Πτώση 20% στην ζήτηση εισιτηρίων για τα πλοία

Πτώση 20% στην ζήτηση εισιτηρίων για τα πλοία

Παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες δεν μετακύλισαν την αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια, οι πολίτες “γκρινιάζουν” για ακριβές τιμές μέσα στην οικονομική κρίση

Πτώση 20% στην ζήτηση εισιτηρίων για τα πλοία
Μειωμένη είναι η ζήτηση στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας σε σύγκριση με το περσινό Πάσχα, παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες δεν μετακύλισαν την αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια.  
 
Πιο συγκεκριμένα, όπως επεσήμαναν η ζήτηση των εισιτηρίων παρουσιάζει μείωση κατά 15 έως 20% σε σύγκριση με το περσινό Πάσχα και αιτία είναι η ισχύ του χειμερινού πρωτοκόλλου μέχρι τη Μεγάλη Τετάρτη που σημαίνει ότι στα πλοία μπαίνουν λιγότεροι επιβάτες κατά 30%!

 
Κλείσιμο
Επίσης ακτοπλοϊκοί κύκλοι επισημαίνουν ότι ξεκάθαρη εικόνα θα υπάρχει τη Μεγάλη Δευτέρα αφού πολύ κόσμος περιμένει να δει τον καιρό και να κάνει κρατήσεις την τελευταία στιγμή.  
 
Όσο αφορά τις τιμές των εισιτηρίων είναι ίδιες με πέρσι αν και πολλοί διαμαρτύρονται ότι είναι υψηλές. 

Εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις βλέπουν να πέφτει ο τζίρος τους ακόμη και στις γραμμές-"φιλέτο". 
 
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο, ο ετήσιος τζίρος μειώθηκε από τα περίπου 95 εκατ. ευρώ στα 65 εκατ. ευρώ, τα οποία μοιράζονται τρεις Όμιλοι. Οι Μινωικές έχουν το 50%, η ΑΝΕΚ 25-30% και η Superfast 20-25%. 
 
Επίσης, στα Χανιά με ετήσιο τζίρο ο οποίος υπολογίζεται στα 40 εκατ. ευρώ, μπαίνει και ο Όμιλος Αttica από τις 23 Απριλίου.  

Όμως και στη βασική γραμμή των Δωδεκανήσων, εκτός από τη BSF από τις 12 Απριλίου θα δραστηριοποιείται και η Hellenic Sea Ways. Εκεί ο τζίρος φθάνει, σύμφωνα με πληροφορίες τα 60 εκατ. ευρώ. 

Στα Δωδεκάνησα σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πληροφορίες, θα δρομολογήσει ro-ro πλοίο οχηματαγωγό η ΝΕΛ. 

“Stop στις κρατήσεις, επιδότηση στις εισφορές” 
Ο Μιχάλης Σακέλλης, γ.γ. του ΣΕΕΝ και διευθύνων σύμβουλος της Blue Star Ferries, αναφερόμενος  στα προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Αδριατική  ζήτησε την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών ώστε και τα υπό ελληνική σημαία πλοία να μπορούν να ανταγωνίζονται τα κοινοτικά στα οποία επιδοτούνται οι εισφορές όπως συμβαίνει με την ιταλική σημαία. 

«Πρώτα απ’ όλα πρέπει να γνωρίζουμε το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρονται σήμερα σαν αποτέλεσμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας χωρίς να έχει επιβαρυνθεί το Δημόσιο ούτε με ένα ευρώ. Το 71% των επιβατών από Πειραιά διακινείται με σύγχρονα νεότευκτα πλοία» επεσήμανε και προσέθεσε:  
 
«Οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και θα πρέπει να αντιμετωπισθούν ενιαία και ισότιμα με τις γενικότερες υπηρεσίες που προσβλέπουν στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα των νησιωτικών περιοχών. Συνεπώς η ένταξη τής Ακτοπλοΐας στα αναπτυξιακά προγράμματα είναι απόλυτα δικαιολογημένη και απαραίτητη. 
 
Οι διάφορες κρατήσεις υπέρ τρίτων επιβαρύνουν τα εισιτήρια περισσότερο από 30%. Η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων αποτελεί πάγιο αίτημα των ακτοπλόων εδώ και 20 χρόνια». 
 
Σύμφωνα με τον Μιχάλη Σακέλλη «Οι διάφορες κρατήσεις υπέρ τρίτων επιβαρύνουν τα εισιτήρια περισσότερο από 30%. Η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων αποτελεί πάγιο αίτημα των ακτοπλόων εδώ και 20 χρόνια» και συμπλήρωσε: 
 
«Είναι πράγματι ντροπή ο ναύλος ενός φορτηγού από την Κρήτη να επιβαρύνεται συνολικά με 46% και είναι προκλητικό να επιβαρύνονται ακόμα και σήμερα τα εισιτήρια με αχθοφορικά χωρίς να έχουμε αχθοφόρους που σημαίνει επιβάρυνση στον μέσο ναύλο 3,5%, και με διαφυγούσα εργασία εργατών θαλάσσης χωρίς να ζουν οι δικαιούχοι που στην Κρήτη ανέρχεται σε 8% επί του ναύλου».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης