Νεκρή η αγορά και στις εκπτώσεις

Νεκρή η αγορά και στις εκπτώσεις

Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων κάθε άλλο παρά έδωσε φιλί της ζωής στην αγορά, καθώς έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά καταγράφει πτώση του τζίρου των καταστημάτων σε ποσοστό από 20% μέχρι 40%.

 Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των καταστηματαρχών δηλώνουν απογοητευμένοι με τις πωλήσεις τους στις εκπτώσεις, ενώ ξεκινούν και πάλι προσφορές, παρά το ότι το 50% των καταστηματαρχών αντιτίθενται στις προσφορές πριν από τις εκπτώσεις. 

Το 69% των καταστημάτων είδε μείωση το

Νεκρή η αγορά και στις εκπτώσεις

Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων κάθε άλλο παρά έδωσε φιλί της ζωής στην αγορά, καθώς έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά καταγράφει πτώση του τζίρου των καταστημάτων σε ποσοστό από 20% μέχρι 40%.

 Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των καταστηματαρχών δηλώνουν απογοητευμένοι με τις πωλήσεις τους στις εκπτώσεις, ενώ ξεκινούν και πάλι προσφορές, παρά το ότι το 50% των καταστηματαρχών αντιτίθενται στις προσφορές πριν από τις εκπτώσεις. 

Το 69% των καταστημάτων είδε μείωση του τζίρου στις εκπτώσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, και το 18% δήλωσε ότι ο τζίρος του κυμάνθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα. Μόνο το 7% των καταστημάτων σημείωσε άνοδο των πωλήσεών του. 

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία για τις πληρωμές με πιστωτικές κάρτες. Το 10% των καταναλωτών πλήρωσε αποκλειστικά με χρήση πιστωτικής κάρτας, και το 34% συνδύασε πιστωτική και μετρητά. Η υποχώρηση ερμηνεύεται από τον Σύλλογο με την το «υψηλό ποσοστό χρεώσεων και την εξάντληση των πιστωτικών ορίων των καταναλωτών».

Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (74%) θεωρεί ως την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης τις δυο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων και το 8% θεωρεί τις δύο επόμενες εβδομάδες ως την καλύτερη περίοδο. Μόνο το 6% θεωρεί καλή την τελευταία περίοδο των εκπτώσεων.

Σχετικά με τις εκπτώσεις στις τιμές, το 41% των ερωτηθέντων δήλωσε ποσοστά έκπτωσης της τάξης του 40%, το 25% ποσοστά έκπτωσης 50% , ενώ το 19% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα προέβη σε εκπτώσεις άνω του 50%.

Οι προσφορές που προηγήθηκαν των εκπτώσεων δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της αγοράς και είναι ξεκάθαρο ότι η πλειονότητα των εμπόρων - πάνω από το 50% - είναι αντίθετοι με τις προσφορές πριν τις εκπτώσεις. Η έρευνα επίσης τονίζει ότι η κρίση δεν φαίνεται να κάνει «διακρίσεις» ανάμεσα σε μικρά και μεγάλα καταστήματα.

Τέλος, σημειώνει η έρευνα, το μόνο ίσως θετικό συμπέρασμα είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας στο εμπόριο και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης, και κυρίως η εποχιακή αύξηση της απασχόλησης κατά 2,6% στο λιανεμπόριο, σύμφωνα και με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης