Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Υμηττός: Διευρύνεται το μέτωπο κατά των νέων αυτοκινητοδρόμων
Το μέτωπο κατά των νέων οδικών έργων της Αττικής και του σχεδίου προστασίας του Υμηττού, διευρύνουν οι επιστημονικοί φορείς και η τοπική αυτοδιοίκηση, εμμένοντας στις αρχικές τους θέσεις να ακυρωθούν τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Σε κοινή συνέντευξη τύπου που συνδιοργάνωσαν ο Δικηγορικός Σύλλογος, το Τεχνικό Επιμελητήριο με την συμμετοχή της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής και των δήμων Ελληνικού, Αλίμου, Καισαριανής και της Διαδημοτικής
Το μέτωπο κατά των νέων οδικών έργων της Αττικής και του σχεδίου προστασίας του Υμηττού, διευρύνουν οι επιστημονικοί φορείς και η τοπική αυτοδιοίκηση, εμμένοντας στις αρχικές τους θέσεις να ακυρωθούν τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Σε κοινή συνέντευξη τύπου που συνδιοργάνωσαν ο Δικηγορικός Σύλλογος, το Τεχνικό Επιμελητήριο με την συμμετοχή της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής και των δήμων Ελληνικού, Αλίμου, Καισαριανής και της Διαδημοτικής Επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού, αποφασίστηκε μια κοινή γραμμή πλεύσης με στόχο την κλιμάκωση των αντιδράσεων και τον επανασχεδιασμό ή την ακύρωση του έργου.
Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι φορείς είναι η απουσία ουσιαστικής διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες θίγονται άμεσα από τον σχεδιασμό του έργου αλλά και η άποψη ότι με βάση το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που είναι σε ισχύ (του 1985), τέτοιας κλίμακας έργα δεν προβλέπονται στο λεκανοπέδιο.
«Σήμερα η διαβούλευση έχει καταντήσει μια γραφειοκρατική διαδικασία που καταγράφονται οι θέσεις φορέων αλλά μπαίνουν στο συρτάρι» ανέφερε ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ κ. Χρίστος Σπρίτζης.
Περιβαλλοντική επιβάρυνση
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στην περιβαλλοντική επιβάρυνση που θα προκαλέσουν τα έργα. Σύμφωνα με την Διαδημοτική Επιτροπή στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου αναφέρεται η κοπή 3.800 δέντρων και θάμνων στην περιοχή του αισθητικού δάσους της Καισαριανής, στα όρια των δήμων Αργυρούπολης –Γλυφάδας και Ελληνικού η αποψίλωση 130 αντίστοιχα δέντρων ενώ στην Ανατολική πλευρά του Υμηττού (από την κόμβο Μεσογείων έως την παραλιακή) o οδικός άξονας διέρχεται από την Α και Β΄ Ζώνη προστασίας του βουνού που ανήκει στο δίκτυο Natura.
Όπως τονίζεται από το ΤΕΕ για κάθε δέντρο που κόβεται θα πρέπει να φυτεύονται πολλαπλάσια και για κάθε νέο χιλιόμετρο δρόμου να υπάρχουν 5 χιλιόμετρα για συγκοινωνιακά έργα σταθερής τροχιάς.
Σύμφωνα με τον κ. Χρίστου Κορτζίδη τα έργα που σχεδιάζονται στο δήμο Ελληνικού (όπως ο κόμβος επί των οδών Κύπρου και Αφροδίτης) θα είναι πλησίον κατοικημένων περιοχών και θα καταστρέψουν ελεύθερους χώρους που σήμερα έχουν πράσινο.
Αντίστοιχα ο δήμαρχος Καισαριανής κ. Σπύρος Τζάκος αναφέρθηκε στις επιπτώσεις στην πόλη από την διαμπερή κυκλοφορία που έχει δημιουργήσει ο δρόμος της Αττικής Οδού. Όπως είπε η Εθνικής Αντιστάσεως από ένας δρόμος τοπικής σημασίας έχει μετατραπεί σε είσοδο και έξοδο του αυτοκινητοδρόμου προκαλώντας το 80% της κίνησης.
Σε ό,τι αφορά τον Υμηττό και το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος που βρίσκεται σε διαβούλευση, η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι επιδιώκεται νομιμοποίηση αυθαιρεσιών και συνέχιση της «νομότυπης» δόμησης, με αποτέλεσμα το βουνό να κινδυνεύει να χάσει πλήρως το δασικό του χαρακτήρα.
Όπως ανέφερε ο Νομάρχης Ανατολικής Αττικής κ. Λεωνίδας Κουρής είναι καλοδεχούμενος ο σχεδιασμός για την δημιουργία φορέα διαχείρισης στην περιοχή, από μόνος του όμως δεν αρκεί εάν δεν υπάρχουν οι πόροι χρηματοδότησης και η στελέχωσή του. Τόνισε μάλιστα ότι χρειάζεται να σταματήσει ο κατακερματισμός των ζωνών που ορίζουν τις χρήσεις γης και να υπάρξει μία ζώνη υψηλής προστασίας η οποία θα ανήκει στο κράτος και δεν θα μπορεί να την πειράξει κανείς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr