Είπαν «ΝΑΙ» σε μειώσεις μισθών και εισφορών και σε απολύσεις
Ο αισιόδοξος κύριος Λόρενς Σάμερς, ο κορυφαίος οικονομικός σύμβουλος του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, εξέφραζε την Κυριακή το βράδυ σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο «Fox» και στην εκπομπή «News Sunday», την ελπίδα πως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Chrysler και Fiat θα έχουν ευτυχή κατάληξη.
Και πριν περάσουν λίγες μόνον ώρες, οι ευχές του κυρίου Σάμερς να ευοδωθεί η προσπάθεια συνεργασίας της τρίτης μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την ιταλική εταιρία, οι επικεφ
Ο αισιόδοξος κύριος Λόρενς Σάμερς, ο κορυφαίος οικονομικός σύμβουλος του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, εξέφραζε την Κυριακή το βράδυ σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο «Fox» και στην εκπομπή «News Sunday», την ελπίδα πως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Chrysler και Fiat θα έχουν ευτυχή κατάληξη.
Και πριν περάσουν λίγες μόνον ώρες, οι ευχές του κυρίου Σάμερς να ευοδωθεί η προσπάθεια συνεργασίας της τρίτης μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την ιταλική εταιρία, οι επικεφαλής των δύο ομίλων του ... έκαναν το χατήρι!
Έτσι, μόλις τρεις ημέρες πριν να εκπνεύσει η διορία που είχε δοθεί στην Chrysler από την αμερικανική κυβέρνηση για να βρει λύση στα προβλήματά της, η διοίκηση της αμερικανικής εταιρίας ανακοίνωσε ότι κατόρθωσε να κλείσει συμφωνία με τα συνδικάτα των εργαζομένων της τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στον Καναδά.
Η συμφωνία αφορά στη συνολική μείωση του κόστους λειτουργίας της εταιρίας και αφορά στην μείωση του μέσου ημερομισθίου των εργαζομένων στις εγκαταστάσεις της σε ποσοστά από 20% έως και 40% αναλόγως των αποδοχών και των ειδικοτήτων ενός εκάστου εργαζόμενου.
Παράλληλα, οι επικεφαλής του πανίσχυρου αμερικανικού συνδικάτου των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία (United Auto Workers), συμφώνησαν σε περιορισμένης έκτασης μείωση προσωπικού, κυρίως με την μορφή της εθελουσίας εξόδου, ενώ για ένα διάστημα δύο έως 5 ετών - και πάντως τουλάχιστον μέχρις ότου η Chrysler επιστρέψει σε κερδοφορία - τόσο το αμερικανικό εργατικό συνδικάτο, όσο και το καναδικό, συμφώνησαν και σε περιορισμένες καταβολές, εκ μέρους της επιχείρησης, των αναλογούντων εισφορών στα συνταξιοδοτικά ταμεία του προσωπικού!
Αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας είναι η εξοικονόμηση, σε ετήσια βάση, τουλάχιστον 190 εκατομμυρίων δολαρίων από το κόστος λειτουργίας της Chrysler, κάτι που ίσως τελικά πείσει Λευκό Οίκο και Κογκρέσο να άρουν τις επιφυλάξεις τους για το κατά πόσον ο όμιλος μπορεί να διασωθεί και να μην πιέσουν προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης της εταιρίας δια της οδού της αναγκαστικής χρεοκοπίας.
Επιπρόσθετα, η συμφωνία αυτή με τα συνδικάτα αποτελεί και το πιο ουσιαστικό βήμα για την τελική υλοποίηση της συμφωνίας στρατηγικής συμμαχαίας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την ιταλική Fiat.
Την ίδια ώρα όμως που τα πράγματα έβαιναν καλώς στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, στην Ευρώπη καταγραφόταν μια απρόσμενη εξέλιξη : Ο Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αρμόδιος για τη βιομηχανία Γκίτερ Φερχόιγκεν προέβαινε σε μια τουλάχιστον ακατάλληλη δήλωση ακριβώς για το θέμα της συνεργασίας της Fiat με την Chrysler αλλά και για τα σενάρια περί εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ιταλικού ομίλου για την εξαγορά και της GM Europe, της εταιρίας δηλαδή που ελέγχει τις αυτοκινητοβιομηχανίες Opel και Vauxhall.
Συγκεκριμένα ο κύριος Φερχόιγκεν μιλώντας σε γερμανικό ραδιοφωνικό σταθμό, αμφισβήτησε ευθέως το κατά πόσον η Fiat, την οποία χαρακτήρισε υπερχρεωμένη επιχείρηση, μπορεί κάτω από τόσο αντίξοες οικονομικές συνθήκες όσο οι τωρινές, να αποκτήσει μερίδιο στην Chrysler αλλά και να εξαγοράσει την Opel.
ΟΙ δηλώσεις αυτές, όπως ήταν φυσικό, εξόργισαν τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fiat Σέρτζιο Μαρτσιόνε, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά πως «τέτοια θέματα πρέπει πάντοτε να κρίνονται με αμεροληψία, ανεξαρτήτως εθνικότητας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr