Ναυτιλία: Επενδύσεις από ελληνικά «τζάκια»
Ναυτιλία: Επενδύσεις από ελληνικά «τζάκια»
Μέσα στο τσουνάμι από την παγκόσμια οικονομική κρίση, το ευτύχημα για την ελληνική ναυτιλία είναι ότι οι ώριμοι έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν καθόλου την διάρκειας της δεκαετίας που διανύουμε σε νέα πλοία, χαμηλώνοντας αισθητά την ηλικία των πλοίων τους...
Μέσα στο τσουνάμι από την παγκόσμια οικονομική κρίση, το ευτύχημα για την ελληνική ναυτιλία είναι ότι οι ώριμοι έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν καθόλου την διάρκειας της δεκαετίας που διανύουμε σε νέα πλοία, χαμηλώνοντας αισθητά την ηλικία των πλοίων τους.
Για παράδειγμα βλέπουμε μεγάλες εταιρείες είτε εισηγμένες είτε ιδιωτικές να έχουν μέσω όρο ηλικίας των στόλων τους κάτω των δέκα ετών, όπως οι, DRYSHIP του Γιώργου Οικονόμου, TSAKOS Group του Παναγιώτη Τσάκου , DYNACOM του Γ.Προκοπίου, COSTAMARE Βασ.Κωνσταντακόπουλου, DANAOS δρ Ι.Κούστα, STEALTHGAS του Χάρη Βαφειά, CHANDRIS κλπ.
Το γεγονός αυτό δίνει την δυνατότητα στις τράπεζες να αποφύγουν τον κίνδυνο δημιουργίας ζημιών αφού η ηλικία των πλοίων από μόνη της δίνει την δυνατότητα παρατάσεων της αποπληρωμής των δανείων αλλά και παροχής περιόδου χάρητος.
Στις περιπτώσεις που υπάρχουν τα παραπάνω δεν υπάρχει κίνδυνος στις χρηματοδοτήσεις αφού η στελέχωση και εμπειρία των τραπεζών δίνει την δυνατότητα αντίληψης του μειωμένου κίνδυνου και την συνέχεια των σχέσεων με τους δυνατούς παίκτες.
Το αντίθετο συμβαίνει όμως με τις τραπεζικές σχέσεις με μικρά σχήματα όπου και τα πλοία είναι λίγα και αυτά είναι παλαιά με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών.
Σε περιπτώσεις που οι πλοιοκτήτες τους είχαν προβεί σε αγορές την τελευταία τριετία τότε η εκτιμώμενη κάλυψη είναι ιδιαίτερα μικρή όπως και η δυνατότητες ναύλωσης των πλοίων πιο περιορισμένες.
Για παράδειγμα βλέπουμε μεγάλες εταιρείες είτε εισηγμένες είτε ιδιωτικές να έχουν μέσω όρο ηλικίας των στόλων τους κάτω των δέκα ετών, όπως οι, DRYSHIP του Γιώργου Οικονόμου, TSAKOS Group του Παναγιώτη Τσάκου , DYNACOM του Γ.Προκοπίου, COSTAMARE Βασ.Κωνσταντακόπουλου, DANAOS δρ Ι.Κούστα, STEALTHGAS του Χάρη Βαφειά, CHANDRIS κλπ.
Το γεγονός αυτό δίνει την δυνατότητα στις τράπεζες να αποφύγουν τον κίνδυνο δημιουργίας ζημιών αφού η ηλικία των πλοίων από μόνη της δίνει την δυνατότητα παρατάσεων της αποπληρωμής των δανείων αλλά και παροχής περιόδου χάρητος.
Στις περιπτώσεις που υπάρχουν τα παραπάνω δεν υπάρχει κίνδυνος στις χρηματοδοτήσεις αφού η στελέχωση και εμπειρία των τραπεζών δίνει την δυνατότητα αντίληψης του μειωμένου κίνδυνου και την συνέχεια των σχέσεων με τους δυνατούς παίκτες.
Το αντίθετο συμβαίνει όμως με τις τραπεζικές σχέσεις με μικρά σχήματα όπου και τα πλοία είναι λίγα και αυτά είναι παλαιά με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών.
Σε περιπτώσεις που οι πλοιοκτήτες τους είχαν προβεί σε αγορές την τελευταία τριετία τότε η εκτιμώμενη κάλυψη είναι ιδιαίτερα μικρή όπως και η δυνατότητες ναύλωσης των πλοίων πιο περιορισμένες.
Στις καταστάσεις αυτές οι τράπεζες φέρονται αναγκασμένες να κινηθούν με διάφορες στρατηγικές με σκοπό να αποφύγουν η να ελαχιστοποιήσουν τις ζημιές τους.
Από την πλευρά τους οι Έλληνες εφοπλιστές ζητάνε από τις τράπεζες να τους στηρίξουν τη δύσκολη αυτή περίοδο. Θέση έχει πάρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης όσο αφορά τις σχέσεις εφοπλιστών και τραπεζών.
Το μήνυμα ήταν σαφές:
«- Είναι ξεκάθαρο ότι χρήματα οι τράπεζες δεν τα βγάζουν από τις καταθέσεις αλλά από τα καθημερινές πράξεις, όπως συμβαίνει και με τη ναυτιλία.
- Οι τράπεζες δεν πρέπει και δεν μπορούν να στηρίζουν την ναυτιλία. Στην κρίση της δεκαετίας του ’80 όσες τράπεζες το έκαναν έχασαν. Όσοι στήριξαν τις ναυτιλιακές εταιρείες βγήκαν κερδισμένες.
* Η ναυτιλία έδωσε κέρδη στις τράπεζες. Δεν σκοτώνεις ότι σου φέρνει χρήμα.
* Ο μόνος φόβος που υπάρχει είναι μήπως στο πλαίσιο περικοπών οι τράπεζες απολύσουν ικανά και έμπειρα στελέχη τους που ασχολούνται με τη ναυτιλία και τους αντικαταστήσουν με ανθρώπους που δεν ξέρουν το αντικείμενο. Με λίγα λόγια μπορεί στη διάρκεια ενός Δ.Σ. μίας τράπεζας να γίνει εισήγηση για μειώσεις και να την πληρώσει το ναυτιλιακό τμήμα».
Από την πλευρά τους οι Έλληνες εφοπλιστές ζητάνε από τις τράπεζες να τους στηρίξουν τη δύσκολη αυτή περίοδο. Θέση έχει πάρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης όσο αφορά τις σχέσεις εφοπλιστών και τραπεζών.
Το μήνυμα ήταν σαφές:
«- Είναι ξεκάθαρο ότι χρήματα οι τράπεζες δεν τα βγάζουν από τις καταθέσεις αλλά από τα καθημερινές πράξεις, όπως συμβαίνει και με τη ναυτιλία.
- Οι τράπεζες δεν πρέπει και δεν μπορούν να στηρίζουν την ναυτιλία. Στην κρίση της δεκαετίας του ’80 όσες τράπεζες το έκαναν έχασαν. Όσοι στήριξαν τις ναυτιλιακές εταιρείες βγήκαν κερδισμένες.
* Η ναυτιλία έδωσε κέρδη στις τράπεζες. Δεν σκοτώνεις ότι σου φέρνει χρήμα.
* Ο μόνος φόβος που υπάρχει είναι μήπως στο πλαίσιο περικοπών οι τράπεζες απολύσουν ικανά και έμπειρα στελέχη τους που ασχολούνται με τη ναυτιλία και τους αντικαταστήσουν με ανθρώπους που δεν ξέρουν το αντικείμενο. Με λίγα λόγια μπορεί στη διάρκεια ενός Δ.Σ. μίας τράπεζας να γίνει εισήγηση για μειώσεις και να την πληρώσει το ναυτιλιακό τμήμα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα