Πρώτο crash test της χρονιάς για τις ακτοπλοϊκές
Τις τελευταίες προετοιμασίες ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου που σηματοδοτούν οι γιορτές του Πάσχα κάνουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Τα επιτελεία, έχοντας μπροστά τους τα οικονομικά αποτελέσματα της χρονιάς που έφυγε έφτιαξαν τα σχέδια για την χρονιά που τρέχει.
Μειωμένοι τζίροι, μειωμένα κέρδη ακόμη και ζημιές είναι οι καταστάσεις που πρέπει να διαχειριστούν. Η λειτουργική κερδοφορία των εταιρειών επηρεάστηκε, όπως αναφέρουν στα ενημερωτικά τους σημειώμ
Τις τελευταίες προετοιμασίες ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου που σηματοδοτούν οι γιορτές του Πάσχα κάνουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Τα επιτελεία, έχοντας μπροστά τους τα οικονομικά αποτελέσματα της χρονιάς που έφυγε έφτιαξαν τα σχέδια για την χρονιά που τρέχει.
Μειωμένοι τζίροι, μειωμένα κέρδη ακόμη και ζημιές είναι οι καταστάσεις που πρέπει να διαχειριστούν. Η λειτουργική κερδοφορία των εταιρειών επηρεάστηκε, όπως αναφέρουν στα ενημερωτικά τους σημειώματα, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά από τις δραματικά υψηλές τιμές των καυσίμων οι οποίες σημείωσαν την τριετία 2005-2007 αύξηση 115%. Ιδιαίτερα, ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2007 η αύξηση στις τιμές των καυσίμων ανήλθε σε 55% περίπου έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.
Το 2008 αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον αφού είναι η επόμενη ημέρα μετά τις κοσμογονικές αλλαγές μετοχικών συνθέσεων με πρωταγωνιστές στους τρεις Ομίλους, Μινωϊκές, ΑΝΕΚ και Attica, με το χρηματιστήριο να κάνει ελεύθερη πτώση στα τέλη τους έτους.
Τα σχέδια
Όσο αφορά τα σχέδια που κάνουν οι εταιρείες είναι ενδιαφέροντα.
Η ΑΝΕΚ προχώρησε σε αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανείων, καθώς σε απόφαση για έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 160 εκ. ευρώ. Κινήσεις που της δίνουν τη δυνατότητα να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις, όπως αγορά νέων πλοίων, συμμετοχές στην ΗSW ενώ δημιουργούν τις προϋποθέσεις για επίτευξη καλύτερων οικονομικών αποτελεσμάτων το 2008 έναντι του 2007 και περαιτέρω ανάπτυξη και εδραίωση της ΑΝΕΚ ως της σημαντικότερης εταιρείας της ελληνικής επιβατηγού/οχηματαγωγού ναυτιλίας. στη χρήση 2008 σε επίπεδο δρομολογίων, η ΑΝΕΚ επεκτείνεται και θα δραστηριοποιηθεί στις Κυκλάδες, στη γραμμή «Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σαντορίνη», με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ». Η μεταδρομολόγηση του πλοίου από τη γραμμή του Ρεθύμνου αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα εκμετάλλευσής του.
Η διοίκηση της Minoan Lines προχώρησε στην αναδιαπραγμάτευση και αναδιοργάνωση του συνόλου του τραπεζικού δανεισμού της, επιτυγχάνοντας σημαντική βελτίωση των βασικών όρων χρηματοδότησής της με ετήσιο όφελος 3 εκατ.ευρώ περίπου στα αποτελέσματα της εταιρείας. Βασικός στρατηγικός στόχος- προοπτική της Minoan Lines για τα επόμενα χρόνια είναι η επιπλέον ενίσχυση των μεριδίων της στις υπάρχουσες γραμμές και η περαιτέρω ανάπτυξή της με την δραστηριοποίηση της σε νέες γραμμές, έχοντας πάντα ως κύριο γνώμονα τόσο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των επενδεδυμένων κεφαλαίων όσο και του οικονομικού όφελους των μετόχων της.
Η Attica θα προχωρήσει σε συγχώνευση με την Blue Star Ferries. Ο ρόλος του Ομίλου στην Αδριατική είναι σημαντικός ενώ σπουδαίο ρόλο για τα οικονομικά του Ομίλου διαδραματίζει η Blue Star Ferries.
Όσον αφορά τη ΝΕΛ, πρόθεση της Διοίκησης είναι η δημιουργία των βάσεων και του περιβάλλοντος εκείνου που θα διευκολύνει την προσφορά ανταγωνιστικών υπηρεσιών καθώς και η δημιουργία σύγχρονων δομών λειτουργίας στις εταιρείες του Ομίλου. Στόχοι και προτεραιότητα επιλογών αποτελούν η διατήρηση και επαύξηση των μεριδίων αγοράς στις δραστηριοποιούμενες γραμμές, η απόκτηση μεριδίου αγοράς σε νέες γραμμές ικανές να συνεισφέρουν θετικά στο μικτό λειτουργικό της περιθώριο καθώς επίσης και η ενίσχυση και ανανέωση του στόλου του.
Σημειώνεται ότι η ΝΕΛ, έναντι συνολικού τιμήματος 5,6 εκατ. ευρώ μεταβιβάζει η ΝΕΛ τη συμμετοχή της στην Hellenic SeaWays, που αφορά 1.400.000 μετοχές που αφορούν το 1,8% του μετοχικού της κεφαλαίου.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr