Jaan Albrecht: Γιατί η Star Alliance διάλεξε την Aegean ως σύμμαχο
Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες το νέο management της «Ολυμπιακής» δήλωσε ότι διερευνά την πιθανότητα να ενταχθεί σε μια από τις παγκόσμιες αεροπορικές συμμαχίες. Εσείς γιατί επιλέξατε να συνεργαστείτε με την «Aegean»;
- Κατ’ αρχάς, να σας πω ότι η «Ολυμπιακή» έχει σημαντική φήμη και χαίρει εκτιμήσεως στην παγκόσμια αεροπορική κοινότητα. Ομως από την άλλη γνωρίζουμε ότι τον τελευταίο
Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες το νέο management της «Ολυμπιακής» δήλωσε ότι διερευνά την πιθανότητα να ενταχθεί σε μια από τις παγκόσμιες αεροπορικές συμμαχίες. Εσείς γιατί επιλέξατε να συνεργαστείτε με την «Aegean»;
- Κατ’ αρχάς, να σας πω ότι η «Ολυμπιακή» έχει σημαντική φήμη και χαίρει εκτιμήσεως στην παγκόσμια αεροπορική κοινότητα. Ομως από την άλλη γνωρίζουμε ότι τον τελευταίο καιρό αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα. Η επιλογή της «Aegean» έγινε από εμάς, παρά το γεγονός ότι είναι μια σχετικά νέα σε ηλικία αεροπορική εταιρεία, γιατί έχει να επιδείξει σταθερό management, βρίσκεται σε φάση συνεχούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, τα στατιστικά ασφαλείας της είναι πολύ υψηλά και -το κυριότερο- διαθέτει έναν από τους νεότερους στόλους αεροσκαφών στην Ευρώπη, με μέσο όρο ηλικίας τα δύο χρόνια. Αυτοί οι λόγοι βάρυναν σημαντικά στην απόφασή μας να την εντάξουμε στο δίκτυό μας.
Αναλυτές εκτιμούν ότι τα επόμενα χρόνια οι τιμές των καυσίμων θα βρεθούν σε υψηλά επίπεδα. Η αιμορραγία για τις αεροπορικές εταιρείες με τα καύσιμα σε υψηλά επίπεδα όπως φάνηκε είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να βρεθούν ακόμη και ένα βήμα πριν από την πτώχευση. Ποιες είναι οι δικές σας προβλέψεις;
- Αν ανατρέξετε στην ιστορία των αερομεταφορών τις τελευταίες δεκαετίες, θα διαπιστώσετε ότι η εξέλιξή τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, άλλοτε σχετικά μικρούς αλλά σημαντικούς, όπως για παράδειγμα η πρόσφατη γρίπη των χοίρων, η γρίπη των πουλερικών παλαιότερα και άλλοτε από μεγάλα γεγονότα όπως οι πρόσφατοι πόλεμοι στο Ιράκ. Οσον αφορά στην τιμή των καυσίμων, που αντιπροσωπεύουν ανάλογα με την εταιρεία ένα 25% έως 40% του συνολικού κόστους των εξόδων του αερομεταφορέα, αν για παράδειγμα ακριβύνει το πετρέλαιο κατά 200% ή 300% τι μπορούν να κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες; Δεν νομίζω ότι μπορούν να κάνουν και πολλά πράγματα, αφού η τιμή του πετρελαίου εξαρτάται από άλλους παράγοντες, ανεξάρτητους από τη δική μας βιομηχανία.
Σε επίπεδο ανταγωνισμού αυτή τη στιγμή φαίνεται να διαμορφώνονται στην παγκόσμια αεροπορική αγορά δύο τάσεις. Η μία αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο που εφαρμόζουν οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής («Εmirates», «Qatar», «Etihad» κ.ά.), οι οποίες δίνουν έμφαση στις μαζικές αγορές νέων αεροσκαφών καθώς και στην πολυτέλεια που προσφέρουν στους επιβάτες τους και από την άλλη έχουμε τις εταιρείες χαμηλού κόστους («Ryanair», «Easyjet», «AirBerlin» κ.ά.). Και οι δύο αυτές ομάδες εταιρειών γνωρίζουν σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Πόσο απειλούνται οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες, που αποτελούν τη βάση της συμμαχίας σας;
- Στις αερομεταφορές είναι επικίνδυνο να επενδύεις αποκλειστικά και μόνο προς μία κατεύθυνση. Οι αεροπορικές εταιρίες οι οποίες είναι ενταγμένες στη συμμαχία μας έχουν τη δυνατότητα η καθεμία, αν το επιθυμεί, να προσφέρει μια σειρά από υπηρεσίες στους επιβάτες της έτσι ώστε να κατακτήσει μερίδια αγοράς. Για παράδειγμα, η «Lufthansa» προσφέρει διαφορετικές υπηρεσίες στην πρώτη θέση από ό,τι προσφέρουν άλλες αεροπορικές εταιρείες μέλη μας. Εμείς στη συμμαχία απαιτούμε ένα μίνιμουμ δεσμεύσεων από τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά από εκεί και πέρα είναι δική τους επιλογή τι επιπλέον θα προσφέρουν.
Αυτό σημαίνει ότι ένας επιβάτης που αποφασίζει να πετάξει από έναν προορισμό σε έναν άλλο χρησιμοποιώντας δύο αεροπορικές εταιρείες μέλη σας ενδεχομένως να βρεθεί προ δυσάρεστων εκπλήξεων από τη διαφορά στο σέρβις των δύο εταιρειών;
- Δεν είναι στη φιλοσοφία μας οι αεροπορικές εταιρείες μας να είναι πανομοιότυπες. Για παράδειγμα, αν κάποιος από τους πελάτες πετά με μια ελληνική εταιρεία θα τύχει της φιλοξενίας και των υπηρεσιών που αντιπροσωπεύουν τη χώρα. Θα γευτεί, για παράδειγμα, την ελληνική κουζίνα, θα αντιμετωπίσει την ελληνική φιλοξενία από τα μέλη του πληρώματος κ.ο.κ. Αν στη συνέχεια πετάξει με τη «Singapore Airlines» θα βρεθεί σε ένα άλλο περιβάλλον, όπου θα κυριαρχεί η αίσθηση της Απω Ανατολής τόσο στη φιλοξενία όσο και στις γεύσεις. Αυτή την αλλαγή την εκτιμούν οι πελάτες μας. Φυσικά έχουμε καθορίσει κάποια επίπεδα στάνταρτ τα οποία είναι κοινά για όλες τις εταιρείες μας. Από την άλλη θα πρέπει να σας πω ότι, λ.χ., αν είστε πελάτης της «Aegean» και είστε ενταγμένος στο πρόγραμμα μιλίων θα απολαμβάνετε όλα τα προνόμια αν πετάξετε σε μια πτήση από το Λος Αντζελες στην Οσάκα ή να χαλαρώσετε αν βρεθείτε στο lounge της «Star Alliance» του αεροδρομίου του Σάο Πάολο της Βραζιλίας ή ακόμη να έχετε προτεραιότητα στο check in στο αεροδρόμιο του Γιοχάνεσμπουργκ.
Πώς ελέγχετε ότι το επίπεδο εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιρειών είναι σύμφωνο με τα στάνταρτ που έχετε θέσει;
- Με ελεγκτές. Η «Star Alliance» έχει ένα εκτεταμένο δίκτυο ελεγκτών που είναι υπεύθυνο να επιθεωρεί όλες τις αεροπορικές εταιρείες μέλη μας. Ως μέρος της διαδικασίας ελέγχου, σε τακτά χρονικά διαστήματα εκπαιδευμένοι ελεγκτές μας ταξιδεύουν ως απλοί επιβάτες και βαθμολογούν τις υπηρεσίες των αεροπορικών εταιρειών που είναι μέλη μας.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η STAR ALLIANCE
- Η «Star Alliance» ιδρύθηκε το 1997 ως η πρώτη παγκόσμια αεροπορική συμμαχία η οποία προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα παγκόσμιας πρόσβασης.
- Συνολικά, το δίκτυο της «Star Alliance» προσφέρει 17.000 καθημερινές πτήσεις σε 916 προορισμούς σε 160 χώρες και κάθε χρόνο μεταφέρει πάνω από 600 εκατομμύρια επιβάτες.
- Τα μέλη της είναι οι εταιρείες «Air Canada», «Air China», «Air New Zealand», ANA, «Asiana Airlines», «Austrian», «bmi», EGYPTAIR, «LOT Polish Airlines», «Lufthansa», «Scandinavian Airlines», «Shanghai Airlines», «Singapore Airlines», «South African Airways», «Spanair», SWISS, «TAP Portugal, Turkish Airlines», THAI, «United» και «US Airways». Οι περιφερειακοί αερομεταφορείς-μέλη «Adria Airways» (Σλοβενία), «Blue1» (Φινλανδία) και «Croatia Airlines» ενισχύουν το παγκόσμιο δίκτυο. Η «Aegean Airlines», η «Air India», η «Brussels Airlines», η «Continental Airlines» και η TAM ανακοινώθηκαν ως μελλοντικά μέλη.
- Ως μέλος της «Star Alliance», η «Aegean» θα αποκτήσει πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές όπου υπάρχει σημαντική παρουσία της ελληνικής ομογένειας, όπως η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Βόρειος Αφρική και οι ΗΠΑ. Παράλληλα, οι ταξιδιώτες που διαμένουν στην Ελλάδα θα μπορούν στο μέλλον να επωφεληθούν από τις δυνατότητες που προσφέρει η «Star Alliance», παγκόσμια πρόσβαση μέσω ενός εκτεταμένου δικτύου, και αναγνώριση από τα προγράμματα πιστότητας επιβατών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr