Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Δεν φταίει η κοινοπραξία για τα Τέμπη, λέει το υπ. Μεταφορών
Δεν φταίει η κοινοπραξία για τα Τέμπη, λέει το υπ. Μεταφορών
“Λάδι” βγάζει την “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου” το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου...
“Λάδι” βγάζει την “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου” το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με τα αίτια της πτώσης των Τεμπών.
Επτά μήνες μετά την φονική κατολίσθηση βράχων που κόστισε την ζωή σε ένα Ιταλό μηχανικό και έκοψε την Ελλάδα στα δύο, η Επιτροπή του δημοσίου αποδίδει τα αίτια της πτώσης στις καιρικές συνθήκες, προσφέροντας ένα δυνατό διαπραγματευτικό χαρτί στην κοινοπραξία, η οποία βρίσκεται σε διαιτησία με το δημόσιο για τον επιμερισμό του κόστος των εργασιών.
Στην “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου” έχουν κάθε λόγο να νιώθουν ικανοποιημένοι, καθώς εκτιμούν ότι το πόρισμα τους λύνει τα χέρια στις διεκδικήσεις με το δημόσιο για τα πρόσθετα έργα των Τεμπών, ανοίγει το δρόμο για τις αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους βοηθά να πέσουν στα… μαλακά και για τις αγωγές που έχουν καταθέσει εναντίον τους επαγγελματίες της περιοχής, οι οποίοι διεκδικούν αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ για τον πολύμηνο αποκλεισμό της Κοιλάδας.
Θετικό αντίκτυπο εκτιμάται ότι θα έχει και στις σχέσεις τους με τους πιστωτές καθώς στελέχη της κοινοπραξίας αναφέρουν ότι μετά το συμβάν, οι τράπεζες είχαν αρνηθεί να χρηματοδοτήσουν τα έργα αποκατάστασης και έδιναν ρευστό με το σταγονόμετρο.
Η απόφαση της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου κρατήθηκε μυστική για άγνωστους λόγους και σύμφωνα με πληροφορίες έχει συμπεριληφθεί στο φάκελο που έχει υποβληθεί στην διαιτησία για την επίλυση των οικονομικών διαφωνιών μεταξύ του δημοσίου και των ιδιωτών για τα έργα στα Τέμπη.
Υπενθυμίζεται ότι, πριν από τρεις μήνες υπήρξε πόρισμα επιστημόνων του ΤΕΕ το οποίο απέδιδε το συμβάν σε συνδυασμό παραγόντων (γεωλογικών φαινομένων, βροχοπτώσεων κ.α) και άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο η ρίψη βράχων να επηρεάστηκε και από τις παρακείμενες ανατινάξεις βράχων για την διάνοιξη της σήραγγας.
Ζητούν τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ
Επτά μήνες μετά την φονική κατολίσθηση βράχων που κόστισε την ζωή σε ένα Ιταλό μηχανικό και έκοψε την Ελλάδα στα δύο, η Επιτροπή του δημοσίου αποδίδει τα αίτια της πτώσης στις καιρικές συνθήκες, προσφέροντας ένα δυνατό διαπραγματευτικό χαρτί στην κοινοπραξία, η οποία βρίσκεται σε διαιτησία με το δημόσιο για τον επιμερισμό του κόστος των εργασιών.
Στην “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου” έχουν κάθε λόγο να νιώθουν ικανοποιημένοι, καθώς εκτιμούν ότι το πόρισμα τους λύνει τα χέρια στις διεκδικήσεις με το δημόσιο για τα πρόσθετα έργα των Τεμπών, ανοίγει το δρόμο για τις αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους βοηθά να πέσουν στα… μαλακά και για τις αγωγές που έχουν καταθέσει εναντίον τους επαγγελματίες της περιοχής, οι οποίοι διεκδικούν αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ για τον πολύμηνο αποκλεισμό της Κοιλάδας.
Θετικό αντίκτυπο εκτιμάται ότι θα έχει και στις σχέσεις τους με τους πιστωτές καθώς στελέχη της κοινοπραξίας αναφέρουν ότι μετά το συμβάν, οι τράπεζες είχαν αρνηθεί να χρηματοδοτήσουν τα έργα αποκατάστασης και έδιναν ρευστό με το σταγονόμετρο.
Η απόφαση της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου κρατήθηκε μυστική για άγνωστους λόγους και σύμφωνα με πληροφορίες έχει συμπεριληφθεί στο φάκελο που έχει υποβληθεί στην διαιτησία για την επίλυση των οικονομικών διαφωνιών μεταξύ του δημοσίου και των ιδιωτών για τα έργα στα Τέμπη.
Υπενθυμίζεται ότι, πριν από τρεις μήνες υπήρξε πόρισμα επιστημόνων του ΤΕΕ το οποίο απέδιδε το συμβάν σε συνδυασμό παραγόντων (γεωλογικών φαινομένων, βροχοπτώσεων κ.α) και άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο η ρίψη βράχων να επηρεάστηκε και από τις παρακείμενες ανατινάξεις βράχων για την διάνοιξη της σήραγγας.
Ζητούν τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ
Το σύνολο των έργων αποκατάστασης στα Τέμπη υπολογίζεται ότι κόστισε περίπου 50 εκατ. ευρώ. Όμως κατά το μεγαλύτερο μέρος, αφορούσαν εργασίες καθαρισμού και σταθεροποίησης των βράχων που έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί, όπως προέβλεπε η σύμβαση, από το Μάρτιο του 2009.
Υπενθυμίζεται ότι οι δύο πλευρές έχουν προσφύγει σε διαιτησία για τις πρόσθετες εργασίες στα Τέμπη που έχουν κοστολογηθεί στο ύψος περίπου των 5 εκ. ευρώ και αφορούν το λίφτινγκ που έγινε σε πέντε προβληματικά σημεία της Κοιλάδας, μετά το Πάσχα.
Η κοινοπραξία ισχυρίζεται ότι οι εργασίες αυτές πρέπει να πληρωθούν από το δημόσιο ενώ το τελευταίο υποστηρίζει ότι τα Τέμπη είναι ενιαίο σύνολο και επομένως αποτελούν μέρος των συνολικών εργασιών.
850.000 ευρώ το μήνα
από τα Μάλγαρα
Οι διαφωνίες που υπάρχουν μεταξύ δημοσίου και κοινοπραξίας για τα έργα στα Τέμπη δεν είναι οι μόνες εκκρεμότητες μεταξύ των δύο πλευρών. Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου εδώ και καιρό βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με το υπουργείο, προκειμένου να λαμβάνει μέρος των εσόδων από τα διόδια των Μαλγάρων, λόγω των απωλειών που έχει από το σφράγισμα του σταθμού του Αιγινίου στην Πιερία. Τις προηγούμενες μέρες εστάλη και νέα επιστολή στο υπουργείο από την κοινοπραξία που ζητά την άμεση επίλυση του θέματος, αναφέροντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα λειτουργήσει το σταθμό στην Πιερία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη υπογραφεί από τον υπουργό Υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα και έχει σταλεί προς υπογραφή και στον κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου, η ΚΥΑ που μεταφέρει τα διόδια των Μαλγάρων από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) στην Εγνατία Οδό, με πρόβλεψη μέρος των εσόδων να καλύψει την χασούρα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου από το κλειστό Αιγίνιο, βάσει του αριθμού των διελεύσεων που θα είχε ο σταθμός εάν λειτουργούσε.
Η κυβέρνηση έκανε επίσης δεκτό το αίτημα της κοινοπραξίας να την αποζημιώσει από τις αρχές του χρόνου, λόγω της απώλειας εσόδων από την μη λειτουργία του Αιγινίου.
Από τον Ιανουάριο έως και τον Απρίλιο, το δημόσιο θα πρέπει να καταβάλλει 1,5 εκατ. ευρώ ενώ από το Μάιο οπότε άνοιξαν τα Τέμπη και αυξήθηκε η κυκλοφορία, κάθε μήνα οι ιδιώτες θα εισπράττουν περί τα 850.000 ευρώ.
Για να πληρωθούν οι ιδιώτες, το δημόσιο αναθεωρεί την τιμή του διοδίου κατά 0,80 λεπτά και έτσι μέσα στο μήνα οι διελεύσεις στο σταθμό των Μαλγάρων θα κοστίζουν 2,80 ευρώ (από 2 ευρώ).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα