Αντ. Στελλιάτος: «Η κυβέρνηση αφανίζει τον Ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό»

Αντ. Στελλιάτος: «Η κυβέρνηση αφανίζει τον Ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό»

Η κυβέρνηση αφανίζει τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό για εισπρακτικούς λόγους καταδικάζοντας σε μαρασμό  μία από τις πιο προσοδοφόρες πηγές για την Ελλάδα. Η βαριά της βιομηχανία, ο τουρισμός  δέχεται ένα σκληρό πλήγμα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνη Στελλιάτο, στα πλοία αναψυχής μέχρι 49 ατόμων καταγράφεται πτώση 25-30 %. Στα πλοία αναψ

Αντ. Στελλιάτος: «Η κυβέρνηση αφανίζει τον Ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό»

Η κυβέρνηση αφανίζει τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό για εισπρακτικούς λόγους καταδικάζοντας σε μαρασμό  μία από τις πιο προσοδοφόρες πηγές για την Ελλάδα. Η βαριά της βιομηχανία, ο τουρισμός  δέχεται ένα σκληρό πλήγμα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνη Στελλιάτο, στα πλοία αναψυχής μέχρι 49 ατόμων καταγράφεται πτώση 25-30 %. Στα πλοία αναψυχής μέχρι 12 ατόμων η πτώση φτάνει το 80 %, ενώ είναι της τάξης του 20%-25% στα ιστιοπλοϊκά.

Ακόμη, έχουν φτάσει τις 18 οι κατασχέσεις πλοίων αναψυχής από τράπεζες λόγω της έλλειψης ικανότητος αποπληρωμής δανείων, ενώ είναι 10 τα δεμένα αναψυχής από την έναρξη της

Η προβλεπόμενη ανεργία ανωτέρων και κατωτέρων πληρωμάτων  τον Σεπτέμβριο φτάνει στο 100%.

«Ο κοινός νους αντιλαμβάνεται πως με τα στοιχεία αυτά μία από τις πιο προσοδοφόρες μορφές  τουρισμού - ο θαλάσσιος τουρισμός - βρίσκεται στα πρόθυρα πλήρους αφανισμού», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Στελλιάτος.                                      

«Με το πρόσχημα της «αποκατάστασης των στρεβλώσεων που υπάρχουν στην συγκεκριμένη αγορά» ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κατέθεσε σχέδιο νόμου με το οποίο οι επαγγελματίες των τουριστικών σκαφών άνω των 15 μέτρων οδηγούνται σε αφανισμό, και δυστυχώς δεν θα υπάρχουν για να απολαύσουν την δεύτερη δέσμη μέτρων που ο κ. Υπουργός υπόσχεται ότι θα αναμορφώνει με «επενδυτικά και ενισχυτικά κίνητρα» το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα  δραστηριοποιούνται τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής» καταγγέλλει ο κ. Στελλιάτος:

Κλείσιμο

«Την αλήθεια όμως και τους πραγματικούς σκοπούς αυτού του σχεδίου νόμου αποκαλύπτει  ξεκάθαρα το ίδιο το νομοσχέδιο. Ένα νομοσχέδιο με  υπογραφές (5) πέντε Υπουργών μέσα στο οποίο δεν βρέθηκε χώρος για την υπογραφή του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης. Όχι, οι προθέσεις είναι καθαρά και μόνο εισπρακτικές, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο, κανένας προγραμματισμός για στήριξη και ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, γι αυτό και τίποτε σχετικό δεν αναφέρεται έστω και ενδεικτικά στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου»

Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού εγκλωβισμένη στην υπάρχουσα αντι-αναπτυξιακή νομοθεσία εδώ και πολλά χρόνια έχει ζητήσει με έγγραφα και υπομνήματα την αναμόρφωση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου προς τα συναρμόδια Υπουργεία και όπως τονίζουν τα μέλη της   «αν είχε εισακουσθεί πιθανόν ο θαλάσσιος τουρισμός σήμερα να ήταν ακμαιότατος και παρά την διεθνή οικονομική ύφεση ο επαγγελματίας δικαίως θα συμμετείχε στα εισπρακτικά μέτρα του ειδικού φόρου και της έκτακτης εισφοράς».

Όλες οι διατάξεις του κατατεθέντος σχεδίου νόμου που αναφέρονται στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής πρέπει να αποσυρθούν και άμεσα ένα νομικό πλαίσιο αναπτυξιακό – επενδυτικό πρέπει να αντικαταστήσει το υπάρχον. Ένα πλαίσιο που πραγματικά θα αναπτύσσει τον θαλάσσιο τουρισμό και το αμιγώς επαγγελματικό σκάφος.

Τι προτείνουν οι πλοιοκτήτες

Επιγραμματικά οι θέσεις της Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού είναι:

1. Οποιαδήποτε επιβάρυνση, με τη μορφή της έκτακτης εισφοράς ή  με τη μορφή του ετήσιου τέλους στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, τον κλάδο οι επαγγελματίες του οποίου είναι ήδη σε απόγνωση λόγω της οικονομικής κρίσης είναι εξοντωτική. Στη σημερινή συγκυρία θα έπρεπε  ’’να βοηθούνται και όχι να απομυζούνται’’.

2. Τα μέτρα θα οδηγήσουν σε μαζική αποεπένδυση στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού.  Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια περίοδο οι βασικές ανταγωνίστριες μας χώρες αναπτύσσονται με ρυθμό πολλαπλάσιο  του δικού μας.

3. Το επιχείρημα ότι επιβαρύνουμε-εκτελούμε τους επαγγελματίες, επειδή έχουμε δυσκολία να ξεχωρίσουμε τους «πραγματικούς» επαγγελματίες από «ιδιώτες που χαρακτηρίζουν νόμιμα το σκάφος τους επαγγελματικό», δεν συνάδει με κράτος δικαίου.  Έτσι καταδικάζεις αθώους επειδή έχεις δυσκολία να τους διαχωρίσεις από πιθανούς ενόχους (ενόχους όμως που εσύ ενσυνείδητα με την νομοθεσία σου δημιούργησες). 

4. Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού σαφώς επιθυμεί να συμβάλλει ώστε να διαχωριστεί το ’’επαγγελματικό σκάφος’’ από το ’’ιδιωτικό που νόμιμα αποκαλείται επαγγελματικό’’ με διαφανή και ξεκάθαρα κριτήρια. Είναι αυτονόητο ότι ευχαρίστως θα συμμετάσχει σε Επιτροπή με σκοπό τον καθορισμό των κριτηρίων και σε Επιτροπή που θα κρίνει την επαγγελματικότητα των σκαφών σύμφωνα με τα καθορισθέντα κριτήρια.

5. Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού ανησυχεί  με τον τρόπο που αντιμετωπίζεται ο θαλάσσιος τουρισμός - γυρνάμε πολλά χρόνια πίσω - και η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τον άτυπο οικονομικό πόλεμο που γίνεται για την κυριαρχία ’’στο σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε σαν χώρα, τις θάλασσές μας.

6. Τα πλοία / εταιρίες που θα κριθούν ’’επαγγελματικά’’ να μην επιβαρυνθούν ούτε με το 50% των τελών κυκλοφορίας. Είναι δεδομένο πως ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού παραπαίει οικονομικά και ευρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση από όλους τους υπόλοιπους τουριστικούς κλάδους.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης