Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Αντάρτικο για το κόψιμο της Ολυμπίας Οδού
Αντάρτικο για το κόψιμο της Ολυμπίας Οδού
Προκαλεί τσουνάμι στην Ηλεία η πρόταση να φτάσει ο δρόμος ως την Πάτρα
UPD:
Εμφύλιο κηρύσσει η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι εκλεγμένοι δήμαρχοι της περιοχής στα σχέδια της κυβέρνησης να περικόψει το φυσικό αντικείμενο της Ολυμπίας Οδού, του αυτοκινητοδρόμου που ξεκινούσε από την Κόρινθο, έφτανε στον Πύργο και συνέχιζε στην Τσακώνα Ηλείας. Με βάση τα νεότερα πλάνα, ο προορισμός του με δυσκολία θα φτάσει μέχρι την Πάτρα.
Το γιγαντιαίο έργο που είχε προκηρυχθεί από τη ΝΔ με κόστος 2,8 δισ. ευρώ βρίσκεται μαζί με τις άλλες τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης στο χείλος της κατάρρευσης. Αιτία είναι το πάγωμα χρηματοδότησης από τις τράπεζες αλλά και η επαναξιολόγηση των έργων από τους παραχωρησιούχους που διαπιστώνουν ότι οι αυτοκινητόδρομοι δεν βγαίνουν με τα παλιά μαθηματικά μοντέλα.
Η Ολυμπία Οδός αντιμετωπίζει και πρόσθετα προβλήματα χάραξης λόγω δικαστικών προσφυγών στην περιοχή του Καϊάφα και των Βραχνέικων, 12 χιλιόμετρα μετά την Πάτρα που ανατρέπουν τον αρχικό σχεδιασμό και απαιτούν μεγάλες αλλαγές στο σχεδιασμό, οι οποίες προκαλούν σφοδρές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία.
Πριν από λίγες μέρες σε σύσκεψη που έγινε στην Περιφέρεια για το θέμα της Ολυμπίας Οδού, με αφορμή τα σχέδια της κυβέρνησης που ακόμη δεν έχουν ξεδιπλωθεί πλήρως, ξεσηκώθηκε τσουνάμι αντιδράσεων.
Επιστολή παραίτησης στον Πρωθυπουργό
Όπως επιβεβαιώθηκε, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας και πρώην Νομάρχης Ηλείας κ. Χαράλαμπος Καφύρας, απέστειλε στα τέλη Οκτωβρίου επιστολή παραίτησης από το αξίωμά του στον Πρωθυπουργό εάν ο δρόμος δεν συνεχιστεί μέχρι την Τσακώνα Ηλείας και προέτρεψε να πράξουν το ίδιο και οι εκλεγμένοι δήμαρχοι της περιοχής.
Το γιγαντιαίο έργο που είχε προκηρυχθεί από τη ΝΔ με κόστος 2,8 δισ. ευρώ βρίσκεται μαζί με τις άλλες τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης στο χείλος της κατάρρευσης. Αιτία είναι το πάγωμα χρηματοδότησης από τις τράπεζες αλλά και η επαναξιολόγηση των έργων από τους παραχωρησιούχους που διαπιστώνουν ότι οι αυτοκινητόδρομοι δεν βγαίνουν με τα παλιά μαθηματικά μοντέλα.
Η Ολυμπία Οδός αντιμετωπίζει και πρόσθετα προβλήματα χάραξης λόγω δικαστικών προσφυγών στην περιοχή του Καϊάφα και των Βραχνέικων, 12 χιλιόμετρα μετά την Πάτρα που ανατρέπουν τον αρχικό σχεδιασμό και απαιτούν μεγάλες αλλαγές στο σχεδιασμό, οι οποίες προκαλούν σφοδρές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία.
Πριν από λίγες μέρες σε σύσκεψη που έγινε στην Περιφέρεια για το θέμα της Ολυμπίας Οδού, με αφορμή τα σχέδια της κυβέρνησης που ακόμη δεν έχουν ξεδιπλωθεί πλήρως, ξεσηκώθηκε τσουνάμι αντιδράσεων.
Επιστολή παραίτησης στον Πρωθυπουργό
Όπως επιβεβαιώθηκε, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας και πρώην Νομάρχης Ηλείας κ. Χαράλαμπος Καφύρας, απέστειλε στα τέλη Οκτωβρίου επιστολή παραίτησης από το αξίωμά του στον Πρωθυπουργό εάν ο δρόμος δεν συνεχιστεί μέχρι την Τσακώνα Ηλείας και προέτρεψε να πράξουν το ίδιο και οι εκλεγμένοι δήμαρχοι της περιοχής.
Προχώρησε μάλιστα ένα βήμα πιο πέρα, προτείνοντας να υπάρξουν δυναμικές κινητοποιήσεις με αποκλεισμό δρόμων, κλείσιμο υπηρεσιών κ.α, τονίζοντας ότι αν μπει «ψαλίδι» τότε ο νομός Ηλείας χάνει ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο.
«Μακάρι να βγω ψεύτης αλλά οι πληροφορίες και τα μηνύματα που παίρνω μιλούν για περικοπή του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα από το συνολικό έργο της Ολύμπιας Οδού» αναφέρει στο protothema.gr ο κ. Καφύρας, τονίζοντας ότι η πρόταση θα σερβιριστεί με την υπόσχεση ότι το έργο θα συνεχιστεί όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες είτε ότι θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, για να γίνει ως δημόσιο.
Όπως σημειώνει όμως και στην επιστολή του στον Πρωθυπουργό αυτό είναι αδύνατον και χρονοβόρο λόγω των πόρων που απαιτούνται αλλά και γιατί δεν υπάρχουν μελέτες και θα πρέπει να γίνουν νέοι διαγωνισμοί.
Είναι ξεκάθαρο όπως αναφέρει ότι οι βουλευτές του νομού θα αρνηθούν να υπογράψουν την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης, όταν θα πάει στη βουλή.
Την ίδια τύχη, υποστηρίζει ότι θα έχει και ο Άξονας Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) που ήταν να φτάσει ως την Εγνατία καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι λόγω προστασίας της αρκούδας, το έργο θα πάει μέχρι την Καλαμπάκα και από εκεί και κάτω θα κοπεί.
Στελέχη της περιφέρειας επικαλούνται επικοινωνία με τον Γενικό Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων κ. Σέργιο Λαμπρόπουλο, ο οποίος εμφανίζεται να τους επιβεβαίωσε τις ανησυχίες ότι το σχέδιο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί όπως αρχικά είχε προβλεφθεί από τη σύμβαση παραχώρησης αν γινόταν αποδεχτό από τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους. Με τα νέα δεδομένα ο δρόμος θα φτάσει μέχρι την Πάτρα και για το υπόλοιπο κομμάτι (τμήμα Πάτρα – Πύργος) ανέφερε ότι υπάρχει σκέψη να χρηματοδοτηθεί από τις δημόσιες επενδύσεις ή από το ΕΣΠΑ.
Η ΕΤΕπ δίνει τη λύση των έργων;
Επισήμως από την κυβέρνηση, ειδικά μετά την κρίση διακυβέρνησης της χώρας που προκαλούν οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών, τηρείται σιγή ασυρμάτου. Από την πλευρά τους οι εταιρείες που κατασκευάζουν τα έργα, αφήνουν να εννοηθεί ότι η περικοπή είναι αναπόφευκτη, προϊδεάζοντας για λύσεις με μικρότερο τεχνικό αντικείμενο που θα είναι και ευκολότερο να χρηματοδοτηθούν.
Άλλωστε τον τελευταίο μήνα, η κυβέρνηση παίζει το τελευταίο της χαρτί και προσπαθεί να διασώσει τα έργα δρομολογώντας εντός και εκτός συνόρων ένα plan B που ενδεχομένως να αποτελέσει το κλειδί για να επανεκκινήσουν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Οι πληροφορίες μιλούν για υποκατάσταση των εμπορικών τραπεζών από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δημιουργία μηχανισμού εγγυήσεων μέσω των διαρθρωτικών προγραμμάτων και για περικοπή στο φυσικό αντικείμενο δύο εκ των πέντε οδικών αξόνων (σ.σ Ολυμπία Οδός, Ε65).
Κρίνεται όμως σαφές ότι όλα εξαρτώνται από την τροπή που θα πάρουν οι ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις, καθώς η λύση για τα έργα θα μπορέσει να προχωρήσει μόνο εφόσον υπογραφθεί η δανειακή σύμβαση και η χώρα αποκτήσει μια σταθερή κυβέρνηση που θα μπορέσει να την εντάξει ομαλά και σε τροχιά σωτηρίας στη ζώνη του ευρώ.
«Μακάρι να βγω ψεύτης αλλά οι πληροφορίες και τα μηνύματα που παίρνω μιλούν για περικοπή του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα από το συνολικό έργο της Ολύμπιας Οδού» αναφέρει στο protothema.gr ο κ. Καφύρας, τονίζοντας ότι η πρόταση θα σερβιριστεί με την υπόσχεση ότι το έργο θα συνεχιστεί όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες είτε ότι θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, για να γίνει ως δημόσιο.
Όπως σημειώνει όμως και στην επιστολή του στον Πρωθυπουργό αυτό είναι αδύνατον και χρονοβόρο λόγω των πόρων που απαιτούνται αλλά και γιατί δεν υπάρχουν μελέτες και θα πρέπει να γίνουν νέοι διαγωνισμοί.
Είναι ξεκάθαρο όπως αναφέρει ότι οι βουλευτές του νομού θα αρνηθούν να υπογράψουν την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης, όταν θα πάει στη βουλή.
Την ίδια τύχη, υποστηρίζει ότι θα έχει και ο Άξονας Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) που ήταν να φτάσει ως την Εγνατία καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι λόγω προστασίας της αρκούδας, το έργο θα πάει μέχρι την Καλαμπάκα και από εκεί και κάτω θα κοπεί.
Στελέχη της περιφέρειας επικαλούνται επικοινωνία με τον Γενικό Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων κ. Σέργιο Λαμπρόπουλο, ο οποίος εμφανίζεται να τους επιβεβαίωσε τις ανησυχίες ότι το σχέδιο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί όπως αρχικά είχε προβλεφθεί από τη σύμβαση παραχώρησης αν γινόταν αποδεχτό από τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους. Με τα νέα δεδομένα ο δρόμος θα φτάσει μέχρι την Πάτρα και για το υπόλοιπο κομμάτι (τμήμα Πάτρα – Πύργος) ανέφερε ότι υπάρχει σκέψη να χρηματοδοτηθεί από τις δημόσιες επενδύσεις ή από το ΕΣΠΑ.
Η ΕΤΕπ δίνει τη λύση των έργων;
Επισήμως από την κυβέρνηση, ειδικά μετά την κρίση διακυβέρνησης της χώρας που προκαλούν οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών, τηρείται σιγή ασυρμάτου. Από την πλευρά τους οι εταιρείες που κατασκευάζουν τα έργα, αφήνουν να εννοηθεί ότι η περικοπή είναι αναπόφευκτη, προϊδεάζοντας για λύσεις με μικρότερο τεχνικό αντικείμενο που θα είναι και ευκολότερο να χρηματοδοτηθούν.
Άλλωστε τον τελευταίο μήνα, η κυβέρνηση παίζει το τελευταίο της χαρτί και προσπαθεί να διασώσει τα έργα δρομολογώντας εντός και εκτός συνόρων ένα plan B που ενδεχομένως να αποτελέσει το κλειδί για να επανεκκινήσουν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Οι πληροφορίες μιλούν για υποκατάσταση των εμπορικών τραπεζών από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δημιουργία μηχανισμού εγγυήσεων μέσω των διαρθρωτικών προγραμμάτων και για περικοπή στο φυσικό αντικείμενο δύο εκ των πέντε οδικών αξόνων (σ.σ Ολυμπία Οδός, Ε65).
Κρίνεται όμως σαφές ότι όλα εξαρτώνται από την τροπή που θα πάρουν οι ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις, καθώς η λύση για τα έργα θα μπορέσει να προχωρήσει μόνο εφόσον υπογραφθεί η δανειακή σύμβαση και η χώρα αποκτήσει μια σταθερή κυβέρνηση που θα μπορέσει να την εντάξει ομαλά και σε τροχιά σωτηρίας στη ζώνη του ευρώ.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα