Αγωγός EastMed: Γιατί είναι η πιο ανταγωνιστική λύση μεταφοράς του αερίου της Ανατολικής Μεσογείου

pipeline0

Τι αναφέρουν οι προκαταρκτικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από τους οίκους IHS, Intec SEA και C&M Engineering οι οποίοι εξέτασαν τις εναλλακτικές επιλογές για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη

Ο αγωγός φυσικού αερίου EastMed είναι η επιλογή που συγκεντρώνει τα περισσότερα οικονομικά και πολιτικά πλεονεκτήματα για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τις προκαταρκτικές μελέτες για το έργο που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της εταιρείας ΥΑΦΑ Ποσειδών που διαχειρίζεται το έργο, στην οποία συμμετέχουν με ποσοστά 50%-50% η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison.

Υπενθυμίζεται ότι αύριο Πέμπτη στην Αθήνα υπογράφεται η Διακρατική Συμφωνία για την υποστήριξη της υλοποίησης του αγωγού, από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Πρωθυπουργό του Ισραήλ Βενιαμίν Νετανιάχου και τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη.

Οι προκαταρκτικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από τους οίκους IHS, Intec SEA και C&M Engineering εξετάζουν τις εναλλακτικές επιλογές για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη, καθώς και τις τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους της κατασκευής του EastMed. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών:

-Το κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου μέσω του EastMed εκτιμάται στα 2,81 δολάρια ανά MMBtu (εκατομμύριο Btu) ή 3,50 δολάρια ανά MMBtu, ανάλογα με την μεταφορική ικανότητα του αγωγού που θα επιλεγεί (20 ή 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο). Το κόστος εξαγωγής του φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή (δηλαδή μεταφορά στην Αίγυπτο και υγροποίηση στα εργοστάσια που βρίσκονται εκεί) κυμαίνεται από 3,65 δολάρια ανά MMBtu έως 4,50 δολάρια ανά MMBtu, ενώ το κόστος μεταφοράς μέσω αγωγού προς την Τουρκία (περίπτωση κατά την οποία η τουρκική κυβέρνηση όπως επισημαίνεται στη μελέτη θα είχε αποφασιστική επιρροή) είναι δολάρια 0,97 ανά MMBtu. Τονίζεται ακόμη, ότι η κατασκευή αγωγού μέσω Τουρκίας προϋποθέτει πιθανώς την λύση του Κυπριακού προβλήματος.

-Αντίθετα, η επιλογή του EastMed ξεχωρίζει ως η μόνη εναλλακτική που δεν εξαρτάται από τρίτα μέρη εκτός ΕΕ. Λόγω της άμεσης πρόσβασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το πλεονέκτημα της χαμηλής παρεμβολής πολιτικών κινδύνων και μιας μεγάλης διαφοροποιημένης αγοράς με πολλούς πιθανούς αγοραστές στην απελευθερωμένη και συνδεδεμένη αγορά φυσικού αερίου της ΕΕ. Ο αγωγός θα πρέπει να συμμορφώνεται με το νομικό πλαίσιο της ΕΕ και του τρίτου ενεργειακού πακέτου, που συνεπάγεται είτε ρυθμιζόμενους όρους πρόσβασης τρίτων είτε εξαιρέσεις από τους όρους αυτούς.

Σε τεχνικό επίπεδο, η μελέτη Intec / C&M αναλύει το έργο σε 11 επιμέρους τμήματα:

1. Υποθαλάσσιος αγωγός από Μονάδα Πλωτής Αποθήκευσης και Εκφόρτωσης στη λεκάνη της Λεβαντίνης σε θαλάσσιο βάθος περίπου 1.800m νερού προς τη βιομηχανική περιοχή του Βασιλικού στην Κύπρο

2. Συμπιεστής και μετρητικός σταθμός στην Κύπρο.

3. Υποθαλάσσιος αγωγός από την Κύπρο προς την ανατολική Κρήτη (Αθερινόλακκος, στην περιοχή όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της ΔΕΗ). Ο αγωγός έχει μήκος 734 χλμ. και διέρχεται από μέγιστα θαλάσσια βάθη έως 2.960 μέτρα στην περιοχή νοτιοανατολικά της Κρήτης.

4. Συμπιεστής και μετρητικός σταθμός στην Ανατολική Κρήτη. Ο σχεδιασμός του σταθμού επιτρέπει την περαιτέρω παροχή φυσικού αερίου από την Κρήτη (6 δισ. κυβικά μέτρα/ έτος) που μπορεί να είναι διαθέσιμο στο μέλλον.

5. Υποθαλάσσιος αγωγός από την Κρήτη προς τη Νότια Πελοπόννησο (περιοχή Αγίου Φωκά), μήκους 422 χιλιομέτρων. Τα μέγιστα βάθη νερού στην περιοχή είναι 1.370 μέτρα.

6. Χερσαίος αγωγός από τη Νότια Πελοπόννησο έως τον νομό Αχαΐας. Ο αγωγός διασχίζει την Πελοπόννησο από τη νοτιοανατολική προς τη βορειοδυτική κατεύθυνση σε μήκος περίπου 290 χλμ. και καταλήγει στην περιοχή της Λακκόπετρας.

7. Υποθαλάσσιος αγωγός που διασχίζει τον Κόλπο της Πάτρας, μήκους 18 χλμ. σε θαλάσσια βάθη έως 110 μ.

8. Χερσαίος αγωγός μήκους περίπου 245 χλμ. από την περιοχή Ακαρνανίας προς τον συμπιεστή και τον μετρητικό σταθμό στη Θεσπρωτία (περιοχή Φλωροβούνι).

9. Σταθμός συμπίεσης στο Ευηνοχώρι.

10. Κέντρο εποπτείας / διαχείρισης του αγωγού στην Πελοπόννησο.

11. Σύστημα τηλεπικοινωνιών και τηλε - ελέγχου.

Ανάλογα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αγωγού που θα επιλεγούν, το κόστος κατασκευής εκτιμάται από 5,2 έως 5.9 δισ. ευρώ.

Τα επόμενα βήματα μετά την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας είναι η ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας ύψους περίπου 70 εκατ ευρώ, και η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης.

Ο EastMed περιλαμβάνεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ (Projects of Common Interest) καθώς συμβάλλει στην αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας με τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, ενώ αναδεικνύει το γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας μας ως ενεργειακής γέφυρας της ΕΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (16)

George

Το φυσικό αέριο είναι απλώς γέφυρα για την εποχή χωρίς καύσιμα. Όλοι γυρίζουν σε φυσικό αέριο γνωρίζοντας ότι σε μερικά χρόνια θα αρχίσει να αντικαθίσταται κι αυτό με το πολύ αποδοτικότερο και απείρως καθαρότερο ηλεκτρικό ρεύμα από ΑΠΕ που κάθε χρόνο γίνεται και φθηνότερο. Η ηλεκτροποίηση των πάντων έχει ήδη ξεκινήσει καθώς και η εγκατάσταση ΑΠΕ σε όλο τον πλανήτη. Σε 30 χρόνια θα έχει αντικατασταθεί οποιαδήποτε άλλη πηγή ενέργειας υπάρχει και η Αμερική δεν θα μπορεί να κάνει τίποτα γι αυτό όπως και κανένας άλλος καθώς οι αγορές είναι δυνατότερες από τον όποιο μεμονωμένο παίκτη όσο δυνατός κι αν είναι αυτός. Η μεγάλη άνοδος του φ. αερίου έγινε γιατί ήταν η εύκολη λύση για άμεση αντικατάσταση των μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα που ήταν πολύ ρυπογόνες. Αυτό δεν θα συνεχίσει να υπάρχει στο μέλλον. Προβλέπω ότι σε 5 χρόνια θα αρχίσει η κάμψη στην κατανάλωσή του κι ας υπολογίζουν ό,τι θέλουν οι διάφοροι αναλυτές που υπηρετούν συμφέροντα. Η Κίνα εγκατέστησε το 2018, 44 GW ισχύ από φωτοβολταϊκά μόνο. 4 φορές όσο η συνολική εγκατεστημένη ισχύς της Ελλάδας και κάθε χρόνο προσθέτει έχοντας ήδη φτάσει τα 728 GW. Παρ' όλα αυτά σαν ποσοστό ενέργειας από ΑΠΕ είναι ακόμη στο 15%, ποσοστό μικρότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε., αλλά αυτό θα αλλάξει.

kris7

Ας ανακεφαλαιωσουμε μια ακομα μηπως και καταλαβετε. Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ Εξαγωγος χωρα φυσικου αεριου στον κοσμο σε 2 χρονια θα ειναι η ΗΠΑ. Η τιμη του φυσικου αεριου θα ανεβει σε επιπεδα 8-12 usd / MMBTu οπως ηταν πριν απο καιρο οχι μονο γιατι ειναι οικολογικο ως καυσιμο αλλα γιατι το θελει η ΗΠΑ . Θα βρει αυτη τροπο οποτε αστε τους αλλουν να στεναχωρουνται για τις τιμες και εαν συμφερει να γινει κατασκευη απο τουρκια ή ελλαδα. Οι αγορες λενε οτι το τρενο (φυσικο αεριο) εφυγε απο το σταθμο του και δεν γυριζει πισω. Κινα , Ιαπωνια , κορεα εχουν γυρισει ολα τα εργοστασια τους να καταναλωνουν φυσικο αεριο. Η αυξηση της καταναλωσης υπολογιζεται 8% ετησιως για τα επομενα 10 χρονια. Οποτε αντι να πουμε συγχαρητηρια στις κυβερνησεις ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ που υλοποιουν αυτο το τερστιας γεωπολιτικης σημασιας εργο καθομαστε και γκρινιαζουμε. Μακαρι το 2020 να ειναι καλυτερο απο το 2019. Καλη χρονια και υγεια σε ολους.

Αγωγός EastMed: είναι η πιο ανταγωνιστική λύση.......;

Το κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου μέσω του EastMed εκτιμάται στα 2,81 δολάρια ανά MMBtu (εκατομμύριο Btu) ή 3,50 δολάρια ανά MMBtu, ανάλογα με την μεταφορική ικανότητα του αγωγού που θα επιλεγεί.... ενώ το κόστος μεταφοράς μέσω αγωγού προς την Τουρκία.... είναι δολάρια 0,97 ανά MMBtu.

George

Προφανώς η πιο ανταγωνιστική από τις πραγματοποιήσιμες.

Θα

έχει την τύχη του αγωγού του Καραμανλή και αυτός. Πόσες φορές ακόμη θα απομονώσετε διεθνώς την Τουρκία, θηρία?

Last night in Greece

To failed state θα τα κάνει αυτά;

Εντάξει

Μπράβο στον Μητσοτάκη

τασος ραλλης

50χρονια η πρωην δυτικη ευρωπη περνει αεριο απο τη ρωσια η ελλαδα ειναι πολυ μικρη αγορα και σιγα μη φτασει ο αγωγος στη γερμανια κατα τα αλλα το 65% της ελλαδας δεν εχει υποδομες για παροχες αεριου κλπ α ξεχασα εκβιαζανε τον καραμανλη ε ρε ξυλο

.

Ανάπτυξη έχουμε; Όχι. Φάτε ...East-Med!

Καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για ένα έργο που θα αυξήσει το ΑΕΠ;

Την αύξηση του ΑΕΠ την λέμε ανάπτυξη. Αλλά τι τα εξηγώ σε ΔΕΚΟτζη «δεν κάνει για τίποτα, χώστε τον στο μετρό», χαμένα λόγια.

ΤΕΛΑΜΩΝ

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΦΕΡΝΕΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ,ΕΝΩ ΟΙ ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΣΚΕΥΩΡΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ....

soulis

Μετα απο 10 (η μηπως 20) αρθρα απο χθες το βραδυ παραδινομαι. Ελεος. Ομολογω. Ο Eastmed ειναι ο καλυτερος και πιο ανταγωνιστικος πιο συμφερων κλπ αγωγος που θα φτιαχτει οχι μονο στον πλανητη Γη αλλα και στον Γαλαξια ολοκληρο.

Γιωργος

Τι ζόρι τραβάς και στριβεσαι έτσι; Δεν θες; Μη θες.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης