Καραμανλής για αυξήσεις στην Αττική Οδό: Δεν θα δεχθούμε τετελεσμένα

karamanlis-ne1

Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση μελετά σχέδιο συγχώνευσης των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών - Ποια έργα επανεξετάζονται και ποιος είναι ο σχεδιασμός και οι προτεραιότητες στον τομέα των μεταφορών

Σχέδιο συγχώνευσης των Οργανισμών αστικών συγκοινωνιών με στόχο τον εξορθολογισμό της λειτουργίας τους αλλά και την εξοικονόμηση πόρων επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τα όσα παρουσίασε κατά την διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων στην βουλή, ο υπουργός Υποδομών κ. Κώστας Καραμανλής.

Όπως ανέφερε, η κατάσταση σήμερα στο Μετρό της Αθήνας αλλά και στον σιδηρόδρομο είναι δύσκολη και προβληματική. Και αυτό το αντιλαμβάνονται οι πολίτες που χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα και συχνά αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις κι άλλα προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Στην Αθήνα, όπως τόνισε, υπάρχει δραματική μείωση του στόλου των λεωφορείων και των δρομολογίων, υποβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Στη Θεσσαλονίκη, η εικόνα είναι πολύ χειρότερη. Σήμερα δεν κυκλοφορούν πάνω από 240-260 λεωφορεία.  «Μείωση του στόλου, εικονικά δρομολόγια, κατάρρευση της τηλεματικής, δραματική πτώση των εσόδων. Έχουμε ένα κρατικοποιημένο οργανισμό ο οποίος λαμβάνει 200% επιδότηση ενώ η ευρωπαϊκή νόρμα είναι 40-60%!», δήλωσε ο υπουργός και ανακοίνωσε την ανάγκη ενός αποτελεσματικού σχεδίου για να μην καταρρεύσει ο ΟΑΣΘ.

«Για την εξοικονόμηση πόρων, και με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπουργείο μας, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο τυχόν συγχώνευσης αυτών με παρόμοιο αντικείμενο» αποκάλυψε ο κ. Καραμανλής.

Αττική Οδός

Κατά την διάρκεια της ομιλίας του ο υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα των διοδίων της Αττικής Οδού, στέλνοντας σαφές μήνυμα στην κοινοπραξία του έργου ότι η κυβέρνηση δεν θα δεχτεί τετελεσμένα. Προεκλογικά, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μπλοκάρει τις αυξήσεις με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, μεταφέροντας την καυτή πατάτα στην νέα κυβέρνηση.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι οι εταιρείες είχαν συμβατικό δικαίωμα να προχωρήσουν στις αυξήσεις αλλά τόνισε ότι η απόφαση αυτή δεν ήταν δίκαια γιατί έγινε χωρίς να σεβαστεί τους πολίτες.

«Εμείς, βέβαια, δεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα. Ένα είναι σίγουρο: Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Οι μεγάλες εκπτώσεις

Αναφερόμενος στην γάγγραινα με τα δημόσια έργα και το μοντέλο των μεγάλων εκπτώσεων, όπως είπε, καταλήγουμε να πληρώνουμε πιο ακριβά τα έργα και να τα κάνουμε σε διπλάσιο και τριπλάσιο χρόνο. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε το έργο Άκτιο –Αμβρακία. Μέχρι σήμερα έχει κοστίσει 6,1 εκ. ευρώ το χλμ χωρίς τις μελέτες και την επίβλεψη ενώ ξεκίνησε το 2010 με τέσσερις εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 142 εκατ. ευρώ.

Το 2017 δημοπρατήθηκε  εργολαβία «σκούπα» για να ολοκληρωθεί το έργο, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ! Περισσότερο δηλαδή από τα 4 έργα μαζί, σημείωσε ο υπουργός. Παρόλα αυτά το έργο εξακολουθεί να είναι μπλοκαρισμένο λόγω δικαστικών προσφυγών αλλά και γιατί, όπως δήλωσε, δημοπρατήθηκε λάθος.

«Έτσι λειτουργούν στην πράξη οι δήθεν μεγάλες εκπτώσεις και οι κατατμήσεις. Τα έργα καθυστερούν και ξεφεύγουν από κάθε χρονοδιάγραμμα. Εμείς θα επανεξετάσουμε το διαγωνισμό και θα δώσουμε τη βέλτιστη λύση για να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το έργο». Ο νέος υπουργός υπεραμύνθηκε των συμβάσεων παραχώρησης που η Νέα Δημοκρατία θεσμοθέτησε το 2006 στα μεγάλα οδικά έργα, με μικρότερο κόστος και πιο γρήγορες από τα «κλασσικά» δημόσια έργα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε τη σήραγγα Ραψομμάτη στην Τρίπολη.  Μία σήραγγα με δύο «κατευθύνσεις». Η μία έγινε με Σύμβαση Παραχώρησης, σε δύο χρόνια. Η δεύτερη έγινε ως «κλασσικό» δημόσιο έργο, σε 14 χρόνια και με σχεδόν διπλάσιο κόστος!

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο Πάτρα-Πύργος και στον ΒΟΑΚ που όπως σημείωσε, η μέχρι σήμερα πορεία τους αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή και πρέπει να αλλάξουμε δρόμο.

Πάτρα – Πύργος

Όπως σημείωσε, στα 3 από τα 8 έργα δεν έχει υπογραφεί σύμβαση ενώ στα υπόλοιπα 5 έργα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίησή τους και παράλληλα δόθηκε προκαταβολή μόνο σε ένα.

Οι κατατμήσεις έργων σχεδόν πάντα οδηγούν σε «κουφάρια» ή σε τεράστιες καθυστερήσεις και το πληρώνει το δημόσιο τρεις φορές παραπάνω. «Η προηγούμενη
κυβέρνηση εγκαινίασε υποτίθεται εργοτάξιο κι εμείς ξέρετε τι παραλάβαμε; Μια χωματερή με 50.000 τόνους απορρίμματα στην 5η εργολαβία!.

Όπως είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο. Είναι εκτός πραγματικότητας να συζητάμε απλώς αν θα καθυστερήσει ή αν θα χαθούν χρήματα. Το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Χρειάζεται μια ριζική λύση».

Το υπουργείο, όπως αναφέρθηκε, μελετά διεξοδικά τις εναλλακτικές και είναι σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε τελικά να προχωρήσει η λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Επικριτικός εμφανίστηκε ο κ. Καραμανλής και με τον ΒΟΑΚ, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι έχει δημοπρατηθεί μια «ιδέα» με κάτι «σκίτσα». Κι έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, δεν πρόκειται να ξεκινήσει.

«Γιατί  μιλάμε για τρία επιμέρους έργα με 3 διαφορετικούς τρόπους δημοπράτησης, χωρίς μελέτες και χωρίς περιβαλλοντική έγκριση». Το υπουργείο σχεδιάζει αρχικά να ξεκινήσει όσες μελέτες υπολείπονται και να ολοκληρώσει όσες εκκρεμούν αλλά και να αδειοδοτήσει το έργο περιβαλλοντικά. Εμείς όχι απλώς θα ενεργοποιήσουμε ξανά τον ΟΑΚ, αλλά θα τον ενισχύσουμε ουσιαστικά και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουμε για να ολοκληρώσουμε τη δημοπράτησή του». 

Στις προτεραιότητες του υπουργείου σε ό,τι αφορά τα έργα προστίθενται η επίλυση ζητημάτων για να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, η υλοποίηση του Νότιου τμήματος του Ε65 αλλά και η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό ( Άλσος Βεϊκου – Γουδί). Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, αναζητείται οριστική λύση για τους σταθμούς «Εγνατία» και «Αγία Σοφία» σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού.

Νέα έργα

Ταυτόχρονα στον σχεδιασμό μπαίνει ο διαγωνισμός της Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα, το Ελευσίνα – Υλίκη, οι επεκτάσεις της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο και την Κακαβιά, «Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία», κ.λπ.

Προγραμματίζεται επίσης η υλοποίηση του εθνικού  σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και Αθήνα – Πάτρα και δίνεται έμφαση στη συντήρηση του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου. Το υπουργείο, όπως ανακοινώθηκε, σχεδιάζει την δημοπράτηση δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκ. ευρώ, τα οποία έχουν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Τροποποίηση θεσμικού πλαισίου

«Δεν μας νοιάζει να ξεριζώνουμε τα πάντα, δεν θα αλλάξουμε τους Νόμους 4412 και 4413. Θα τους κάνουμε όμως καλύτερους, με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, λέγοντας ότι μια αντίστοιχη αλλαγή θα είναι η δυνατότητα επίβλεψης και από ιδιωτικές εταιρείες και η δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις».

Μεγάλη σημασία δίνει το υπουργείο και στην προετοιμασία μελετών, οι οποίες μπορούν να ελέγχονται από ιδιώτες.  Όπως σημείωσε, χωρίς ώριμες μελέτες, δεν μπορεί η πολιτεία να υλοποιήσει έργα όταν τα χρειάζεται και έχει χρηματοδότηση.

Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε επίσης την δημιουργία «Παρατηρητηρίου Απαλλοτριώσεων», όπου θα συγκεντρώνονται κριτήρια, τιμές, συνθήκες, διαδικασία και παρακολούθηση των απαλλοτριώσεων σε όλη τη χώρα. Παράλληλα θα υλοποιηθεί και το Μητρώο Έργων, που θα αποτελέσει αναγκαίο εργαλείο για ένα ολοκληρωμένο και συνεπές πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης των Υποδομών που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες.

Η Πολιτεία θα μπορεί να ξέρει, για παράδειγμα τα έργα αρμοδιότητας κάθε φορέα ανά δήμο, περιφέρεια ή εταιρεία του δημοσίου και ποιος έχει π.χ. την ευθύνη για τη συντήρησή τους. 

Μεταφορές

Η ανάπτυξη των logistics και των συνδυασμένων μεταφορών ώστε τα λιμάνια του Πειραιά του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης να μετατραπούν σε πύλες εισόδου είναι μέσα στους κύριους άξονες της πολιτικής του υπουργείου στον τομέα των μεταφορών.

Στόχος είναι το σιδηροδρομικό δίκτυο να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.

Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τα Υδατοδρόμια και εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Στον τομέα αυτό επικαλέστηκε τα όσα δήλωσε ο Πρωθυπουργός για την υλοποίηση ενός Στρατηγικού Σχεδίου Ηλεκτρικής Κινητικότητας στις μεγάλες πόλεις αλλά και στα μικρά νησιά. Πρώτος στόχος, όπως ανέφερε, είναι η ανανέωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία. 

«Αλλά με διαφάνεια. Και αποφεύγοντας προβληματικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Με σεβασμό στο δημόσιο χρήμα».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το υπουργείο προχωρά άμεσα στην εκπόνηση ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσης ώστε να αποφύγει κατάρρευση του ΟΑΣΘ. «Ούτε θαύματα μπορούν να γίνουν, ούτε να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Δυστυχώς, η ζημιά έχει ήδη γίνει. Και για το ζήτημα αυτό φέρει ευθύνη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γιατί ενέκρινε τη μία και μοναδική πανευρωπαϊκά κρατικοποίηση» δήλωσε.

Στις άμεσες προτεραιότητες είναι να αξιοποιηθούν ικανά στελέχη του ΟΑΣΘ και να προχωρήσει η αλλαγή διοίκησης.

Διπλώματα οδήγησης
 
«Νομοθετικά γονατογραφήματα ΣΥΡΙΖΑ», χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών τις ρυθμίσεις για τα διπλώματα οδήγησης και το νόμο 4427 για την σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

«Αυτή την στιγμή κρατιούνται «όμηροι» 100.000 περίπου πολίτες. Εκπαιδευτές, υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί άνω των 74 ετών. Ο απόλυτος παραλογισμός. Τεράστια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στην Υπηρεσία και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας».

Ο νόμος 4427 σχεδιάστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ με τρόπο ανεφάρμοστο, με πολλά νομικά κενά και οι ίδιοι αναγκάστηκαν να τον «παγώσουν» επί 2,5 χρόνια. Αυτά, σημείωσε δεν είναι σοβαρά πράγματα. Πρέπει άμεσα να επανεξεταστούν και να διορθωθούν.

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Κάντο

Όλες οι συγκοινωνίες σε μία εταιρία

XXX

Πρωθυπουργος ρεζερβα νουμερο 3.

Το πρόβλημα είναι οι μελέτες

εδώ και χρόνια έχουν σταματήσει να γίνονται μελέτες απο το δημόσιο με αποτέλεσμα οι υπηρεσίες να μην ξέρουν τα βασικά από μελέτες και να εκγρίνουν ότι μελέτη τους ΄φερει ο εργολάβος και να δημοπρατούν την κατασκευή. Τα σφάλματα και τα κενά φαίνονται αργότερα.

''ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΑ''

ΤΟ ΚΟΛΛΗΣΕ ΤΟ ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙ Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ

τζιμακος

θα την κανεις και θα πεις και ενα τραγουδι...Ρωτα τον κ Χρυσοχοοιδη τον συναδελφο σας οταν ηταν υπουργος και υπογραψε την συμβαση με την μελλοντική αυξηση παρολο την πτωχευση της χωρας

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

olp-1

Αναμένεται να κατατεθεί αύριο ή τη Δευτέρα στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων - Οι πρόσθετες επενδύσεις περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας

elliniko_main

Παρακάμφθηκε άλλο ένα εμπόδιο για την υλοποίηση της επένδυσης στο Ελληνικό, μετά την απόφαση που έλαβε το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων την Πέμπτη - «Η Ελλάδα μπορεί πλέον να βαδίζει σταθερά και δυναμικά στο δρόμο της ανάπτυξης, επιστρέφοντας στην κανονικότητα» δήλωσε η Λίνα Μενδώνη

31
oaed_anergia

«Εάν δεν είχαμε την εκτόξευση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, της “μαύρης” εργασίας και της φτηνής πλήρους απασχόλησης, η πραγματική ανεργία θα άγγιζε τα ποσοστά του 30%!!» αναφέρει η Ένωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους

euro_xrima

Η Scope Ratings τονίζει ότι εάν τα πρωτογενή πλεονάσματα παραμείνουν υπερβολικά υψηλά, θα μπορούσαν να αποτρέψουν τις δαπάνες που χρειάζονται για να καλύψουν το διαρκές επενδυτικό χάσμα της Ελλάδας