Τρέχουν τώρα πίσω από τους εφοπλιστές
Κρίσιμη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Αλογοσκούφη έχει σήμερα στο πρόγραμμά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τον πρόεδρο του Χρηματιστηρίου κ. Σπύρο Καπράλο και τον πρόεδρο της Ενωσης Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων, κ. Νίκο Βαρβατέ.
Η ατζέντα της συνάντησης περιλαμβάνει τα λιμάνια, αφού η προθεσμία για την κατάθεση προσφορών για τον ΣΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ λήγει την Παρασκευή 9 Μαΐου, και την κατάσταση πο
Κρίσιμη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Αλογοσκούφη έχει σήμερα στο πρόγραμμά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τον πρόεδρο του Χρηματιστηρίου κ. Σπύρο Καπράλο και τον πρόεδρο της Ενωσης Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων, κ. Νίκο Βαρβατέ.
Η ατζέντα της συνάντησης περιλαμβάνει τα λιμάνια, αφού η προθεσμία για την κατάθεση προσφορών για τον ΣΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ λήγει την Παρασκευή 9 Μαΐου, και την κατάσταση που διαμορφώνεται για την εισαγωγή στο Χ.Α. ναυτιλιακών εταιρειών, μετά την αλλαγή του υφιστάμενου πλαισίου για τη διευκόλυνση και παροχή κινήτρων στους εφοπλιστές.
Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι θα συζητηθεί το πακέτο μέτρων που θα προτείνουν στους Ελληνες εφοπλιστές του Committee, στο πλαίσιο της προσπάθειας για προσέλκυση ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα.
Τα μικρά φορτηγά στον δρόμο για το ταμπλό
Από την πρωινή, πάντως, συνάντηση του κ. Βουλγαράκη με τον πρόεδρο του Χ.Α. και τον κ. Βαρβατέ προκύπτει ότι πιο κοντά στο Χρηματιστήριο Αθηνών βρίσκεται η ελληνόκτητη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, σε σχέση προς την ποντοπόρο ναυτιλία.
Η διοίκηση του Χρηματιστηρίου Αθηνών εδώ και μία πενταετία έχει ξεκινήσει εκστρατεία για να πείσει τους Ελληνες εφοπλιστές της ποντοπόρου ναυτιλίας να βάλουν τις εταιρείες τους στο Χ.Α., χωρίς όμως η προσπάθεια αυτή μέχρι σήμερα να έχει αποδώσει καρπούς. Και αυτό γιατί τα οικονομικά μεγέθη των συγκεκριμένων ναυτιλιακών εταιρειών είναι πολύ μεγάλα, με αποτέλεσμα να προτιμούν κυρίως τις ξένες χρηματιστηριακές αγορές.
Ομως η κίνηση του κ. Καπράλου να απλοποιήσει τους όρους εισαγωγής των ναυτιλιακών εταιρειών στο Χ.Α. δίνει νέα διάσταση στο θέμα αυτό, κινητοποιώντας κυρίως τους πλοιοκτήτες μεσογειακών πλοίων.
Σε αντίθεση με τους μεγαλοεφοπλιστές, οι εφοπλιστές της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων έχουν μικρομεσαίες εταιρείες και επιθυμούν να δημιουργηθεί το κατάλληλο πλαίσιο για να γίνει ο «γάμος». Εκτός των άλλων, οι εφοπλιστές της μεσογειακής ναυτιλίας τόνισαν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έλυνε και το χρόνιο πρόβλημα της ανανέωσης του στόλου των μεσογειακών φορτηγών πλοίων, ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος του Χ.Α. έδειξε θετικός για τη συγκεκριμένη προοπτική.
Στο Χρηματιστήριο ήδη έχουν εισαχθεί ακτοπλοϊκές εταιρείες και εταιρείες σκαφών αναψυχής. Επίσης, υπάρχει ήδη το πλαίσιο για την εισαγωγή ναυτιλιακών εταιρειών της ποντοπόρου στο Χ.Α., αλλά δεν καλύπτει τα μεσογειακά φορτηγά πλοία. Ζήτημα για την Ενωση Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων αποτελεί η αλλαγή των όρων εισαγωγής ώστε να πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και οι εταιρείες-μέλη της ένωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr