ΟΛΠ: Μείωση κερδών κατά 77% το 2008
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Νίκος Αναστασόπουλος
Μείωση κερδών κατά 77% παρουσίασε το 2008 η ΟΛΠ ΑΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε, τα κέρδη ήταν 5,6 εκ.ευρώ.
Πάντοτε βάσει πληροφοριών, στο Εμπορικό Λιμάνι υπήρξε καθορισ
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Νίκος Αναστασόπουλος
Μείωση κερδών κατά 77% παρουσίασε το 2008 η ΟΛΠ ΑΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε, τα κέρδη ήταν 5,6 εκ.ευρώ.
Πάντοτε βάσει πληροφοριών, στο Εμπορικό Λιμάνι υπήρξε καθοριστική μείωση του φορτίου και αντίστοιχη αρνητική επίπτωση στον Κύκλο Εργασιών. Τα έσοδα ανήλθαν σε 116 εκ. ευρώ, έναντι των 171,4εκ. το 2007 καταγράφοντας πτώση 32,3%.
Οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφονται στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, με μείωση φορτίου κατά 70% σε σχέση με το 2007 και απώλεια εσόδων άνω του 50%. Η ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν ξεπέρασε τα 300.000 κουτιά έναντι 950.000 το περασμένο έτος, ενώ η μεταφόρτωση εκμηδενίστηκε.
Στο Σταθμό Αυτοκινήτων, σύμφωνα με τις ίδια πληροφορίες, η μείωση του φορτίου ανέρχεται σε 10%, ωστόσο σε σύγκριση με το μέσο όρο κινήσεων στο 2ο εξάμηνο του παρελθόντος έτους και την αναμενόμενη άνοδο των μεταφορτώσεων, η μείωση είναι μεγαλύτερη και αγγίζει περίπου το 20%. Ανάλογη πτώση κατά 20% εμφανίζεται και στο Γενικό (Χύμα & Συμβατικό) φορτίο.
Στις άλλες δραστηριότητες του Οργανισμού ( Επιβατικό λιμάνι, Υπηρεσίες Λιμένα κλπ), που δεν πλήττονται από τις εργατικές κινητοποιήσεις εμφανίζεται βελτίωση κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η επιβατική κίνηση της Κρουαζιέρα συνεχίζει την ανοδική της πορεία σημειώνοντας περαιτέρω αύξηση κατά 16,3% επιβεβαιώνοντας την πολιτική ανάπτυξης που εφαρμόζει η Διοίκηση, εξυπηρετούμενη, μαζί με την ακτοπλοΐα, απρόσκοπτα με την υποστήριξη και εργαζομένων.
Τα λειτουργικά έξοδα στο 2008 εμφανίζουν μείωση κατά 21,4%, επηρεαζόμενα από τις μειωμένες αμοιβές προσωπικού, οι οποίες εξαιτίας της αποχής από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα, είναι μικρότερες κατά 26,7% από το 2007. Κατ’ αντιστοιχία λόγω της περιορισμένης λειτουργίας μειώθηκαν κατά 38,7% οι αναλώσεις υλικών & ανταλλακτικών.
Όπως επισημαίνουν κύκλοι του λιμανιού, λόγω της δυσλειτουργίας του Οργανισμού οι ναυτιλιακές εταιρείες εκτρέπουν τα πλοία και άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια εξελίχθηκαν σε βάρος του ΟΛΠ. Επιπλέον ο Οργανισμός υποχρεώθηκε στη παροχή σημαντικών εκπτώσεων επί των αποθηκευτικών, προκειμένου να αποκαταστήσει τις υπερβολικές χρεώσεις των φορτίων που επιβάρυναν δυσανάλογα και ανυπαίτια τους πελάτες του.
Οι δαπάνες επενδύσεων, με κύρια την επένδυση στην προβλήτα Ι έφθασαν σχεδόν τα 40 εκ. ευρώ ενώ κατά τα τρία προηγούμενα έτη ανέρχονταν κατά μέσο όρο σε 17εκ. ετησίως.
Τα χρηματικά διαθέσιμα στο τέλος του 2008 ανήλθαν τελικά σε 41,6 εκ. μέρος των οποίων αποτελεί το υπόλοιπο του δανείου της ΕΤΕπ, το οποίο απορροφάται προοδευτικά σύμφωνα με την εξέλιξη του έργου.
Το 2009
Από τους πρώτους μήνες του 2009 η κίνηση φορτίων παρουσιάζει σημαντική υστέρηση, ιδιαίτερα στον τομέα των αυτοκινήτων που σημειώνει πτώση άνω του 35%.
Προοδευτική μείωση της τάξης του 15%-20% εμφανίζεται και στη ροή των Εμπορευματοκιβωτίων μετά τον Ιανουάριο, εξαιτίας της μείωσης των εισαγωγών.
Με τα νέα δεδομένα κρίνεται αναγκαία η αναθεώρηση του Προϋπολογισμού του 2009, κάτι που είχε εξάλλου προβλεφθεί, ώστε να επαναπροσδιορισθούν οι στόχοι για το τρέχον έτος. Ήδη η διαδικασία είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί παράλληλα με τον απολογισμό των αποτελεσμάτων του 1ου τριμήνου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr