Ισπανική σφήνα για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού
Πυρετώδεις διεργασίες και παρασκηνιακές πιέσεις για τα επιτελεία των μεγάλων εργολάβων που βρίσκονται σε θέση μάχης για τη διεκδίκηση μεριδίων στην κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.
Το ύψος του έργου, που υπολογίζεται να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ και αφορά έργα υποδομών, αποθήκες καυσίμων, λιμενικά έργα, είναι κάτι παραπάνω από δελεαστικό για τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, που βλέπουν μια τεράστια πίτα, ισάξια με εκείνη που τους αναλογεί στα μεγάλα δημόσια έργα. <
Πυρετώδεις διεργασίες και παρασκηνιακές πιέσεις για τα επιτελεία των μεγάλων εργολάβων που βρίσκονται σε θέση μάχης για τη διεκδίκηση μεριδίων στην κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.
Το ύψος του έργου, που υπολογίζεται να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ και αφορά έργα υποδομών, αποθήκες καυσίμων, λιμενικά έργα, είναι κάτι παραπάνω από δελεαστικό για τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, που βλέπουν μια τεράστια πίτα, ισάξια με εκείνη που τους αναλογεί στα μεγάλα δημόσια έργα.
Τις τελευταίες μέρες, οι φήμες οργιάζουν καθώς τα στρατόπεδα έχουν αρχίσει να οργανώνουν τις συμμαχίες τους και να αναζητούν στηρίγματα σε κέντρα αποφάσεων που έχουν τη δύναμη να επηρεάζουν και να «παζαρεύουν» με σκληρούς όρους.
Εκτός από τον όμιλο της Ελληνικής Τεχνοδομικής, που εδώ και έναν χρόνο έχει εκφραστεί δημοσίως για το έργο ανακοινώνοντας μνημόνιο συνεργασίας με την Gazprom, στο παιχνίδι έχουν μπει και οι άλλοι μεγάλοι παίχτες της αγοράς και κάποια διεθνή αουτσάιντερ που διατηρούν στενούς δεσμούς συνεργασίας με Ελληνες συμμάχους τους.
Εγκυρες πηγές υποστηρίζουν ότι αξιωματούχοι της ελληνικής κυβέρνησης που έχουν λόγο στα όσα θα διαδραματιστούν στο τεχνικό κομμάτι του έργου το επόμενο διάστημα «προμοτάρουν» την ισπανική FCC. Η τελευταία ανήκει στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες της Ιβηρικής χερσονήσου, η οποία συνδέεται με δύο από τις μεγαλύτερες ελληνικές τεχνικές εταιρείες.
Η FCC συνεργάζεται με την J&P Αβαξ του πανίσχυρου κυπριακού ομίλου Ιωάννου-Παρασκευαΐδη για τις επεκτάσεις του Μετρό, ενώ ανάλογη συνεργασία διαθέτει και μέσω της 100% θυγατρικής της Alpine, με την Τέρνα των κυρίων Περιστέρη-Κάμπα.
Στον όμιλο της Ελληνικής Τεχνοδομικής πραγματοποιούν απευθείας επαφές με τους Ρώσους αλλά παράλληλα έχουν αρχίσει να αναπτύσσουν και τις πρώτες ασφαλιστικές δικλίδες, σε περίπτωση που αυτές δεν καρποφορήσουν. Ο Ακτωρ έχει ξεκινήσει να καλλιεργεί στενή συνεργασία με τη Lukoil και έχει υπογράψει συμφωνία για τη δημιουργία εργοστασίου αποθείωσης πετρελαίου στη Βουλγαρία. Αυτό, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, είναι μόνο η αρχή. Η Lukoil διαχειρίζεται δύο λιμάνια στην περιοχή, τμήμα των οποίων σχεδιάζει να παραχωρήσει στην εταιρεία που θα διαχειριστεί το Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Καθώς μάλιστα ένα μεγάλο μέρος των εργασιών του αγωγού αφορά λιμενικά έργα, η Ελληνική Τεχνοδομική πασχίζει να αναλάβει τμήματα αντίστοιχων έργων που θα μοιράσει η Lukoil. Με αυτόν τον τρόπο όποια εταιρεία αναλάβει να κατασκευάσει τον αγωγό θα βρει ήδη εγκατεστημένη στην περιοχή την ΕΛΤΕΧ.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr