Μετρό: Ξεμπλοκάρει η Κομισιόν τον διαγωνισμό για Πειραιά
Τις προσφυγές εναντίον της Μηχανικής που είχαν υποβάλλει οι όμιλοι της J&P Άβαξ και ΓΕΚ-Τέρνα απέρριψε η Κομισιόν ανοίγοντας και τυπικά τον δρόμο για την συνέχιση του διαγωνισμού που αφορά τις επεκτάσεις του Μετρό προς Πειραιά.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις οι κοινοπραξίες που είχαν περάσει στην πρώτη φάση του διαγωνισμού (J&P Αβαξ – FCC, ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Seli – Ansaldo, ΑΚΤΩΡ - Siemens – Vinci, Mηχανική, Παντεχνική – SC -Zagore - Construtora Do Tamega
Τις προσφυγές εναντίον της Μηχανικής που είχαν υποβάλλει οι όμιλοι της J&P Άβαξ και ΓΕΚ-Τέρνα απέρριψε η Κομισιόν ανοίγοντας και τυπικά τον δρόμο για την συνέχιση του διαγωνισμού που αφορά τις επεκτάσεις του Μετρό προς Πειραιά.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις οι κοινοπραξίες που είχαν περάσει στην πρώτη φάση του διαγωνισμού (J&P Αβαξ – FCC, ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Seli – Ansaldo, ΑΚΤΩΡ - Siemens – Vinci, Mηχανική, Παντεχνική – SC -Zagore - Construtora Do Tamega και ΤΕΡΝΑ – Ghella), η οποία ολοκληρώθηκε πριν από ένα χρόνο με την προεπιλογή των υποψηφίων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, θα κληθούν εντός των επόμενων εβδομάδων να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου.
Στόχος του υπουργείου, ο οποίος εκφράστηκε και πρόσφατα από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά, κατά την διάρκεια της παρουσίασης των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, είναι να αναδειχθεί ο ανάδοχος έως τα τέλη του 2008. Κρίνεται ωστόσο αμφίβολο εάν τελικώς θα υποβάλλουν οικονομικές προσφορές και οι έξι ενδιαφερόμενοι.
Για παράδειγμα η κοινοπραξία που συγκροτείται υπό την ΑΕΓΕΚ, με δεδομένα τα άλυτα οικονομικά της προβλήματα θεωρείται αβέβαιο εάν θα συμμετάσχει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού όπως επίσης και η Παντεχνική η οποία πλέον βρίσκεται κάτω από την στέγη της Ελληνικής Τεχνοδομικής.
Οι ενστάσεις
Υπενθυμίζεται ότι οι ενστάσεις είχαν υποβληθεί στην ΕΕ πριν από μερικούς μήνες υποστηρίζοντας ότι η Μηχανική πρέπει να αποκλειστεί από τον διαγωνισμό, καθώς δεν διαθέτει εμπειρία στην κατασκευή έργων Μετρό και «δανείζεται» τεχνογνωσία από τρίτους σε όλα τα κριτήρια που θέτει η προκήρυξη του έργου.
Μετά από σχετική αλληλογραφία με την Αττικό Μετρό, πληροφορίες αναφέρουν ότι η Κομισιόν βάζει στο αρχείο τις προσφυγές και το έργο προχωρεί κανονικά αφού και το πρόβλημα που είχε ανακύψει με την Μητρόπολη Πειραιά για τον τερματικό σταθμό της Ευαγγελίστριας, επιλύθηκε με την κατάργησή του σταθμού (με το νέο σχεδιασμό τερματικός σταθμός είναι το δημοτικό θέατρο).
Ο προϋπολογισμός της επέκτασης του έργου για τον Πειραιά ανέρχεται σε 540 εκατ. ευρώ και έχει συνολικό μήκος 8,2 χλμ με επτά νέους σταθμούς. Η νέα γραμμή θα ξεκινά από το Χαϊδάρι και θα καταλήγει στον Πειραιά ενώ εντάσσεται στην επέκταση της γραμμής 3 του μετρό που θα εξασφαλίσει τη σύνδεση με το Αεροδρόμιο των Σπάτων. Η συγκεκριμένη γραμμή υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 160.000 επιβάτες ημερησίως.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr