Ο αποπληθωρισμός καλά κρατεί: «Άνοιξε» με 2,8% τον Ιανουάριο
Ο αποπληθωρισμός καλά κρατεί: «Άνοιξε» με 2,8% τον Ιανουάριο
Σε ποιες κατηγορίες αγαθών καταγράφηκαν αυξήσεις και σε ποιες μειώσεις
Με μείωση 2,8% «άνοιξε» το 2015 ο πληθωρισμός, από πτώση 2,6% τον περασμένο Δεκέμβριο και έναντι μείωσης 1,5% τον Ιανουάριο 2014.
Η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο, αυξήσεις τιμών σε νωπά λαχανικά (23,8%), νωπά ψάρια (2,3%), οινοπνευματώδη ποτά (2,3%) και ελαιόλαδο (1,7%). Στον αντίποδα, μειώσεις τιμών σημειώθηκαν, μεταξύ άλλων, σε βενζίνη (5,9%), πετρέλαιο θέρμανσης (9%), αρνί- κατσίκι (4,1%) και πουλερικά (2%).
Σε ετήσια βάση, ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε νωπά λαχανικά (14,2%), τιμολόγια ΔΕΗ (4,9%), καπνό (3,5%) και ελαιόλαδο (3,5%). Αντίθετα, μειώθηκαν οι τιμές, μεταξύ άλλων, σε πετρέλαιο θέρμανσης (31,5%), βενζίνη (16,1%), φυσικό αέριο (3,6%), νωπές πατάτες (22,8%), ζάχαρη (18,1%), νωπά φρούτα (6%) και ένδυση- υπόδηση (2,9%).
Συγκεκριμένα, από την ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώθηκαν τα εξής:
Από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιµών καταναλωτή του Ιανουαρίου 2015 προς τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2014, προκύπτει µείωση 2,8% έναντι µείωσης 1,5% που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση το 2014 προς το 2013.
Η µείωση αυτή, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:
Η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο, αυξήσεις τιμών σε νωπά λαχανικά (23,8%), νωπά ψάρια (2,3%), οινοπνευματώδη ποτά (2,3%) και ελαιόλαδο (1,7%). Στον αντίποδα, μειώσεις τιμών σημειώθηκαν, μεταξύ άλλων, σε βενζίνη (5,9%), πετρέλαιο θέρμανσης (9%), αρνί- κατσίκι (4,1%) και πουλερικά (2%).
Σε ετήσια βάση, ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε νωπά λαχανικά (14,2%), τιμολόγια ΔΕΗ (4,9%), καπνό (3,5%) και ελαιόλαδο (3,5%). Αντίθετα, μειώθηκαν οι τιμές, μεταξύ άλλων, σε πετρέλαιο θέρμανσης (31,5%), βενζίνη (16,1%), φυσικό αέριο (3,6%), νωπές πατάτες (22,8%), ζάχαρη (18,1%), νωπά φρούτα (6%) και ένδυση- υπόδηση (2,9%).
Συγκεκριμένα, από την ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώθηκαν τα εξής:
Από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιµών καταναλωτή του Ιανουαρίου 2015 προς τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2014, προκύπτει µείωση 2,8% έναντι µείωσης 1,5% που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση το 2014 προς το 2013.
Η µείωση αυτή, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,5% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κρέατα γενικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, ψωµί και δηµητριακά, ζάχαρη. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από τη αύξηση των τιµών, κυρίως, στο ελαιόλαδο και στα νωπά λαχανικά.
β) Κατά 2,9% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 8% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό.
δ) Κατά 2,3% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα έπιπλα και διακοσµητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
ε) Κατά 1,2% της οµάδας «Υγεία», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
στ) Κατά 6,9% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια συνδυασµένων µεταφορών επιβατών.
ζ) Κατά 1,3% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές και στο πακέτο διακοπών.
η) Κατά 3,1% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και µεταδευτεροβάθµιας µη τριτοβάθµιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
θ) Κατά 0,7% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.
ι) Κατά 2,4% της οµάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των κουρείων- κοµµωτηρίων- ειδών ατοµικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,7% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών των τσιγάρων.
Ο γενικός δείκτης, τον Ιανουάριο 2015 σε σύγκριση µε τον ∆εκέµβριο 2014, παρουσίασε µείωση 1,4% έναντι µείωσης 1,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός μειώθηκε τον Ιανουάριο εφέτος 2,8% έναντι μείωσης 1,4% που σηµειώθηκε τον Ιανουάριο 2014. Σε μηνιαία βάση, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε µείωση 1,2% έναντι µείωσης 0,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
α) Κατά 0,5% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κρέατα γενικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, ψωµί και δηµητριακά, ζάχαρη. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από τη αύξηση των τιµών, κυρίως, στο ελαιόλαδο και στα νωπά λαχανικά.
β) Κατά 2,9% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 8% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό.
δ) Κατά 2,3% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα έπιπλα και διακοσµητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
ε) Κατά 1,2% της οµάδας «Υγεία», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
στ) Κατά 6,9% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια συνδυασµένων µεταφορών επιβατών.
ζ) Κατά 1,3% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές και στο πακέτο διακοπών.
η) Κατά 3,1% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και µεταδευτεροβάθµιας µη τριτοβάθµιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
θ) Κατά 0,7% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.
ι) Κατά 2,4% της οµάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των κουρείων- κοµµωτηρίων- ειδών ατοµικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,7% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών των τσιγάρων.
Ο γενικός δείκτης, τον Ιανουάριο 2015 σε σύγκριση µε τον ∆εκέµβριο 2014, παρουσίασε µείωση 1,4% έναντι µείωσης 1,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός μειώθηκε τον Ιανουάριο εφέτος 2,8% έναντι μείωσης 1,4% που σηµειώθηκε τον Ιανουάριο 2014. Σε μηνιαία βάση, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε µείωση 1,2% έναντι µείωσης 0,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα