Οι Ελληνες εφοπλιστές που κυριαρχούν στο City του Λονδίνου

Οι Ελληνες εφοπλιστές που κυριαρχούν στο City του Λονδίνου

Τα παραδοσιακά τζάκια της ναυτιλίας που έστησαν τη βάση τους στις όχθες του Τάμεση - Το City πενθεί τον Γιάγκο Κολοκοτρώνη

Το ελληνικό χρώμα στις όχθες του Τάμεση, και πιο συγκεκριμένα στο City, ένα λιμάνι που ανθούσε από τη ρωμαϊκή εποχή, παραμένει έντονο εδώ και τρεις αιώνες. Η ναυτιλία αποτέλεσε τη βάση για να δημιουργηθούν τεράστιες επιχειρηματικές αυτοκρατορίες με ελληνικό χρώμα.

Ελληνες επιχειρηματίες έκαναν περιουσία δραστηριοποιούμενοι στο real estate, στη βιομηχανία, στις νέες τεχνολογίες, στο Διαδίκτυο, ακόμη και στον χώρο της μόδας και της εμπορίας ρούχων.

Ομως στο City ο ελληνικός εφοπλισμός παραμένει ένας δυνατός παράγοντας, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια -και ειδικά προτού ξεσπάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση- πολλοί πλοιοκτήτες μετέφεραν τις δραστηριότητές τους στην Ελλάδα. Παραδοσιακά τζάκια διατηρούν τη δύναμή τους, αν και έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητές τους και εκτός ναυτιλίας.



Γιώργος Λογοθέτης
Το όνομά του γράφτηκε στη λίστα «40 under 40» πλουσίων του αμερικανικού περιοδικού «Fortune», εκπροσωπώντας τη γενιά των 30άρηδων businessmen. Η καριέρα και τα κατορθώματά του στην ηλικία των 39 ετών είναι αξιοσημείωτα. Μέσα σε 20 χρόνια δημιούργησε έναν όμιλο ελληνικών συμφερόντων με παγκόσμια εμβέλεια, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυτιλίας, των ακινήτων και των κατασκευών.

Ο Γιώργος Λογοθέτης δημιούργησε μια επιχειρηματική αυτοκρατορία, τον όμιλο-κολοσσό Libra, με μαγιά τη ναυτιλιακή που ίδρυσε ο πατέρας του, τη Lomar Shipping.



Ο Γιώργος Λογοθέτης: το όνομά του συμπεριλήφθηκε στη λίστα «40 under 40» πλουσίων του περιοδικού «Fortune», εκπροσωπώντας τη γενιά των 30άρηδων businessmen

Ηταν το 1976, όταν ο πατριάρχης της οικογένειας, Μιχάλης Λογοθέτης ίδρυσε τη ναυτιλιακή εταιρεία Lomar Shipping με έδρα το Λονδίνο. Εως το 1994 είχε δημιουργήσει έναν στόλο από πλοία-ψυγεία, πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις σε περιόδους πτώσης των τιμών της ναυλαγοράς. Το 1995, σε ηλικία 19 ετών, αναλαμβάνει τη διοίκηση της εταιρείας ο πρωτότοκος γιος του Μιχάλη Λογοθέτη, Γιώργος, ο οποίος συνέβαλε τα μέγιστα στην επέκτασή της μέσα από αλλαγή πολιτικής. Διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος και τέθηκε επικεφαλής των προσπαθειών για την εξέλιξή της. Tο 1997 ήταν εκείνος που αφουγκράστηκε την αλλαγή των καιρών και αποφάσισε να πουλήσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου με τα πλοία-ψυγεία, ώστε να ανοιχτεί σε άλλους τύπους καραβιών.

Το 2007, έναν χρόνο προτού ξεσπάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση, η οικογένεια Λογοθέτη είχε πουλήσει και το τελευταίο από τα 67 πλοία της εταιρείας στην υψηλότερη δυνατή τιμή. Ετσι οι Λογοθέτηδες αποκόμισαν τεράστια κέρδη επειδή κινήθηκαν έγκαιρα.

Το 2009, δύο χρόνια μετά την πώληση ολόκληρου του στόλου της εταιρείας, οι Λογοθέτηδες επανέρχονται δριμύτεροι.  Σήμερα η συνολική δύναμη της εταιρείας του ανέρχεται στα 75 πλοία μετά την πρόσφατη αγορά έξι κοντέινερ και την αγορά δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 37.000 τόνων το καθένα.



Οικογένεια Χατζηπατέρα
Ηχηρό «παρών» στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία δίνει μία από τις πιο ιστορικές και παραδοσιακές ναυτικές οικογένειες. Ο λόγος για την οικογένεια Χατζηπατέρα από τις Οινούσσες. Πιο συγκεκριμένα, η τέταρτη γενιά των Χαζηπατέρων, με επικεφαλής τον Ιωάννη Κ. Χατζηπατέρα, έγραψε το όνομά της στην πρώτη τριάδα, παγκοσμίως, των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν στόλο ο οποίος αποτελείται από τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς αερίου (LPG).  H Dorian LPG, η ναυτιλιακή εταιρεία πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αερίου (VLCG) που δημιουργήθηκε από τις Dorian (Hellas), συμφερόντων του εφοπλιστή Ιωάννη K. Χατζηπατέρα, και Seacor Holdings, πέτυχε τα τελευταία χρόνια τη μεγάλη επέκταση του στόλου της. Με καταγωγή από τις Οινούσσες της Χίου, η οικογένεια Χατζηπατέρα διέπρεψε στο City του Λονδίνου. Μεγάλη ηγετική φυσιογνωμία υπήρξε ο αείμνηστος Γιάννης Χατζηπατέρας, ο μακροβιότερος πρόεδρος του Committee.

Ο πατέρας του Ιωάννη Χατζηπατέρα, Κωνσταντίνος, συνέγραψε μαζί με τη Μαρία Φαφαλιού βιβλία για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μάλιστα για το έργο του «Μαρτυρίες ’40-’41» τιμήθηκε από την Ακαδημία Αθηνών.

Τις καλλιτεχνικές ανησυχίες τους ακολούθησαν και τα αδέλφια του Ιωάννη, ο οποίος είναι ο μόνος που ασχολείται με τη ναυτιλία. Πρόκειται για τον διεθνώς αναγνωρισμένο εικαστικό Μαρκ Χατζηπατέρα και την Κάθριν Χατζηπατέρα, η οποία είναι ηθοποιός με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Κάθριν Χάντερ. Μάλιστα έχει συμμετάσχει σε πολλές μεγάλες θεατρικές παραστάσεις του Λονδίνου, αλλά και διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές, όπως ο «Χάρι Πότερ».

Πρόκειται για εφοπλιστική οικογένεια με παράδοση δύο αιώνων στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Αν και οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες είναι κυρίως στο εξωτερικό, με βάση την Αγγλία, και έχουν επεκταθεί και εκτός ναυτιλίας, δεν ξεχνούν ποτέ την πατρίδα τους.
Ολοι ζουν στη Μεγάλη Βρετανία. Αν και οι νέες γενιές έχουν γεννηθεί εκεί και δεν έχουν πάει σε ελληνικό σχολείο, μιλάνε τα ελληνικά άπταιστα, αφού είναι η γλώσσα που χρησιμοποιούν στο σπίτι και στις μεταξύ συγκεντρώσεις τους.



Οικογένεια Φαφαλιού
Το πιο προβεβλημένο μέλος των Φαφαλιών όσο αφορά στα ΜΜΕ είναι ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, ο 54χρονος Χαράλαμπος Γ. Φαφαλιός. Εκλέχθηκε πρόεδρος του φορέα τον Μάιο του 2010 και επανεξελέγη.

Η οικογένεια Φαφαλιού, η οποία έχει τέσσερα παρακλάδια στο οικογενειακό της δέντρο, είναι μία από τις μεγάλες οικονομικές δυνάμεις. Παραμένουν δραστήριοι, με διαρκή πνευματική, ηθική και οικονομική στήριξη σε σπουδαία πολιτιστικά ιδρύματα της Βρετανίας, που προάγουν και προβάλλουν τον ελληνικό πολιτισμό.

Με γενέθλιο τόπο τον Βροντάδο της Χίου, εμφανίζονται στον χώρο της ναυτιλίας από τα τέλη του 19ου αιώνα, ενώ η μετεγκατάστασή τους στη Μεγάλη Βρετανία καταγράφεται την περίοδο του Μεσοπολέμου.



Ο Στάμος Δημητρίου Φαφαλιός, ο ξάδελφός του επίσης Στάμος του Ιωάννη Φαφαλιός και ο Δημήτρης Φαφαλιός


 
Οικογένεια Ξυλά
Μία ακόμη παραδοσιακή ελληνική εφοπλιστική οικογένεια του Λονδίνου , η οικογένεια Ξυλά, παραμένει ενεργή και με πολλές δραστηριότητες. Επικεφαλής της είναι η καπετάνισσα Ματρώνα Ξυλά-Egon, την οποία αποκαλούν «πολιτιστικό και φιλανθρωπικό φαινόμενο».

Είναι μία από τις Ελληνίδες που έχουν αφοσιωθεί ψυχή τε και σώματι στην προβολή των γραμμάτων των τεχνών της Ελλάδας σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ σημαντικό είναι και το φιλανθρωπικό της έργο. Το 1986 ίδρυσε την Ελληνική Αρχαιολογική Επιτροπή U.Κ., η οποία συνεισέφερε σημαντικά στην προώθηση της ελληνικής αρχαιολογίας με διαλέξεις και υποτροφίες. Μαζί με τον σύζυγό της Νίκολας Εγκον δημιούργησαν τον θεσμό της Runciman Lecture στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών στο King’s College.

Στην Ελλάδα και στη δεύτερη πατρίδα της, τη Χίο, η κυρία Ξυλά-Egon έχει ανάλογη δραστηριότητα, που εκτείνεται από την καθιέρωση του Ομηρείου Πνευματικού Κέντρου στα Καρδάμυλα ως τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Κερκύρας «Μάντζαρος» και από τη Βρετανική Σχολή των Αθηνών ως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Επίσης, η Βιβλιοθήκη «Αδαμάντιου Κοραή» πραγματοποιεί σπουδαίο έργο χάρη στην υποστήριξη της κυρίας Ξυλά. Απόγονος και συνεχίστρια μιας οικογένειας με καταγωγή από τα Καρδάμυλα της Χίου, κόρη του Μιχάλη και της Σταματίας Ξυλά, αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές πρέσβειρες του ελληνικού πολιτισμού. Δραστηριοποιείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία μαζί με τον γιο της Νίκο Κομνηνό-Ξυλά μέσω των ναυτιλιακών εταιρειών Astron Maritime S.A. που έχει έδρα τον Πειραιά και τη Faros Shipping S.A. με έδρα το Λονδίνο.



Επαμεινώνδας Εμπειρίκος
Ο Επαμεινώνδας Εμπειρίκος θεωρείται ένας από τους πιο δυναμικούς προέδρους της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, όπου θήτευσε για 11 χρόνια. Είχε διαδεχτεί τον Ιωάννη Αδ. Χατζηπατέρα. Ο ίδιος θεωρεί μεγάλη του τιμή την ευκαιρία να υπηρετήσει τον ελληνικό εφοπλισμό.

Ανθρωπος χαμηλών τόνων, με βαθιά γνώση των ναυτιλιακών θεμάτων, ευγενικός και πάντοτε με ευθύβολα σχόλια σε ό,τι και αν του πει ο συνομιλητής του, ο Επαμεινώνδας Εμπειρίκος εντυπωσιάζει τους Ελληνες συνομιλητές του με τη βαριά προφορά του. Σε ένα ταξίδι στο Λονδίνο επί υπουργίας στο Εμπορικής Ναυτιλίας του κ. Γιώργου Ανωμερίτη, ο υπουργός μετά το τέλος της κοινής συνέντευξης Τύπου τον είχε ρωτήσει: «Πρόεδρε, μα καλά, εσύ ένας νησιώτης πώς και έχεις τόσο βαριά προφορά στα ελληνικά;». Για να του απαντήσει ο Εμπειρίκος χαμογελώντας: «Είναι απλό. Είχα νταντάδες από την Ηπειρο που μιλούσαν βαριά και έτσι έμαθα να μιλάω, αν και νησιώτης, ηπειρώτικα!».



Ο Επαμεινώνδας Εμπειρίκος

Ο Επαμεινώνδας Γ. Εμπειρίκος είναι εγγονός του Επ. Κ. Εμπειρίκου και της Ολγας Κουμουνδούρου-Εμπειρίκου, κόρης του πρωθυπουργού Αλέξανδρου Κουμουνδούρου.

Το πρώτο ναυτιλιακό γραφείο της οικογένειας ιδρύθηκε το 1896 στο Κάρντιφ και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Λονδίνο, όπου και λειτούργησε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’90.

Επίσης και αυτή η οικογένεια έχει τη δική της διαδρομή στα πολιτιστικά του τόπου αυτού. Από τους πιο γνωστούς άνδρες της οικογένειας είναι ο Ανδρέας Εμπειρίκος, πεζογράφος και ποιητής που άφησε το μεγάλο έργο «Ο Μέγας Ανατολικός».



Οικογένεια Γουλανδρή
Ο Γιάννης Ν. Γουλανδρής (1923-2011) ήταν ο ιδρυτής του ομίλου Ν. Γ. Γουλανδρή, ο οποίος για περισσότερο από μισό αιώνα αποτελούσε την επιτομή της υψηλής ποιότητας στα πλοία και στη λειτουργία τους. Θα παραμείνει επίσης στη μνήμη ως ο πλοιοκτήτης που ήταν μπροστά από την εποχή του για το ενδιαφέρον του στη Μηχανολογία, καθώς τη δεκαετία του ’70 σχεδόν έβαλε στον χάρτη την Ελλάδα ως προηγμένη κατασκευά-στρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εγγονός του Ιωάννη Π. Γουλανδρή, ο οποίος απέκτησε το πρώτο ατμόπλοιο της οικογένειας το 1910, ο Γιάννης Ν. Γουλανδρής και τα δύο μικρότερα αδέλφια του το 1953 ίδρυσαν την N. J. Goulandris Ltd, η οποία ονομάστηκε έτσι χάριν του πατέρα τους Νικόλα, στο Λονδίνο. Επίσης δημιούργησαν την Αδριατική Ναυτιλιακή ως τον διαχειριστικό τους βραχίονα στον Πειραιά.
Η οικογένεια έχει καταγωγή από την Ανδρο, αλλά έχει αφήσει εδώ και χρόνια την Ελλάδα. Τα πιο γνωστά της μέλη είναι ο Τζον Γουλανδρής, που ήταν και σύζυγος της Μαρίας Λαιμού, της άλλης περίφημης εφοπλιστικής οικογένειας, και τα παιδιά τους Χριστίνα Γουλανδρή-O’Reilly, Τζορτζ Γουλανδρής, σύζυγος της Χριστιάννας Βαρδή Βαρδινογιάννη, και Πέτρος Γουλανδρής.



Ο Τίντυ Γουλανδρής και η Ινδή σύζυγός του Ιντιρα στον γάμο τους στην Καραϊβική

Επίσης, ο Ιωάννης Γουλανδρής, σύζυγος Ολγας Γεωργίου Εμπειρίκου, ο Κωνσταντίνος, ο Λεωνίδας και ο Αλέξανδρος. Στο Eaton Place, στα νοτιοδυτικά του Λονδίνου, στο υπέροχο πατρικό του σπίτι, το οποίο θεωρείται από τα ωραιότερα της βρετανικής πρωτεύουσας, ζει ο jet setter Τίντυ Γουλανδρής, γιος του Big John Γουλανδρή και αδελφός του Τζορτζ Γουλανδρή. Ο νεαρός Γουλανδρής ζει μόνιμα στο Λονδίνο, επισκέπτεται συχνά την Ελλάδα και ταξιδεύει συχνά ανά τον κόσμο. Πρόσφατα εγκατέλειψε την εργένικη ζωή για χάρη της Ινδής καλλονής Ιντιρα και παντρεύτηκε κεκλεισμένων των θυρών στην Καραϊβική. Με βάση το Λονδίνο, στα τέλη της 10ετίας του ’60 ο Γιάννης Ν. Γουλανδρής απέκτησε το τμήμα θαλάσσιων κινητήρων της βρετανικής κατασκευαστικής μοτοσικλετών Enfield. Η Enfield παρήγαγε το παγκοσμίως πρώτο ηλεκτροκινούμενο αυτοκίνητο, το Enfield 8000, από το οποίο είχαν κατασκευαστεί περισσότερα από 100 πρoτού ο Γουλανδρής μεταφέρει την παραγωγή στο Νεώριο. Aλλα 120 Εnfield 8000 κατασκευάστηκαν στη Σύρο. Η παραγωγή ηλεκτροκινούμενων αυτοκινήτων και η προσωπική ιδέα του Γουλανδρή για ένα πολυτελές 4Χ4 σταμάτησαν το 1976 και το Νεώριο κρατικοποιήθηκε. Ο Γιάννης Ν. Γουλανδρής είχε έρθει επίσης  στο φως της δημοσιότητας το 2005, όταν η πολιτική παράταξη των Tories αναζητούσε νέο αρχηγό. Ο ίδιος είχε υποστηρίξει τον Ντέιβιντ Ντέιβις, ο οποίος όμως στο τέλος ηττήθηκε από τον Ντέιβιντ Κάμερον. Το 1996 το περιοδικό «Forbes» υπολόγισε την περιουσία της οικογένειας σε 1,1 δισ. λίρες.

Τη σκυτάλη από τον πατριάρχη της οικογένειας, τον Ιωάννη Π. Γουλανδρή, πήραν στη δεκαετία του 1920 οι γιοι του Πέτρος, Μιχάλης, Βασίλης, Νίκος και  Λεωνίδας, οι οποίοι ίδρυσαν την Goulandris Bros, που γρήγορα εξελίχθηκε στη δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική εφοπλιστική εταιρεία. Η γενιά όμως που έφερε την οικογένεια στην κορυφή της ελληνικής ναυτιλίας ήταν η τρίτη. Η οικογένεια διαχωρίστηκε σε τέσσερις ομίλους.



Οικογένεια Λαιμών
Ο Μιχάλης Λαιμός είναι γιος του Κωνσταντή Μιχαήλ Λαιμού, Ελληνα μεγιστάνα πλοιοκτήτη που άρχισε να αναπτύσσει τον στόλο του πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τη δεκαετία του 1950 εισήλθε στον κερδοφόρο χώρο των supertankers που είναι δεξαμενόπλοια με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 250.000 τόνων και το 1980, με στόλο 38 πλοίων, κατάφερε να γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος Ελληνας εφοπλιστής μετά τον Γιάννη Λάτση και τον Αριστοτέλη Ωνάση. Τη δεκαετία του 1980 αποσύρεται από τη ναυτιλία και επενδύει στον τομέα των ακινήτων, στον ασφαλιστικό και στον τουριστικό κλάδο. Αρχικά δεν ήταν επιτυχής η είσοδός του στα ακίνητα, όμως απέδωσε αργότερα. Με τη σύζυγό του Μέλπω,  το γένος Γεωργίου Κ. Πατέρα, απέκτησαν τρία παιδιά: τη Χρυσάνθη, τον Μιχάλη και την Ειρήνη. Ο Μιχάλης ζει στο Λονδίνο, ενώ οι αδελφές του είναι στην Ελλάδα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 το περιοδικό «Fortune» υπολόγισε την περιουσία του Κωνσταντή Λαιμού στα 2 δισ. δολάρια. Η περιουσία του Μιχάλη υπολογίζεται σε 1 δισ. λίρες.

Η οικογένεια Λαιμού κατάγεται από τις Οινούσες και είναι μία από τις πλέον πολυπληθείς του ελληνικού εφοπλισμού. Η ενασχόλησή της με τη ναυτιλία ξεκινάει το 1905 με την απόκτηση του ατμόπλοιου «Μαριέττα Ράλλη» από κοινού με τις οικογένειες Πατέρα και Χατζηπατέρα. Στη συνέχεια η οικογένεια χωρίστηκε σε τέσσερις κλάδους: του Κωνσταντή Μιχαήλ Λαιμού, του Χρήστου Μιχαήλ Λαιμού, του Αντωνίου Γ. Λαιμού (Παπαλαιμού) και του Ιωάννη Κωνσταντή Λαιμού.



Οικογένεια Χανδρή
Συνεχιστές μιας μεγάλης οικογενειακής παράδοσης στη ναυτιλία είναι ο Γιάννης και ο Μιχάλης Χανδρής, παιδιά του Δημήτρη Χανδρή (1921-1980) και της Μυρτώς Πνευματικού και ανίψια του Αντώνη Χανδρή (1924-1984). Ο Μίμης και ο Αντώνης Χανδρής έγραψαν με χρυσά γράμματα το όνομά τους στη βίβλο της ελληνικής ναυτιλίας, αφού έγιναν κυρίαρχοι στον κλάδο της κρουαζιέρας. Το ξεκίνημά τους, πάντως, στη ναυτιλιακή βιομηχανία έγινε με φορτηγά πλοία. Ο Γιάννης Χανδρής, ο οποίος ζει στο Λονδίνο και είναι Βρετανός σύμφωνα με το αρχείο του Companies House, είναι επικεφαλής της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας που δημιούργησε ο παππούς του Ιωάννης Χανδρής (1890-1942) το 1915. Το 1976 ο όμιλος Χανδρή διαχειριζόταν τον μεγαλύτερο στόλο κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.



Ο Γιάννης και ο Μιχάλης Χανδρής

Ο Γιάννης Χανδρής μαζί με τον αδελφό του Μιχάλη δημιούργησαν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 τη Celebrity Cruises, που τότε διέθετε τον νεότερο στόλο κρουαζιερόπλοιων. Την πούλησαν το 1997 στη Royal Caribbean με κέρδος 170 εκατ. λιρών για το 51% που διατηρούσε στην εταιρεία. Η οικογένεια Χανδρή έχει μεγάλη ακίνητη περιουσία στη Μεγάλη Βρετανία. Οι Χανδρήδες συμμετέχουν επίσης σε ναυτιλιακές, ξενοδοχειακές και άλλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, ενώ έχουν και μια συλλογή σύγχρονης τέχνης. Η περιουσία του Γ. Χανδρή υπολογίζεται σε 600 εκατ. λίρες. Τα δύο αδέλφια έχουν την εταιρεία Chandris Hellas και την International Marine Management. Σήμερα έχουν τρία δεξαμενόπλοια.



O αριστοκράτης της ελληνικής ναυτιλίας δεν υπάρχει πια
Το City πενθεί τον Γιάγκο Κολοκοτρώνη
Ενα από τα πλέον σεβαστά αλλά αθόρυβα ονόματα στο City του Λονδίνου και συνεχιστής μιας θαλάσσιας αυτοκρατο  ρίας που το 1970 είχε πάνω από 100 πλοία δεν βρίσκεται πια ανάμεσά μας - Οι σχέσεις με την οικογένεια Νιάρχου

Ενας από τους old money πλοιοκτήτες, από το κορυφαία, σεβαστά και συνάμα αθόρυβα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας στο Λονδίνο, από την περασμένη Πέμπτη δεν είναι πια κοντά μας.

Ο Γιάγκος Κολοκοτρώνης απεβίωσε σε ηλικία 64 ετών. Θεωρείτο και ήταν από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές. Συνεχιστής της θαλάσσιας αυτοκρατορίας που δημιούργησε ο πατέρας του Μίνωας και ο θείος του Ιωσήφ τη δεκαετία του 1960. Ενός ομίλου που στα μέσα της δεκαετίας του 1970 διαχειριζόταν τον μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων από κάθε άλλη ελληνική εταιρεία. Οι τραπεζίτες του City τον χαρακτήριζαν «κέντημα», αφού η γιγάντωσή του απαίτησε πολλή δουλειά και έξυπνους οικονομικούς χειρισμούς και από τα δύο αδέλφια. Το καλό όνομα του ναυτιλιακού ομίλου Κολοκοτρώνη διατηρήθηκε πολύ ψηλά. Είναι ενδεικτικό ότι και ο ξένος Τύπος της εποχής συχνά πυκνά αναφερόταν σε αυτόν αποκαλώντας τον «θαύμα Κολοκοτρώνη», καθώς ο πατέρας του ήταν ο πρώτος Ελληνας πλοιοκτήτης που είδε τον στόλο του να σπάει το φράγμα των 100 πλοίων.

Ο Γιάγκος Κολοκοτρώνης, μόνιμος κάτοικος του Λονδίνου, ήταν παιδικός φίλος του Σπύρου Νιάρχου και πολλές φορές φιλοξενούνταν στο ιδιωτικό νησί της οικογένειας, τη γνωστή Σπετσοπούλα, ενώ δεν παρέλειπε να κάνει τις βόλτες του στο κοσμοπολίτικο νησί των Σπετσών. Μητέρα του ήταν η Κατίγκω, εµβληµατική μορφή της ελληνικής κοινότητας στη βρετανική πρωτεύουσα. Εφυγε από τη ζωή σε βαθιά γεράματα.



Ο Γιάγκος Κολοκοτρώνης σε νεαρή ηλικία. Φωτογραφία από το αρχείο του περιοδικού «Ναυτικά Χρονικά»

Η ετεροθαλής αδελφή του, Μαρίκα, κόρη της Κατίγκως από τον πρώτο της γάμο με τον Γεώργιο Πατέρα, η οποία έχει να επιδείξει πλούσιο φιλανθρωπικό έργο, είναι η μητέρα του γνωστού πλοιοκτήτη Διαμαντή Λεμού. Η Μαρίκα, με θητεία στον προεδρικό θώκο του «The Greek Orthodox Charity Organisation», του πρώτου και μεγαλύτερου φιλανθρωπικού οργανισμού που ιδρύθηκε το 1966 από συζύγους ισχυρών Ελλήνων πλοιοκτητών με σκοπό την ιατρική περίθαλψη Ελλήνων και Κυπρίων ασθενών, υποστηρίζει όχι μόνο τους ασθενείς αλλά και τις οικογένειές τους, τόσο οικονομικά όσο και ψυχολογικά, με τη συνδρομή εθελοντών και δωρητών. Επίσης, συνδράμουν οικονομικά άπορους φοιτητές που σπουδάζουν με υποτροφία και Ελληνόπουλα που ψάχνουν για δουλειά στην Αγγλία, παρέχοντάς τους δωρεάν στέγη.
Η σύζυγος του Διαμαντή Λεμού, Μπέσσυ, είναι εκείνη που συνεχίζει στο Λονδίνο το φιλανθρωπικό έργο της γιαγιάς Κατίγκως.

Ομως και ο πατέρας του Γιάγκου, ο Μίνως, παρά το φορτωμένο πρόγραμμά του, ασχολούνταν κι εκείνος με τις δωρεές. Μάλιστα στις αρχές της δεκαετίας του 1980 συνέβαλε οικονομικά, μαζί με άλλους επιφανείς Ελληνες, στην ανακαίνιση του Ελληνορθόδοξου Ιερού Ναού του Αγίου Ιωάννου του Βαπτιστού.



Το όραμα
Ο Γιάγκος Κολοκοτρώνης είχε αποφοιτήσει από το Κολέγιο του Γουέστμινστερ. Στη συνέχεια έγινε δεκτός από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, σπουδάζοντας Οικονομικές Επιστήμες και ξένες γλώσσες, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην οικογενειακή επιχείρηση μαθαίνοντας από μικρός τις δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει όποιος ασχολείται με τη ναυτιλιακή βιομηχανία.  Η αγάπη του Γιάγκου για τη θάλασσα και τη ναυτιλία ήταν εμφανής. Πολλές φορές μάλιστα την αποτύπωνε σε άρθρα που έγραφε ή σε ομιλίες που έδινε κατά καιρούς. Η ενασχόλησή του με τον ναυτιλιακό όμιλο της οικογένειας ήταν μονόδρομος, τον οποίο, όμως, ακολούθησε από επιλογή και όχι λόγω συγκυριών. Η συνέχιση της καλής πορείας της ναυτιλιακής τους εταιρείας ήταν για εκείνον κάτι παραπάνω από σημαντική. Ηταν λόγος ύπαρξης. Το έργο του Γιάγκου Κολοκοτρώνη θα συνεχίσουν τα ανίψια του Διαμαντής και Γεώργιος Λεμός.



Ο ανιψιός του Γιάγκου Κολοκοτρώνη, Διαμαντής Λεμός, με τη σύζυγό του Μπέσσυ



Το ψυχογράφημα
Στο ψυχογράφημα του Γιάγκου Κολοκοτρώνη συμβάλλει σημαντικά το πολύτιμο αρχείο του ιστορικότερου ναυτιλιακού περιοδικού «Ναυτικά Χρονικά». Οπως έγραφε για το ναυτιλιακό επάγγελμα, «συνδυάζει την πρόκλησιν του ανταγωνισμού και την επιχειρηματικήν ευστροφίαν».

Στο τεύχος των «Ναυτικών Χρονικών» της 15ης Ιανουαρίου του 1973, ο 21χρονος τότε Γιάγκος Κολοκοτρώνης δήλωνε ότι η ενασχόληση με τα ναυτιλιακά ασκούσε στον ίδιο «εξαιρετικήν έλξιν».

Από μικρή ηλικία είχε, επίσης, προβλέψει την είσοδο της τεχνολογίας στον έλεγχο της λειτουργίας των πλοίων, αλλά θεωρούσε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας πάντα θα παίζει τον πρώτιστο ρόλο. Εγραφε το 1973: «Οσον αφορά τας ηλεκτρονικάς συσκευάς, πιστεύω ότι αύται ουδέποτε θα δυνηθούν να αντικαταστήσουν τον άνθρωπον, εφ’ όσον είναι αυτός ο ίδιος εξ αρχής, ο οποίος πρέπει να τροφοδοτήση το σύστημα με τας σωστάς του απόψεις, προκειμένου, εν συνεχεία, να λειτουργήση, κατά το επιθυμητόν, ο ηλεκτρονικός υπολογιστής».



Ο Γιώργος Γουλανδρής με τη σύζυγό του Χριστιάνα Βαρδινογιάννη

Πίστευε με πάθος ότι η αποκέντρωση των τμημάτων μιας ναυτιλιακής εταιρείας τής επιτρέπει να αντεπεξέλθει στις μεταβαλλόμενες προκλήσεις της κάθε εποχής. Ο ίδιος είχε δηλώσει χαρακτηριστικά στα «Ναυτικά Χρονικά», στην αρχή της ενασχόλησής του ακόμα με τα ναυτιλιακά δρώμενα: «Μία επιχείρησις διά να είναι επιτυχής απαιτεί την πλήρη συμπαράστασιν όλων των μελών της οργανώσεως. Διά να εξασφαλισθή η απαραίτητος αυτή συμπαράστασις, πρέπει να υπάρχη εις όλα τα μέλη της οργανώσεως σαφής η έννοια της ευθύνης και του ενδιαφέροντος διά την επιχείρησιν».

Επεσήμαινε ότι το πρόβλημα σε μια ναυτιλιακή εταιρεία έγκειται «εις τον τρόπον ακριβώς μεταδόσεως εις τα οργανωτικά στελέχη της εταιρείας της εννοίας αυτής. Πιστεύω ότι η ακολουθούμενη υπό της εταιρείας μας μέθοδος της αποκεντρώσεως όλων των τομέων και τμημάτων της επιχειρήσεως είναι η πλέον αλάνθαστος, συμβάλλουσα εις την επιτυχίαν, δεδομένου ότι έκαστον τμήμα χαίρει ανεξαρτησίας αποφάσεων και μεθόδων αποδόσεως εργασίας».



Το City του Λονδίνου
Η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στο City του Λονδίνου, σε αυτό το «τετραγωνικό μίλι» όπως το αποκαλούν, στις όχθες του Τάμεση, χάνεται σε βάθος τεσσάρων γενεών, και χρονολογείται στις αρχές του 19ου αιώνα. Ηταν το 1825 όταν ο Χιώτης έμπορος με διεθνή δραστηριότητα, Παντιάς Ράλλης, ανοίγει το γραφείο του στο City. Ομως όσο γινόταν πιο έντονο το ελληνικό στοιχείο στην περιοχή, τόσο μεγαλύτερες ήταν οι αντιδράσεις από τη Βουλή των Κοινοτήτων στις αρχές του 20ού αιώνα. Ωστόσο, λίγα χρόνια αργότερα οι Ελληνες διαδραμάτιζαν πλέον ζωτικό ρόλο στο Λονδίνο, αποτελώντας την ψυχή της οικονομικής ζωής της αγγλικής πρωτεύουσας.



Ο Σπύρος Νιάρχος στην κηδεία του Γιάγκου Κολοκοτρώνη

Την πλήρη διάσταση και σημασία της ελληνικής παρουσίας στο City την αντιλαμβάνεται κάποιος εάν την εξετάσει ως σύνολο εργασιών, όπως είναι οι χρηματοδοτήσεις, οι ναυτασφάλειες, οι δικηγορικές εταιρείες και πολλές άλλες δραστηριότητες. Στις αρχές της οικονομικής κρίσης, η άμεση προσφορά τους στην οικονομία της Αγγλίας είχε αποτιμηθεί βάσει μελετών στα 100 εκατ. λίρες τον χρόνο.

Για τον λόγο αυτό η πρεσβεία της Μεγάλης Βρετανίας στην Αθήνα από το 2014 εμφανίζει έντονη δραστηριότητα, με στόχο να προσελκύσει ακόμη περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στο City του Λονδίνου, απευθυνόμενη σε Ελληνες πλοιοκτήτες να συζητήσουν το θέμα. Δεν είναι τυχαίο ότι στα μέσα της περασμένης άνοιξης, στο πλαίσιο ναυτιλιακής εκδήλωσης σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ο Αντι Κέις, διευθύνων σύμβουλος του αγγλικού ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons Platou, απευθυνόμενος σε ακροατήριο που αποτελούνταν από μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, είχε δηλώσει:
«Είναι μεγάλη μου τιμή να απευθύνομαι σε αυτό το κοινό που αντιπροσωπεύει την ελληνική ναυτιλία, η οποία είναι η μεγάλη δύναμη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Χωρίς τη ναυτιλία ο κόσμος θα σταματούσε να λειτουργεί. Η αξία του ελληνικού στόλου είναι 100 δισ. δολάρια και οι παραγγελίες 30 δισ. δολάρια. Η ελληνική ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι για την Ελλάδα είναι εθνικός θησαυρός - και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό. Σε διαφορετική περίπτωση, πολύ ευχαρίστως να σας υποδεχθούμε στο Λονδίνο».



Οταν ο Σπύρος (Νιάρχος) έπαιζε με τον Γιάγκο στη Σπετσοπούλα
Το τελευταίο αντίο από τον Eλληνα κροίσο στον επιστήθιο φίλο του

Το ύστατο χαίρε σε έναν από τους πιο ισχυρούς Ελληνες εφοπλιστές, τον Γιάγκο Κολοκοτρώνη, μόνιμο κάτοικο Λονδίνου, απήυθυναν την περασμένη Πέμπτη στο Α’ Νεκροταφείο συγγενείς και φίλοι του εκλιπόντος, μεταξύ των οποίων και μεγιστάνες της ναυτιλίας.

Ο κ. Σπύρος Νιάρχος, δευτερότοκος γιος του Σταύρου Νιάρχου και της Ευγενίας Λιβανού, ταξίδεψε εκτάκτως από την Ελβετία για να αποχαιρετήσει τον επιστήθιο φίλο του, με τον οποίο γνωρίζονταν από παιδιά. Παρά το πέρασμα των δεκαετιών, τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις και τα συνεχή ταξίδια, η φιλία τους παρέμενε αναλλοίωτη στον χρόνο. Μάλιστα μέχρι τα τελευταία χρόνια απολάμβαναν μαζί τις καλοκαιρινές τους διακοπές στη Σπετσοπούλα, το ιδιόκτητο νησί της οικογένειας Νιάρχου.

Εμφανώς συγκινημένοι ήταν και οι δύο γιοι του κ. Νιάρχου από τον γάμο του με τη Δάφνη Γκίνες. Ο Αλέξης, που δοκιμάζει τις δυνάμεις του στο μόντελινγκ, και ο Νικόλας, που κάνει καριέρα δημοσιογράφου στις ΗΠΑ, συνεργαζόμενος με τα σημαντικότερα έντυπα του κόσμου («Guardian», «Independent», «Οbserver» και «The Νew Yorker»). Ο κ. Σπύρος Νιάρχος προσπαθούσε να συγκρατήσει τη συγκίνησή του για την απώλεια του παιδικού του φίλου, αλλά και να παρηγορήσει τους γιους του, που είχαν τον Γιάγκο Κολοκοτρώνη σαν παππού τους.

Βαρύ το πένθος για την ετεροθαλή αδελφή του Γιάγκου Κολοκοτρώνη, Μαρίκα, καθώς και τα παιδιά της και ανίψια του εκλιπόντος, τον εφοπλιστή Διαμαντή Λεμό, που ήταν μαζί με τη σύζυγό του Μπέσσυ, και τον Γιώργο Λεμό. Δίπλα τους η εφοπλίστρια Ευγενία Χανδρή, ο Γιώργος Γουλανδρής και η Χριστιάνα Βαρδινογιάννη, καθώς και ο εφοπλιστής Ηλίας Μαυρολέων. Από το Λονδίνο ταξίδεψαν για να αποχαιρετήσουν τον Γιάγκο Κολοκοτρώνη αρκετοί ακόμη φίλοι του, ναυτικοί που δούλευαν στα καράβια του, ακόμη και ένα ζευγάρι από τις Φιλιππίνες, το οποίο εργάστηκε δίπλα του μέχρι την τελευταία στιγμή.

Π. Σουρέλης




ΣΧΟΛΙΑ (38)

Οι Βαλιάνοι που ρίσκαραν

Το λόμπυ αυτό των ναυτικών Ελληνικών οίκων του Λονδίνου , πλήν λίγων, δεν χώνευαν τον Σμυρνιό τον Αρίστο Ωνάση. Συντηρητικοί όλοιβοιβτου Λονδίνου , διαχειριστές της μετριότητας στην ναυτιλία, όχι καινοτόμοι και χωρίς διάθεση να πάρουν ρίσκο. Το ναυτικό Ελληνικό λόμπυ του Λονδίνου , χρωστάει την ιστορική ύπαρξή του στους Κεφαλονίτες Βαλιάνους απλο τα μέσα ώς τα τέλη του 190υ αιώνα. Οι Βαλιάμοι ρίσκαραν Εθνικά και μετέφραν φορτία των με ανασφάλιστα Ελληνικά πλοία . Αν ήταν συντηρητικοίνδεν θα υπήρχε το Ελλημικό λόμπυ.στο Λονδίνο.

@όλους όσους χτυπιούνται

Οι εφοπλιστές του άρθρου,είναι Έλληνες στην καταγωγή.Αντε να έχουν και από κάνα παλάτι ή νησί για εξοχικό.Mεχρι εκεί είναι η σχέση με την Ελλάδα.Nothing else.Αρα,δεν χρωστάνε τίποτα στην χώρα,τουλάχιστον μέχρι να φορολογηθεί η καταγωγή.

John From NY

Τα έχω γράψει πολλές φορές και καταντάει βαρετό να λέμε ξανά πως πληρώνουν 0 φόρους, δεν ελέγχονται κλπ. Το θέμα θα έχει τέλος σύντομα γιατί σύμφωνα με πληροφορίες έγκυρες το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα θα είναι σε μια πλατφόρμα και θα μπορεί άνετα η κάθε εφορία να κάνει έλεγχο στο παγκόσμιο εισόδημα. Σε αυτή την πλατφόρμα είναι και τα Cayman, British Virgin κλπ. Μετά λοιπόν το 2018 που δεν θα υπάρχει μέρος να κρυφτούν θα δούμε για το αν θα αγοράζουν χρυσά ρολεξ. Το να γράφετε ότι καλά κάνουν και δεν πληρώνουν φόρους καταντάει γελοίο γιατί με την ίδια λογική ούτε οι μισθωτοί αλλά ούτε και οι άλλοι εργοδότες πρέπει να πληρώνουν. Δεν γίνεται όλοι εμείς να πληρώνουμε 50% και μια ομάδα να μην πληρώνει τίποτα. Και το έχω πει ότι δεν είναι μόνο ότι δεν πληρώνουν φόρους σαν εταιρείες αλλά το γεγονός ότι τα λεφτά πάνε αφορολόγητα σε προσωπικούς λογαριασμούς! Και επιπλέον αποφεύγουν τεράστιους φόρους απλά δηλώνοντας προσωπικά σπίτια, αμάξια κλπ Στην τελική το κράτος μπαίνει μέσα

Why

Γιατί ποιο κράτος του βοηθάει? σε ποια κοινωνία έχουν υποχρέωση? όλη η δουλειά γίνεται στην θάλασσα. Στο γραφείο πάνε από ανθρώπινη συνήθεια. Θα μπορούσαν να μην έχουν γραφείο πουθενά και όλη η δουλειά να γίνεται από το τηλέφωνο. Θα πληρώσουν φόρο 50% στην Ελλάδα? γιατί? επειδή ο παππούς είχε γεννηθεί εδώ? και να γίνει αυτό που λες, δηλαδή να δημιουργηθεί μια παγκόσμια δικτατορία, δεν πρόκειται να πιάσουν ούτε εμπόρους ναρκωτικών, ούτε όπλων, ούτε μίζες πολιτικών. Οι εφοπλιστές θα βάζουν έδρα να νησάκι με μηδαμινό φόρο και θα τον πληρώνουν. Ε και? τι θα γίνει με αυτό? το σημαντικό δεν ειναι να φορολογηθούν όπως εσύ και μετά να πάρει το κράτος τα χρήματα και να τα δίνει σε μουσουλμάνους λαθρομετανάστες και κοπρόσκυλα κομματικά. Το σημαντικό ειναι να επενδύουν τα χρήματα τους σε επιστήμες, υποδομές, ανθρωπιστικές προτωβουλιες ή και νέες επιχειρήσεις και να μην τα αφήνουν να κάθονται.

Outsourced from NY

Αγορι απο το NJ answer the next desktop support call και ασε τις αναλυσεις για το παγκοσμιο τραπεζικο συστημα σε αυτους που ξερουν.

John From NY

Αυτές οι απαντήσεις σε τι ακριβώς αποσκοπούν δεν καταλαβαίνω. Από σύμπτωση είμαι ΝJ σήμερα και αφήστε τις εξυπνάδες γιατί στο Finance Sector δουλεύω και ξέρω πολύ καλά τι λέω. Η επιχείρηση όπως εδώ που δουλεύω έχει έδρα οφσορ αλλά και Αμερική. Όταν λοιπόν το χρήμα μεταφέρετε από έξω στην Αμερική τότε φορολογείτε. Όταν κάποιο στέλεχος παίρνει λεφτά αυτά πρέπει να δηλωθούν εδώ Αμερική καθώς το παγκόσμιο προσωπικό εισόδημα φορολογείτε στον τόπο κατοικίας σου. Αν λοιπόν ο Χατζηπατέρας δηλώνει κάτοικος Cayman πολύ ωραία δεν πληρώνει φόρο αλλά δεν μπορεί και να μεταφέρει εταιρικά λεφτά αλλού. Οι νόμοι είναι πολύ αυστηροί πιστέψτε με γιατί το ξέρω πολύ καλά. Τώρα αν δηλώνει μόνιμος κάτοικος Ελλάδας πρέπει να φορολογηθεί βάση νόμου για το παγκόσμιο εισόδημά του στην Ελλάδα. Το ίδιο Αγγλια, Γερμανια, κλπ. Εδώ Αμερική ας πούμε δεν μπορείς έτσι επειδή σε βολεύει να λες μένω Florida. Έρχεται η εφορία και σου λέει στείλε αποδείξεις ότι ζεις 6 μηνες και 1 μέρα Florida. Πιστέψτε με ότι το ψάχνουν πάρα πολύ. Μόνο στην ναυτιλία μπορεί ένας Τσοχατζόπουλος να ανοίξει και καλά ναυτιλιακή στην Λιβερία και να έχει λεφτά σε λογαριασμό εκεί μαύρα και από εκεί να τα μεταφέρει σε προσωπικό λογαριασμό έτσι χύμα ή να έχει μια ΑΤΜ κάρτα και να τραβάει όσα θέλει στην Ελλάδα και καλά για εταιρική χρήση. Παιδιά άλλο εταιρικά έξοδα και άλλο προσωπικά ελεος αυτά τα ξέρουν και 5αχρονα παιδάκια. Δεν γίνεται να δηλώνουν σπίτια, αμάξια σε οφσορ και μετά να τραβάνε από ΑΤΜ και να κάνουν γάμους με λεφτά αφορολόγητα αγνώστου προέλευσης. Το έχω ξαναπεί το κάθε καράβι έχει δική του οφσορ και δεν υπάρχουν ούτε επίσημα τιμολόγια ούτε τίποτα. Δεν υποχρεούνται να καταθέσουν τίποτα στην Λιβερία όπου έχουν βάση. Επίσης στην Ελλάδα τους επιτρέπουν να έχουν και το κότερο σε εταιρεία στα British Virgin και ούτε καν λένε ότι είναι δικό τους και επιπλέον το δηλώνουν εταιρικό και πληρώνουν τρανσιτ πετρέλαιο. Και κάτι τελευταίο...μπορεί να πείτε με βεβαιότητα ότι τα φορτία ελέγχονται? Έχετε δει τις τιμές στα ναύλα? Αν νομίζετε ότι από τα ναύλα υπάρχει κέρδος τότε κοιμάστε όρθιοι. Βάλτε τα όλα μαζί και θα δείτε ότι η μαφία ούτε στα όνειρά τις δεν θα μπορούσε να κάνει τέτοια εγκλήματα. Ευχαριστώ το Π.Φ. που περνάει τα σχόλια

New Yorker (Real One)

Since capital has the flexibility and the means to move anywhere, these guys will still buy Rolex watches and Bentleys while you and the rest of the working stiffs will still use the Path and NJ Transit. Get a life and stick to desktop support. As far as Greece, nobody, but us gives a flying fuck, don't you get it?.

John From NY

@ New Yorker (Real One)04/02/201616:46 Γιαυτό φίλε θα είσαι πάντα δούλος του συστήματος. Το σύστημα αυτά θέλει να πιστεύεις. Ρίχνει εκατομμύρια στην Χίλαρη και τον Μπους μήπως και γλιτώσουν το λιντσάρισμα. Δες λιγάκι τι ποσοστά παίρνει ο Bernie Sanders και ο Τραμπ και μπες στο site του Bernie και δες τι λέει. Αν βγάζεις πάνω από ένα ποσό θα σε λιώσει στην φορολογία. Και όπου και να πας να κρυφτείς στο ξαναλέω από το 2018 θα σε βρουν. Τα ειδοποιητήρια πάνε καθημερινά σε Αμερικάνους με λεφτά Ελβετία, Cayman κλπ. Άσε τις αμπελοφιλοσοφίες και δες την πραγματικότητα. Άτομα που ζουν εδώ ξεφεύγουν τους φόρους χάρη σε τεχνικές λεπτομέρειες ή επειδή κρύβονται πίσω από ανώνυμες εταιρείες. Ήδη ζητάνε τώρα στην ΝΥ να δίνεις όνομα όταν παίρνεις σπίτια...τέλος οι Shell Corps. Έχουν συλληφθεί πάρα πολλά άτομα τα τελευταία χρόνια και αν δεν βγει η Χίλαρη τότε η Wall Street θα κλαίει με μαύρο δάκρυ. H Goldman άνετα έδωσε 650,000 για μία ομιλία της και η ίδια έπαθε γλωσσοδέτη όταν την ρώτησαν στο CNN γιατί τα πήρε τα λεφτά! Για πόσο νομίζεις ακόμα ο κόσμος θα ανέχεται να πληρώνει 300,000 για ένα κολέγιο και μετά να φέρνουν τα λαμόγια Η1Β Βίζα άτομα να δουλεύουν τσάμπα για αυτούς και να έχουν και τα λεφτά τους σε οφσορ. Αυτά που ήξερες ήδη τελειώνουν και σύντομα τα πράγματα θα δυσκολέψουν περισσότερο. Δεν γίνεται στην ΝΥ να τρώει κάποιος 1,000 δολάρια μπριτζόλα και το 50% να ζει με κουπόνια. Και η ναυτιλία εξυπηρετεί συμφέροντα γιατί το ξαναλέω δεν βγαίνει κέρδος με τα ναύλα. Δεν έχω κανένα κομπλεξ με άτομα που δουλεύουν και βγάζουν νόμιμα λεφτά αν αυτό εννοείς. Αλλά όταν βλέπεις 1 άτομο να βγάζει λεφτά επειδή εξαπάτησε άλλους 1000 και δεν τον ακουμπάνε τότε ναι αντιδράω. Στο ξαναλέω εκεί Wall δίπλα δουλεύω στο Finance και ξέρω πολύ καλά τι λέω. Αυτή την στιγμή η μεγαλύτερη οφσορ χώρα είναι η Αμερική αν δεν το ξέρεις. Είναι η χώρα που αν έχεις λεφτά εδώ δεν σε δίνει στην χώρα σου. Γι αυτό βλέπεις τόσους Ρώσους, Κινέζους κλπ. Αυτά όλα το ξαναλέω αλλάζουν από το 2018.

εφοπλιστές

Για αυτό στηρίζουμε τον Αλέξη μας. εμείς και οι φίλοι μας τραπεζίτες που πήραν 16δις δώρο από την αντιμνημονιακη αριστερή κυβέρνηση μας. Αλέξη προχωρά.

Καπετάν Γιάννης

Κύριε Μηνά Τσαμόπουλε εγώ προσωπικά (επειδή είμαι στον ναυτιλιακό χώρο από την αρχή της δεκαετίας του 1970) θα ήθελα προσωπικά να σας ευχαριστήσω για τις θυμίσεις που μου προσφέρατε - σήμερα με την ανάρτησή σας - από κάποιες άλλες εποχές και ανθρώπους θρύλους στον χώρο της ναυτιλίας...... Που πάρα πολλοί εργαστήκαμε τότε στα πλοία τους ζήσαμε τις οικογένειές μας φτιάξαμε τα σπίτια μας, κλπ. κλπ. ............... Εκείνο όμως που με στεναχώρησε ήταν αυτό που διάβασα και έμεινα και πάλι με ένα γιατί στα χείλη μου ήταν η περίπτωση των κρουαζιερόπλοιων των πατριαρχών αυτού του κλάδου , του Μίμη και Αντώνη Χονδρή. Που είχαν καταφέρει να δημιουργήσουν την μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο . Και συνάμα και τα θρυλικά εκείνα υπερωκεάνια τους στις γραμμές της Αυστραλίας και της Αμερικής στην δεκαετία του 1960. που έγραψαν κυριολεκτικά ιστορία στην μετανάστευση των Ελλήνων στην αντιπέρα όχθη του Ατλαντικού και προς την Αυστραλιανή ήπειρο. .......... Που η εταιρεία τους Χονδρής Ελλάς, οι απόγονοί τους την έκαναν Celebrity, και κατόπιν την πούλησαν. Ευτυχώς που οι ξένοι αγοραστές τίμησαν και εξακολουθούν να έχουν στα σινιάλα στις τσιμινιέρες της Celbrity ακόμα το θρυλικό Χ. ........

ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΩΜΟΙ ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΟΙ

Δεν αρκεί να είναι μακρυά από την Ελλάδα για να γλυτώσουν από τους πρωτόγονους αριστερόκουμουνιστές. Πρέπει να οργανώσουν και την εξόντωση των κουμουνιστών όπως οι Πολωνοι του Λονδίνου στα 80s. Aντίθετα σε μας, Εθνάρχης, Βασιλιάς, Εφοπλιστές, Βιομήχανοι άφησαν το 80 χωρις αντίσταση να καταληφθεί η χώρα από τον σοσιαλιστικό κι αριστερό βόθρο και ΙΔΙΩΤΕΥΣΑΝ. Στα 35 χρόνια, η ολιγαρχία (που διαφήμιζε μάλιστα την 17Ν) έφαγε 10-20 δις και ο αγράμματος λαός μαζί με τους αριστερούς εκμαυλιστές του έφαγε και χώνεψε ΠΆΝΩ ΑΠΟ 600 δις εάν υπολογίσουμε και το διώξιμο 150 δις Αμεσων Ξένων Επενδύσεων που πήγαν σε Ιταλία Τουρκία Ρουμανία. ΥΓ 320 δις Δανεια, συν 150δις εοκικά, συν 120δις κουρεμενα δάνεια από PSI (πες 80), συν 85 δις δανεια Τσιπρα (πες 60 καθαρά), συν 150δις διώξιμο ξένου κεφαλαίου στα 35 χρόνια σοσιαλαριστεράς, συν 100 δις συνταξιοδοτικό κενό που η γεννιά του Πολυτεχνείου αφήνει στην επομενη γεννια μεχρι το 2040 κάνουν 700 δις. Ο Συριζα από την Λιστα Λαγκαρντ μάζεψε 35 εκατομυρια σε 13 μήνες. Ο " υπερήφανος αριστεροστροφος λαός του" έφαγε 700δις δε 36 χρόνια. Και 10-20 δις η "Ολιγαρχία"

Μαθετε κ αυτο να ξερετε τι λέτε

Ενω οταν ηταν κυβερνηςη οι ΝΔ γύρισαν ολοι..... ΧαχΑ... Κανεις δεν γύρισε , ουτε ενας...ισα ισα, τοτε ηταν που ανέπτυξαν τον στόλο τους κ ανοίγοντας γραφιά στο Λονδίνο... Απέφυγαν την Ελλάδα του Καραμανλή οπως ο διάολος το λιβάνι ... Αρα άκυρα τα επιχειρήματα σας για ακομη μια φορα καυμμενοι νοσταλγοί της διαπλοκής..

.

Δεν νομίζω ότι είναι θέμα κόμματος αλλά διαχρονικής αχρηστίας των Ελλήνων πολιτικών που οι περισσότεροι της ναυτιλίας έφυγαν έξω, τα ναυπηγεία δεν δουλεύουν κλπ.. Θα ήταν φαιδρό να κατηγορηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ και γι'αυτό. Ωστόσο τι σχέδιο έχει να τους φέρει πίσω και να φτιάξει ένα ελληνικό City; Και μην ακούσω για ιδεολογίες αντικαπιταλιστικές και λαλακίες έτσι.. Μιλάμε για το συμφέρον της χώρας τώρα, δεν πίνουμε καφέ..Το "νοσταλγοί της διαπλοκής" όμως που είπες είναι επίσης άκυρο βλέποντας τη διαφθορά να βασιλεύει σε συριζαίικη απόχρωση αυτή τη φορά...Και το λέω εγώ που υποστήριζα την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία κυρίως για αυτό..Να πατάξει τη διαφθορά... Αμ δε..Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καεί για μένα για πολλά άλλα που έχει κάνει κι όχι για τους φόρους και τις περικοπές που θα επιβάλει που και αυτά λάθος τα κάνει..

Τσάκος

Καλά κάνουμε πάντως και δεν τους φορολογούμε. Ας μην έχω να φάω, αρκεί που βλέπω τη γκλαμουριά των άλλων.

givrgos

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ . ΓΕΜΙΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΜΙΖΕΡΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ ΚΑΙ ΑΛΗΤΑΡΙΑ ΑΝΑΡΧΙΚΑ .ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΗΝ ΓΚΛΑΜΟΥΡΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΖΗΛΕΥΩ !!

Καπετάν Γιάννης

@ 03/02/2016 11:44. ....και Προς ολους τους αλλους γελοίους εδω με τα εμπαθή για την ναυτιλία σχόλιά τους. .......... Η ανάρτηση επάνω γράφει τι λένε επίσημα οι Βρετανοί και τόσοι άλλοι ακόμα για την Ελληνική ναυτιλία. .... Διαβάστε τη λοιπόν και ξεστραβωθείτε. Η ενα απόσπασμα τουλάχιστον εδω αυτό το παρακάτω. ....... Η ελληνική ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι για την Ελλάδα είναι εθνικός θησαυρός - και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό. Σε διαφορετική περίπτωση, πολύ ευχαρίστως να σας υποδεχθούμε στο Λονδίνο. ......... Ειναι ανόητοί μήπως η βλάκες οι Βρεττανοί και ολες οι άλλες ακιόμα ναυτιλιακές ή μή χώρες που δίνουν γή και ύδωρ για να φύγουν ολες οι ναυτιλιακές εδρες και δραστηριότητες απο την Ελλάδα και να εγκατασταθούν στις πατρίδες τους? ..,..... Οχι βέβαια. .... Εμείς ειμαστε πάντως εδω στην Ελλάδα οι "εξυπνοι" που τα ξέρουμε ολα, την απαξιούμε, την αναθεματίζουμε, και την βρίζουμε την Ελληνική ναυτιλιακή δραστηριότητα και αυτούς που την εκπροσωπούν και ακόμα που τους ευχόμαστε και να φύγουν. ..... Απαξίωση, βρίσιμο , αναθέματα και ολα τα καλά στην κασσέτα αυτης της μερίδας των τυφλωμένων ανεγκεφάλων που την βάζουν σε λειτουργία και με απίθμενο μίσος σε κάθε ευκαιρία. Δυστυχώς .

Χάρης

Συμφωνώ με τον καπετάνιο. Εγώ προσωπικά δουλεύω στο city και αισθάνομαι περήφανος που βλέπω ελληνικές σημαίες στα κτίρια των ναυτιλιακών εταιριών. Ευτυχώς που υπάρχουν κάποια πράγματα που τιμούν τη χώρα μου. Ένα από αυτά είναι και η ναυτιλία. Είναι μια ακόμα απόδειξη ότι οι Έλληνες με ομαδική προσπάθεια και δουλειά μπορούν να φτάσουν πολύ ψηλά αν το θέλουν.

.

Τι θα ήθελαν όλοι αυτοί για να γυρίσουν Ελλάδα και άλλοι ξένοι για να στραφούν σε εμάς; Γιατί να μην δημιουργήσει η Ελλάδα το δικό της City; Πότε θα αποκτήσει η Ελλάδα 4-5 κλάδους σε υπηρεσίες/βαριά βιομηχανία/πολυεθνικές διεθνούς ακτινοβολίας για να βγάζει και 5 φράγκα και να στρώσει το εμπορικό της ισοζύγιο με καλές εξαγωγές; Ό,τι σχετίζεται με ναυτιλία θα μπορούσε να είναι ένας από αυτούς τους κλάδους.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

yryL

Μπορεί τα νούμερα του Ελ. Βενιζέλος να αυξάνουν εξακολουθητικά και μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό όσον αφορά τη διεθνή επιβατική κίνηση, ωστόσο οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Αθήνας δεν ακολουθούν τους ίδιους ρυθμούς

oil_platform

Στο κυνήγι του μαύρου χρυσού, που υπόσχεται αμύθητες αξίες στους οperators αλλά και αυξημένα έσοδα στο κράτος και τις τοπικές κοινωνίες, μπαίνουν εντατικά από το 2019, κορυφαίοι παίκτες της διεθνούς αγοράς υδρογοναθράκων, όπως η Αμερικανική Exxon Mobil, η Γαλλική Total, η Ιταλική Edison και η Ισπανική Repsol. 

daneia

«Κλειδώνει» η λύση για τα APS σύμφωνα με το ιταλικό μοντέλο - Γιατί το προκρίνουν και οι ξένοι επενδυτές - Οι θεσμοί πιέζουν και η JP Morgan επεξεργάζεται, βελτιώνει και προσαρμόζει την πρόταση του ΤΧΣ - Το deal Eurobank - Grivalia οδηγεί σε νέο διαγωνισμό για πακέτο 630 ακινήτων

ecb-new1

«Δεν υπάρχει καμία επίσημη κατανομή ανά χώρα, αλλά εκτιμάται ότι 40 δισεκατομμύρια ευρώ θα αφορούν γερμανικά κρατικά ομόλογα, 33 δισεκατομμύρια ευρώ για γαλλικά κρατικά ομόλογα, 30 δισ. ευρώ για ιταλικά και 20 δισ. ευρώ για ισπανικά κρατικά ομόλογα», εκτιμά αναλυτής της Unicredit,