Νεκρή η αγορά και στις εκπτώσεις
Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων κάθε άλλο παρά έδωσε φιλί της ζωής στην αγορά, καθώς έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά καταγράφει πτώση του τζίρου των καταστημάτων σε ποσοστό από 20% μέχρι 40%.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των καταστηματαρχών δηλώνουν απογοητευμένοι με τις πωλήσεις τους στις εκπτώσεις, ενώ ξεκινούν και πάλι προσφορές, παρά το ότι το 50% των καταστηματαρχών αντιτίθενται στις προσφορές πριν από τις εκπτώσεις.
Το 69% των καταστημάτων είδε μείωση το
Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων κάθε άλλο παρά έδωσε φιλί της ζωής στην αγορά, καθώς έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά καταγράφει πτώση του τζίρου των καταστημάτων σε ποσοστό από 20% μέχρι 40%.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των καταστηματαρχών δηλώνουν απογοητευμένοι με τις πωλήσεις τους στις εκπτώσεις, ενώ ξεκινούν και πάλι προσφορές, παρά το ότι το 50% των καταστηματαρχών αντιτίθενται στις προσφορές πριν από τις εκπτώσεις.
Το 69% των καταστημάτων είδε μείωση του τζίρου στις εκπτώσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, και το 18% δήλωσε ότι ο τζίρος του κυμάνθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα. Μόνο το 7% των καταστημάτων σημείωσε άνοδο των πωλήσεών του.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία για τις πληρωμές με πιστωτικές κάρτες. Το 10% των καταναλωτών πλήρωσε αποκλειστικά με χρήση πιστωτικής κάρτας, και το 34% συνδύασε πιστωτική και μετρητά. Η υποχώρηση ερμηνεύεται από τον Σύλλογο με την το «υψηλό ποσοστό χρεώσεων και την εξάντληση των πιστωτικών ορίων των καταναλωτών».
Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (74%) θεωρεί ως την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης τις δυο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων και το 8% θεωρεί τις δύο επόμενες εβδομάδες ως την καλύτερη περίοδο. Μόνο το 6% θεωρεί καλή την τελευταία περίοδο των εκπτώσεων.
Σχετικά με τις εκπτώσεις στις τιμές, το 41% των ερωτηθέντων δήλωσε ποσοστά έκπτωσης της τάξης του 40%, το 25% ποσοστά έκπτωσης 50% , ενώ το 19% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα προέβη σε εκπτώσεις άνω του 50%.
Οι προσφορές που προηγήθηκαν των εκπτώσεων δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της αγοράς και είναι ξεκάθαρο ότι η πλειονότητα των εμπόρων - πάνω από το 50% - είναι αντίθετοι με τις προσφορές πριν τις εκπτώσεις. Η έρευνα επίσης τονίζει ότι η κρίση δεν φαίνεται να κάνει «διακρίσεις» ανάμεσα σε μικρά και μεγάλα καταστήματα.
Τέλος, σημειώνει η έρευνα, το μόνο ίσως θετικό συμπέρασμα είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας στο εμπόριο και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης, και κυρίως η εποχιακή αύξηση της απασχόλησης κατά 2,6% στο λιανεμπόριο, σύμφωνα και με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr