SUV :Το τέλος των μεγάλων τζιπ;
Η τελευταία -χρονικά- είδηση είχε να κάνει με το κλείσιμο συνολικά 4 εργοστασίων συναρμολόγησης της General Motors στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και το Μεξικό.
Ο λόγος για τις εγκαταστάσεις παραγωγής των γνωστών σε όλους μας SUV της φίρμας Hummer, αλλά και των... ελαφρώς «διογκωμένων» κατά τα αμερικανικά πρότυπα τζιποειδών οχημάτων της φίρμας Chevrolet και των υπολοίπων -αμερικανικής κατανάλωσης (!)- τζιπ, SUV και ελαφρών φορτηγών του ομίλου της GM.
Το περίεργο στην υπόθεση
Η τελευταία -χρονικά- είδηση είχε να κάνει με το κλείσιμο συνολικά 4 εργοστασίων συναρμολόγησης της General Motors στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και το Μεξικό.
Ο λόγος για τις εγκαταστάσεις παραγωγής των γνωστών σε όλους μας SUV της φίρμας Hummer, αλλά και των... ελαφρώς «διογκωμένων» κατά τα αμερικανικά πρότυπα τζιποειδών οχημάτων της φίρμας Chevrolet και των υπολοίπων -αμερικανικής κατανάλωσης (!)- τζιπ, SUV και ελαφρών φορτηγών του ομίλου της GM.
Το περίεργο στην υπόθεση αυτή προφανώς και δεν είναι η απόφαση του επικεφαλής της General Motors Rick Wagoner να κλείσει γραμμές παραγωγής στο Οντάριο, το Οχάιο, το Ουισκόνσιν και την Τολούκα στο Μεξικό.
Το περίεργο είναι ότι άργησε να λάβει δραστικά μέτρα σε μια εποχή διαρκώς αυξανόμενης πίεσης, ακόμα και από το καταναλωτικό κοινό, για περιστολή μεγεθών, κόστους αλλά και εν μέσω... κραυγών διαμαρτυρίας για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την κυκλοφορία θηριωδών οχημάτων στους δρόμους του πλανήτη! Κι όλα αυτά φανταστείτε πως συνέβαιναν προτού καν το πετρέλαιο εκτοξευτεί στα 130 και 140 δολάρια το βαρέλι ...
Η καθυστερημένη αντίδραση της GM έρχεται ως απάντηση σε ανάλογες κινήσεις των μεγάλων ανταγωνιστριών της, Ford, Chrysler και ... Toyota! Ειδικά η τελευταία, η οποία κονταροχτυπιέται τα τελευταία χρόνια με την General Motors για την παγκόσμια πρωτιά σε πωλήσεις οχημάτων, άλλαξε δραστικά την πολιτική της και στις ΗΠΑ, μια αγορά εξόχως σημαντική για τον σχεδιασμό της, η οποία όμως της έδινε νούμερα πωλήσεων σαφώς χαμηλότερα των προσδοκιών της -ιδίως στις κατηγορίες των μεγάλων SUV και των pick up trucks.
Ετσι, η μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε έμφαση στην υβριδική τεχνολογία, της οποίας κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί και προπομπός, επένδυσε στην αίγλη του ονόματος Lexus (θυγατρική της) και ό,τι χάνει σε ... φορτηγάκια και θηριώδη τζιπ το κερδίζει σε υβριδικά και SUV πολυτελείας!
Θα έχει συνέχεια…
Στον αντίποδα, οι μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται τώρα -και δη εσπευσμένα- να αλλάξουν άρδην γραμμή πλεύσης. Πλέον, το μέγεθος μετράει, αλλά φευ αρνητικά γι’ αυτές! Μόλις πρόσφατα η Ford είδε τις πωλήσεις της να κατρακυλάνε κατά 16% τον Μάιο (217.998 οχήματα έναντι 259.470 έναν χρόνο νωρίτερα). Λεπτομέρεια: τα επιβατικά της οχήματα (κυρίως τα Focus και Fusion) σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 2,8% σε ετήσια βάση. Από που προέρχεται η συνολική μείωση των πωλήσεων;
Μαντέψτε. Φυσικά από τα τζιπ και τα ελαφρά φορτηγά! -44% στις πωλήσεις SUV, -29% στα ελαφρά φορτηγά. Ακόμα και το πλέον καλοπουλημένο pickup της εταιρείας στις ΗΠΑ, το διάσημο F-Series, είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται κατά 30,6% σε ετήσια βάση!
Την ίδια ώρα η GM ανακοίνωνε μείωση στις πωλήσεις της κατά 27,5% σε ετήσια βάση. Η ανάλυση δείχνει μια μείωση της τάξης του 13,8% στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων και μια κατακρήμνιση στις πωλήσεις των φορτηγών και SUV κατά 36,9%.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στη μικρότερη των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ, την Chrysler. Οπότε δεν είναι να απορεί κανείς για ποιον λόγο οι διοικούντες, την ανάγκη φιλοτιμία ποιούντες, «γυρνάνε» το χαρτί τους προς μια πιο «πράσινη» κατεύθυνση!Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr