Προ των πυλών, πλαφόν στα καύσιμα και σε εθνικές οδούς

Προ των πυλών, πλαφόν στα καύσιμα και σε εθνικές οδούς

Αποκλειστικά στις οδικές αρτηρίες τα συνεργεία, ενώ ο Γ. Μανιάτης ζήτησε τη συνδρομή και του ΣΔΟΕ –  Στον εισαγγελέα πρατήριο που αρνήθηκε τον  έλεγχο

Προ των πυλών, πλαφόν στα καύσιμα και σε εθνικές οδούς
Δεν πτοούνται, τουλάχιστον  έως τώρα, οι αετονύχηδες της εγχώριας αγοράς καυσίμων και παρά την επιβολή  πλαφόν σε 8 νομούς, ακόμη και σε αυτούς υπάρχουν πρατήρια που πωλούν ακριβότερα από τις ανώτατες τιμές την  αμόλυβδη βενζίνη.

Η δε χώρα μας αναρριχήθηκε και πάλι στην 3η θέση των ακριβότερων χωρών της Ευρώπης στην αμόλυβδη, μετά την Ολλανδία και την Δανία, με την μέση τιμή πώλησης να κινείται κοντά στα 1,44 ευρώ και με πρατήρια υγρών καυσίμων να πωλούν ακόμη και στα 1,60 ευρώ την απλή και κοντά στα 1,90 ευρώ την σούπερ αμόλυβδη!

Από την πλευρά της  η κυβέρνηση, η οποία και εισπράττει την δυσαρέσκεια των πολιτών  για την έκρηξη στις τιμές των  καυσίμων, μετά και τις πρόσφατες  αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ, προσπαθεί να ελέγξει τα φαινόμενα κερδοσκοπίας.

Χτες, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης έδωσε  εντολή στα αρμόδια συνεργεία (ΚΕΝΑΚ) να εστιάσουν τους ελέγχους τους αποκλειστικά στις εθνικές οδούς, από τις οποίες θα διέλθουν εκατοντάδες χιλιάδες οχημάτων αυτές τις ημέρες λόγω της εξόδου για το Πάσχα.

Μάλιστα, ζητήθηκε –  και, εφόσον παραστεί ανάγκη, θα δοθεί  – και η συνδρομή του ΣΔΟΕ. Από την απάντηση, δε, του κ. Μανιάτη  σε πρόσφατες δηλώσεις του βουλευτή της ΝΔ, πρώην υπουργόυ Ανάπτυξης  κ. Κωστή Χατζηδάκη, συνάγεται ότι  η επιβολή πλαφόν και στις οδικές αρτηρίες πρέπει να θεωρείται “προ των πυλών”, αφού βεβαίως αποκτήσει  πρόσβαση η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας  στις συμβάσεις που διέπουν τα συγκεκριμένα πρατήρια.
Κλείσιμο

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός “ουδέποτε η κυβέρνηση της ΝΔ φρόντισε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα στοιχεία των συμβάσεων των εν λόγω πρατηρίων, ώστε να μπορούν να επιβληθούν ανώτατες τιμές πώλησης και στα συγκεκριμένα πρατήρια.Για το θέμα αυτό, όταν ζητήθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής η αντιμετώπισή του, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) δήλωσε πλήρη αδυναμία να ανταποκριθεί λόγω απουσίας οποιουδήποτε στοιχείου. Ήδη, με εντολή του Υ.Π.Ε.ΚΑ έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη συλλογή - επιτέλους - των σχετικών δεδομένων, ώστε να είναι έτοιμα για μελλοντική χρήση».

Επιπλέον, στο  πλαίσιο συσκέψεων που πραγματοποιήθηκαν  με την συμμετοχή και του υφυπουργού Οικονομίας κ. Σταύρου Αρναουτάκη των Γενικών Γραμματέων Ενέργειας κ. Κ. Μαθιουδάκη και Εμπορίου κ.  Στ. Κομνηνού καθώς και των συναντήσεων που είχαν οι δύο τελευταίοι με τους πρατηριούχους (ΠΟΠΕΚ) και τις εταιρείες εμπορίας (ΣΕΕΠΕ) συμφωνήθηκε, μεταξύ άλλων, σε περιπτώσεις όπου η επιβολή πλαφόν παραμορφώνει την έως τώρα σχέση κερδοφορίας μεταξύ των εταιριών εμπορίας και των πρατηρίων, οι εταιρίες να αναλαμβάνουν μέρος της ευθύνης που τους αναλογεί.

Να θυμίσουμε  εδώ ότι το πλαφόν στους νομούς της Κρήτης, στα Δωδεκάνησα, στην πρέβεζα, στην θεσπρωτία και στην Φωκίδα ισχύει έως τις 11 Απριλίου, ενώ  θα αναπροσαρμοστεί εκ νέου από την  Δευτέρα του Πάσχα.

Επεισόδιο και Εισαγγελέας  σε πρατήριο της Μεσογείων

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί  ότι στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, προς ποινική αξιολόγηση, διαβίβασε ο κ. Γ. Μανιάτης, την υπηρεσιακή έκθεση συμβάντων που συνέταξε το αρμόδιο Κλιμάκιο Ελέγχου της Διεύθυνσης Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμου (ΔΕΔΑΚ), ύστερα από έλεγχο που διενήργησε, στις 24.03.2010, σε πρατήριο υγρών καυσίμων επί της λεωφόρου Μεσογείων, κατ’ εφαρμογή της κείμενης Νομοθεσίας.

Κατά τον  επιτόπιο έλεγχο δείγματος πετρελαίου κίνησης, διαπιστώθηκε περιεκτικότητα σε θείο ύψους 661 ppm, με επιτρεπόμενο ανώτατο όριο τα 10 ppm.

Μάλιστα, στην διάρκεια του ελέγχου οι υπάληλοι του πρατηρίου αρχικώς έκλεισαν την είσοδο και εν συνεχεία ισχυρίστηκαν ότι οι δεξαμενές καυσίμων ήταν άδειες και δεν υπήρχε σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής καυσίμων.

Επιπλέον, υπήρξε προσπάθεια παρακώλυσης των ελεγκτών στην άσκηση των καθηκόντων τους από τον πρατηριούχο, ο οποίος δεν δίστασε να τους καθυβρίσει, αλλά και να χειροδικήσει εις βάρος ελεγκτή. Ο ίδιος επέτρεψε σε βυτιοφόρο να παραδώσει πετρέλαιο κίνησης, σε μια προσπάθεια να προβεί σε παράνομη πρόσμιξη νέου καυσίμου στη δεξαμενή δειγματοληψίας.

Μετά από  παρέμβαση της Αστυνομίας, το Κλιμάκιο της ΔΕΔΑΚ προέβη σε νέα ανάλυση  του καυσίμου -όπως είχε διαμορφωθεί  μετά την ανάμειξή του με το παραληφθέν νέο φορτίο- και διαπιστώθηκε εκ νέου μη κανονικό δείγμα. Τα ληφθέντα δείγματα έχουν αποσταλεί στο Γενικό Χημείο του Κράτους, προς έκδοση τελικών  αποτελεσμάτων.

Σημειώνεται ότι, το βυτιοφόρο που τροφοδότησε  με πετρέλαιο κίνησης (3.000 λίτρα) το πρατήριο, παρέδωσε και 20.000 λίτρα αμόλυβδης  βενζίνης, ποσότητα που δεν δικαιολογείται αφού το πρατήριο -σύμφωνα με την  άδεια λειτουργίας του- διαθέτει μία μόνο δεξαμενή χωρητικότητας 7.000 λίτρων...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης