. Από τον Ντάρεν Αρονόφσκι, τον Λούκα Γκουαντανίνο και τον Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινάριτου μέχρι τον Λαρς φον Τρίερ, τον νικητή του περσινού Οσκαρ σκηνοθεσίας Φλόριαν Ζέλερ και τον Πολ Σρέιντερ -που τιμήθηκε με τον φετινό Χρυσό Λέοντα για το σύνολο της καριέρας του-, μερικοί από τους πιο ευρηματικούς σκηνοθέτες του καιρού μας κατέθεσαν τον δικό τους κινηματογραφικό οβολό στο παγκάρι του «Palazzo del Cinema», προσδοκώντας σε ευνοϊκές -αν όχι σε διθυραμβικές- κριτικές από τους ειδήμονες και το κοινό. Η αειθαλής Κατρίν Ντενέβ, πενήντα χρόνια μετά την παρθενική της εμφάνιση στο βενετσιάνικο φεστιβαλικό έδαφος με την ταινία «Η ωραία της ημέρας», ήταν -εκτός από τον Σρέιντερ- το τιμώμενο πρόσωπο της φετινής διοργάνωσης. Ηταν μάλιστα εκείνη που ξεκίνησε τον χορό των βραβεύσεων, από την πρώτη μέρα του φεστιβάλ, όταν ανέβηκε πάνω στη σκηνή υπέρκομψη και λαμπερή, για να παραλάβει το βραβείο της και να αφήσει πίσω της την ατάκα «Δεν έχω χρόνο να κοιτάξω πίσω, γιατί κοιτάζω το παρόν και προχωράω».
Η grande dame Ιζαμπέλ Ιπέρ με Armani Privé και ασορτί μπότες με συγκλονιστικό τακούνι

Στη διάρκεια των δέκα ημερών που διήρκεσε το βενετσιάνικο κινηματογραφικό πάρτυ -31 Αυγούστου έως και 10 Σεπτεμβρίου- ήταν αρκετές οι φορές που σηκώθηκαν οι θεατές από τις θέσεις τους - όχι για να φύγουν στα μισά της ταινίας, αλλά για να επευφημήσουν όρθιοι τους συντελεστές.

Ανάμεσα σε εκείνους που επιβραβεύτηκαν με παρατεταμένα χειροκροτήματα ήταν η πάντα απαστράπτουσα Κέιτ Μπλάνσετ για την ερμηνεία της στο «Tar» -που για πολλούς την έβαλε ήδη με το δεξί στην πεντάδα των επερχόμενων Οσκαρ- και η φρέσκια Ολίβια Γουάιλντ για τη σκηνοθεσία της στο «Don’t worry darling», που ήταν ούτως ή άλλως μια από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες του φεστιβάλ, κυρίως λόγω της παρασκηνιακής κόντρας μεταξύ της σκηνοθέτιδος και της πρωταγωνίστριας (Φλόρενς Πιου), αλλά και μεταξύ των συμπρωταγωνιστών (Χάρι Στάιλς και Κρις Πάιν). Και παρότι δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ αν πράγματι ο πρώτος έφτυσε τον δεύτερο (καθόλου σικ, αν όντως συνέβη), το φημολογούμενο ατόπημα έδωσε μια πικάντικη νότα στο κατά άλλα απολύτως καθωσπρέπει κλίμα στο Λίντο.
«Don't worry darling, θα φορέσουμε Gucci», είπε ο Χάρι Στάιλς στη σύντροφό του Ολίβια Γουάιλντ

Στο, δε, κόκκινο χαλί, το οποίο απασχόλησε τον Τύπο περισσότερο από τις κινηματογραφικές πρεμιέρες, έλαμψαν οι συνήθεις ύποπτοι που επενδύουν χρόνο και χρήμα μήνες πριν για να τραβήξουν πάνω τους τα φλας και τον θαυμασμό των fashion editors. Φυσικά, νικητής του άτυπου διαγωνισμού «ποιος θα προκαλέσει περισσότερο» στέφεται ο έτσι κι αλλιώς πάντα στυλιστικά ευφάνταστος Τιμοτέ Σαλαμέ που έσβησε τους ανταγωνιστές του με το περιβόητο κόκκινο εξώπλατο πουκάμισο. Ευτυχώς που ήταν εξίσου καλός και ως ερωτευμένος κανίβαλος στο νέο του πόνημα «Bones & All», δικαιολογώντας την παρουσία του στο φεστιβάλ και ως ηθοποιός και όχι μόνο ως περιφερόμενο style icon.

Ακρως εντυπωσιακή η Τέιλορ Ράσελ με Balenciaga
Η Τίνα Κουνακέι με κροκοδειλέ φόρεμα και πέδιλα με κρυστάλλινα τακούνια και ο Βενσάν Κασέλ με casual κοστούμι Brioni
Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστριά του: ο Εμανουέλε Κριαλέζε και η Πενέλοπε Κρουζ με αψεγάδιαστο Chanel στην πρεμιέρα της ταινίας τους «L'immensità»
Η Κέιτ Μπλάνσετ ήταν μεγαλειώδης και στην ταινία «Tar» και στο κόκκινο χαλί με Schiaparelli
Η πρόεδρος της φετινής κριτικής επιτροπής Τζούλιαν Μουρ επέλεξε διαφάνεια και Valentino
Η διαχρονικά κομψή Κατρίν Ντενέβ με Saint Laurent
Η Τίλντα Σουίντον με κίτρινα μαλλιά και λιλά δημιουργία Haider Ackermann
Η Τέσα Τόμσον αποθεώθηκε για το vintage Armani Privé που φόρεσε στην πρεμιέρα της ταινίας «White Noise»
Ο Γκέρχαρντ Λίμπμαν και ο Λούκα Ντίμιτς υποδύονται ένα γκέι ζευγάρι στρατιωτικών στην ταινία «Eismayer»
Κάτω από το μικροσκόπιο το δίχρωμο μανικιούρ και τα εντυπωσιακά δαχτυλίδια του Χάρι Στάιλς
Απαστράπτουσα η Τζέμα Τσαν με Louis Vuitton
Η Τζορτζίνα Ροντρίγκεζ, ήτοι κα Ρονάλντο, εμφανίστηκε με Genny
Η Κλόι Σεβινί με αποκαλυπτικό Gucci
Από το «Bridgerton» στη Βενετία: ο Ρεγκέ-Ζαν Πέιτζ με Armani
Η Σάντι Σινκ με Alexander McQueen
Ο Κρις Πάιν με Giuliva Vintage
Η Σιγκούρνι Γουίβερ με Valentino
Αν το ουράνιο τόξο ήταν φόρεμα ή αλλιώς η Τζόντι Τέρνερ-Σμιθ με Christopher Johh Rogers
Η Φλόρενς Πιου έλαμπε μέσα στο Valentino της
Η οικοδέσποινα του φεστιβάλ Ροσίο Μουνιόθ Μοράλες με Alberta Ferretti




AFP / VISUALHELLAS.GR, SPLASHNEWS / GETTY IMAGES / IDEAL IMAGE
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr