Ναυτιλία: Γίνεται όλο και πιο νέος ο εμπορικός στόλος

Ναυτιλία: Γίνεται όλο και πιο νέος ο εμπορικός στόλος

Στις 773 έφθασε ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών το 2008  από 758 που ήταν την προηγούμενη χρονιά, ποσοστό αύξησης 2%. Οι νέες εταιρείες που εισήλθαν δεν ήταν πολλές , μόλις  15 σε σύγκριση με τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς που ήταν 33 τον αριθμό.

To σημαντικό όμως είναι ότι ο μέσος όρος ηλικίας του  στόλου των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε στα 17,6 χρόνια το 2008 από 18,4 την

Ναυτιλία: Γίνεται όλο και πιο νέος ο εμπορικός στόλος

Στις 773 έφθασε ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών το 2008  από 758 που ήταν την προηγούμενη χρονιά, ποσοστό αύξησης 2%. Οι νέες εταιρείες που εισήλθαν δεν ήταν πολλές , μόλις  15 σε σύγκριση με τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς που ήταν 33 τον αριθμό.

To σημαντικό όμως είναι ότι ο μέσος όρος ηλικίας του  στόλου των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε στα 17,6 χρόνια το 2008 από 18,4 την προηγούμενη χρονιά, ενώ το 2005 ο μ.ο. ήταν τα 25 έτη.

Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι οι έλληνες εφοπλιστές εστιάζουν στην αγορά μοντέρνων πλοίων μικρής ηλικίας, τα οποία μπορούν να αντέξουν στους κύκλους  που κάνει η ναυτιλιακή αγορά. της αγοράς.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την  ετήσια έρευνα της Petrofin Research. Στο εισαγωγικό κείμενο η εταιρεία αναφέρει  ότι τα στοιχεία αφορούν το 2008 και περιλαμβάνουν τους 9 μήνες εκείνης της χρονιάς όταν και υπήρξε ραγδαία ανάπτυξη της ναυτιλίας στον τομέα των αγοραπωλησιών και των  ναυπηγήσεων. Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική  κρίση που έπληξε και τη ναυτιλία αντικατοπτρίζεται μερικώς αφού  έγινε εμφανής τους τελευταίους τρεις μήνες του 2008.

Τα συμπεράσματα

Η έρευνα αποκαλύπτει  για τις ελληνικές εταιρείες τα εξής;

Κλείσιμο

1. Σε αριθμητική βάση οι εταιρείες με μικρούς στόλους, δηλαδή από ένα έως  τέσσερα πλοία, αποτελούν το 65% του συνόλου  όμως μόλις το 11,33% της συνολικής χωρητικότητας του ελληνικού στόλου.

2. Όσο μεγαλύτερος είναι ο στόλος άρα και η εταιρεία, τόσο  νεότερος είναι ο μέσος όρος των πλοίων.

3. Μέσω ναυπηγήσεων  και αγοράς καινούργιων πλοίων, συνολικά 108 εταιρείες , όλων των μεγεθών, έχουν στόλο με πλοία ηλικίας έως 9 ετών.

4. Οι εταιρείες με ένα ή δύο πλοίο αυξήθηκαν ελάχιστα , κατά  0,8% φθάνοντας τις  343 από 340 που ήταν, όμως μειώθηκε το ποσοστό του ελληνικού στόλου που κατέχουν από τα 44,8% στο 44,3%.

5. Η  ίδια εικόνα υπάρχει και για τα εταιρείες που έχουν από 3 έως 4 πλοία.

6.Οι εταιρείες με στόλο από 5-8 πλοία παρουσίασαν ελαφρά μείωση τόσο σε αριθμό όσο και σε ποσοστό  που καλύπτουν του Ελληνικού στόλου. Μειώθηκαν από  125 σε 123 και το ποσοστό τους στον ελληνικό στόλο από  16,4% έπεσε στο 15,9%.

7.Οι εταιρείες με στόλο από 16 έως 24 πλοία  παρουσίασαν μικρή αύξηση. Από 32 στον αριθμό πήγαν στα 35, ενώ  το ποσοστό τους στον ελληνικό στόλο αυξήθηκε από 4,2% στο 4,5%.

8. Έκπληξη προκαλεί η ελαφρά μείωση των εταιρειών με στόλο που αποτελείται από περισσότερα από 25 πλοία. Ο αριθμός των εταιρειών  μειώθηκε κατά μία, στις 31 ενώ το ποσοστό τους στον ελληνικό στόλο από 4,2% μειώθηκε στο 4%.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης