Εξυγίανση στον ΟΣΕ, οι αποδοχές στο τραπέζι…
Εξυγίανση στον ΟΣΕ, οι αποδοχές στο τραπέζι…
Την αντίστροφη μέτρηση για την εξυγίανση του ΟΣΕ ξεκινά η κυβέρνηση παρουσιάζοντας αύριο Παρασκευή στο υπουργικό συμβούλιο που θα γίνει στην Θεσσαλονίκη...
Την αντίστροφη μέτρηση για την εξυγίανση του ΟΣΕ ξεκινά η κυβέρνηση παρουσιάζοντας αύριο Παρασκευή στο υπουργικό συμβούλιο που θα γίνει στην Θεσσαλονίκη, το πολυαναμενόμενο σχέδιο νόμου που έχει εγκρίνει η Τρόικα και προβλέπει ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του Οργανισμού αλλά και στους κανονισμούς του προσωπικού.
Το σχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση για 15 μέρες και αναμένεται η ψήφισή του από τη βουλή μέσα στον Οκτώβριο ώστε να ξεκινήσει άμεσα η εφαρμογή του.
Όλα δείχνουν, ότι το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται για μια νέα μετωπική σύγκρουση με τους εργαζόμενους που αντιδρούν και προετοιμάζουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με στάσεις εργασίας από τις 11 έως τις 4 το απόγευμα σήμερα, συγκέντρωση και πορείας διαμαρτυρίας το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη.
Υπάρχουν πολλά ακίνητα που είναι διεκδικούμενα
Σύμφωνα με το σχέδιο, στον ΟΣΕ θα μείνουν συνολικά 3.600 εργαζόμενοι και θα αποχωρήσουν περίπου 2.340, οι οποίοι εντός τριών εβδομάδων θα πρέπει να μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου.
Ακόμη και στελέχη του ΟΣΕ δηλώνουν την μεγάλη δυσκολία που θα έχει αυτή η προσπάθεια καθώς ο χρόνος είναι πολύ λίγος και δεν έχει γίνει καμία προετοιμασία. Από την ΠΟΣ πάντως αναφέρουν ότι το προσωπικό του ΟΣΕ είναι 5.900 άτομα και όχι 6.030 όπως υποστηρίζει το ΥΠΟΜΕΔΙ καθώς οι υπόλοιποι έχουν βγει στην σύνταξη.
Το σχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση για 15 μέρες και αναμένεται η ψήφισή του από τη βουλή μέσα στον Οκτώβριο ώστε να ξεκινήσει άμεσα η εφαρμογή του.
Όλα δείχνουν, ότι το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται για μια νέα μετωπική σύγκρουση με τους εργαζόμενους που αντιδρούν και προετοιμάζουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με στάσεις εργασίας από τις 11 έως τις 4 το απόγευμα σήμερα, συγκέντρωση και πορείας διαμαρτυρίας το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη.
Υπάρχουν πολλά ακίνητα που είναι διεκδικούμενα
Σύμφωνα με το σχέδιο, στον ΟΣΕ θα μείνουν συνολικά 3.600 εργαζόμενοι και θα αποχωρήσουν περίπου 2.340, οι οποίοι εντός τριών εβδομάδων θα πρέπει να μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου.
Ακόμη και στελέχη του ΟΣΕ δηλώνουν την μεγάλη δυσκολία που θα έχει αυτή η προσπάθεια καθώς ο χρόνος είναι πολύ λίγος και δεν έχει γίνει καμία προετοιμασία. Από την ΠΟΣ πάντως αναφέρουν ότι το προσωπικό του ΟΣΕ είναι 5.900 άτομα και όχι 6.030 όπως υποστηρίζει το ΥΠΟΜΕΔΙ καθώς οι υπόλοιποι έχουν βγει στην σύνταξη.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προβλέπεται να ιδιωτικοποιηθεί το εγχείρημα δεν φαντάζει καθόλου εύκολο καθώς η εταιρεία θα πρέπει να εξυγιανθεί για να γίνει ελκυστική στους Γάλλους που εμφανίζονται ως φαβορί στην κούρσα της ιδιωτικοποίησης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι επαφές που ήδη έχουν γίνει δεν έχουν μπει στην ουσία της κουβέντας και ότι επίκεινται και νέα συνάντηση μαζί τους προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι βασικές αρχές του πιθανού πλαισίου συνεργασίας καθώς όπως φαίνεται στην κυβέρνηση κάποιοι κρατούν «μεγάλο καλάθι».
Σήμερα το φιλέτο του Οργανισμού είναι η γραμμή «Αθήνα-Πάτρα-Θεσσαλονίκη» και στόχος είναι η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που να μπορούν να την καθιστούν ανταγωνιστική των αερομεταφορών. Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια θα επανεξεταστούν.
Σε ό, τι αφορά την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ που προβλέπεται να περιέλθει στο δημόσιο προκειμένου να γίνει η διαγραφή των χρεών ύψους 10 δισ. ευρώ, υπάρχουν πολλά ερωτήματα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα πρέπει να γίνει μια νέα αποτίμηση σε ότι αφορά την αξία της, η οποία έχει προσδιοριστεί περί τα 4,5 δισ. ευρώ χωρίς όμως να υπολογίζεται ότι πολλά από τα περιουσιακά στοιχεία είναι διεκδικούμενα!
Παπακωνσταντίνου: Δεν θα μειώσουμε τις τακτικές αποδοχές
Χθες εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Ελλάδας (ΠΟΣ), του ΟΑΣΑ και αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ είχε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου, εκφράζοντας τις σοβαρές αντιρρήσεις της σε όσα προβλέπει το νομοσχέδιο, τα οποία χαρακτηρίζουν «εργασιακό μεσαίωνα», καθώς καταργεί ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα ετών.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, οι οποίες με βάση το νομοσχέδιο θα τεθούν από μηδενική βάση καθώς επίσης και στις μετατάξεις περίπου 2.340 εργαζόμενων, που είναι το πλεονάζον προσωπικό από την περικοπή των δρομολογίων του ΟΣΕ και την ανασύνταξή του.
«Είναι αδύνατο η κυβέρνηση να θέλει να προχωρήσει σε αναγκαστικές μετατάξεις για εργαζόμενους με 30 και 35 χρόνια προϋπηρεσίας» δηλώνει ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας κ. Αθανάσιος Λεβέντης, τονίζοντας ότι δεν μπορεί «ένας υπάλληλος που ετοιμάζεται να βγει στην σύνταξη να μεταταχθεί σε ένα δασαρχείο».
Για το θέμα των μετατάξεων ο κ. Παπακωνσταντίνου παρέπεμψε χθες την ΠΟΣ στον υπουργό Υποδομών κ Δημήτρη Ρέππα, λέγοντας ότι εκείνος έχει την ευθύνη της εφαρμογής του νομοσχεδίου ενώ σε ό, τι αφορά την περικοπή μισθών, που επίσης προβλέπεται από τις νέες ρυθμίσεις, δήλωσε ότι δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης περαιτέρω μείωση στις τακτικές αποδοχές η οποία, βάσει του επικαιροποιημένου Μνημονίου, εκτιμάται ότι θα ήταν της τάξης του 20%.
Προφανώς, στο στόχαστρο θα μπουν επιδόματα, υπερωρίες κλπ.
Η Ομοσπονδία ωστόσο κρατά τις επιφυλάξεις της και περιμένει το τελικό νομοσχέδιο.
Σήμερα το φιλέτο του Οργανισμού είναι η γραμμή «Αθήνα-Πάτρα-Θεσσαλονίκη» και στόχος είναι η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που να μπορούν να την καθιστούν ανταγωνιστική των αερομεταφορών. Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια θα επανεξεταστούν.
Σε ό, τι αφορά την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ που προβλέπεται να περιέλθει στο δημόσιο προκειμένου να γίνει η διαγραφή των χρεών ύψους 10 δισ. ευρώ, υπάρχουν πολλά ερωτήματα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα πρέπει να γίνει μια νέα αποτίμηση σε ότι αφορά την αξία της, η οποία έχει προσδιοριστεί περί τα 4,5 δισ. ευρώ χωρίς όμως να υπολογίζεται ότι πολλά από τα περιουσιακά στοιχεία είναι διεκδικούμενα!
Παπακωνσταντίνου: Δεν θα μειώσουμε τις τακτικές αποδοχές
Χθες εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Ελλάδας (ΠΟΣ), του ΟΑΣΑ και αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ είχε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου, εκφράζοντας τις σοβαρές αντιρρήσεις της σε όσα προβλέπει το νομοσχέδιο, τα οποία χαρακτηρίζουν «εργασιακό μεσαίωνα», καθώς καταργεί ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα ετών.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, οι οποίες με βάση το νομοσχέδιο θα τεθούν από μηδενική βάση καθώς επίσης και στις μετατάξεις περίπου 2.340 εργαζόμενων, που είναι το πλεονάζον προσωπικό από την περικοπή των δρομολογίων του ΟΣΕ και την ανασύνταξή του.
«Είναι αδύνατο η κυβέρνηση να θέλει να προχωρήσει σε αναγκαστικές μετατάξεις για εργαζόμενους με 30 και 35 χρόνια προϋπηρεσίας» δηλώνει ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας κ. Αθανάσιος Λεβέντης, τονίζοντας ότι δεν μπορεί «ένας υπάλληλος που ετοιμάζεται να βγει στην σύνταξη να μεταταχθεί σε ένα δασαρχείο».
Για το θέμα των μετατάξεων ο κ. Παπακωνσταντίνου παρέπεμψε χθες την ΠΟΣ στον υπουργό Υποδομών κ Δημήτρη Ρέππα, λέγοντας ότι εκείνος έχει την ευθύνη της εφαρμογής του νομοσχεδίου ενώ σε ό, τι αφορά την περικοπή μισθών, που επίσης προβλέπεται από τις νέες ρυθμίσεις, δήλωσε ότι δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης περαιτέρω μείωση στις τακτικές αποδοχές η οποία, βάσει του επικαιροποιημένου Μνημονίου, εκτιμάται ότι θα ήταν της τάξης του 20%.
Προφανώς, στο στόχαστρο θα μπουν επιδόματα, υπερωρίες κλπ.
Η Ομοσπονδία ωστόσο κρατά τις επιφυλάξεις της και περιμένει το τελικό νομοσχέδιο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα