Επιτροπή Ανταγωνισμού: Αυτές είναι οι 8 δεσμεύσεις της Attica για την εξαγορά της Hellenic Seaways

attica26

H Attica Group πρότεινε τη λήψη διορθωτικών μέτρων, τα οποία έγιναν αποδεκτά από την Επιτροπή

Τη λήψη κατάλληλων διορθωτικών μέτρων πρότεινε η Attica Group Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκειμένου να εγκριθεί η εξαγορά της Hellenic Seaways, ώστε να μην πληγεί ο ανταγωνισμός στην ελληνική ακτοπλοία. Υπό την προϋπόθεση αυτή η Επιτροπή ενέκρινε τη συμφωνία.

Η ATTICA ανέλαβε έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μεταξύ άλλων, δεσμεύσεις, με άξονες την απελευθέρωση «ζήτησης/ χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία θα κατέχει μονοπωλιακή/ δεσπόζουσα θέση και τη μείωση της ισχύος της σε πανελλήνιο επίπεδο, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη πώληση των πλοίων SUPERFAST XII και HIGHSPEED 7, καθώς και τη διατήρηση της συχνότητας των δρομολογίων και του ύψους των ναύλων στα υφιστάμενα επίπεδα.

Πιο συγκεκριμένα, η ATTICA δεσμεύτηκε ότι:

1. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στα ακόλουθα δρομολόγια, η ίδια θα σταματήσει να εκτελεί τα δρομολόγια που εξυπηρετούνται (i) με ταχύπλοα πλοία, στις γραμμές (α) Αττική - Σύρος / Σύρος – Αττική, (β) Αττική - Ίος - Θήρα/ Θήρα - Ίος – Αττική και (γ) Αττική - Πάρος - Νάξος - Κουφονήσια - Αμοργός / Αμοργός - Κουφονήσια - Νάξος - Πάρος - Αττική και (ii) με συμβατικό πλοίο στη γραμμή Αττική - Πάρος - Νάξος - Ίος - Θήρα/ Θήρα - Ίος - Νάξος - Πάρος – Αττική, με αναχώρηση απογευματινές/βραδινές ώρες από την Αττική.

2. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στις συνδέσεις με συμβατικά πλοία (α) Αττική - Σύρος / Σύρος – Αττική, (β) Αττική - Πάτμος / Πάτμος – Αττική και (γ) Αττική - Χίος και Μυτιλήνη/ Χίος και Μυτιλήνη - Αττική, η ίδια θα μειώσει τις προσεγγίσεις1 με συμβατικά πλοία στους λιμένες των ανωτέρω νήσων.

3. Εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος – ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στο δρομολόγιο Αττική - Πάρος - Νάξος - Θήρα/ Θήρα - Νάξος - Πάρος - Αττική, με προσεγγίσεις στην Ίο, θα μεταθέσει την ώρα αναχώρησης του πρωινού της δρομολογίου στην ανωτέρω γραμμή κατά τριανταπέντε (35΄) λεπτά τουλάχιστον.

4. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στις γραμμές (α) Αττική - Σύρος / Σύρος – Αττική, (β) Αττική - Ίος - Θήρα/ Θήρα - Ίος – Αττική και (γ) Αττική - Πάρος -

Νάξος - Κουφονήσια - Αμοργός / Αμοργός - Κουφονήσια - Νάξος - Πάρος - Αττική, θα αποσύρει2 (α) από την ελληνική ακτοπλοϊα το Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο πλοίο HIGHSPEED 4 και

(β) από τις ανωτέρω υπό 1-3 γραμμές, ένα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο πλοίο και ένα συμβατικό πλοίο.

5. Δεν θα αυξήσει ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά) τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ίο και Θήρα, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.

6. Δεν θα αυξήσει αλλά ούτε θα μειώσει ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά) τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο, Μυτιλήνη και Πάτμο3, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.

7. Δεν θα αυξήσει τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τον υφιστάμενο ναύλο/ τους υφιστάμενους ναύλους ανά κατηγορία και ανά θέση, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, στα δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ίο, Θήρα και Πάτμο για τρία (3) έτη, και στα δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο και Μυτιλήνη για πέντε (5) έτη.

8. Θα αυξήσει τουλάχιστον κατά μία προσέγγιση την εβδομάδα τις εβδομαδιαίες προσεγγίσεις της προς τρεις (3) νήσους άγονης γραμμής, στις οποίες δεν πραγματοποιούνται επί του παρόντος δρομολόγια από άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία και θα δημιουργήσει σύνδεση στην ελληνική ακτοπλοΐα σε προορισμούς στους οποίους δεν δραστηριοποιούνται επί του παρόντος η ATTICA, η HSW ή άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία. Οι ανωτέρω δεσμεύσεις θα ισχύουν κατ' αρχάς για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών για την περιοχή των Κυκλάδων και την Πάτμο και πέντε (5) ετών για την περιοχή του Βορείου Αιγαίου4 από την κοινοποίηση του διατακτικού της απόφασης της ΕΑ στην ATTICA.

Για την ορθή εκπλήρωση των ως άνω όρων και δεσμεύσεων πρόκειται να ορισθεί εντολοδόχος, υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Κατά την κρίση της Επιτροπής, τα προαναφερόμενα διορθωτικά μέτρα σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη πώληση των πλοίων SUPERFAST XII και HIGHSPEED 7 είναι επαρκή, κατάλληλα και αναλογικά για να διασφαλίσουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού στις επιμέρους σχετικές αγορές.

Η διαδικασία ενεργοποίησης των δεσμεύσεων υπό 1-3 θα εκκινείτε με την υποβολή σχετικού αιτήματος στον εντολοδόχο5 από τρίτο-ανταγωνιστή, ο οποίος μεταξύ άλλων θα πρέπει να διαθέτει κατάλληλα τεχνικά μέσα για την επαρκή ικανοποίηση της σύνδεσης για την οποία ζητεί την ενεργοποίηση των δεσμεύσεων.

Στην απόφαση της Επιτροπής προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους ως άνω όρους και προϋποθέσεις, δύναται να επιβληθεί στην ATTICA GROUP πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης.

Για περισσότερα στοιχεία στο www.newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

lazaridis

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 620 κατ' ιδίαν συναντήσεις με τις εισηγμένες εταιρείες, στις οποίες συμμετείχαν 96 επενδυτικά funds και 130 αναλυτές και διαχειριστές χαρτοφυλακίων

9da92fb427b8576437b40a5621d1fa5f_XL

Πολλοί επενδυτές αρχίζουν να εκτιμούν ότι ένας εμπορικός πόλεμος ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου δεν θα είναι τόσο επιθετικός 

17441669_303

Στο έγγραφο επισημαίνεται ρητά ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε καθεστώς «ειδικής παρακολούθησης» για την τήρηση της δημοσιονομικής πειθαρχίας και η εφαρμογή μεταρρυθμίσεων έως ότου αποσβεστεί «τουλάχιστον» το 75% των ευρωπαϊκών δανείων