Αττική Οδός: Ποιοι θα «χτυπήσουν» το 9,88% της Πειραιώς

attikiodos

Οι δύο εταιρείες που ελέγχουν το 59,2% και το 20,8% αντίστοιχα έχουν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης (Right First Refusal) και μπορούν να αποκτήσουν το ποσοστό είτε συνολικά είτε ο ένας από τους δύο

Επενδυτικά fund αλλά και οι υφιστάμενοι μέτοχοι της Αττικής Οδού, οι όμιλοι Ελλάκτωρ και η J&P Aβαξ εμφανίζονται ως άμεσα ενδιαφερόμενοι για το 9,88% του αστικού αυτοκινητοδρόμου που εκποιεί η Τράπεζα Πειραιώς. Οι δύο εταιρείες που ελέγχουν το 59,2% και το 20,8% αντίστοιχα έχουν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης (Right First Refusal) και μπορούν να αποκτήσουν το ποσοστό είτε συνολικά είτε ο ένας από τους δύο. Σε αυτούς θα απευθυνθεί η τράπεζα αφού υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές από τους διεκδικητές του αυτοκινητοδρόμου, προκειμένου να καταθέσουν την προσφορά τους με βάση το τίμημα που θα προσφέρει ο πλειοδότης.

Μέχρι χθες με το ποσοστό έδειχναν να φλερτάρουν χωρίς όμως να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, ο όμιλος της ΓΕΚ –Τέρνα, ο οποίος ενδιαφέρεται να ενισχύσει τον τομέα των παραχωρήσεων ενώ συμμετοχή στο διαγωνισμό δεν απέκλειαν και στελέχη της Ιντρακάτ. Αρχικό ενδιαφέρον φαίνεται ότι υπήρξε και από την πλευρά της Vinci, η οποία θα επιθυμούσε συμμετοχή στο μεγάλο αυτό έργο. Ανασταλτικός παράγοντας σύμφωνα με στελέχη της, ήταν το μειοψηφικό ποσοστό, καθώς διεθνώς, η εταιρεία έχει μεγάλη παρουσία σε παραχωρήσεις οδικών έργων αλλά με αυξημένα δικαιώματα.

Ωστόσο δύο βασικά σημεία φαίνεται να καθορίζουν την στάση της αγοράς και αυτά είναι το περιορισμένο διάστημα της παραχώρησης που λήγει το 2023 αλλά και το ύψος του τιμήματος. Όπως αναφέρει στο «newmoney» παράγοντας της αγοράς με γνώση του αυτοκινητοδρόμου, το 2010 που η Αγροτική Τράπεζα είχε απευθυνθεί στους βασικούς μετόχους της Αττικής Οδού για να μεταβιβάσει το ποσοστό έναντι περίπου 112 εκ. ευρώ, είχε εισπράξει την άρνησή τους καθώς τότε θεωρήθηκε πολύ υψηλό το τίμημα.

Σημειωτέον, ότι η τράπεζα Πειραιώς βρέθηκε με το ποσοστό της Αττικάτ στην Αττική Οδό έναντι χρεών της κατασκευαστικής εταιρείας. Σήμερα με δεδομένη την πτώση της κυκλοφορίας αλλά και την διάρκεια της παραχώρησης, ουδείς γνωρίζει ποια θα είναι η αποτίμηση του αυτοκινητοδρόμου.
Πέρα όμως από την Πειραιώς, πωλητήριο σύμφωνα με πληροφορίες έχουν βάλλει στην συμμετοχή τους και οι Ισπανοί εταίροι της ΓΕΚ Τέρνα (Cintra, Grupo ACS) στις παραχωρήσεις της Ιόνιας και τη Νέας Οδού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ελληνικοί όμιλοι έχουν δεχτεί κρούσεις από τραπεζικό οργανισμό για την εξαγορά του 24% των μετοχών τους, χωρίς επί του παρόντος να υπάρχει καμία εξέλιξη. Πριν λίγους μήνες, η ΓΕΚ Τέρνα είχε ανακοινώσει την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της στις εταιρείες Νέα Οδός και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης (Κεντρική Οδός) σε 78,59% και 66,66% αντίστοιχα.

Πηγή: www.newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

sev

Στο μηνιαίο του δελτίο, ο ΣΕΒ επισημαίνει ότι η στασιμότητα της παραγωγικότητας θέτει σε κίνδυνο την συνεχιζόμενη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας – Η Ελλάδα θα πρέπει να αναζητήσει κεφάλαια στις αγορές μετά από 9 χρόνια

uytXL

Δεκτή έκανε η πρόεδρος του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει στις 15 Νοεμβρίου, μέλη της Ένωσης Ελλήνων Επενδυτών, ζητώντας να μην υπάρξει μεταβολή στο περιουσιακό καθεστώς της εταιρείας Folli - Follie

greece_economy

Ελλάδα - Ισπανία - Ιρλανδία σημειώνουν πρόοδο στο πεδίο της ανταγωνιστικότητας - «Πολλές χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας που είχαν πληγεί ιδιαιτέρως έντονα από τη χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση, βελτίωσαν την ανταγωνιστικότητά τους μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια έναντι άλλων χωρών της ζώνης του ευρώ», γράφει το δημοσίευμα 

3